Επιστροφή στις παλιές μεθόδους ελέγχου
Με την ανάληψη των καθηκόντων του νέου αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών, οι ελεγκτικές υπηρεσίες ξεκίνησαν εντατικούς φορολογικούς ελέγχους με την παραδοσιακή μέθοδο. Έλεγχοι, στα καταστήματα και στο δρόμο, με σκοπό τη διαπίστωση αν τηρούνται οι κανόνες, στην έκδοση στοιχείων και της νομιμότητας στη διακίνηση των αγαθών. Οι ανακοινώσεις του Υπουργείου ομιλούν για έξαρση της φοροδιαφυγής, αλλά και αδυναμία των ελεγκτικών υπηρεσιών στην πραγματοποίηση αποτελεσματικού ελέγχου. Στελέχη του Υπουργείου Οικονομικών, εξετάζουν σοβαρά το ενδεχόμενο επαναφοράς πολλών διατάξεων του παλιού Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων (Κ.Β.Σ.), μεταξύ των οποίων είναι και η επαναφορά των πρόσθετων βιβλίων, για πολλές κατηγορίες επαγγελματιών, που κατά την άποψή τους, φοροδιαφεύγουν συστηματικά, στερώντας από το Δημόσιο τεράστια ποσά, κυρίως από ΦΠΑ.
Σε ένα παλαιότερο άρθρο μας (ίσως προφητικό), που δημοσιεύθηκε την 17η Δεκεμβρίου 2013, με τίτλο «Απέκτησαν οι Έλληνες φορολογική συνείδηση ή το κράτος ανασυγκρότησε τους φοροελεγκτικούς μηχανισμούς του»; είχαμε εκφράσει τους προβληματισμούς μας, για το εγχείρημα κατάργησης του υφιστάμενου ελεγκτικού μοντέλου, χωρίς τον εκσυγχρονισμό των δομών του κράτους και την εφαρμογή σύγχρονων μεθόδων αντιμετώπισης της φοροδιαφυγής. Δυστυχώς, ο εκσυγχρονισμός δεν επετεύχθη. Ηλεκτρονική τιμολόγηση ούτε καν ξεκίνησε, οι ταμιακές μηχανές δεν συνδέθηκαν, τα πληροφοριακά συστήματα απαρχαιώθηκαν και σέρνονται και στο τέλος, έμεινε η ανομία.
Την 16η Απριλίου 2015 επανήλθαμε με ένα νέο άρθρο μας με τίτλο «Μπλόκο στη φοροδιαφυγή του ΦΠΑ», στην οποία είχαμε προτείνει την «Επαναφορά τήρησης των ειδικών βιβλίων, όπου αυτά απαιτούνται και θέσπιση επιπλέον διασταυρωτικών ελέγχων. Η γενική κατάργηση πιστεύουμε ότι δεν απέδωσε». Σε αυτό το άρθρο καταθέσαμε πολλές συγκεκριμένες προτάσεις, ρεαλιστικές και εφαρμόσιμες.
Με την επαναφορά, των πρόσθετων βιβλίων δεν προτείνουμε την προμήθεια και θεώρηση ενός βιβλίου, αλλά την απευθείας σύνδεση ενός μηχανισμού με τη Γ.Γ.Π.Σ. (Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων) και την online ενημέρωση, ώστε η ελεγκτική διαδικασία να είναι εύκολη, έγκαιρη και ασφαλής.
Αν το Δημόσιο, αδυνατεί σήμερα να σηκώσει λόγω των προβλημάτων που αντιμετωπίζει, το βάρος της μηχανοργάνωσης, κάλλιστα αυτό το έργο μπορεί να ανατεθεί για κάποιο εύλογο χρονικό διάστημα σε κάποια εταιρεία. Η εργολαβική ανάθεση έργων στον ιδιωτικό τομέα δεν είναι κατ’ ανάγκη πηγή εκροής εσόδων και απόδειξη διαπλοκής. Σε κάθε περίπτωση όμως πρέπει να γίνει κατανοητό, ότι καλή η εμπιστοσύνη καλύτερος, όμως, ο έλεγχος.
Παροχή διευκρινίσεων σχετικά με τα άρθρα 88 - 91 του ν. 5104/2024 (Α 58) περί απώλειας νομοθετικών ρυθμίσεων.Αποφ. Α.Α.Δ.Ε. Α 1061/22.04.2024
Τύπος και περιεχόμενο της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων φορολογικού έτους 2023, των λοιπών εντύπων και των δικαιολογητικών εγγράφων που συνυποβάλλονται με αυτή. Τύπος και περιεχόμενο της πράξης διοικητικού/διορθωτικού προσδιορισμού φόρου φορολογικών ετών 2023 και εφεξής.Εγκ. Α.Α.Δ.Ε. Ε 2027/16.04.2024
Διευκρινίσεις για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 28Α και της παρ. 6 του άρθρου 27 του ν.4172/2013 (Α 167)Εγκ. Α.Α.Δ.Ε. Ε 2028/19.04.2024
Οδηγίες συμπλήρωσης εντύπου Ε3 (Κατάσταση Οικονομικών Στοιχείων από Επιχειρηματική Δραστηριότητα) και Κατάστασης Φορολογικής Αναμόρφωσης φορολογικού έτους 2023.Α.Υ.Ο. Α 1059/18.04.2024
Ψηφιακή υποβολή δήλωσης φόρου δωρεάς προς τα πρόσωπα της παρ. 3 άρθρου 25 του ν. 2961/2001 - «Δήλωση φόρου δωρεάς ακινήτων, κινητών και χρημάτων προς τα πρόσωπα της παρ. 3 του άρθρου 25 του ν. 2961/2001, μέσω της εφαρμογής myPROPERTY
Βασικές διατάξεις που ρυθμίζουν την άδεια Η εορτή του Αγίου Πνεύματος