Παρασκευή, 23 Ιουνίου 2017
www.capitaltax.gr
ΤΕΥΧΟΣ logistis
Εισάγετε το email σας
και μείνετε ενημερωμένοι
Downloads
Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών ΣυστημάτωνΣυχνές Ερωτήσεις - Απαντήσεις
Λεπτομέρειες ¶ρθρου
Τρίτη 17 Ιανουαρίου 2017
Αρθρο του κ. Κολλάρου Παναγιώτη
Τα "παράλογα κι όμως ελληνικά" πρόστιμα στις επιχειρήσεις


Η επιβολή αστρονομικών προστίμων γίνεται για να διατηρούν την αίγλη τους οι παλιές δημόσιες υπηρεσίες και να αποκτήσουν κύρος οι νέες ελεγκτικές κρατικές υπηρεσίες.

Αδιανόητα πράγματα σκέφτονται οι υπηρεσιακοί παράγοντες που εγκρίνουν και νομοθετούν οι εκάστοτε κυβερνώντες ,ειδικά την τελευταία πενταετία σε βάρος του επιχειρηματικού κόσμου.

Με δεδομένη την αδυναμία των ελεγκτικών μηχανισμών να διαπιστώσουν και να μειώσουν την φοροδιαφυγή και εισφοροδιαφυγή, θέσπισαν υπερβολικά πρόστιμα για αυτές τις ποινές. Ήσσονος σημασίας είναι τα αποτελέσματα για αυτές τις επινοήσεις των δημοσίων λειτουργών.

Ας δούμε ορισμένα παραδείγματα:

1. Αδήλωτη εργασία: πρόστιμο 10.500 για κάθε έναν εργαζόμενο.

"Όταν δεν ξέρεις να γδέρνεις τότε θα χαλάσεις και το κρέας και το δέρμα"

Έχουν κλείσει επιχειρήσεις -μερικές άδικα-από την επιβολή αυτού του προστίμου.

Η ποινή αυτή αντιστοιχεί με μια ποινή στα δικαστήρια περίπου έξη ετών φυλάκισης, δηλαδή είναι περίπου ίδια η ποινή για αδήλωτη εργασία με την ποινή για τον θάνατο δυο ατόμων από υπότροπο μεθυσμένο οδηγό.

Οι ιθύνοντες του μέτρου υπερασπίζονται με μανία τη διατήρηση του υπέρογκου ύψους του προστίμου για συμφέρον των εργατικών δικαιωμάτων. Γιατί όμως δέχονται με ευκολία τη διατήρηση του μέσου καθαρού μηνιαίου μισθού σε κάτω από 500 ευρώ;

2. Βρέθηκε κάποιος 10 λεπτά μετά την λήξη του ωραρίου του στο χώρο εργασίας;

Η νομοθεσία θεσπίζει υποχρέωση αναγγελίας της υπερωρίας πριν την πραγματοποίηση της και μόνο ηλεκτρονικά.

Με μαθηματικό τύπο το πρόστιμο μπορεί να φτάσει και 2000 και 3000 ευρώ. Τι έπρεπε η επιχείρηση να κάνει πχ. 12 η ώρα Σαββατόβραδο σε παράταση ωραρίου ενός μισθωτού; Η απάντηση του υπουργείου είναι άκρως…ελληνική:

Μα φυσικά να ξυπνήσει το λογιστή για να αποστείλει ηλεκτρονικά την δήλωση παράτασης ωραρίου!!!!!

3. Έλεγχος από το ΚΕΠΕΚ(υπηρεσία που ελέγχει την τήρηση των μέτρων ασφαλείας για τους εργαζόμενους στο χώρο εργασίας) διαπιστώνει ότι οι εργαζόμενοι δεν φορούν προστατευτικά κράνη και υποδήματα παρόλο που έχουν αγοραστεί από την επιχείρηση και έχει δοθεί στο προσωπικό για να φορούν στην εργασία τους.Πρόστιμο για την επιχείρηση !!!!!

4. Μη αποστολή δήλωσης πχ 5 ευρώ ΦΠΑ, παρακράτηση φόρου κλπ για 2 φορολογικές περιόδους; Το πρόστιμο είναι τουλάχιστον 1000 ευρώ!

