Τρίτη, 17 Οκτωβρίου 2017

Εξωδικαστικός Μηχανισμός Ρύθμιση Οφειλών Επιχειρήσεων

ΤΕΥΧΟΣ logistis
Εισάγετε το email σας
και μείνετε ενημερωμένοι
Downloads
Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών ΣυστημάτωνΣυχνές Ερωτήσεις - Απαντήσεις
Λεπτομέρειες Άρθρου
Τετάρτη 6 Σεπτεμβρίου 2017
Εξωδικαστικός Μηχανισμός Ρύθμισης Οφειλών Επιχειρήσεων

Αρθρο του
Παναγιώτη Κολλάρου: Οικον. Επόπτης Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών και

Γιώργου Ντάβου: Γενικός Διευθυντής Optisoft Optimum software



Εξωδικαστικός Μηχανισμός Ρύθμισης Οφειλών Επιχειρήσεων
Το μυστικό της αποτυχίας:
«να υπόσχεσαι περισσότερα, να παραδίνεις λιγότερα»

Πού απευθύνεται

Ο Νόμος του Εξωδικαστικού Μηχανισμού Ρύθμισης Οφειλών Επιχειρήσεων είναι ο εξευγενισμός του Πτωχευτικού Κώδικα. Ο νόμος αυτός αφορά επιχειρήσεις που βρίσκονται ένα βήμα πριν την χρεωκοπία ή την δικαστική διάσωση.

Παναγιώτης Κολλάρος

Σκοπός

Ο σκοπός είναι να δώσει την ευκαιρία στις επιχειρήσεις να ρυθμίσουν το σύνολο των χρεών τους σε Πιστωτικά ιδρύματα, Εφορία, Aσφαλιστικά ταμεία, Εργαζόμενους, Δήμους, Προμηθευτές και γενικά πιστωτές, προσδοκώντας τη διάσωση των βιώσιμων επιχειρήσεων και επιστροφή τους σε λειτουργία επιχειρηματικής κανονικότητας.

Η κάθε επιχείρηση πρέπει να καταθέσει ένα σχέδιο βιωσιμότητας, ώστε να αποδεικνύει την πραγματική ικανότητα αποπληρωμής των χρεών της.

Η διαδικασία ρύθμισης χρεών του Εξωδικαστικού Μηχανισμού Ρύθμισης Οφειλών αποκλείει λόγω κριτηρίων πάρα πολλές επιχειρήσεις.

Η κάθε περίπτωση είναι μοναδική

H χρηματοοικονομική μελέτη 

- αποτελεί βασικό προαπαιτούμενο ώστε να ενταχθεί μια εταιρεία στον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης χρεών.

- θα πρέπει να προσδιορίζει την εξασφάλιση θετικών ταμειακών ροών και την ικανότητα αποπληρωμής των οφειλών, με προβλέψεις τουλάχιστον τριετίας.

-
έχει σαν κύριους στόχους τον επανασχεδιασμό της λειτουργίας της επιχείρησης, την αναδιάρθρωση της παραγωγής και των διαδικασιών πωλήσεων, την αξιολόγηση κερδοφορίας ανά προϊόν και προοπτικές, την αναβάθμιση της ανταγωνιστικότητάς της μέσω πελατοκεντρικής λειτουργίας της επιχείρησης, τη μείωση του λειτουργικού κόστους της επιχείρησης, την εστίαση στις κερδοφόρες δραστηριότητες που παρουσιάζουν ευκαιρίες περαιτέρω ανάπτυξης, τον προσδιορισμό ζημιογόνων κλάδων δραστηριότητας και τις σχετικές διορθωτικές προτάσεις.

Το δανειακό χαρτοφυλάκιο της κάθε επιχείρησης είναι διαφορετικό. Ο έλεγχος πρέπει να γίνεται στις εγγραφές των λογαριασμών, παρουσιάζοντας τις χρεώσεις που αποκλίνουν από τους όρους της σύμβασης, από το Νόμο, και αυτές που καταστρατηγούν τους Γενικούς Όρους Συναλλαγών, εγκυκλίους της Τράπεζας της Ελλάδος και δικαστικές αποφάσεις.

