Οι πραγματικοί φορολογικοί συντελεστές επί του εισοδήματος από εργασία αυξήθηκαν, λόγω μη τιμαριθμοποίησης της φορολογικής κλίμακας, σε ολόκληρο τον ΟΟΣΑ το 2023 καθώς ο πληθωρισμός παρέμεινε πάνω από τα ιστορικά επίπεδα.
Στην Ελλάδα οι επιβαρύνσεις για τις οικογένειες με παιδιά συνεχίζουν να βρίσκονται πολύ πάνω από το μέσο όρο των χωρών του ΟΟΣΑ και ανέρχονται στο 37,5% έναντι 29,5%. Και ο εργαζόμενος όμως χωρίς παιδιά πληρώνει υψηλούς φόρους και εισφορές. Συγκεκριμένα οι επιβαρύνσεις ανέρχονται στο 38,4%, έναντι 34,8% που είναι ο μέσος όρος του ΟΟΣΑ.
Για τον άγαμο εργαζόμενο που κερδίζει τον μέσο μισθό, η μέση φορολογική σφήνα (επιβαρύνσεις από φόρους και εισφορές) του ΟΟΣΑ το 2023 ήταν 34,8%, σημειώνοντας αύξηση 0,13 ποσοστιαίων μονάδων σε σχέση με το 2022.
Αυτή ήταν η δεύτερη συνεχόμενη χρονιά κατά την οποία η φορολογική σφήνα αυξήθηκε, μετά από δύο χρόνια πτώσης κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19 το 2020 και το 2021. Στην Ελλάδα για τον άγαμο εργαζόμενο οι επιβαρύνσεις ήταν στο 38,4%, σημειώνοντας αύξηση 0,44 ποσοστιαίων μονάδων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΟΣΑ η φορολογική σφήνα αυξήθηκε σε 23 από τις 38 χώρες του ΟΟΣΑ μεταξύ 2022 και 2023, μειώθηκε σε 13 και παρέμεινε η ίδια σε δύο.
Η αύξηση ξεπέρασε τη μία ποσοστιαία μονάδα στην Αυστραλία (2,14 ποσοστιαίες μονάδες), λόγω της αύξησης των ονομαστικών αποδοχών και της κατάργησης της φορολογικής ελάφρυνσης, και στο Λουξεμβούργο (1,39 ποσοστιαίες μονάδες), επίσης λόγω των υψηλότερων ονομαστικών αποδοχών.
Οι μειώσεις στη φορολογική σφήνα για τον άγαμο εργαζόμενο που κερδίζει τον μέσο μισθό ήταν χαμηλότερες από μία ποσοστιαία μονάδα, κυμαινόμενες από -0,01 ποσοστιαίες μονάδες στον Καναδά έως -0,98 ποσοστιαίες μονάδες στο Μεξικό.
Η μέση φορολογική σφήνα του ΟΟΣΑ για το ζευγάρι με δύο παιδιά (το ένα κερδίζει το 100% του μέσου μισθού, το άλλο κερδίζει το 67% αυτού) αυξήθηκε κατά 0,06 ποσοστιαίες μονάδες μεταξύ 2022 και 2023 στο 29,5%.
Για αυτόν τον τύπο νοικοκυριού, η φορολογική σφήνα αυξήθηκε σε 21 χώρες και μειώθηκε σε 17. Στην Ελλάδα, η οποία βρίσκεται στην έβδομη θέση στην κατηγορίας αυτής, οι επιβαρύνσεις διαμορφώθηκαν στο 37,5% αυξημένες κατά 0,59 ποσοστιαίες μονάδες.
Η μέση φορολογική σφήνα του ΟΟΣΑ για το ζευγάρι με ένα εισόδημα και δύο παιδιά αυξήθηκε κατά 0,08 ποσοστιαίες μονάδες μεταξύ 2022 και 2023 στο 25,7%.