5. Μαζί με το εκκαθαριστικό του φόρου εισοδήματος βεβαιώνεται τουλάχιστον ποσό 650 ευρώ στις επιχειρήσεις ετησίως ως τέλος επιτηδεύματος. Για ποιο λόγο;

Προφανώς για ποινή στην ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας. Το τέλος επιτηδεύματος είναι στη πραγματικότητα πρόστιμο.

Γραφειοκρατικές νέες υποχρεώσεις  όπως τεχνικός ασφαλείας, λειτουργούν όχι για να προστατεύονται εργαζόμενοι και πολίτες αλλά σαν μέσο για επιβολή προστίμων και δημιουργία νέων φόβητρων στους επαγγελματίες.

Ο…φόβος ΙΚΑ, επιθεώρησης εργασίας, πολεοδομίας

Έχει δημιουργηθεί βιομηχανία υπερβολικών προστίμων όχι για συμμόρφωση του επιχειρηματικού κόσμου. Η επιβολή αστρονομικών προστίμων γίνεται για να διατηρούν την αίγλη τους οι παλιές δημόσιες υπηρεσίες και να αποκτήσουν κύρος οι νέες ελεγκτικές κρατικές υπηρεσίες.

Παλιά υπήρχε το φόβητρο του εφοριακού και του αστυνόμου. Τώρα υπάρχει ο πολεοδόμος, η επιθεώρηση εργασίας, το ΙΚΑ, το ΚΕΠΕΚ ,το υγειονομικό, η πυροσβεστική, ο ΟΑΕΔ, ο Δήμος, κλπ

Άνθρωποι χωρίς γνώσεις της αγοράς, με μένος εναντίον της επιχειρηματικότητας εισηγούνται και νομοθετούν για τα θέματα μας εις βάρος μας.

Η εύκολη λύση είναι το πρόστιμο. Αυτή την λύση την ξέρουμε από τα πολύ παλιά χρόνια .Μόνο που τότε ήταν σε λογικά πλαίσιο.

Η λύση  και το συμπέρασμα είναι άλλο

Στον επιχειρηματικό κόσμο έχει δημιουργηθεί η εντύπωση ότι αδικούνται από την συμπεριφορά του κράτους απέναντι τους, ψηφίζονται υπέρογκα πρόστιμα μόνο για επικοινωνιακούς λόγους κάτι που αποδεικνύει την αδυναμία των κρατικών υπηρεσιών να πατάξουν την φοροδιαφυγή και εισφοροδιαφυγή.

Επειδή η εισφοροδιαφυγή και η φοροδιαφυγή αποτελούν πρόβλημα και στη λειτουργία της αγοράς καθώς ευνοεί την δημιουργία κατάστασης αθέμιτου ανταγωνισμού ανάμεσα στις επιχειρήσεις ,ο επιχειρηματικός κόσμος επιθυμεί την λύση του προβλήματος αλλά με δίκαιο τρόπο και σίγουρες λύσεις. Προτάσεις έχουν κατατεθεί από τους επιχειρηματικούς φορείς αλλά…

Ύστερα από τα παραπάνω ταιριάζει απόλυτα μια παλιά παροιμία:

«ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙΣ ΝΑ ΓΔΕΡΝΕΙΣ, ΤΟΤΕ ΘΑ ΧΑΛΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΡΕΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΔΕΡΜΑ».


ΚΟΛΛΑΡΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Οικονομικός Επόπτης Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών και φοροτέχνης.
Αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών, Βιοτεχνών & Εμπόρων Αθηνών (Ο.Ε.Β.Ε.Α).
Πρόεδρος του Σωματείου Επαγγελματιών, Βιοτεχνών & Εμπόρων Περιστερίου.
Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κέντρου Φορολογικών Αναλύσεων (ΕΚΟΦΑΝ).