Γιώργος Ντάβος

Χρονική διάρκεια μέχρι τέλους του 2018

Μικρή χρονική διάρκεια για τον όγκο των επιχειρήσεων, θα δημιουργηθεί έντονη ζήτηση με τεράστιο όγκο εργασίας, με αποτέλεσμα η κάθε περίπτωση που είναι μοναδική, θα αντιμετωπισθεί με τυποποιημένες διαδικασίες;

Έκθεση οικονομικών στοιχείων σε όλους τους πιστωτές - 'Α
ρση απορρήτου

Κατάθεση καταλόγου κινητής και ακίνητης περιουσίας, της επιχείρησης, του επιχειρηματία και συγγενικών του προσώπων. 

Τα περιουσιακά στοιχεία θα αναφέρουν την εκτιμώμενη εμπορική αξία τους, ώστε να μπορεί να υπολογιστεί η αξία της ρευστοποίησής τους.

Όλοι οι πιστωτές θα γνωρίζουν την οικονομική θέση της επιχείρησης, χωρίς να είναι υποχρεωμένοι να συμφωνήσουν σε κάποια πρόταση.

Κάθε οφειλέτης που θα συμμετάσχει στη ρύθμιση πρέπει να αποδεχτεί την άρση του απορρήτου των φορολογικών πληροφοριών του. 

Δικαστική επιβεβαίωση σύμβασης αναδιάρθρωσης

Για να αποδεχθούν όλοι οι συμμετέχοντες στην διαπραγμάτευση την συμφωνία, θα πρέπει να γίνει δικαστική επιβεβαίωση για να δεσμευτούν και αυτοί που δεν συμφωνούν. 

120 δόσεις 

Για να αποδεχθεί το Δημόσιο αποπληρωμή της οφειλής σε έως και 120 δόσεις θα πρέπει προηγουμένως να έχει γίνει αποτίμηση της αξίας των ακινήτων, αποτίμηση της αγοραίας αξίας των κινητών πραγμάτων που σχετίζονται με την άσκηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας και να αποδεικνύεται η ικανότητα αποπληρωμής από τον επιχειρηματία των οφειλών του, προς όλους τους πιστωτές εντός αυτού του χρονικού διαστήματος. 

Ορισμός συντονιστών.

Η επιλογή γίνεται ανά γεωγραφική περιφέρεια με κλήρωση.
 

Δεν γίνονται εξετάσεις ή αξιολόγηση βιογραφικών, της εμπειρίας ή συνδυασμός αυτών, για την επιλογή συντονιστών, για ένα τόσο σοβαρό θέμα. Είναι όλοι ισάξιοι; 

Δεν αξιοποιούνται οι δεξιότητες των συντονιστών - διαμεσολαβητών ώστε να δοθούν λύσεις που να ικανοποιούν και τις δύο πλευρές. 

Ο ρόλος τους έπρεπε να είναι διαμεσολάβηση και όχι διεκπεραίωση.

Τα απόλυτα θετικά στοιχεία

- Τίποτα δεν δύναται να προχωρήσει εάν ο οφειλέτης δεν το αποδέχεται.

-
Ρύθμιση για το σύνολο των χρεών των επιχειρήσεων σε Πιστωτικά ιδρύματα, Εφορία, Aσφαλιστικά Ταμεία, Εργαζόμενους, Δήμους και Προμηθευτές.

-
Σύντομος χρόνος διαπραγμάτευσης - αποτελέσματος. Ο κύκλος αναμένεται να ολοκληρώνεται εντός τριών μηνών.

Αναγκαίες Προτάσεις

Επιλέξτε συμβούλους με εμπειρία στο Αντικείμενο 

Για την επιτυχημένη επιστροφή στην επιχειρηματική κανονικότητα της επιχείρησης, οι αποφάσεις που πρέπει να ληφθούν απαιτούν συνέργειες επιχειρηματικές, λογιστικές, νομικές (Χρηματοοικονομικό και Τραπεζικό Δίκαιο), φοροτεχνικές, τραπεζικής διαμεσολάβησης και τραπεζικής οικονομικής. 

