Κυριακή, 28 Απριλίου 2024

www.totsisgroup.gr Est.1954                                          Totsis Group 70 Χρόνια

Λεπτομέρειες Άρθρου
Παρασκευή 10 Ιουνίου 2011
Υπ. Οικ. Πολ. 1134/08.06.2011
Αρμοδιότητα ελεγκτικών κέντρων. Ελεγκτική αρμοδιότητα για την ορθή απόδοση του επίναυλου και είσπραξη αυτού.

Υπ. Οικ. Πολ. 1134/08.06.2011

Σχετικά με το παραπάνω θέμα και σε συνέχεια της Πολ. 1182/16.12.2010 παρέχουμε τις παρακάτω οδηγίες.
1. Στο άρθρο δέκατο του ν. 2932/2001 (Φ.Ε.Κ. Α' 145) που φέρει τον τίτλο Λογαριασμός Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών ορίζεται ότι:
1. Στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας συνιστάται και λειτουργεί ειδικός Λογαριασμός Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών>>, στον οποίο κατατίθενται ή αποδίδονται κατά περίπτωση:
α)..........,
ζ) ποσοστό τρία τοις εκατό επί του καθαρού ναύλου μεταφοράς επιβατών και οχημάτων στις τακτικές θαλάσσιες μεταφορικές υπηρεσίες.

2. Περαιτέρω με την αριθ. 3350/05.02.2004 Κ.Υ.Α. των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου: <<ρύθμιση θεμάτων Ειδικού Λογαριασμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών>> (Φ.Ε.Κ. Β' 310) ορίζονται τα εξής για το ως άνω θέμα: Ο πλοιοκτήτης κάθε δρομολογημένου πλοίου, υποχρεούται να εισπράττει ποσοστό 3% επί του καθαρού ναύλου μεταφοράς επιβατών και οχημάτων στις τακτικές θαλάσσιες μεταφορές και να αποδίδει αυτό στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. στον ειδικό Κωδικό Αριθμό Εσόδου (Κ.Α.Ε.) ταυτόχρονα με την απόδοση του φόρου προστιθέμενης αξίας (Φ.Π.Α.) υπέρ του ειδικού Λογαριασμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών που τηρείται στο Κεντρικό Κατάστημα της Τράπεζας της Ελλάδος στην Αθήνα.

3. Ακόμα μετά την ισχύ των καταργητικών διατάξεων των άρθρων 1 και 2 του ν. 3697/2008 (Φ.Ε.Κ. Α' 194) διατηρήθηκαν ρητά σε ισχύ οι διατάξεις που προβλέπουν πόρους υπέρ των ειδικών λογαριασμών οι οποίοι περιέρχονται στον κρατικό προϋπολογισμό και αποτελούν έσοδο του Δημοσίου όταν οι Λογαριασμοί αυτοί λειτουργούν σε Υπουργεία.

4. Επίσης με την Πολ. 1182/16.12.2010 με την οποία σας κοινοποιήθηκε η αριθ. 188/2010 γνωμοδότηση του Ν.Σ.Κ. (Β Τακτική Ολομέλεια) η οποία έγινε αποδεκτή από τον Υπουργό Οικονομικών έγινε δεκτό:
α. Ομόφωνα μεν, ότι ο επίναυλος του άρθρου δέκατου του ν. 2932/2001 αποτελεί φόρο, η είσπραξη του τυχόν οφειλόμενου επίναυλου επιδιώκεται κατά διατάξεις του Κ.Ε.Δ.Ε. με νόμιμο τίτλο κατ' άρθρο 2, παρ. 2 περίπτωση β αυτού, το προς βεβαίωση δε δικαίωμα του Δημοσίου για την είσπραξη του τυχόν οφειλόμενου επίναυλου παραγράφεται είκοσι έτη μετά τη γένεση της σχετικής αξίωσής του.

β. Κατά πλειοψηφία δε, ότι η ελεγκτική αρμοδιότητα για τη συγκρότηση του σχετικού νόμιμου τίτλου, ανήκει στις αρμόδιες Δ.Ο.Υ.

