
Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για όσους εκμεταλλεύονται ακίνητά τους με το καθεστώς βραχυχρόνιας μίσθωσης, προκειμένου να οριστικοποιήσουν τα στοιχεία που υπέβαλλαν για το 2024 στο Μητρώο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.
Στις 28 Φεβρουαρίου οι ιδιοκτήτες με ακίνητα σε διαδικασία μίσθωσης τύπου Airbnb, θα πρέπει να ελέγξουν τα στοιχεία εσόδων που αποκτήθηκαν το περασμένο έτος και αναγράφονται στις δηλώσεις Βραχυχρόνιας Διαμονής, καθώς από τον Μάρτιο ο φοροελεγκτικός μηχανισμός θα ξεκινήσει εντατικούς ελέγχους και διασταυρώσεις για τον εντοπισμό αδήλωτων εισοδημάτων, με την αξιοποίηση των δεδομένων που θα αποστείλουν στην ΑΑΔΕ οι πλατφόρμες Airbnb, Booking.com και VRBO.
Οι ιδιοκτήτες – διαχειριστές ακινήτων θα πρέπει να ελέγξουν τις δηλώσεις Βραχυχρόνιας Διαμονής που υπέβαλαν το 2023 στην ΑΑΔΕ. Όσοι φορολογούμενοι δεν φροντίσουν να οριστικοποιήσουν στο Μητρώο της ΑΑΔΕ τις δηλώσεις για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις του 2024, κινδυνεύουν να φορολογηθούν στο 100% των εισοδημάτων που έχουν δηλωθεί με τις αρχικές δηλώσεις, ακόμα και εάν τα έχουν εισπράξει. Παράλληλα, τα πρόστιμα για μη συμμόρφωση είναι τσουχτερά, καθώς ξεπερνούν τα 5.000 ευρώ, ενώ προβλέπεται ακόμα και η αποβολή ακινήτων από τις πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης.
Οι διασταυρώσεις προβλέπονται από τις σχετικές συμφωνίες της ΑΑΔΕ με τις πλατφόρμες Airbnb, Booking.com και VRBO, του ομίλου της Expedia. Το 2023 υποβλήθηκαν πάνω από 2,2 εκατ. δηλώσεις βραχυχρόνιων μισθώσεων, με τα έσοδα να εκτοξεύονται στα 870 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 16% σε σχέση με τα 750 εκατ. ευρώ του 2022. Τα ποσά αυτά θα αποτυπωθούν στις φετινές φορολογικές δηλώσεις και θα φορολογηθούν από το πρώτο ευρώ, με συντελεστές που κυμαίνονται από 15% έως 45%.
Υπενθυμίζεται ότι οι ψηφιακές πλατφόρμες Airbnb, Booking, VRBO, διαβιβάζουν στην ΑΑΔΕ τα δεδομένα των συναλλαγών που πραγματοποιούν οι χρήστες τους και στη φορολογική διοίκηση μέχρι τις 26 του μήνα.
Έτσι, στην περίπτωση που διαπιστωθεί ότι τα ακίνητα είτε δεν έχουν δηλωθεί στο Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής είτε αναρτήθηκαν σε ψηφιακές πλατφόρμες χωρίς εμφανή αναγραφή του Αριθμού Μητρώου Ακινήτου (ΑΜΑ) Βραχυχρόνιας Διαμονής ή του Ειδικού Σήματος Λειτουργίας (ΕΣΛ) ή του Μοναδικού Αριθμού Γνωστοποίησης (ΜΑΓ), τότε οι ιδιοκτήτες καλούνται στην Εφορία προκειμένου να δώσουν εξηγήσεις. Εφόσον δεν κριθούν πειστικές, θα αποστέλλονται στις Εφορίες τα στοιχεία των ακινήτων και των διαχειριστών για την επιβολή έξτρα φόρων και προστίμων. Παράλληλα, οι δηλώσεις των ιδιοκτητών ακινήτων θα διασταυρωθούν και με στοιχεία που θα εξαχθούν από τους ελέγχους των πιστωτικών καρτών και των τραπεζικών λογαριασμών των ιδιοκτητών.
Χωρίς πρόστιμο και χωρίς να αλλάζει ο Αριθμός Μητρώου Ακινήτου (Α.Μ.Α.), ο διαχειριστής του ακινήτου μπορεί να διορθώσει λανθασμένες καταχωρήσεις και να τροποποιεί στοιχεία (λοιποί δικαιούχοι εισοδήματος, ποσοστά εισοδήματος κ.λπ.).
