Πέμπτη, 17 Αυγούστου 2017
ΤΕΥΧΟΣ logistis
Εισάγετε το email σας
και μείνετε ενημερωμένοι
Downloads
Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών ΣυστημάτωνΣυχνές Ερωτήσεις - Απαντήσεις
Λεπτομέρειες Άρθρου
Παρασκευή 7 Ιουλίου 2017
Ακριβότερη η ρύθμιση για τα αδήλωτα εισοδήματα

Ακριβότερη γίνεται πλέον η οικειοθελής αποκάλυψη εισοδημάτων από τους φορολογούμενους, οι οποίοι θα αποφασίσουν να υποβάλουν τις σχετικές δηλώσεις προκειμένου βέβαια να αποφύγουν τις αυστηρές ποινικές κυρώσεις που θα αντιμετωπίσουν στην περίπτωση που αποκαλυφθούν από τον έλεγχο.

Ειδικότερα, μετά την 1η Ιουνίου 2017, ο πρόσθετος φόρος υπολογίζεται με 18% επί του κυρίου για τις δηλώσεις οικειοθελούς αποκάλυψης εισοδήματος, στην περίπτωση που πριν από την υποβολή των δηλώσεων δεν έχει κοινοποιηθεί στον φορολογούμενο προσωρινός προσδιορισμός φόρου ή προστίμων και σε 36% εάν έχει κοινοποιηθεί προσωρινός προσδιορισμός φόρου ή προστίμων.

Υπενθυμίζεται ότι με τις διατάξεις του νόμου 4474/2017 παρατάθηκε η προθεσμία υποβολής των ανωτέρω δηλώσεων έως και τις 30 Σεπτεμβρίου, λόγω κυρίως της σημαντικής ανταπόκρισης που υπήρξε από τους υπόχρεους έως και τις 31 Μαΐου οπότε και έληξε η αρχική προθεσμία ένταξης στη ρύθμιση.

Στη διευκρινιστική εγκύκλιο (ΠΟΛ. 1095/30.6.2017) της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, με την οποία κοινοποιήθηκαν αρμοδίως οι διατάξεις του άρθρου 30 του ν. 4474/2017, για δηλώσεις που υποβάλλονται από την 1η Ιουνίου 2017 και μέχρι τη λήξη της προθεσμίας προβλέπεται ότι οι φορολογούμενοι για τους οποίους δεν έχει εκδοθεί εντολή ελέγχου μπορούν να υποβάλουν και μετά τις 31 Μαΐου 2017 και μέχρι τη λήξη της παραταθείσας προθεσμίας τις δηλώσεις του άρθρου 57 του ανωτέρω νόμου και ο πρόσθετος φόρος ορίζεται σε 12% του κύριου φόρου, αντί του 10% που ίσχυε έως τις 31 Μαΐου 2017.

Ο ίδιος πρόσθετος φόρος 12% του κύριου φόρου επιβάλλεται και για περιπτώσεις φορολογουμένων:

α) για τους οποίους μέχρι την υποβολή των δηλώσεων έχει εκδοθεί και δεν έχει κοινοποιηθεί η εντολή ελέγχου ή η πρόσκληση παροχής πληροφοριών

β) οι οποίοι υποβάλλουν δηλώσεις εντός 90 ημερών από την κοινοποίηση της εντολής ή της πρόσκλησης παροχής πληροφοριών και εφόσον η σχετική εντολή ελέγχου ή η πρόσκληση παροχής πληροφοριών κοινοποιείται μετά την 1η Ιουνίου 2017.

Εφόσον η εντολή ελέγχου ή η πρόσκληση παροχής πληροφοριών έχει κοινοποιηθεί (μετά την κατάθεση του ν. 4446/2016 τη Βουλή) μέχρι και τις 31 Μαΐου 2017 και η δήλωση υποβάλλεται εντός 90 ημερών από την κοινοποίηση, το ποσοστό του πρόσθετου φόρου ανέρχεται σε 10% του κύριου και όχι σε 12%, καθώς η εν λόγω κατηγορία φορολογουμένων καταλαμβάνεται από την αρχική διάρκεια της ρύθμισης του σχετικού νόμου.

