Δευτέρα, 13 Μαϊου 2024

www.totsisgroup.gr Est.1954                                          Totsis Group 70 Χρόνια

Λεπτομέρειες Άρθρου
Τρίτη 21 Ιουνίου 2016
Υπ. Οικ.: ΔΕΑΦ Β 1087947 ΕΞ 2016/ 7.6.2016

Εφαρμογή των διατάξεων των περ. δ' των παρ. 1 των άρθρων 62 και 64 του ν. 4172/2013, σε περίπτωση εισφοράς δημόσιου τεχνικού έργου.

Υπ. Οικ.: ΔΕΑΦ Β 1087947 ΕΞ 2016/ 7.6.2016


ΣΧΕΤ.: Το αριθ. 10843/15.4.2016 έγγραφό σας

Απαντώντας στο σχετικό έγγραφό σας, αναφορικά με το πιο πάνω θέμα και με αφορμή τη διενέργεια φορολογικού ελέγχου για την επιστροφή φόρου εισοδήματος φορολογικού έτους 2014 σε ανώνυμη κατασκευαστική εταιρεία, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:

1. Με τις διατάξεις της περ. δ' της παρ. 1 του άρθρου 62 του ν. 4172/2013, οι οποίες έχουν εφαρμογή για τις πληρωμές που πραγματοποιούνται από 1.1.2014 και μετά, ορίζεται μεταξύ άλλων ότι οι πληρωμές για αμοιβές για τεχνικές υπηρεσίες υπόκεινται σε παρακράτηση φόρου, ενώ με τις διατάξεις της περ. δ' της παρ. 1 του άρθρου 64 του ν. 4172/2013 ορίζεται ότι για τις αμοιβές που εισπράττονται από εργολήπτες κατασκευής κάθε είδους τεχνικών έργων ο συντελεστής παρακράτησης φόρου είναι τρία τοις εκατό (3%) επί της αξίας του υπό κατασκευή έργου, ανεξαρτήτως αν ο λήπτης της αμοιβής είναι φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα.

2. Με την ΠΟΛ.1120/25.4.2014 εγκύκλιό μας, με την οποία κοινοποιήθηκαν οι διατάζεις της περ. δ' της παρ. 1, των παρ. 2 και 3 του άρθρου 62 καθώς και της περ. δ' της παρ. 1 , των παρ. 2 και 8 του άρθρου 64 του ν. 4172/2013, αναφορικά με την παρακράτηση φόρο στις αμοιβές για τεχνικές υπηρεσίες, αμοιβές διοίκησης, αμοιβές για συμβουλευτικές υπηρεσίες και άλλες αμοιβές για παρόμοιες υπηρεσίες, προσδιορίστηκε η έννοια των αμοιβών για τεχνικά έργα.

3. Κατά την εκτέλεση δημόσιων τεχνικών έργων, ο ανάδοχος (κοινοπραξία ή άλλης μορφής εταιρεία) εισφέρει σε ορισμένες περιπτώσεις το έργο σε κοινοπραξία ή εταιρεία στην οποία συμμετέχει και ο ίδιος ή σε εταιρεία μέλος της αρχικής αναδόχου κοινοπραξίας. Στις περιπτώσεις αυτές, ο ανάδοχος τιμολογεί τον εργοδότη (Δημόσιο, Δήμο, ΝΠΔΔ, κλπ) και αντίστοιχα η κατασκευάστρια εταιρεία ή κοινοπραξία τιμολογεί με το ίδιο ποσό τον ανάδοχο για το έργο που κατασκευάζει.

4. Από τις διατάξεις των άρθρων 62 και 64 του ν. 4172/2013 προκύπτει ότι στις πιο πάνω περιπτώσεις εισφοράς δημόσιου τεχνικού έργου θα έπρεπε να διενεργείται παρακράτηση φόρου με συντελεστή τρία τοις εκατό (3%) δύο φορές, τόσο κατά την καταβολή του εργολαβικού ανταλλάγματος από τον εργοδότη (Δημόσιο, Δήμο, κλπ) στον ανάδοχο όσο και από τον ανάδοχο κατά την καταβολή του πιο πάνω ποσού ως αμοιβή στην κατασκευάστρια κοινοπραξία ή εταιρεία. Στη συνέχεια, ο παρακρατούμενος κατά τα ανωτέρω φόρος θα έπρεπε να συμψηφίζεται με τον φόρο εισοδήματος που αναλογεί στα πιο πάνω πρόσωπα.

