Πέμπτη, 17 Αυγούστου 2017
ΤΕΥΧΟΣ logistis
Εισάγετε το email σας
και μείνετε ενημερωμένοι
Downloads
Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών ΣυστημάτωνΣυχνές Ερωτήσεις - Απαντήσεις
Λεπτομέρειες ¶ρθρου
Τρίτη 17 Ιανουαρίου 2017
Αρθρο του κ. Κολλάρου Παναγιώτη
Τα "παράλογα κι όμως ελληνικά" πρόστιμα στις επιχειρήσεις


Η επιβολή αστρονομικών προστίμων γίνεται για να διατηρούν την αίγλη τους οι παλιές δημόσιες υπηρεσίες και να αποκτήσουν κύρος οι νέες ελεγκτικές κρατικές υπηρεσίες.

Αδιανόητα πράγματα σκέφτονται οι υπηρεσιακοί παράγοντες που εγκρίνουν και νομοθετούν οι εκάστοτε κυβερνώντες ,ειδικά την τελευταία πενταετία σε βάρος του επιχειρηματικού κόσμου.

Με δεδομένη την αδυναμία των ελεγκτικών μηχανισμών να διαπιστώσουν και να μειώσουν την φοροδιαφυγή και εισφοροδιαφυγή, θέσπισαν υπερβολικά πρόστιμα για αυτές τις ποινές. Ήσσονος σημασίας είναι τα αποτελέσματα για αυτές τις επινοήσεις των δημοσίων λειτουργών.

Ας δούμε ορισμένα παραδείγματα:

1. Αδήλωτη εργασία: πρόστιμο 10.500 για κάθε έναν εργαζόμενο.

"Όταν δεν ξέρεις να γδέρνεις τότε θα χαλάσεις και το κρέας και το δέρμα"

Έχουν κλείσει επιχειρήσεις -μερικές άδικα-από την επιβολή αυτού του προστίμου.

Η ποινή αυτή αντιστοιχεί με μια ποινή στα δικαστήρια περίπου έξη ετών φυλάκισης, δηλαδή είναι περίπου ίδια η ποινή για αδήλωτη εργασία με την ποινή για τον θάνατο δυο ατόμων από υπότροπο μεθυσμένο οδηγό.

Οι ιθύνοντες του μέτρου υπερασπίζονται με μανία τη διατήρηση του υπέρογκου ύψους του προστίμου για συμφέρον των εργατικών δικαιωμάτων. Γιατί όμως δέχονται με ευκολία τη διατήρηση του μέσου καθαρού μηνιαίου μισθού σε κάτω από 500 ευρώ;

2. Βρέθηκε κάποιος 10 λεπτά μετά την λήξη του ωραρίου του στο χώρο εργασίας;

Η νομοθεσία θεσπίζει υποχρέωση αναγγελίας της υπερωρίας πριν την πραγματοποίηση της και μόνο ηλεκτρονικά.

Με μαθηματικό τύπο το πρόστιμο μπορεί να φτάσει και 2000 και 3000 ευρώ. Τι έπρεπε η επιχείρηση να κάνει πχ. 12 η ώρα Σαββατόβραδο σε παράταση ωραρίου ενός μισθωτού; Η απάντηση του υπουργείου είναι άκρως…ελληνική:

Μα φυσικά να ξυπνήσει το λογιστή για να αποστείλει ηλεκτρονικά την δήλωση παράτασης ωραρίου!!!!!

3. Έλεγχος από το ΚΕΠΕΚ(υπηρεσία που ελέγχει την τήρηση των μέτρων ασφαλείας για τους εργαζόμενους στο χώρο εργασίας) διαπιστώνει ότι οι εργαζόμενοι δεν φορούν προστατευτικά κράνη και υποδήματα παρόλο που έχουν αγοραστεί από την επιχείρηση και έχει δοθεί στο προσωπικό για να φορούν στην εργασία τους.Πρόστιμο για την επιχείρηση !!!!!

4. Μη αποστολή δήλωσης πχ 5 ευρώ ΦΠΑ, παρακράτηση φόρου κλπ για 2 φορολογικές περιόδους; Το πρόστιμο είναι τουλάχιστον 1000 ευρώ!

