Σύμβαση Αποφυγής Διπλής Φορολογίας μεταξύ Ελλάδας και Φινλανδίας (ν. 1191/1981, Φ.Ε.Κ 206/31-7-1981/τ.Ά). Ερμηνεία και εφαρμογή του Άρθρου 12 για τη φορολογική μεταχείριση των δικαιωμάτων.
Υπ. Οικ. Πολ. 1024/04.02.2011
Με αφορμή ερωτήματα που τέθηκαν στην Υπηρεσία μας, από ελληνικές επιχειρήσεις που συναλλάσσονται με φινλανδικές εταιρείες, αλλά και από διάφορες φορολογικές Αρχές, σχετικά με το ως άνω θέμα, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα ως προς την ερμηνεία του άρθρου 12 της Σύμβασης αποφυγής διπλής φορολογίας (στο εξής ΣΑΔΦ) Ελλάδας - Φιλανδίας, προκειμένου να επιτυγχάνεται, κάθε φορά, η ορθή και ομοιόμορφη εφαρμογή της εν λόγω διάταξης:
Το άρθρο 12 της Σύμβασης, το οποίο αναφέρεται στη φορολογία του εισοδήματος από δικαιώματα, διακρίνει αυτά σε τρεις κατηγορίες. Ήτοι, τα πνευματικά (παρ. 3α), τα εμπορικά - βιομηχανικά (παρ. 3β) και αυτά που αφορούν επιστημονική, βιομηχανική ή εμπορική εμπειρία (παρ 3γ). Παράλληλα, με την παρ. 2 του άρθρου 12 προβλέπεται η περιορισμένη φορολόγηση στο Κράτος πηγής (με συντελεστή 10%) μόνο για τις κατηγορίες β και γ των δικαιωμάτων της παρ. 3. Συνεπώς, είναι προφανές ότι, για την κατηγορία α, που αφορά τα πνευματικά δικαιώματα, θα έχει εφαρμογή η παρ. 1 του ίδιου άρθρου.
Ειδικότερα, με την παρ. 1 του άρθρου 12 ορίζεται ότι δικαιώματα που προκύπτουν σε ένα Κράτος και καταβάλλονται σε κάτοικο του άλλου Κράτους μπορούν να φορολογούνται στο κράτος αυτό. Είναι λοιπόν σαφές ότι με τη διάταξη αυτή δεν προβλέπεται αποκλειστική φορολόγηση των πνευματικών δικαιωμάτων (κατηγορία α της παρ. 3) στο κράτος κατοικίας, αλλά παρέχεται το δικαίωμα και στα δύο Κράτη, δηλαδή, τόσο στο κράτος κατοικίας όσο και στο κράτος πηγής, να φορολογήσουν τα δικαιώματα αυτά, σύμφωνα με την εσωτερική τους νομοθεσία. Σημειώνεται ότι η αποκλειστική φορολόγηση στις Συμβάσεις Αποφυγής Διπλής Φορολογίας ορίζεται με τη διατύπωση «φορολογούνται μόνο».
Ενόψει των ανωτέρω είναι ευνόητο ότι, οποιαδήποτε διαφορετική ερμηνεία του συγκεκριμένου θέματος, παύει να ισχύει (όπως π.χ αυτή που αναφέρεται στην υπ’αρ. 22/1983 και με αριθμό πρωτ. Ε 15695/364 Εγκύκλιο του Υπουργείου, σελ. 25).
Οδηγίες για τη συμπλήρωση και την εκκαθάριση της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων φορολογικού έτους 2023.Αποφ. Α.Α.Δ.Ε. Α 1073/01.05.2024
Τύπος και περιεχόμενο των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2023 των νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων του άρθρου 45 του ν.4172/2013 και καθορισμός δικαιολογητικών που υποβάλλονται με αυτές - Υποβολή με τη χρήση ηλεκτρονικής μεθόδου επικοινωνίας των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος των νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων του άρθρου 45 του ν.4172/2013.Εγκ. Α.Α.Δ.Ε. Ε 2031/22.04.2024
Παροχή διευκρινίσεων σχετικά με την εφαρμογή της Α.Υ.Ο. Δ18Α 5010879/09.03.2011 με θέμα «Προϋποθέσεις, δικαιολογητικά και διαδικασία παραλαβής καυσίμων κινητήρων από τις ξένες διπλωματικές αποστολές και προξενικές αρχές καθώς και τους αναγνωρισμένους διεθνείς οργανισμούς με απαλλαγή από τον ειδικό φόρο κατανάλωσης από ελεύθερα αποθέματα (φορολογημένα) με συμψηφισμό για την κάλυψη των αναγκών κίνησης των αυτοκινήτων οχημάτων τους» (Β 729).Αποφ.Α.Α.Δ.Ε. Α 1071/30.05.2024
Παράταση της προθεσμίας εκπλήρωσης των δηλωτικών υποχρεώσεων ΦΠΑ (ΈΝΤΥΠΟ Φ2), τελών και λοιπών έμμεσων φόρων, παρακρατού-μενων φόρων, φόρου εισοδήματος, «Δήλωσης Πληροφοριακών Στοιχείων Μίσθωσης Ακίνητης Περιουσίας» με καταληκτική προθεσμία την 30/4/2024 καθώς και δηλώσεων φορολογιών κεφαλαίου με καταληκτική ημερομηνία υποβολής την 30/4/2024 και την 1/5/2024, και αρχείων από υπόχρεους παρόχους υπηρεσιών πληρωμών».Α.Υ.Ο. Α 1070/30.05.2024
Παράταση καταβολής βεβαιωμένων οφειλών, λόγω τεχνικού προβλήματος στη βάση δεδομένων της ΓΓΠΣΨΔ του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις 30/04/2024.
Βασικές διατάξεις που ρυθμίζουν την άδεια Η εορτή του Αγίου Πνεύματος