Επιλέξτε συμβούλους που έχουν εμπειρία και γνώση, στο σύνολο των υπηρεσιών που απαιτούνται. 

Διαπραγματευθείτε την πραγματική οφειλή σας προς τα πιστωτικά ιδρύματα. 

Μην αναγνωρίσετε δανειακό χρέος με κάθε είδους υπερχρεώσεις, έτσι ώστε να οδηγηθείτε σε συμβιβασμό με οποιαδήποτε πρόταση, η οποία σας στερεί κάθε προοπτική ανάκαμψης, κατακερματίζοντάς σας σταδιακά. Γνωρίστε την πραγματική οφειλή, τεκμήριο αδιαμφισβήτητο για την διαπραγματευτική σας ικανότητα με την τράπεζα, αποκτώντας θέση ισχύος.  

Σκέψεις - Απόψεις  

Η διαδικασία ρύθμισης χρεών του Εξωδικαστικού Μηχανισμού Ρύθμισης Οφειλών είναι σύνθετη, πολύπλοκη και πολυδάπανη. Ποιες επιχειρήσεις έχουν την οικονομική δυνατότητα να εξατομικεύσουν την πρότασή τους με σαφήνεια και πληρότητα; 

O δρόμος της προετοιμασίας είναι μαραθώνιος και απαιτεί συνέργειες από πολλές ειδικότητες και οργανωμένες λογιστικά επιχειρήσεις. 

Οι επιχειρήσεις βρίσκονται σε δεινή οικονομική θέση και με τον φόβο των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών του Σεπτεμβρίου να έρχεται, πρέπει να μελετήσουν ποια λύση τους αρμόζει και ιδίως, εάν είναι ο Νόμος του Εξωδικαστικού Μηχανισμού Ρύθμισης Οφειλών Επιχειρήσεων (4469/2017) η λύση για αυτές. 

Μέχρι σήμερα η διαδικασία εξυγίανσης των άρθρων 99 επ. του Πτωχευτικού Κώδικα αποτελούσε το μοναδικό εργαλείο ρύθμισης συνολικών χρεών των επιχειρήσεων. Οι επιχειρήσεις εν γένει είναι απρόθυ΅ες να υπαχθούν στη διαδικασία αυτή είναι ο- εν πολλοίς αβάσιμος- στιγ΅ατισμός που ακολουθεί την υποβολή αίτησης του άρθρου 99. Τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, η κοινή γνώμη, αλλά ακόμα και η ίδια η αγορά αντιλαμβάνονται την ένταξη μιας επιχείρησης σε διαδικασία εξυγίανσης ως μία απέλπιδα απόπειρα αποφυγής της πτώχευσης και όχι ως μία συλλογική προσπάθεια διάσωσης μιας βιώσιμης επιχειρηματικής μονάδας. 

Ο Νόμος του Εξωδικαστικού Μηχανισμού Ρύθμισης Οφειλών Επιχειρήσεων είναι ο εξευγενισμός του Πτωχευτικού Κώδικα. Ο νόμος αυτός αφορά επιχειρήσεις που βρίσκονται ένα βήμα πριν την χρεωκοπία ή την δικαστική διάσωση. 

Θα πρέπει να προστατευθούν οι επιχειρήσεις από τις αρπαχτές αετονύχηδων, της λογικής «Ρύθμιση 120 δόσεων. Ελάτε». 

Για να υπάρχει επιτυχία θα πρέπει:
- Οι σύμβουλοι να επιλέξουν εξατομικευμένα ποιες επιχειρήσεις πρέπει να συμμετέχουν.  
- Οι επιχειρήσεις, οι σύμβουλοι, οι τράπεζες, οι προμηθευτές και οι πιστωτές να κάνουν εξατομικευμένες προτάσεις ρύθμισης.

Είναι ο Εξωδικαστικός Μηχανισμός Ρύθμισης Οφειλών Επιχειρήσεων η τελευταία ελπίδα; 

Όχι 

Υπάρχουν άλλες πολύ σοβαρές προτάσεις, για πραγματικές λύσεις, κατά περίπτωση. 