Εφόσον, όμως, οι δηλώσεις της εν λόγω κατηγορίας φορολογουμένων υποβληθούν από την 1η Ιουνίου 2017 και μετά την πάροδο των ενενήντα ημερών, ο πρόσθετος φόρος υπολογίζεται σε 18% του κύριου, στην περίπτωση που πριν από την υποβολή των δηλώσεων δεν έχει κοινοποιηθεί στον φορολογούμενο προσωρινός προσδιορισμός φόρου ή προστίμων και σε 36%, εάν έχει κοινοποιηθεί προσωρινός προσδιορισμός φόρου ή προστίμων.

Στην περίπτωση που κατά την κατάθεση του ν. 4446/2016 στη Βουλή είχε κοινοποιηθεί εντολή ελέγχου ή πρόσκληση παροχής πληροφοριών και η δήλωση υποβάλλεται από την 1η Ιουνίου 2017 και μετά, τα ποσοστά των πρόσθετων φόρων ορίζονται σε 18% εφόσον πριν από την υποβολή της δήλωσης δεν έχει κοινοποιηθεί προσωρινός προσδιορισμός φόρου ή προστίμων και 36% στην περίπτωση που έχει κοινοποιηθεί.

Οι εισπράξεις

Εν τω μεταξύ, το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης αποφάσισε να παρατείνει έως το τέλος Σεπτεμβρίου τη ρύθμιση για την εθελοντική αποκάλυψη λόγω των «κερδοφόρων» αποτελεσμάτων που είχε για το Δημόσιο στην πρώτη φάση εφαρμογής της. Είναι αξιοσημείωτο ότι μέχρι τις αρχές Ιουνίου, με βάση και τα επίσημα στοιχεία της ΑΑΔΕ, είχαν δηλωθεί με τη ρύθμιση αποκάλυψης αδήλωτων εισοδημάτων περίπου 3,7 δισ. ευρώ και από την εκκαθάριση του 80% των αιτήσεων εθελοντικής αποκάλυψης είχαν βεβαιωθεί 316 εκατ. ευρώ και είχαν εισπραχθεί περίπου 200 εκατ. ευρώ.

Ειδικότερα, από τα πρόσφατα στοιχεία της ΑΑΔΕ προκύπτουν, μεταξύ άλλων, τα εξής:

* Στη ρύθμιση έχουν ενταχθεί 53.000 φορολογούμενοι.

* Το ποσό που έχουν αποκαλύψει-αποδεχθεί ανέρχεται στα 3,67 δισ. ευρώ.

* Έχουν εισπραχθεί περίπου 200 εκατ. ευρώ.

* Τα ποσά που αποκαλύπτονται κυμαίνονται από 100.000 έως 300.000 ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι υπόχρεοι οι οποίοι θα ενταχθούν στη ρύθμιση πρέπει να πληρώσουν τον φόρο που προκύπτει σε 30 ημέρες ή διαφορετικά να υπαχθούν στη ρύθμιση των 12 ή σε εξαιρετικές περιπτώσεις 24 δόσεων.

Σε κάθε περίπτωση βέβαια η εφορία διατηρεί πάντα το δικαίωμα ελέγχου, εκτός των στοιχείων που θα αποκαλύψουν εθελοντικά οι φορολογούμενοι.


