_200x200.jpg)
Σε ρυθμίσεις δανείων, τα οποία κατέχουν funds, συνολικού ύψους 19,39 δισ. ευρώ είχαν προχωρήσει μέχρι το τέλος του 2023 οι εταιρείες διαχείρισης δανείων (servicers). Με καλό τρόπο, δηλαδή με μερική διαγραφή οφειλής, οι servicers ρύθμισαν δάνεια ύψους 3,3 δισ. ευρώ, ενώ τη λύση του πλειστηριασμού επέλεξαν για δάνεια ύψους 1,5 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με στοιχεία που παραθέτει η Τράπεζα της Ελλάδος στη νέα Έκθεση για τη Χρηματοπιστωτική Σταθερότητα, οι servicers εφαρμόζουν λύσεις τριών κατηγοριών για τα δάνεια που κατέχουν funds και τα οποία διαχειρίζονται:
Η μικρότερη κατηγορία, με βάση το ύψος των δανείων που έχουν ρυθμισθεί, είναι οι βραχυπρόθεσμες ρυθμίσεις, με τις οποίες αντιμετωπίσθηκαν από τους servicers δάνεια ύψους 1,9 δισ. ευρώ. Όπως εξηγεί η ΤτΕ, βραχυπρόθεσμοι τύποι ρυθμίσεων θεωρούνται οι τύποι ρύθμισης με διάρκεια μικρότερη των δύο ετών που αφορούν περιπτώσεις όπου οι δυσκολίες αποπληρωμής κρίνονται, βάσιμα, προσωρινές
Η επόμενη κατηγορία είναι οι μακροπρόθεσμες ρυθμίσεις, που αφορούν δάνεια ύψους 8,2 δισ. ευρώ. Σε αυτές περιλαμβάνεται και η μερική διαγραφή οφειλής. Όπως φαίνεται, όμως, μόνο το 17% του συνόλου των ρυθμίσεων (3,3 δισ. από τα 19,39 δισ.) έχουν γίνει με μερική διαγραφή οφειλής. Όπως σημειώνει η ΤτΕ, στις μακροπρόθεσμες ρυθμίσεις κατατάσσονται τύποι ρυθμίσεων με διάρκεια μεγαλύτερη των δύο ετών, λαμβάνοντας υπόψη συντηρητικές παραδοχές για την εκτιμώμενη μελλοντική ικανότητα αποπληρωμής του δανειολήπτη μέχρι τη λήξη του προγράμματος αποπληρωμής.
Η τρίτη και πιο επώδυνη για τους οφειλέτες κατηγορία, που δυστυχώς καλύπτει το μεγαλύτερο ποσοστό των ρυθμίσεων που έχουν γίνει (48%) είναι οι λύσεις οριστικής διευθέτησης, στις οποίες περιλαμβάνονται και οι πλειστηριασμοί. Σύμφωνα με τον ορισμό της ΤτΕ, στις λύσεις οριστικής διευθέτησης περιλαμβάνονται οποιεσδήποτε μεταβολές του είδους της συμβατικής σχέσης ή ο τερματισμός αυτής.
Τα περισσότερα δάνεια (70 δισ.) που διαχειρίζονται οι servicers είναι δάνεια που έχουν περάσει σε χαρτοφυλάκια funds. Όπως αναφέρει η ΤτΕ, τον Ιούνιο του 2024 η συνολική αξία των υπό διαχείριση ανοιγμάτων των ΕΔΑΔΠ ανήλθε σε 86,3 δισεκ. ευρώ, εκ των οποίων το 81% αφορά ανοίγματα που διαχειρίζονται οι ΕΔΑΔΠ για λογαριασμό Αγοραστών Πιστώσεων και το υπόλοιπο 19% αφορά τη διαχείριση ανοιγμάτων για λογαριασμό πιστωτικών ιδρυμάτων.
Το Δεκέμβριο 2023 η συνολική αξία των ανοιγμάτων που διαχειρίζονται οι ΕΔΑΔΠ για λογαριασμό των Εταιριών Απόκτησης Απαιτήσεων από Δάνεια και Πιστώσεις ανήλθε σε 69,3 δισεκ. ευρώ. Το μεγαλύτερο μέρος του εν λόγω χαρτοφυλακίου αφορά χαρτοφυλάκιο επιχειρηματικής πίστης (45,6%), ενώ ακολουθεί το χαρτοφυλάκιο στεγαστικής πίστης (31,9%) και, τέλος, το χαρτοφυλάκιο καταναλωτικής πίστης (22,5%).
