Πληροφορίες για όλα τα περιουσιακά στοιχεία των φορολογούμενων, τα δάνεια τους, ακόμα και εάν έχουν ελεγχθεί στο παρελθόν και από ποιον μηχανισμό θα έχει συγκεντρωμένες σταδιακά η φορολογική διοίκηση διευκολύνοντας το έργο των ελεγκτών αλλά και τους φοροεισπρακτικού μηχανισμού.
Σήμερα, εάν και σε σημαντικό βαθμό την εικόνα των φορολογούμενων είτε που έχουν χρέη είτε όχι, ο μηχανισμός της ΑΑΔΕ την έχει, ωστόσο πρέπει να ανατρέχει σε διάφορες ηλεκτρονικές εφαρμογές για να τις συγκεντρώσει.
Σταδιακά, τα συστήματα θα ενοποιηθούν με τη φορολογική διοίκηση να έχει την πλήρη εικόνα ή διαφορετικά το συνολικό προφίλ του φορολογούμενου. Σε πρώτη φάση θα μπει στο σύστημα (στα τέλη του χρόνου) το σύστημα ιδιοκτησίας και διαχείρισης ακινήτων. Ο ελεγκτικός μηχανισμός και όλες οι υπηρεσίες της ΑΑΔΕ θα γνωρίζουν όλα τα ακίνητα που διαθέτει ο φορολογούμενους και τη χρήση τους. Δηλαδή, εάν είναι μισθωμένο, κενό, σε βραχυχρόνια ή μακροχρόνια μίσθωση κ.λπ.. Επίσης θα υπάρχουν ιστορικά στοιχεία για το κάθε ακίνητο και τους προηγούμενους ιδιοκτήτες.
Ο μηχανισμός με τα νέα ψηφιακά εργαλεία που διαθέτει αλλά και αυτά που θα ενεργοποιηθούν σταδιακά μέχρι το 2025 θα μπορεί να γνωρίζει με βάση τη συμπεριφορά κάθε φορολογούμενου ποιοι έχουν τάσεις φοροδιαφυγής, ποιοι δεν πληρώνουν στην ώρα τους τις οφειλές και εάν υπάρχει κίνδυνος να δημιουργήσουν μία νέα γενιά ληξιπρόθεσμων οφειλών και ποιοι κινδυνεύουν να βρεθούν σε δύσκολη θέση (κυρίως επαγγελματίες και μικρές επιχειρήσεις) και να μπορέσουν να πληρώσουν εμπρόθεσμα τις υποχρεώσεις. Μάλιστα, θα μπορεί να προχωρεί σε πρόβλεψη εσόδων και οφειλών συνολικά και ανά φορολογούμενο ή ανά ΔΟΥ, ανά γεωγραφική περιοχή, ανά επάγγελμα, ή οποιαδήποτε άλλη διάσταση βάση των ιστορικών στοιχείων συμπεριφοράς των φορολογουμένων.
Για την αντιμετώπιση των περιπτώσεων μη συμμόρφωσης θα αξιοποιηθούν εργαλεία δημιουργίας προφίλ φορολογουμένων και υποθέσεων, μέθοδοι αποτίμησης κινδύνου, και ανάλυσης συμπεριφορών, εκτεταμένες διασταυρώσεις, διαδικασίες ανταλλαγής δεδομένων με τρίτους φορείς καθώς και με άλλες χώρες.
Τα στοιχεία θα αντλούνται αφενός από τα στοιχεία που δηλώνουν, αφετέρου από εξωτερικές πηγές (παγκόσμιο ιστός, κοινωνικά δίκτυα, ανοιχτά δεδομένα κλπ.) για την αποδοτικότερη επικαιροποίηση ανάλυσης κινδύνων.
