Δεν απαλλάσσονται οι πτωχευμένες επιχειρήσεις από τις οφειλές τους στη Φορολογική Διοίκηση, λόγω της ιδιότητάς τους ως πτωχών
Α.Α.Δ.Ε. Δ.ΕΙΣΠΡ. Ε 1153802/16.10.2017
ΣΧΕΤ: Το υπ' αριθ. ΑΤΚΕ 0010971 ΕΞ/39/10-10-2017 Υπηρεσιακό Σημείωμα
Αναφορικά με την υπ' αριθ. 197/6.10.2017 ερώτηση, που κατέθεσε στη Βουλή των Ελλήνων ο βουλευτής Νικόλαος Νικολόπουλος, με θέμα: «ΠΕΙΡΑΙΚΗ ΠΑΤΡΑΙΚΗ: Έχει κλείσει, αλλά δεν έχει πτωχεύσεί», θέτουμε υπ’ όψιν σας, κατά λόγο αρμοδιότητας, τα εξής:
1. Όσον αφορά τη μνεία που γίνεται σε προηγούμενη ερώτηση κοινοβουλευτικού ελέγχου που είχε καταθέσει ο ίδιος βουλευτής σχετικά με την ανωτέρω εταιρεία, εφόσον πρόκειται για την υπ' αριθ. 7099/10.7.2017 ερώτηση κοινοβουλευτικού ελέγχου, επισημαίνεται ότι αυτή αφορούσε τη διαγραφή χρεών πτωχευμένων επιχειρήσεων και δεν σχετιζόταν με τη διαδικασία και τις προϋποθέσεις δημοσιοποίησης ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το Δημόσιο κατ' άρθρο 9, παρ. 1, 2 και 4 του ν. 3943/2011, όπως ισχύει. Σε απάντηση της εν λόγω ερώτησης, η Υπηρεσία μας αφενός μεν είχε επισημάνει τις εν γένει προϋποθέσεις διαγραφής οφειλών βεβαιωμένων στη Φορολογική Διοίκηση σύμφωνα με το ισχύον δίκαιο, οι οποίες εφαρμόζονται και στους πτωχούς οφειλέτες, αφετέρου δε είχε διευκρινίσει, για λόγους αποκατάστασης της ακρίβειας των παρεχόμενων πληροφοριών, ότι η ανωτέρω εταιρεία, στην οποία έκανε ειδική μνεία η ερώτηση του βουλευτή, ως παράδειγμα «πτωχευμένης επιχείρησης», δεν είχε κηρυχθεί σε πτώχευση (οράτε υπ' αριθ. Δ.ΕΙΣΠΡ. Ε 1110366 ΕΞ 2017 έγγραφο της Υπηρεσίας μας, το οποίο επισυνάπτεται στο παρόν).
2. Περαιτέρω, όπως σαφώς προκύπτει από το ανωτέρω απαντητικό έγγραφο της Υπηρεσίας μας, καμία μνεία δεν γίνεται σε «απαλλαγή» πτωχευμένων επιχειρήσεων από τις οφειλές τους στη Φορολογική Διοίκηση, λόγω της ιδιότητάς τους ως πτωχών, όπως ανακριβώς αναφέρεται στη νέα ερώτηση του βουλευτή, καθώς τόσο για το χαρακτηρισμό οφειλών ως ανεπίδεκτων είσπραξης όσο και για τη διαγραφή αυτών, πρέπει, τόσο για τους πτωχούς όσο και για τους λοιπούς οφειλέτες, να συντρέχουν οι προϋποθέσεις και να ακολουθηθεί η διαδικασία που προβλέπει το ισχύον σχετικό κανονιστικό πλαίσιο (άρθρα 82 και 82Α του ν.δ. 356/1974- Κ.Ε.Δ.Ε., Απόφαση Γ.Γ.Δ.Ε. ΠΟΛ.1259/5.12.2013 και εγκύκλιος οδηγία ΠΟΛ.1151/11.10.2016, διατάξεις περί παραγραφής οφειλών των αρ. 86 έως 89 ν. 2362/1995, 136 έως 139 ν. 4270/2014 και 51 ν. 4174/2013 και εγκύκλιος οδηγία ΠΟΛ.1154/12.10.2016).