Η διαφορά μεταξύ της φορολογικής σφήνας για αυτόν τον τύπο νοικοκυριού και εκείνης του άγαμου εργαζομένου που κερδίζει τον μέσο μισθό αυξήθηκε κατά 0,04 ποσοστιαίες μονάδες σε 9,1 ποσοστιαίες μονάδες μεταξύ 2022 και 2023. Στην Ελλάδα οι επιβαρύνσεις αυξήθηκαν κατά 0,73 ποσοστιαίες μονάδες και διαμορφώθηκαν στο 37,1%
Η μόνη μείωση της μέσης φορολογικής σφήνας μεταξύ 2022 και 2023 παρατηρήθηκε για τη μονογονεϊκή οικογένεια δύο παιδιών που κερδίζει το 67% του μέσου μισθού. Η φορολογική σφήνα για αυτόν τον τύπο νοικοκυριού μειώθηκε κατά 0,31 ποσοστιαίες μονάδες στο 16,5% το 2023, εμφανίζοντας αύξηση σε 21 χώρες και μείωση σε 17.
Η μεγαλύτερη μείωση της φορολογικής σφήνας για αυτόν τον τύπο νοικοκυριού, κατά -13,1 εκατοστιαίες μονάδες, σημειώθηκε στη Σλοβακική Δημοκρατία και οφειλόταν στην προσωρινή αύξηση της έκπτωσης φόρου τέκνων και στην αύξηση των μεταβιβάσεων μετρητών τέκνων. Το 2022, η φορολογική σφήνα για αυτόν τον τύπο νοικοκυριού αυξήθηκε κατά 1,27 ποσοστιαίες μονάδες, η μεγαλύτερη αύξηση που παρατηρήθηκε για οποιονδήποτε από τους τύπους νοικοκυριών εκείνο το έτος.
Πηγή: capital.gr
Οδηγίες συμπλήρωσης της δήλωσης Φ.Π.Α. (έντυπο 050 Φ.Π.Α. έκδοση 2024 - Φ2 TAXIS).Α.Υ.Ο. Α 1077/02.05.2024
Τροποποίηση της υπό στοιχεία Α.1143/21.09.2023 (Β 5599) απόφασης Υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών περί παράτασης καταβολής και αναστολής είσπραξης βεβαιωμένων οφειλών.Αποφ. Α.Α.Δ.Ε Α 1076/02.05.2024
Καθορισμός των προϋποθέσεων, της διαδικασίας και κάθε άλλου ειδικότερου θέματος εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 5 του ν. 5104/2024 (Α 58) για την ψηφιακή κοινοποίηση πράξεων, αποφάσεων και λοιπών εγγράφων που εκδίδει η Φορολογική Διοίκηση.Αποφ. Α.Α.Δ.Ε. Α 1075/02.05.2024
Τροποποίηση της υπό στοιχεία Α.1157/12.10.2023 απόφασης του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.) «Καθορισμός του χρόνου και της διαδικασίας αναβάθμισης των Μέσων Πληρωμών, που χρησιμοποιούν οι οντότητες του άρθρου 1 του ν. 4308/2014 (Α 251), από τους Παρόχους Μέσων Πληρωμών (NSPs), για την ολοκλήρωση της διαδικασίας διασύνδεσης αυτών με τα Ταμειακά Συστήματα, καθώς και κάθε άλλου ειδικότερου θέματος για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 15Β του ν. 4987/2022 (Κ.Φ.Δ.). Τροποποίηση της υπό στοιχεία Α.1021/2023 (Β 1826) απόφασης του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε.» (Β 5994).Αποφ. Α.Α.Δ.Ε. Α 1069/02.05.2024
Διαδικασία και δικαιολογητικά για τον ορισμό φορολογικού εκπροσώπου σύμφωνα με το άρθρο 8 του ν. 5104/2024 «Κώδικας Φορολογικής Διαδικασίας και άλλες διατάξεις» (Α 58).
Βασικές διατάξεις που ρυθμίζουν την άδεια Η εορτή του Αγίου Πνεύματος