Παναγιώτης Κολλάρος
Οικον.Επόπτης Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών

Ντάβος Γεώργιος
Γενικός Διευθυντής
Optisoft Optimum software
Ελ.Βενιζέλου 182, 175 63 Π.Φάληρο
Τηλ: 210 93 74 470-2
Fax: 210 93 74 172
Mob: 6944 263 869
Email:gntavos@optisoft.gr
Web:www.optisoft.gr 

Κ.Υ.Α. Πολ. 1158/28.09.2017
Καθορισμός των προϋποθέσεων, της διαδικασίας, των τεχνικών προδιαγραφών, του χρόνου και του τρόπου δημοσιοποίησης στο διαδίκτυο, της διαδικασίας αποστολής της ηλεκτρονικής ειδοποίησης, των δεδομένων που δημοσιοποιούνται, της διαδικασίας και των προϋποθέσεων άρσης ή διόρθωσης της δημοσιοποίησης, των αρμόδιων οργάνων για τη διενέργεια της δημοσιοποίησης και την άρση αυτής, των οργανωτικών και τεχνικών μέτρων για την ασφάλεια της επεξεργασίας και κάθε άλλου ειδικότερου θέματος σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 9, παρ. 1, 2 και 4 του ν. 3943/2011
Α.Υ.Ο. Πολ. 1153/03.10.2017
Παράταση και αναστολή καταβολής βεβαιωμένων οφειλών, για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών που προέκυψαν από τα έντονα καιρικά φαινόμενα (έντονες βροχοπτώσεις και πλημμύρες) που εκδηλώθηκαν στις 25.09.2017 και 26.09.2017 στο Δήμο Σαμοθράκης της Π.Ε. Έβρου της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης
Α.Υ.Ο. Πολ. 1147/25.09.2017
Παραδόσεις άνευ ανταλλάγματος ειδών σίτισης σε σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Δημόσιας Εκπαίδευσης
Α.Υ.Ο. Πολ. 1161/09.10.2017
Πρόγραμμα δημοσίων κληρώσεων από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων
Υπ. Οικ. Πολ. 1160/03.10.2017
Γνωστοποίηση της τιμής ελαιολάδου ελαιοκομικού έτους 2017-2018, για την εφαρμογή των διατάξεων της εισφοράς δακοκτονίας
Περισσότερα »



Αρθρο του Χρήστου Ν. Τότση
Eιδήσεις - Kρίσεις - Σχόλια
Αρθρο της κ. Τατιάνας Π. Ψαριανού
H φορολογία αποθεματικών
Αρθρο της κ. Τζένης Πάνου
Αρθρο 66 ΚΦΕ: Ελεγχόμενες Αλλοδαπές Εταιρείες
Αρθρο του Γιώργου Δαλιάνη
Παραγραφή Φορολογικών Υποθέσεων, Απόφαση ΣτΕ 1738/2017. Απαραίτητη η υιοθέτησή της
Αρθρο του Παν. Ψαριανού
Η Ελλάδα του Αρτέμη Σώρρα
Αρθρο του κ. Γιώργου Δαλιάνη
Παραγραφή Φορολογικών Υποθέσεων, Απόφαση ΣτΕ 1738/2017. Απαραίτητη η υιοθέτησή της
Αρθρο της κ. Τατιάνας Ψαριανού
Πιστωτικά τιμολόγια βάσει πωλήσεων
Aρθρο του κ. Ηλία Νικ. Μήτσιου
Πρόταση επαναφοράς του θεσμού της διοικητικής επίλυσης της διαφοράς
Αρθρο του κ. Γιώργου Παλαιτσάκη
Οι επιπλέον χρεώσεις για όσους υποβάλουν εκπρόθεσμα δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων
Αρθρο του κ. Χρήστου Ν. Τότση
Οικοδομικές επιχειρήσεις (Από απόψεως Κώδικα Τελών Χαρτοσήμου)
ΚΑΛΑΘΙ ΑΓΟΡΑΣ
Το καλάθι είναι άδειο