Τρίτη, 30 Απριλίου 2024

www.totsisgroup.gr Est.1954                                          Totsis Group 70 Χρόνια

Λεπτομέρειες ¶ρθρου
Παρασκευή 20 Αυγούστου 2021
Εγκ. Α.Α.Δ.Ε. Ε 2159/02.08.2021

Κοινοποίηση των διατάξεων του άρθρου 83 «Εκπομπές ρύπων αυτοκινούμενων τροχόσπιτων - Συμπλήρωση της παρ. 3 του άρθρου 121 του ν.2960/01» του ν. 4821/21 (ΦΕΚ 134/Α), «Εκσυγχρονισμός του Ελληνικού Κτηματολογίου, νέες ψηφιακές υπηρεσίες και ενίσχυση της ψηφιακής διακυβέρνησης

Εγκ. Α.Α.Δ.Ε. Ε 2159/02.08.2021

Κοινοποιούμε για ενημέρωση και εφαρμογή τις διατάξεις του άρθρου 83 του ν. 4821/2021 (Α' 134) και σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:

Συμπλήρωση της παρ. 3 του άρθρου 121 του ν.2960/2001

Με την συμπλήρωση της παρ. 3 του άρθρου 121 του ν.2960/2001, προστέθηκε νέα περ. γ) με την οποία καθορίζεται για τα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα πλέον των προσαυξήσεων που προβλέπονται στην παρ. 4 του ιδίου άρθρου, ενιαία ειδική κλίμακα προσαύξησης λόγω εκπεμπόμενης μάζας διοξειδίου του άνθρακα CO2, των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης της περ. α' της παρ. 2, του άρθρου 121, με βάση τις προδιαγραφές ορίων εκπομπών ρύπων (EURO), που πληρούν εκ κατασκευής και ανεξαρτήτως της μέτρησης της εκπεμπόμενης μάζας διοξειδίου του άνθρακα CO2 (συνδυασμένος κύκλος), σύμφωνα με τον Νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης (New European Driving Cycle) ή σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων (Worldwide Light Test Procedure), καθώς και για τις περιπτώσεις κατά τις οποίες δεν αποδεικνύονται οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2).

Η θέσπιση των ως άνω διατάξεων με την εφαρμογή ενιαίας ειδικής κλίμακας προσαύξησης στους συντελεστές της περ. α' της παρ. 2 του άρθρου 121 του ν.2960/2001, για τα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα για λόγους εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, με βάση τις προδιαγραφές ορίων εκπομπών ρύπων (EURO), πλέον των προσαυξήσεων που προβλέπονται στην παρ. 4 του ιδίου άρθρου, αντιμετωπίζει το πρόβλημα που ανέκυψε κατά τις διαδικασίες τελωνισμού αυτοκινούμενων τροχόσπιτων από τις τελωνειακές αρχές, ως κατωτέρω:

α) αναγραφής των τιμών CO2 στα προσκομιζόμενα δικαιολογητικά με τη διαδικασία WLTP, για τροχόσπιτα με ταξινόμηση πριν την 1.1.2021, κατά την οποία ωστόσο, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 121 του ν.2960/2001, ισχύουν οι προσαυξήσεις των εκπομπών CO2, με βάση τη διαδικασία NEDC και όχι με τη διαδικασία WLTP, καθώς και

β) μη αναγραφής των τιμών της εκπεμπόμενης μάζας διοξειδίου του άνθρακα (CO2), στα προσκομιζόμενα δικαιολογητικά που συνοδεύουν το όχημα (αντίστοιχα σημεία του πιστοποιητικού συμμόρφωσης, από τον κατασκευαστή του ολοκληρωμένου οχήματος και ειδικότερα στις περιπτώσεις οχημάτων βάσης κατηγορίας N2, αλλά και στις περιπτώσεις που το όχημα βάσης είναι σύμφωνο με τον Καν. 595/2009/ΕΚ, καθώς και της έγκρισης τύπου).