Σημειώνεται ότι τα στοιχεία των εισοδημάτων από βραχυχρόνιες μισθώσεις διασταυρώνονται μέσα από τα δεδομένα:
Που διαβιβάζουν οι πλατφόρμες των βραχυχρόνιων μισθώσεων, μετά από τη συμφωνία που έχουν κάνει με την ΑΑΔΕ.
Των κινήσεων των πιστωτικών καρτών των ιδιοκτητών ακινήτων.
Των κινήσεων των τραπεζικών λογαριασμών των ιδιοκτητών ακινήτων, όπου αναζητούνται πιστώσεις που ίσως υποκρύπτουν την είσπραξη κρυφών ενοικίων από βραχυχρόνιες μισθώσεις.
Σε περιπτώσεις διαπίστωσης παραβάσεων, τα πρόστιμα είναι ιδιαίτερα υψηλά, μετά τις αλλαγές που έγιναν το περασμένο διάστημα στο νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τις ψηφιακές πλατφόρμες. Το νέο πρόστιμο ορίζεται, ανά φορολογικό έτος, στο 50% των ακαθαρίστων εσόδων του τελευταίου φορολογικού έτους και κατ’ ελάχιστο 5.000 ευρώ. Φτάνει, δε, έως και τα 20.000 ευρώ, ενώ προβλέπεται και αποβολή από τις πλατφόρμες.
Από τη διαπίστωση της παράβασης, ο διαχειριστής ακινήτου βραχυχρόνιας μίσθωσης υποχρεούται εντός 15 ημερολογιακών ημερών να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες συμμόρφωσης. Σε περίπτωση μη τήρησης εκ νέου προϋποθέσεων εντός ενός έτους από την έκδοση της πράξης επιβολής του προστίμου, το πρόστιμο αυτό επιβάλλεται στο διπλάσιο του αρχικώς επιβληθέντος.
Πηγή: imerisia.gr
Τροποποίηση της υπό στοιχεία ΠΟΛ.1168/22.08.2018 απόφασης του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. «Τύπος και περιεχόμενο της δήλωσης απόδοσης φόρου σε περίπτωση κεφαλαιοποίησης αφορολόγητων αποθεματικών με βάση τις διατάξεις των άρθρων 71Β και 71Γ του ν. 4172/2013» (Β 3717)Αποφ. Α.Α.Δ.Ε. Α 1011/31.01.2025
Καθορισμός του εντύπου της δήλωσης Φ.Π.Α., της διαδικασίας επιστροφής πιστωτικού υπολοίπου και της υποχρέωσης υποβολής δήλωσης Φ.Π.Α. για τα πλοία που εμπίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 8 του ν. 4926/2022 (Α 82).Εγκ. Α.Α.Δ.Ε. Ε 2003/29.01.2025
Παροχή οδηγιών σχετικά με τη διάθεση του λογισμικού της Υπολογιστικής μονάδας του ολοκληρωμένου συστήματος παρακολούθησης και ηλεκτρονικής αποστολής δεδομένων εισροών-εκροών στα πλωτά εφοδιαστικά- μεταφορικά μέσα ναυτιλιακού καυσίμου.Α.Υ.Ο. Α 1007/21.01.2025
Καθορισμός της Σταθμισμένης Μέσης Τιμής (Σ.Μ.Τ.) λιανικής πώλησης των τσιγάρων για το έτος 2025, στις περιπτώσεις που αποτελούν αντικείμενο λαθρεμπορίας ή διακινούνται υπό καθεστώς αναστολής και δεν έχει καθοριστεί η τιμή λιανικής πώλησης αυτών.Αποφ. Α.Α.Δ.Ε. Α 1006/21.01.2025
Καθορισμός της Μέσης Σταθμισμένης Τιμής (Μ.Σ.Τ.) λιανικής πώλησης των προϊόντων λεπτοκομμένου καπνού που προορίζονται για την κατασκευή χειροποίητων (στριφτών) τσιγάρων και των άλλων καπνών που προορίζονται για κάπνισμα για τον προσδιορισμό της φορολογητέας αξίας επιβολής του Φ.Π.Α. για το έτος 2025.