5. Μαζί με το εκκαθαριστικό του φόρου εισοδήματος βεβαιώνεται τουλάχιστον ποσό 650 ευρώ στις επιχειρήσεις ετησίως ως τέλος επιτηδεύματος. Για ποιο λόγο;

Προφανώς για ποινή στην ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας. Το τέλος επιτηδεύματος είναι στη πραγματικότητα πρόστιμο.

Γραφειοκρατικές νέες υποχρεώσεις  όπως τεχνικός ασφαλείας, λειτουργούν όχι για να προστατεύονται εργαζόμενοι και πολίτες αλλά σαν μέσο για επιβολή προστίμων και δημιουργία νέων φόβητρων στους επαγγελματίες.

Ο…φόβος ΙΚΑ, επιθεώρησης εργασίας, πολεοδομίας

Έχει δημιουργηθεί βιομηχανία υπερβολικών προστίμων όχι για συμμόρφωση του επιχειρηματικού κόσμου. Η επιβολή αστρονομικών προστίμων γίνεται για να διατηρούν την αίγλη τους οι παλιές δημόσιες υπηρεσίες και να αποκτήσουν κύρος οι νέες ελεγκτικές κρατικές υπηρεσίες.

Παλιά υπήρχε το φόβητρο του εφοριακού και του αστυνόμου. Τώρα υπάρχει ο πολεοδόμος, η επιθεώρηση εργασίας, το ΙΚΑ, το ΚΕΠΕΚ ,το υγειονομικό, η πυροσβεστική, ο ΟΑΕΔ, ο Δήμος, κλπ

Άνθρωποι χωρίς γνώσεις της αγοράς, με μένος εναντίον της επιχειρηματικότητας εισηγούνται και νομοθετούν για τα θέματα μας εις βάρος μας.

Η εύκολη λύση είναι το πρόστιμο. Αυτή την λύση την ξέρουμε από τα πολύ παλιά χρόνια .Μόνο που τότε ήταν σε λογικά πλαίσιο.

Η λύση  και το συμπέρασμα είναι άλλο

Στον επιχειρηματικό κόσμο έχει δημιουργηθεί η εντύπωση ότι αδικούνται από την συμπεριφορά του κράτους απέναντι τους, ψηφίζονται υπέρογκα πρόστιμα μόνο για επικοινωνιακούς λόγους κάτι που αποδεικνύει την αδυναμία των κρατικών υπηρεσιών να πατάξουν την φοροδιαφυγή και εισφοροδιαφυγή.

Επειδή η εισφοροδιαφυγή και η φοροδιαφυγή αποτελούν πρόβλημα και στη λειτουργία της αγοράς καθώς ευνοεί την δημιουργία κατάστασης αθέμιτου ανταγωνισμού ανάμεσα στις επιχειρήσεις ,ο επιχειρηματικός κόσμος επιθυμεί την λύση του προβλήματος αλλά με δίκαιο τρόπο και σίγουρες λύσεις. Προτάσεις έχουν κατατεθεί από τους επιχειρηματικούς φορείς αλλά…

Ύστερα από τα παραπάνω ταιριάζει απόλυτα μια παλιά παροιμία:

«ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙΣ ΝΑ ΓΔΕΡΝΕΙΣ, ΤΟΤΕ ΘΑ ΧΑΛΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΡΕΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΔΕΡΜΑ».


ΚΟΛΛΑΡΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Οικονομικός Επόπτης Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών και φοροτέχνης.
Αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών, Βιοτεχνών & Εμπόρων Αθηνών (Ο.Ε.Β.Ε.Α).
Πρόεδρος του Σωματείου Επαγγελματιών, Βιοτεχνών & Εμπόρων Περιστερίου.
Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κέντρου Φορολογικών Αναλύσεων (ΕΚΟΦΑΝ).