3. Όσον αφορά δε τη δυνατότητα απαλλαγής πτωχού οφειλέτη από το υπόλοιπο των πτωχευτικών χρεών του με απόφαση του πτωχευτικού δικαστηρίου κατ' άρθρα 167-169 του ν. 3588/2007-Πτωχευτικού Κώδικα, όπως ισχύουν μετά την τροποποίηση αυτού με τον ν. 4446/2016-ΦΕΚ 240 Α', επισημαίνεται εκ νέου ότι οι ανωτέρω νέες διατάξεις εφαρμόζονται σε νέες πτωχεύσεις που ήταν εκκρεμείς κατά τις 22/12/2016 (έναρξη ισχύος του ν. 4446/2016) ή κηρύχθηκαν μετά την ημερομηνία αυτή, εφόσον ο πτωχεύσας είναι φυσικό πρόσωπο και όχι νομικό (π.χ. εμπορική εταιρεία). Τα ανωτέρω αναφέρονται και στο συνημμένο υπ' αριθ. Δ.ΕΙΣΠΡ. Ε 1110366 ΕΞ 2017 έγγραφο της Υπηρεσίας μας.
4. Τέλος, επισημαίνουμε ότι σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 2γ του άρθρου 9 του ν.3943/2011 εξαιρούνται από τη δημοσιοποίηση ληξιπρόθεσμων οφειλών όσες έχουν χαρακτηριστεί ως ανεπίδεκτες είσπραξης μετά από την έκδοση της προβλεπόμενης, στις διατάξεις του άρθρου 82 του ν.δ. 356/1974, απόφασης του αρμόδιου διοικητικού οργάνου.
Οδηγίες συμπλήρωσης της δήλωσης Φ.Π.Α. (έντυπο 050 Φ.Π.Α. έκδοση 2024 - Φ2 TAXIS).Α.Υ.Ο. Α 1077/02.05.2024
Τροποποίηση της υπό στοιχεία Α.1143/21.09.2023 (Β 5599) απόφασης Υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών περί παράτασης καταβολής και αναστολής είσπραξης βεβαιωμένων οφειλών.Αποφ. Α.Α.Δ.Ε. Α 1076/02.05.2024
Καθορισμός των προϋποθέσεων, της διαδικασίας και κάθε άλλου ειδικότερου θέματος εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 5 του ν. 5104/2024 (Α 58) για την ψηφιακή κοινοποίηση πράξεων, αποφάσεων και λοιπών εγγράφων που εκδίδει η Φορολογική Διοίκηση.Αποφ. Α.Α.Δ.Ε. Α 1075/02.05.2024
Τροποποίηση της υπό στοιχεία Α.1157/12.10.2023 απόφασης του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.) «Καθορισμός του χρόνου και της διαδικασίας αναβάθμισης των Μέσων Πληρωμών, που χρησιμοποιούν οι οντότητες του άρθρου 1 του ν. 4308/2014 (Α 251), από τους Παρόχους Μέσων Πληρωμών (NSPs), για την ολοκλήρωση της διαδικασίας διασύνδεσης αυτών με τα Ταμειακά Συστήματα, καθώς και κάθε άλλου ειδικότερου θέματος για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 15Β του ν. 4987/2022 (Κ.Φ.Δ.). Τροποποίηση της υπό στοιχεία Α.1021/2023 (Β 1826) απόφασης του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε.» (Β 5994).Αποφ. Α.Α.Δ.Ε. Α 1069/02.05.2024
Διαδικασία και δικαιολογητικά για τον ορισμό φορολογικού εκπροσώπου σύμφωνα με το άρθρο 8 του ν. 5104/2024 «Κώδικας Φορολογικής Διαδικασίας και άλλες διατάξεις» (Α 58).
Βασικές διατάξεις που ρυθμίζουν την άδεια Η εορτή του Αγίου Πνεύματος