Ειδικότερα με την προσθήκη της περ. γ) της παρ. 3 του άρθρου 121 του ν.2960/2001, ρυθμίζονται τα εξής:

Για τα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα και ανεξαρτήτως της τιμής μέτρησης της εκπεμπόμενης μάζας διοξειδίου του άνθρακα CO2 (συνδυασμένος κύκλος) σύμφωνα με τον Νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης (New European Driving Cycle) ή σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων (Worldwide Light Test Procedure), καθώς και για τα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα, για τα οποία δεν αποδεικνύονται οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης της περ. α' της παρ.2, αυξάνονται, πλέον των προσαυξήσεων που προβλέπονται στην παρ. 4 του άρθρου 121, κατά:

• 10%, εφόσον υπάγονται στην περ. α) της παρ. 4 του άρθρου 121 ή πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές ορίων εκπομπών EURO 6, με τελευταία ημερομηνία ταξινόμησης, ως προς την πρώτη ταξινόμηση, από 01.09.2018 και μετά (Καν. 515/2007 και 692/2008 ή 2017/1151 ή μεταγενέστερων τροποποιητικών αυτών), ή τις προδιαγραφές του Euro VI, με τελευταία ημερομηνία ταξινόμησης, ως προς την πρώτη ταξινόμηση, από 01.09.2019 και μετά (Καν. 595/2009).

• 30%, εφόσον υπάγονται ως προς τις προδιαγραφές ορίων εκπομπών EURO στην περ. β) της παρ. 4 του άρθρου 121.

• 60%, εφόσον υπάγονται ως προς τις προδιαγραφές ορίων εκπομπών EURO στην περ. γ) της παρ. 4 του άρθρου 121.

• 100%, εφόσον δεν πληρούν προδιαγραφές ορίων εκπομπών (Euro), συμβατικής τεχνολογίας του άρθρου 121.

Διευκρινίζεται ότι, το τέλος ταξινόμησης για τα εν λόγω οχήματα θα υπολογίζεται με τον ίδιο τρόπο, όπως και για τα επιβατικά του άρθρου 121 του ν.2960/2001, ωστόσο επισημαίνεται ότι οι συντελεστές τέλους ταξινόμησης θα προκύπτουν από τον συνδυασμό των επιπλέον στοιχείων υπολογισμού αναφορικά με την αξία (832: Λιανική τιμή πώλησης προ φόρων για την διαμόρφωση της φορολογητέας αξίας για την επιβολή ΤΤ), των κωδικών εκπομπών καυσαερίων Euro και των κατά περίπτωση πρόσθετων κωδικών εθνικής φορολογίας που εμπίπτουν στις προσαυξήσεις 10%, 30% 60%.

Ειδικότερα και μόνο για λόγους υπολογισμού του τέλους ταξινόμησης θα επιλέγονται στο σύστημα ICISNET, οι πρόσθετοι κωδικοί εθνικής φορολογίας: 1929 (προσαύξηση 10%), 1931 (προσαύξηση 30%), 1933 (προσαύξηση 60%) και ανεξάρτητα από τις τιμές NEDC ή WLTP (εάν υφίστανται στα προσκομιζόμενα δικαιολογητικά), σε συνδυασμό με την εκάστοτε τιμή λιανικής πώλησης προ φόρων και τους εκάστοτε κωδικούς εκπομπών καυσαερίων Euro.

Σημειώνεται δε ότι, στα ηλεκτρονικά παραστατικά της Ειδικής Δήλωσης (ΔΕΦΚ), της Διασάφησης Εισαγωγής και στο πεδίο «Εκπομπές Διοξειδίου του Άνθρακα (g/km)» θα συμπληρώνεται, ο χαρακτήρας "-" (παύλα) και, κατά την έκδοση του Πιστοποιητικού ταξινόμησης, στο πεδίο παρατηρήσεις, θα πρέπει να αναγράφεται: «Εκπομπές CO2, σύμφωνα με τον νόμο 4821 (ΦΕΚ 134 A'/31.07.2021)».