5. Από τη Διοίκηση είχε γίνει δεκτό, κατά την εφαρμογή των διατάξεων της περ. β' της παρ. 1 του άρθρου 55 του ν. 2238/1994 (παλαιός Κ.Φ.Ε.) και με βάση όσα ορίζονταν στις τότε ισχύσασες διατάξεις του άρθρου 34 του ίδιου νόμου, σε περίπτωση εισφοράς δημόσιου τεχνικού έργου από τον αρχικό ανάδοχο σε κοινοπραξία ή εταιρεία στην οποία συμμετέχει και ο ίδιος, η προβλεπόμενη από τις διατάξεις της περ. β' της παρ. 1 του άρθρου 55 του ν. 2238/1994 παρακράτηση φόρου 3% θα ενεργείται μόνο από τον εργοδότη (Δημόσιο, Δήμο, ΝΠΔΔ, Δημόσιες Επιχειρήσεις, κλπ) κατά την καταβολή του εργολαβικού ανταλλάγματος στον αρχικό ανάδοχο, και όχι και από τον ανάδοχο στην κατασκευάστρια κοινοπραξία ή εταιρεία, κατά την καταβολή του σχετικού ποσού, καθόσον διπλή παρακράτηση φόρου εισοδήματος για το ίδιο εισόδημα δεν νοείται. Στη συνέχεια, ο φόρος αυτός θα επιστρέφεται στον ανάδοχο με την υποβολή της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος (ΠΟΛ.1225/18.8.2000 εγκύκλιός μας).

6.Περαιτέρω, με την ΠΟΛ.1080/30.3.2001 εγκύκλιό μας έγινε δεκτό ότι επί εισφοράς δημόσιου τεχνικού έργου από τον ανάδοχο σε κοινοπραξία ή εταιρεία στην οποία συμμετέχει και ο ίδιος, ο παρακρατούμενος σε βάρος του αναδόχου φόρος 3% θα συμψηφίζεται από τον αναλογούντα φόρο της κατασκευάστριας κοινοπραξίας ή εταιρείας. Προς τούτο, ο ανάδοχος θα χορηγεί στην κοινοπραξία ή εταιρεία σχετική βεβαίωση, στην οποία θα αναγράφονται τα στοιχεία του εισφερθέντος έργου, της κατασκευάστριας κοινοπραξίας ή εταιρείας στην οποία έχει εισφερθεί το έργο και το ποσό του φόρου 3%.

7. Το σύνολο των διατάξεων του ν. 2238/1994 καθώς και οι πιο πάνω εγκύκλιοι (ΠΟΛ.1225/18.8.2000 και ΠΟΛ.1080/30.3.2001), που είχαν εκδοθεί κατ' εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 34 και 55 αυτού, καταργήθηκαν με τις διατάξεις του άρθρου 72 του ν. 4172/2013 από την έναρξη ισχύος του νέου Κ.Φ.Ε. (ν. 4172/2013).

8. Κατόπιν των ανωτέρω και δεδομένου ότι οι σχετικές εγκύκλιοι που είχαν εκδοθεί κατ' εφαρμογή των διατάξεων του ν. 2238/1994 δεν είναι σε ισχύ, αλλά και ότι δεν υφίσταται ρητή διάταξη που να ορίζει διαφορετικά, σε περίπτωση εισφοράς δημόσιου τεχνικού έργου έχουν εφαρμογή τα αναφερόμενα στην παρ. 4 του παρόντος.

Εγκ. Α.Α.Δ.Ε. Ε 2030/22.04.2024
Οδηγίες συμπλήρωσης της δήλωσης Φ.Π.Α. (έντυπο 050 Φ.Π.Α. έκδοση 2024 - Φ2 TAXIS).
Α.Υ.Ο. Α 1077/02.05.2024
Τροποποίηση της υπό στοιχεία Α.1143/21.09.2023 (Β 5599) απόφασης Υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών περί παράτασης καταβολής και αναστολής είσπραξης βεβαιωμένων οφειλών.
Αποφ. Α.Α.Δ.Ε. Α 1076/02.05.2024
Καθορισμός των προϋποθέσεων, της διαδικασίας και κάθε άλλου ειδικότερου θέματος εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 5 του ν. 5104/2024 (Α 58) για την ψηφιακή κοινοποίηση πράξεων, αποφάσεων και λοιπών εγγράφων που εκδίδει η Φορολογική Διοίκηση.
Αποφ. Α.Α.Δ.Ε. Α 1075/02.05.2024
Τροποποίηση της υπό στοιχεία Α.1157/12.10.2023 απόφασης του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.) «Καθορισμός του χρόνου και της διαδικασίας αναβάθμισης των Μέσων Πληρωμών, που χρησιμοποιούν οι οντότητες του άρθρου 1 του ν. 4308/2014 (Α 251), από τους Παρόχους Μέσων Πληρωμών (NSPs), για την ολοκλήρωση της διαδικασίας διασύνδεσης αυτών με τα Ταμειακά Συστήματα, καθώς και κάθε άλλου ειδικότερου θέματος για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 15Β του ν. 4987/2022 (Κ.Φ.Δ.). Τροποποίηση της υπό στοιχεία Α.1021/2023 (Β 1826) απόφασης του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε.» (Β 5994).
Αποφ. Α.Α.Δ.Ε. Α 1069/02.05.2024
Διαδικασία και δικαιολογητικά για τον ορισμό φορολογικού εκπροσώπου σύμφωνα με το άρθρο 8 του ν. 5104/2024 «Κώδικας Φορολογικής Διαδικασίας και άλλες διατάξεις» (Α 58).
Περισσότερα »