Το 2023 οι αποπληρωμές, ρευστοποιήσεις εξασφαλίσεων και διαγραφές ανοιγμάτων που διαχειρίζονται οι ΕΔΑΔΠ για λογαριασμό των εν λόγω εταιριών διαμορφώθηκαν σε 3,02 δισεκ. ευρώ. Συγκεκριμένα, οι αποπληρωμές ανοιγμάτων ανήλθαν σε 1,68 δισεκ. ευρώ, οι ρευστοποιήσεις υφιστάμενων εξασφαλίσεων σε 0,72 δισεκ. ευρώ και οι διαγραφές ανοιγμάτων σε 0,61 δισεκ. ευρώ. Σημειώνεται ότι δεν υπήρξε ουσιαστική μείωση των ανοιγμάτων υπό διαχείριση, καθώς οι καθαρές εκροές ήταν πολύ μικρές.
Τέλος, οι ρυθμίσεις που πραγματοποιήθηκαν μέχρι το τέλος του 2023 αφορούν το 27,7% του συνολικού υπό διαχείριση χαρτοφυλακίου για λογαριασμό των Εταιριών Απόκτησης Απαιτήσεων από Δάνεια και Πιστώσεις. Το μεγαλύτερο ποσοστό των ρυθμισμένων ανοιγμάτων αφορά λύσεις οριστικής διευθέτησης (48,2%) και ακολουθούν οι μακροπρόθεσμες λύσεις ρύθμισης (42,6%) και οι βραχυπρόθεσμες λύσεις ρύθμισης (9,2%).
Το μεγαλύτερο ποσοστό (43%) των βραχυπρόθεσμων ρυθμίσεων αφορά λύσεις κεφαλαιοποίησης ληξιπρόθεσμων οφειλών, ενώ πιο συνήθεις τύποι μακροπρόθεσμων ρυθμίσεων είναι η μερική διαγραφή οφειλής, ο διαχωρισμός οφειλής και η παράταση διάρκειας, με ποσοστά 44%, 25% και 21% αντίστοιχα. Την ίδια περίοδο, μεταξύ των λύσεων οριστικής διευθέτησης, οι ρυθμίσεις που υπόκεινται σε καθεστώς νομικής προστασίας (59% του συνόλου) και οι λύσεις διακανονισμού απαιτήσεων (23% του συνόλου) αποτελούν τους πιο συνήθεις τύπους ρυθμίσεων.
Πηγή: sofokleousin.gr
Παροχή οδηγιών σχετικά με τον προσδιορισμό της φορολογητέας αξίας για την καταβολή Φ.Π.Α. επαγγελματικών πλοίων αναψυχής, λόγω παύσης ισχύος της επαγγελματικής τους άδειας, ελλείψει αποδεικτικών στοιχείων και εγγράφων της περ. α. της παρ. 2 του άρθρου 7 του ν.4926/2022 (Α 82).Εγκ. Α.Α.Δ.Ε. Ε 2034/12.06.2025
Απαγορεύσεις και Περιορισμοί - Κοινοποίηση διατάξεων Καν. (ΕΕ) 2025/813 του Συμβουλίου της 25ης Απριλίου 2025 για την τροποποίηση του κανονισμού (ΕΕ) 2016/44 του Συμβουλίου σχετικά με περιοριστικά μέτρα λόγω της κατάστασης στη Λιβύη.Εγκ. Α.Α.Δ.Ε. Ε 2033/12.06.2025
Απαγορεύσεις και Περιορισμοί - Κοινοποίηση διατάξεων Καν. (ΕΕ) 2025/398 του Συμβουλίου της 24ης Φεβρουαρίου 2025 για την τροποποίηση του Κανονισμού (ΕΕ) 2022/263 του Συμβουλίου σχετικά με περιοριστικά μέτρα ως απάντηση στην παράνομη αναγνώριση, κατοχή ή προσάρτηση από τη Ρωσική Ομοσπονδία ορισμένων μη ελεγχόμενων από την κυβέρνηση περιοχών της Ουκρανίας.Εγκ. Α.Α.Δ.Ε. Ε 2032/16.06.2025
Απαγορεύσεις και Περιορισμοί - Κοινοποίηση διατάξεων Καν. (ΕΕ) 2025/401 του Συμβουλίου της 24ης Φεβρουαρίου 2025 για την τροποποίηση του Κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 692/2014 του Συμβουλίου σχετικά με περιοριστικά μέτρα ως απάντηση στην παράνομη προσάρτηση της Κριμαίας και της Σεβαστούπολης.Εγκ. Α.Α.Δ.Ε. Ε 2031/16.06.2025
Παροχή συμπληρωματικών οδηγιών σχετικά με την τήρηση των διατυπώσεων εξαγωγής και εξόδου εμπορευμάτων που εξέρχονται από το τελωνειακό έδαφος της Ένωσης στο πλαίσιο Ενιαίας Σύμβασης Μεταφοράς.
Βασικές διατάξεις που ρυθμίζουν την άδεια Η εορτή του Αγίου Πνεύματος Περίοδοι Υποβολής Α.Π.Δ. έτους 2024