Νοείται ότι για τα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα που δεν πληρούν προδιαγραφές ορίων εκπομπών EURO, συμβατικής τεχνολογίας (υποπερ. γδ της περ. γ της παρ. 3 του άρθρου 121) δεν τυγχάνουν εφαρμογής οι διατάξεις καταβολής του τέλους ταξινόμησης πριν την θέση τους σε κυκλοφορία στη χώρα, καθώς σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 5 του ν.4710/2020 (ΦΕΚ 142/Α'), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο 21 του ν.4736/2020 (ΦΕΚ 200/Α'), υφίσταται απαγόρευση ταξινόμησής τους και σχετικές οδηγίες επ' αυτού έχουν παρασχεθεί με την αρ. πρωτ. Ε.2114/23-07-2020 εγκύκλιο «Κοινοποίηση των διατάξεων των άρθρων 5, 63 και 65 του νόμου 4710/2020 (ΦΕΚ 142/Α') του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προώθηση της ηλεκτροκίνησης», αλλά και με την αρ. Ε.2177/29-10-2020 εγκύκλιο Διοικητή ΑΑΔΕ. Επιπλέον διευκρινίζεται ότι σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 5 του ν.4710/2020, όπως ισχύει για τα επιβατικά αυτοκίνητα της παρ. 1 του άρθρου 121 του ν. 2960/2001, απαγορεύεται η ταξινόμηση, εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 3, 2 και 1, όπως αυτές ορίζονται στην υπ' αρ. 28433/2448/2.7.1992 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β' 542) και στην υπ' αρ. 6765/511/3.3.1995 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β' 194). Υπενθυμίζεται εξάλλου, ότι εξακολουθεί να ισχύει η επιβολή του περιβαλλοντικού τέλους, στα μεταχειρισμένα επιβατικά αυτοκίνητα, της παρ. 1 του άρθρου 121 του ν. 2960/2001, στα οποία εμπίπτουν και τα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα, ύψους:

α) τριών χιλιάδων ευρώ (3.000), τα οποία πληρούν εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 4, και

β) χιλίων (1.000) ευρώ, τα οποία πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές ορίων εκπομπών EURO 5a, όπως αυτές ορίζονται στον Κανονισμό (ΕΚ) υπ' αριθ.715/2007 της 20ής Ιουνίου 2007 και στον Κανονισμό (ΕΚ) υπ' αριθ. 692/2008 της 18ης Ιουλίου 2008 ή μεταγενέστερων τροποποιητικών αυτών, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην αρ. Ε.2114/23-07-2020 εγκύκλιο Διοικητή ΑΑΔΕ.


Ο ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΑΑΔΕ
Γ. ΠΙΤΣΙΛΗΣ

Αποφ. Α.Α.Δ.Ε. Α 1068/29.04.2024
Καθορισμός των τρόπων κοινοποίησης των πράξεων και εγγράφων της Φορολογικής Διοίκησης στις περιπτώσεις που δεν είναι δυνατή η κοινοποίηση αυτών με ψηφιακά μέσα, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 5 του ν. 5104/2024 (Α 58), της έκτασης εφαρμογής εκάστου τρόπου, καθώς και κάθε άλλου αναγκαίου θέματος.
Αποφ. Α.Α.Δ.Ε. Α 1066/26.04.2024
Πίστωση και συμψηφισμός καταβολών, αποδόσεων και επιστροφών σε ανεξόφλητες δόσεις ρυθμίσεων τμηματικής καταβολής και απώλεια ρυθμίσεων τμηματικής καταβολής κατ εφαρμογή του άρθρου 87 του ν. 5104/2024 (Α 58).
Αποφ. Α.Α.Δ.Ε. Α 1065/26.04.2024
Καθορισμός του περιεχομένου, της διαδικασίας, του τρόπου και του χρόνου υποβολής στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, των Δηλώσεων Πληροφοριών αναφορικά με υπηρεσίες τεχνικής υποστήριξης Εμπορικών/Λογιστικών προγραμμάτων διαχείρισης (Enterprise Resource Planning, «ERP»), που παρέχονται σε οντότητες του άρθρου 1 του ν. 4308/2014 (Α 251), για την τήρηση του Μητρώου Παρόχων Υπηρεσιών Τεχνικής Υποστήριξης Εμπορικών/Λογιστικών προγραμμάτων διαχείρισης.
Αποφ. Α.Α.Δ.Ε. Α 1063/25.04.2024
Τροποποίηση της υπό στοιχεία Α.1073/2023 απόφασης του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) «Απόσυρση από τη χρήση και οριστική παύση Ειδικών Ασφαλών Φορολογικών Διατάξεων Σήμανσης Στοιχείων (ΕΑΦΔΣΣ) για το σύνολο των οντοτήτων. Παύση χρήσης απλών Φορολογικών Ηλεκτρονικών Μηχανισμών (ΦΗΜ) για τις οντότητες εστίασης που λειτουργούν με σερβίρισμα σε τραπεζοκαθίσματα και ορισμός υποχρέωσης χρήσης, ΦΗΜΑΣ Εστιατορίου ή ΦΤΜ Εστιατορίου ή ΑΔΗΜΕ Εστιατορίου» (Β 4516 και Β 4606).
Εγκ. Α.Α.Δ.Ε. Ε 2029/23.04.2024
Παροχή διευκρινίσεων σχετικά με τα άρθρα 88 - 91 του ν. 5104/2024 (Α 58) περί απώλειας νομοθετικών ρυθμίσεων.
Περισσότερα »