Πηγή: naftemporiki.gr


 

Υπ. Οικ. Πολ. 1124/31.07.2017
Κοινοποίηση των διατάξεων του ν. 4469/2017 (ΦΕΚΑ'62/3-5-2017) «Εξωδικαστικός μηχανισμός ρύθμισης οφειλών επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις», του άρθρου 46 του ν. 4472/2017 (ΦΕΚ Α' 74/19-5-2017) και της κατ' εξουσιοδότηση της παραγράφου 14 του άρθρου 15 του ν. 4469/2017 εκδοθείσας Απόφασης Υπουργού Οικονομικών ΠΟΛ 1105/2017 (ΦΕΚΒ'2426/14-7-2017) και παροχή οδηγιών για την εφαρμογή αυτής
Υπ. Οικ. Πολ. 1123/26.07.2017
Παροχή διευκρινίσεων σχετικά με τη χορήγηση στοιχείων του Υποσυστήματος Μητρώου των Δ.Ο.Υ.
Υπ. Οικ. Πολ. 1121/26.07.2017
Μεταβίβαση Φορτηγών ΙΧ οχημάτων που είναι σε ακινησία
Υπ. Οικ. Πολ. 1120/28.07.2017
Απαλλαγή από το Φόρο μεταβίβασης ακινήτων σε αναγκαστική απαλλοτρίωση υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου ή Ν.Π.Δ.Δ. με δαπάνες τρίτου προσώπου
Υπ. Οικ. Πολ. 1119/27.07.2017
Κοινοποίηση διατάξεων του άρθρου 70 του Κεφαλαίου ΣΤ του πολυνομοσχεδίου αριθ. ν. 4472/2017 ( ΦΕΚ 74/Α, 19-05-2017) με τις οποίες αντικαθίσταται το παράρτημα του Κώδικα ΦΠΑ (ν.2859/00) με τίτλο «Συνταξιοδοτικές διατάξεις δημοσίου και τροποποίηση διατάξεων του Ν. 4387/2016 Μέτρα εφαρμογής των Δημοσιονομικών στόχων και μεταρρυθμίσεων, μέτρα Κοινωνικής Στήριξης και εργασιακές ρυθμίσεις, μεσοπρόθεσμο πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2018-2021 και λοιπές διατάξεις
Περισσότερα »



Αρθρο του κ. Γιώργου Δαλιάνη
Παραγραφή Φορολογικών Υποθέσεων, Απόφαση ΣτΕ 1738/2017. Απαραίτητη η υιοθέτησή της
Αρθρο της κ. Τατιάνας Ψαριανού
Πιστωτικά τιμολόγια βάσει πωλήσεων
Aρθρο του κ. Ηλία Νικ. Μήτσιου
Πρόταση επαναφοράς του θεσμού της διοικητικής επίλυσης της διαφοράς
Αρθρο του κ. Γιώργου Παλαιτσάκη
Οι επιπλέον χρεώσεις για όσους υποβάλουν εκπρόθεσμα δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων
Αρθρο του κ. Χρήστου Ν. Τότση
Οικοδομικές επιχειρήσεις (Από απόψεως Κώδικα Τελών Χαρτοσήμου)
Αρθρο της κ. ΤΖEΝΗΣ ΠΑΝΟΥ
Δαπάνες προς μη συνεργάσιμα κράτη και κράτη με προνομιακό φορολογικό καθεστώς
Αρθρο του κ. Μ. Λεοντάρη
Οι εργασιακές ρυθμίσεις με το Ν. 4472/2017
Αρθρο του κ. ΓΙΩΡΓΟΥ ΔΑΛΙΑΝΗ
Φορολογικές προεκτάσεις σε κοινούς τραπεζικούς λογαριασμούς
Αρθρο της κ. ΤΑΤΙΑΝΑΣ ΨΑΡΙΑΝΟΥ
Η Φορολογία των Αποθεματικών απο SALE AND LEASE BACK
Αρθρο του κ. ΙΩΑΝΝΟΥ ΡΟΝΑ
Θεωρείται Ανωτέρα Βία το <<Κούρεμα>> απο τους Ασφαλισμένους Οργανισμούς του Ιδιωτικού Τομέα;
ΚΑΛΑΘΙ ΑΓΟΡΑΣ
Το καλάθι είναι άδειο