5. Περαιτέρω με την αριθ. 1041732/24.03.2011 (Φ.Ε.Κ.566 Β/11.04.2011) Α.Υ.Ο. προστέθηκε μετά το τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 10 της αριθ. 1146405/14.10.2010 (Φ.Ε.Κ.1829 Β/22.11.2010) Α.Υ.Ο. νέο εδάφιο που έχει ως εξής: Τα Ελεγκτικά Κέντρα (Δ.Ε.Κ./Π.Ε.Κ.) είναι αρμόδια και για τον έλεγχο της ορθής απόδοσης του Λογαριασμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών της περίπτωσης ζ' της παραγράφου 1 του άρθρου δέκατου του ν. 2932/2001 (επίναυλος), εφόσον οι δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος και λοιπών φορολογιών των υπόχρεων υπάγονται στην ελεγκτική αρμοδιότητα των Ελεγκτικών Κέντρων. Στις περιπτώσεις αυτές ο προϊστάμενος του Ελεγκτικού Κέντρου αποστέλλει αντίγραφα της οικείας έκθεσης ελέγχου στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. για τα περαιτέρω.

6. Ύστερα από τα παραπάνω αντικείμενο φορολογικού ελέγχου αποτελεί πλέον και η ορθή απόδοση του επίναυλου σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις περί ελέγχων και αρμοδιοτήτων. Eπομένως, εάν μετά τη διαδικασία ελέγχου, διαπιστωθεί ότι δεν αποδόθηκε ο οφειλόμενος επίναυλος από υπόχρεο πλοιοκτήτη ή δεν αποδόθηκε ορθά, η είσπραξη του τυχόν οφειλόμενου επίναυλου θα επιδιωχθεί κατά τις διατάξεις του Κ.Ε.Δ.Ε. Συγκεκριμένα εφόσον ο νόμος,στην προκειμένη περίπτωση, δεν προβλέπει την εν ευρεία εννοία βεβαίωση του χρέους, (π.χ. έκδοση καταλογιστικής πράξης), αποτελεί νόμιμο τίτλο εισπράξεως του επίναυλου η απόδειξη της οφειλής εκ δημοσίου εγγράφου (π.χ. έκθεση ελέγχου) κατά το άρθρο 2 παρ. 2 περ. β του Κ.Ε.Δ.Ε. χωρίς να απαιτείται άλλη βεβαιωτική (ευρείας έννοιας) διαδικασία.

7. Για τις υποθέσεις που υπάγονται στην αρμοδιότητα των ελεγκτικών κέντρων μετά τη σύνταξη υπογραφή και θεώρηση της οικείας έκθεσης ελέγχου αντίγραφο αυτής θα αποστέλλεται στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. για την είσπραξη του τυχόν οφειλόμενου επίναυλου κατά τις διατάξεις του Κ.Ε.Δ.Ε. σύμφωνα με τα ανωτέρω.

Εγκ. Α.Α.Δ.Ε. Ε 2029/23.04.2024
Παροχή διευκρινίσεων σχετικά με τα άρθρα 88 - 91 του ν. 5104/2024 (Α 58) περί απώλειας νομοθετικών ρυθμίσεων.
Αποφ. Α.Α.Δ.Ε. Α 1061/22.04.2024
Τύπος και περιεχόμενο της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων φορολογικού έτους 2023, των λοιπών εντύπων και των δικαιολογητικών εγγράφων που συνυποβάλλονται με αυτή. Τύπος και περιεχόμενο της πράξης διοικητικού/διορθωτικού προσδιορισμού φόρου φορολογικών ετών 2023 και εφεξής.
Εγκ. Α.Α.Δ.Ε. Ε 2027/16.04.2024
Διευκρινίσεις για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 28Α και της παρ. 6 του άρθρου 27 του ν.4172/2013 (Α 167)
Εγκ. Α.Α.Δ.Ε. Ε 2028/19.04.2024
Οδηγίες συμπλήρωσης εντύπου Ε3 (Κατάσταση Οικονομικών Στοιχείων από Επιχειρηματική Δραστηριότητα) και Κατάστασης Φορολογικής Αναμόρφωσης φορολογικού έτους 2023.
Α.Υ.Ο. Α 1059/18.04.2024
Ψηφιακή υποβολή δήλωσης φόρου δωρεάς προς τα πρόσωπα της παρ. 3 άρθρου 25 του ν. 2961/2001 - «Δήλωση φόρου δωρεάς ακινήτων, κινητών και χρημάτων προς τα πρόσωπα της παρ. 3 του άρθρου 25 του ν. 2961/2001, μέσω της εφαρμογής myPROPERTY
Περισσότερα »