Εγκύκλιος e-ΕΦΚΑ 18/2024
Παροχή οδηγιών για την εφαρμογή της παρ. 9 του άρθρου 109 του ν. 3852/2010, όπως ισχύει, περί αναδοχής οφειλών από Ο.Τ.Α.
Εγκύκλιος e-ΕΦΚΑ 17/2024
Νέα κατάταξη, από 01.04.2024, σε ασφαλιστικές κλάσεις των αμειβομένων εργαζομένων με κυμαινόμενες αποδοχές για το έτος 2024, λόγω αύξησης του νόμιμου κατώτατου ημερομίσθιο των εργατοτεχνιτών.
Εγκύκλιος e-ΕΦΚΑ 14/2024
Ασφάλιση ιδιοκτητών τουριστικών καταλυμάτων κατ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 125 ν. 5078/2023 (ΦΕΚ 211/τ.Α/20.12.23)
Εγκύκλιος e-ΕΦΚΑ 9/2024
Χορήγηση εφάπαξ παροχής σε κληρικούς (άρθρο 122 Ν. 5078/2023 ΦΕΚ 211/τ. Α 7/20.12.2023)
Εγκύκλιος e-ΕΦΚΑ 8/2024
«Αναπροσαρμογή από 1/1/2024: α) του ανωτάτου ορίου ασφαλιστέων αποδοχών, β) των ποσών ασφαλιστικών κατηγοριών, κλάδου εφάπαξ παροχών (πρόνοιας), του e-ΕΦΚΑ έμμισθων δικηγόρων Δημοσίου και μισθωτών μηχανικών-υγειονομικών, που απασχολούνται στο Δημόσιο Τομέα με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου και γ) των ποσών ασφαλιστικών κατηγοριών, κλάδου επικουρικής ασφάλισης του e-ΕΦΚΑ και του Τ.Ε.Κ.Α., έμμισθων δικηγόρων Δημοσίου και μισθωτών μηχανικών, που απασχολούνται...
Περισσότερα »
Γιώργου Δαλιάνη - Μαρίας Πουρνιά - Νίκης Χατζοπούλου:
Ανέγερση και πώληση οικοδομής από συνιδιοκτήτες οικοπέδου
Αθανασίου Λ. Βουθούνη:
Φορολογική και λογιστική μεταχείριση της ανέγερσης κτίσματος με δαπάνες του μισθωτή σε ακίνητο κυριότητας του εκμισθωτή (τρίτου)
Βασιλικής Ηλιοπούλου:
Υποχρεωτική χρήση τραπεζικού μέσου για συναλλαγές πάνω από 500 ευρώ
Γεωργίου Παλαιτσάκη:
Οι 20 σημαντικές αλλαγές σε φορολογία και οι συναλλαγές του νέου φορολογικού νόμου που εφαρμόζονται από 1.1.2024
Γεωργίου Ι. Δουκίδη:
Τεχνητή Νοημοσύνη και οι Προκλήσεις για το Χρηματοοικονομικό Κλάδο.
Γιώργου Δαλιάνη - Νάνσυ Καλλιανιώτη - Νίκης Χατζοπούλου:
Τραπεζικοί λογαριασμοί στο εξωτερικό παρατείνουν την παραγραφή
Αργύρη Καβουρίνου:
Απασχόληση - εργασία ανηλίκου
Γιώργου Δαλιάνη - Παναγιώτη Παπασταύρου - Νίκης Χατζοπούλου:
Θεώρηση συμφωνητικού από Εφορία και έννομες συνέπειες ως προς το κύρος της συναλλαγής
Επιμέλεια:
ΧΡΗΣΤΟΣ Ν. ΤΟΤΣΗΣ
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΧΡ. ΤΟΤΣΗΣ
Ειδήσεις - Κρίσεις Σχόλια
Aρθρο του Γιώργου Δαλιάνη
του Διονύση Σαμόλη
και της Νίκης Χατζοπούλου
Συμπληρωματικά στοιχεία του ΣΔΟΕ και της Οικονομικής Αστυνομίας παρατείνουν την παραγραφή;
Περισσότερα »
ΚΑΛΑΘΙ ΑΓΟΡΑΣ
Το καλάθι είναι άδειο