Μέσα από τα ηλεκτρονικά συστήματα η νέα ψηφιακή εφορία θα μπορεί να γνωρίζει
-Σε πραγματικό χρόνο ύποπτα περιστατικά φοροδιαφυγής και λαθρεμπορίου
-Ανακάλυψη δυναμικών σχέσεων μεταξύ των φορολογουμένων: Όπως έχει αποδειχτεί από εφαρμογές άλλων ευρωπαϊκών χωρών είναι πολύ σημαντικό βήμα για την εύρεση απάτης και φοροδιαφυγής
-Η κατηγοριοποίηση φορολογουμένων: Κατηγοριοποίηση της αναμενόμενης συμπεριφοράς φορολογουμένων πχ στρατηγικός κακοπληρωτής, πιθανότητα φοροδιαφυγής κλπ.
- Το profiling φορολογουμένων: Εύρεση μη εμφανών ομοιοτήτων μεταξύ των φορολογουμένων όπως προκύπτουν μετά από δημογραφική, οικονομική και συμπεριφορική ανάλυση του συνόλου του πληθυσμού των φορολογουμένων. Χρησιμοποιείται στην εκτίμηση κινδύνου και σε άλλες περιπτώσεις χρήσης
-Η εκτίμηση ρίσκου και αξιολόγηση κινδύνου: Αξιολόγηση των φορολογουμένων ως προς το ρίσκο μη πληρωμής
-Η πρόβλεψη εσόδων και οφειλών: Πρόβλεψη εσόδων και οφειλών συνολικά και ανά φορολογούμενο ή ανά ΔΟΥ, ανά γεωγραφική περιοχή, ανά επάγγελμα, ή οποιαδήποτε άλλη διάσταση βάση των ιστορικών στοιχείων συμπεριφοράς των φορολογουμένων.
Πηγή: capital.gr
Τροποποίηση της υπό στοιχεία Α.1143/21.9.2023 (Β 5599) απόφασης του Υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, αναφορικά με την αναστολή είσπραξης βεβαιωμένων οφειλών.Α.Υ.Ο. Α 1145/30.09.2024
Τροποποίηση της υπό στοιχεία Α. 1143/21.09.2023 (Β 5599) απόφασης Υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών αναφορικά με την παράταση καταβολής βεβαιωμένων οφειλών.Αποφ. Α.Α.Δ.Ε. Α 1146/01.11.2024
Τροποποίηση της υπό στοιχεία Α.1157/12.10.2023 απόφασης του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.) «Καθορισμός του χρόνου και της διαδικασίας αναβάθμισης των Μέσων Πληρωμών, που χρησιμοποιούν οι οντότητες του άρθρου 1 του ν. 4308/2014 (Α 251), από τους Παρόχους Μέσων Πληρωμών (NSPs), για την ολοκλήρωση της διαδικασίας διασύνδεσης αυτών με τα Ταμειακά Συστήματα, καθώς και κάθε άλλου ειδικότερου θέματος για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 15Β του ν. 4987/2022 (ΚΦΔ). Τροποποίηση της υπό στοιχεία Α.1021/2023 (Β1826) απόφασης του Διοικητή της ΑΑΔΕ» (Β 5994).Α.Υ.Ο. Α 1143/26.09.2024
Τροποποίηση της υπό στοιχεία Α.1118/01.08.2024 κοινής απόφασης των Υφυπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών «Καθορισμός του μορφότυπου της αναγραφής της παρ. 1 του άρθρου 66 του ν. 4446/2016 (Α 240) για τις επιχειρήσεις ταξί, των σημείων εντός του οχήματος στα οποία τίθεται η αναγραφή αυτή, του τρόπου παραγωγής και διάθεσής της, του τρόπου κάλυψης της δαπάνης καθώς και κάθε άλλου θέματος σχετικά με την εφαρμογή του παρόντος» (Β 4529).Αποφ. Α.Α.Δ.Ε. Α 1106/08.07.2024
Διενέργεια ελέγχου για τη διαπίστωση της ορθής εφαρμογής του άρθρου 54 Α του ν. 4987/2022 (Α206) από τους συμβολαιογράφους ή/και από τους φύλακες μεταγραφών/προϊσταμένους κτηματολογικών γραφείων, για το έτος 2023