Εγκύκλιος e-ΕΦΚΑ 18/2024
Παροχή οδηγιών για την εφαρμογή της παρ. 9 του άρθρου 109 του ν. 3852/2010, όπως ισχύει, περί αναδοχής οφειλών από Ο.Τ.Α.
Εγκύκλιος e-ΕΦΚΑ 17/2024
Νέα κατάταξη, από 01.04.2024, σε ασφαλιστικές κλάσεις των αμειβομένων εργαζομένων με κυμαινόμενες αποδοχές για το έτος 2024, λόγω αύξησης του νόμιμου κατώτατου ημερομίσθιο των εργατοτεχνιτών.
Εγκύκλιος e-ΕΦΚΑ 14/2024
Ασφάλιση ιδιοκτητών τουριστικών καταλυμάτων κατ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 125 ν. 5078/2023 (ΦΕΚ 211/τ.Α/20.12.23)
Εγκύκλιος e-ΕΦΚΑ 9/2024
Χορήγηση εφάπαξ παροχής σε κληρικούς (άρθρο 122 Ν. 5078/2023 ΦΕΚ 211/τ. Α 7/20.12.2023)
Εγκύκλιος e-ΕΦΚΑ 8/2024
«Αναπροσαρμογή από 1/1/2024: α) του ανωτάτου ορίου ασφαλιστέων αποδοχών, β) των ποσών ασφαλιστικών κατηγοριών, κλάδου εφάπαξ παροχών (πρόνοιας), του e-ΕΦΚΑ έμμισθων δικηγόρων Δημοσίου και μισθωτών μηχανικών-υγειονομικών, που απασχολούνται στο Δημόσιο Τομέα με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου και γ) των ποσών ασφαλιστικών κατηγοριών, κλάδου επικουρικής ασφάλισης του e-ΕΦΚΑ και του Τ.Ε.Κ.Α., έμμισθων δικηγόρων Δημοσίου και μισθωτών μηχανικών, που απασχολούνται...
Περισσότερα »
Γιώργου Δαλιάνη - Μαρίας Πουρνιά - Νίκης Χατζοπούλου:
Ανέγερση και πώληση οικοδομής από συνιδιοκτήτες οικοπέδου
Αθανασίου Λ. Βουθούνη:
Φορολογική και λογιστική μεταχείριση της ανέγερσης κτίσματος με δαπάνες του μισθωτή σε ακίνητο κυριότητας του εκμισθωτή (τρίτου)
Βασιλικής Ηλιοπούλου:
Υποχρεωτική χρήση τραπεζικού μέσου για συναλλαγές πάνω από 500 ευρώ
Γεωργίου Παλαιτσάκη:
Οι 20 σημαντικές αλλαγές σε φορολογία και οι συναλλαγές του νέου φορολογικού νόμου που εφαρμόζονται από 1.1.2024
Γεωργίου Ι. Δουκίδη:
Τεχνητή Νοημοσύνη και οι Προκλήσεις για το Χρηματοοικονομικό Κλάδο.
Γιώργου Δαλιάνη - Νάνσυ Καλλιανιώτη - Νίκης Χατζοπούλου:
Τραπεζικοί λογαριασμοί στο εξωτερικό παρατείνουν την παραγραφή
Αργύρη Καβουρίνου:
Απασχόληση - εργασία ανηλίκου
Γιώργου Δαλιάνη - Παναγιώτη Παπασταύρου - Νίκης Χατζοπούλου:
Θεώρηση συμφωνητικού από Εφορία και έννομες συνέπειες ως προς το κύρος της συναλλαγής
Επιμέλεια:
ΧΡΗΣΤΟΣ Ν. ΤΟΤΣΗΣ
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΧΡ. ΤΟΤΣΗΣ
Ειδήσεις - Κρίσεις Σχόλια
Aρθρο του Γιώργου Δαλιάνη
του Διονύση Σαμόλη
και της Νίκης Χατζοπούλου
Συμπληρωματικά στοιχεία του ΣΔΟΕ και της Οικονομικής Αστυνομίας παρατείνουν την παραγραφή;
Περισσότερα »
ΚΑΛΑΘΙ ΑΓΟΡΑΣ
Το καλάθι είναι άδειο