 

Υπ. Οικ. Πολ. 1124/31.07.2017
Κοινοποίηση των διατάξεων του ν. 4469/2017 (ΦΕΚΑ'62/3-5-2017) «Εξωδικαστικός μηχανισμός ρύθμισης οφειλών επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις», του άρθρου 46 του ν. 4472/2017 (ΦΕΚ Α' 74/19-5-2017) και της κατ' εξουσιοδότηση της παραγράφου 14 του άρθρου 15 του ν. 4469/2017 εκδοθείσας Απόφασης Υπουργού Οικονομικών ΠΟΛ 1105/2017 (ΦΕΚΒ'2426/14-7-2017) και παροχή οδηγιών για την εφαρμογή αυτής
Υπ. Οικ. Πολ. 1123/26.07.2017
Παροχή διευκρινίσεων σχετικά με τη χορήγηση στοιχείων του Υποσυστήματος Μητρώου των Δ.Ο.Υ.
Υπ. Οικ. Πολ. 1121/26.07.2017
Μεταβίβαση Φορτηγών ΙΧ οχημάτων που είναι σε ακινησία
Υπ. Οικ. Πολ. 1120/28.07.2017
Απαλλαγή από το Φόρο μεταβίβασης ακινήτων σε αναγκαστική απαλλοτρίωση υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου ή Ν.Π.Δ.Δ. με δαπάνες τρίτου προσώπου
Υπ. Οικ. Πολ. 1119/27.07.2017
Κοινοποίηση διατάξεων του άρθρου 70 του Κεφαλαίου ΣΤ του πολυνομοσχεδίου αριθ. ν. 4472/2017 ( ΦΕΚ 74/Α, 19-05-2017) με τις οποίες αντικαθίσταται το παράρτημα του Κώδικα ΦΠΑ (ν.2859/00) με τίτλο «Συνταξιοδοτικές διατάξεις δημοσίου και τροποποίηση διατάξεων του Ν. 4387/2016 Μέτρα εφαρμογής των Δημοσιονομικών στόχων και μεταρρυθμίσεων, μέτρα Κοινωνικής Στήριξης και εργασιακές ρυθμίσεις, μεσοπρόθεσμο πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2018-2021 και λοιπές διατάξεις
Περισσότερα »



Αρθρο του κ. Γιώργου Δαλιάνη
Παραγραφή Φορολογικών Υποθέσεων, Απόφαση ΣτΕ 1738/2017. Απαραίτητη η υιοθέτησή της
Αρθρο της κ. Τατιάνας Ψαριανού
Πιστωτικά τιμολόγια βάσει πωλήσεων
Aρθρο του κ. Ηλία Νικ. Μήτσιου
Πρόταση επαναφοράς του θεσμού της διοικητικής επίλυσης της διαφοράς
Αρθρο του κ. Γιώργου Παλαιτσάκη
Οι επιπλέον χρεώσεις για όσους υποβάλουν εκπρόθεσμα δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων
Αρθρο του κ. Χρήστου Ν. Τότση
Οικοδομικές επιχειρήσεις (Από απόψεως Κώδικα Τελών Χαρτοσήμου)
Αρθρο της κ. ΤΖEΝΗΣ ΠΑΝΟΥ
Δαπάνες προς μη συνεργάσιμα κράτη και κράτη με προνομιακό φορολογικό καθεστώς
Αρθρο του κ. Μ. Λεοντάρη
Οι εργασιακές ρυθμίσεις με το Ν. 4472/2017
Αρθρο του κ. ΓΙΩΡΓΟΥ ΔΑΛΙΑΝΗ
Φορολογικές προεκτάσεις σε κοινούς τραπεζικούς λογαριασμούς
Αρθρο της κ. ΤΑΤΙΑΝΑΣ ΨΑΡΙΑΝΟΥ
Η Φορολογία των Αποθεματικών απο SALE AND LEASE BACK
Αρθρο του κ. ΙΩΑΝΝΟΥ ΡΟΝΑ
Θεωρείται Ανωτέρα Βία το <<Κούρεμα>> απο τους Ασφαλισμένους Οργανισμούς του Ιδιωτικού Τομέα;
ΚΑΛΑΘΙ ΑΓΟΡΑΣ
Το καλάθι είναι άδειο