 

Υπ. Οικ. Πολ. 1087/19.06.2017
Κοινοποίηση της αριθ. 100/2017 γνωμοδότησης του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους
Α.Υ.Ο. Πολ. 1082/09.06.2017
Ρύθμιση καταβολής ληξιπρόθεσμων χρεών, για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών που προέκυψαν από τα έντονα καιρικά φαινόμενα (βροχόπτωση-χαλαζόπτωση) την 28 και 29 Νοεμβρίου 2016 σε όλες τις Δημοτικές Ενότητες του Δήμου Λέσβου της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου
Α.Υ.Ο. Πολ. 1081/09.06.2017
Ρύθμιση καταβολής ληξιπρόθεσμων χρεών, για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών που προέκυψαν από τα έντονα καιρικά φαινόμενα που εκδηλώθηκαν στις 26 και 27.11.2016 στο Δήμο Ζακύνθου της Π.Ε. Ζακύνθου
Α.Υ.Ο. Πολ. 1077/29.05.2017
Ρύθμιση καταβολής ληξιπρόθεσμων χρεών, για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών που προέκυψαν από τα έντονα καιρικά φαινόμενα που εκδηλώθηκαν στις 22.10.2016 στις Δημοτικές Ενότητες Ναυπάκτου, Αντιρρίου και Χάλκειας του Δήμου Ναυπακτίας της Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας
Α.Υ.Ο. Πολ. 1076/29.05.2017
Ρύθμιση καταβολής ληξιπρόθεσμων χρεών για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών που προέκυψαν από τα έντονα καιρικά φαινόμενα που εκδηλώθηκαν στις 21 και 22.10.2016 στο Δήμο Ιεράς Πόλης Μεσολογγίου της Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.
Περισσότερα »



Αρθρο της Κ. ΤΑΤΙΑΝΑΣ ΨΑΡΙΑΝΟΥ
Η Φορολογία των Αποθεματικών απο SALE AND LEASE BACK
Αρθρο του Κ. ΙΩΑΝΝΟΥ ΡΟΝΑ
Θεωρείται Ανωτέρα Βία το <<Κούρεμα>> απο τους Ασφαλισμένους Οργανισμούς του Ιδιωτικού Τομέα;
Επιμέλεια: ΧΡΗΣΤΟΣ Ν. ΤΟΤΣΗΣ
Eιδήσεις - Kρίσεις - Σχόλια
Αρθρο της κ. ΤΖΕΝΗΣ ΠΑΝΟΥ
Παρατάσεις παραγραφής φορολογικών υποθέσεων: Η Ολομέλεια του ΣτΕ θα κρίνει την συνταγματικότητά τους
Αρθρο της κ. ΚΥΡΙΑΚΗΣ Σ. ΠΑΠΠΑ
Η αλληλέγγυα ευθύνη για καταβολή οφειλών πλέον φόρων
Aρθρο της κ. ΤΑΤΙΑΝΑΣ Π. ΨΑΡΙΑΝΟΥ
Έκπτωση τόκων Τραπεζικού δανείου μητρικής εταιρείας για χρηματοδότηση Αυξήσεων Κεφαλαίου θυγατρικών της εταιρειών
Αρθρο της κ. ΤΑΤΙΑΝΑΣ ΨΑΡΙΑΝΟΥ
Θέματα Xαρτοσήμου ομολογιακών δανείων και τόκων μεταξύ εταιριών
Αρθρο του κ. TAΣOY NAΣOΠOYΛOY
Eπιτακτική η ανάγκη επαναφοράς της διαδικασίας του άρθρου 70 του KΦE για την συμβιβαστική επίλυση των φορολογικών διαφορών με ταυτόχρονη πλήρη κατάργηση της αναποτελεσματικής διαδικασίας του άρθρου 63 του ν. 4174/13 περί ενδικοφανούς προσφυγής.
Αρθρο του κ. ΜIΛTIAΔH Κ. ΛΕΟΝΤΑΡΗ
Απλοποιήσεις στις διαδικασίες σύστασης Εταιρειών (με το Ν. 4441/2016) και αναδρομικού κλεισίματος αυτών
Αρθρο του κ. ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΑΛΑΙΤΣΑΚΗ
Tα τεκμήρια από 1.1.2017 και οι παγίδες που κρύβονται με τις διατάξεις του N. 4446/2017
ΚΑΛΑΘΙ ΑΓΟΡΑΣ
Το καλάθι είναι άδειο