Εγκύκλιος e-ΕΦΚΑ 18/2024
Παροχή οδηγιών για την εφαρμογή της παρ. 9 του άρθρου 109 του ν. 3852/2010, όπως ισχύει, περί αναδοχής οφειλών από Ο.Τ.Α.
Εγκύκλιος e-ΕΦΚΑ 17/2024
Νέα κατάταξη, από 01.04.2024, σε ασφαλιστικές κλάσεις των αμειβομένων εργαζομένων με κυμαινόμενες αποδοχές για το έτος 2024, λόγω αύξησης του νόμιμου κατώτατου ημερομίσθιο των εργατοτεχνιτών.
Εγκύκλιος e-ΕΦΚΑ 14/2024
Ασφάλιση ιδιοκτητών τουριστικών καταλυμάτων κατ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 125 ν. 5078/2023 (ΦΕΚ 211/τ.Α/20.12.23)
Εγκύκλιος e-ΕΦΚΑ 13/12.03.2024
Απαλλαγή Αλληλέγγυας Ευθύνης Καταβολής Ασφαλιστικών Οφειλών Νομικών Προσώπων. - Κοινοποίηση των διατάξεων του άρθρου 131 του ν. 5078/2023 (ΦΕΚ Α 211) περί κατάργησης της προθεσμίας υποβολής αίτησης από τα φυσικά πρόσωπα της παραγράφου 1 του άρθρου 31 του ν. 4321/2015 (ΦΕΚ Α 32) για την απαλλαγή τους από την αλληλέγγυα ευθύνη καταβολής ασφαλιστικών οφειλών νομικών προσώπων.
Εγκύκλιος e-ΕΦΚΑ 12/06.03.2024
Χορήγηση - παράταση ασφαλιστικής ικανότητας για το ασφαλιστικό έτος από 1/3/2024 έως 28/2/2025
Περισσότερα »
Γιώργου Δαλιάνη - Μαρίας Πουρνιά - Νίκης Χατζοπούλου:
Ανέγερση και πώληση οικοδομής από συνιδιοκτήτες οικοπέδου
Αθανασίου Λ. Βουθούνη:
Φορολογική και λογιστική μεταχείριση της ανέγερσης κτίσματος με δαπάνες του μισθωτή σε ακίνητο κυριότητας του εκμισθωτή (τρίτου)
Βασιλικής Ηλιοπούλου:
Υποχρεωτική χρήση τραπεζικού μέσου για συναλλαγές πάνω από 500 ευρώ
Γεωργίου Παλαιτσάκη:
Οι 20 σημαντικές αλλαγές σε φορολογία και οι συναλλαγές του νέου φορολογικού νόμου που εφαρμόζονται από 1.1.2024
Γεωργίου Ι. Δουκίδη:
Τεχνητή Νοημοσύνη και οι Προκλήσεις για το Χρηματοοικονομικό Κλάδο.
Γιώργου Δαλιάνη - Νάνσυ Καλλιανιώτη - Νίκης Χατζοπούλου:
Τραπεζικοί λογαριασμοί στο εξωτερικό παρατείνουν την παραγραφή
Αργύρη Καβουρίνου:
Απασχόληση - εργασία ανηλίκου
Γιώργου Δαλιάνη - Παναγιώτη Παπασταύρου - Νίκης Χατζοπούλου:
Θεώρηση συμφωνητικού από Εφορία και έννομες συνέπειες ως προς το κύρος της συναλλαγής
Επιμέλεια:
ΧΡΗΣΤΟΣ Ν. ΤΟΤΣΗΣ
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΧΡ. ΤΟΤΣΗΣ
Ειδήσεις - Κρίσεις Σχόλια
Aρθρο του Γιώργου Δαλιάνη
του Διονύση Σαμόλη
και της Νίκης Χατζοπούλου
Συμπληρωματικά στοιχεία του ΣΔΟΕ και της Οικονομικής Αστυνομίας παρατείνουν την παραγραφή;
Περισσότερα »
ΚΑΛΑΘΙ ΑΓΟΡΑΣ
Το καλάθι είναι άδειο