Παγώνουν οι αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων για το 2025, αφενός γιατί οι αλλαγές είναι περίπλοκες, αφετέρου η κυβέρνηση δεν επιθυμεί να ανοίξει νέα μέτωπα.
Στο πλαίσιο αυτό βάζει στον «πάγο» τις αλλαγές που προτείνει η επιτροπή που είχε συσταθεί και η οποία πρότεινε να καταργηθεί η απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας των «καθαρών» αυτοκινήτων, όπως τα υβριδικά και άλλα χαμηλών ρύπων και να διατηρηθούν οι απαλλαγές μόνο στα ηλεκτρικά.
Σύμφωνα με πληροφορίες, τα τέλη κυκλοφορίας των ΙΧΕ, του έτους 2025, που θα αναρτηθούν στο taxisnet μέσα στον Νοέμβριο, θα παραμείνουν στα ίδια επίπεδα με φέτος, αλλά υπάρχουν αλλαγές στην προθεσμία και στα πρόστιμα που θα επιβάλλονται για όσους δεν τα πληρώσουν έγκαιρα.
Ειδικότερα, η προθεσμία για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας θα οριστεί από τις 15 Νοεμβρίου έως και την 31η Δεκεμβρίου 2024. Παράταση έως το τέλος Φεβρουαρίου που δινόταν κάθε χρόνο, θα υπάρχει, αλλά θα κοστίζει ακριβά καθώς:
Όσοι πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας από την 1η έως την 31η Ιανουαρίου θα τιμωρηθούν με πρόστιμο 25% επί του ύψους των τελών κυκλοφορίας.
Όσοι πληρώσουν τα τέλη από την 1η έως την 28η Φεβρουαρίου θα πληρώσουν πρόστιμο ίσο με το 50% των τελών κυκλοφορίας.
Όσοι δεν πληρώσουν τα τέλη έως την 28η Φεβρουαρίου θα πληρώσουν πρόστιμο ίσο με το 100% των τελών κυκλοφορίας.
Παράλληλα καθίσταται υποχρεωτική από την 1η Ιανουαρίου 2025, η ασφάλιση και για φυσικές καταστροφές των αυτοκινήτων.
Το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών είχε συγκροτήσει ειδική επιτροπή για την αναμόρφωση του συστήματος των τελών κυκλοφορίας, η οποία υπέβαλε το πόρισμά της στην πολιτική ηγεσία, η οποία το απέρριψε, επειδή προτείνονταν αυξήσεις των τελών κυκλοφορίας για τα αυτοκίνητα που σήμερα είτε απαλλάσσονται είτε πληρώνουν ελάχιστα ποσά.
Το γεγονός ότι πρόκειται για μεγάλο αριθμό οχημάτων και ιδιοκτητών εκτιμήθηκε, ότι μια τέτοια κίνηση θα ήταν πολιτικά επιζήμια για το κυβερνών κόμμα της ΝΔ, η δύναμη του οποίου έχει υποχωρήσει από το 41% των εθνικών εκλογών στα επίπεδα του 22-25% στις δημοσκοπήσεις.
Τα τέλη κυκλοφορίας μέχρι και φέτος υπολογίζονται με διαφορετικές «ταχύτητες» και σύμφωνα με πληροφορίες, οι αλλαγές που πρότεινε η επιτροπή είναι μεταξύ άλλων οι ακόλουθες:
Για τα αυτοκίνητα με άδεια κυκλοφορίας έως τις 30 Οκτωβρίου 2010, που υπολογίζονται με μοναδικό κριτήριο τον κυβισμό, προτείνεται να παγώσουν και να μην αυξηθούν καθώς είναι ήδη σε υψηλά επίπεδα.
Για τα αυτοκίνητα με άδεια κυκλοφορίας από 1η Νοεμβρίου 2010 έως και 31 Δεκεμβρίου 2020 απαλλάσσονται εκείνα που εκπέμπουν έως 90 γραμμάρια CO2 ενώ το ποσό των τελών κλιμακώνεται ανάλογα με τον όγκο του CO2. Προτάθηκε η απαλλαγή να αντικατασταθεί με ένα «συμβολικό» τέλος και να γίνουν αναπροσαρμογές και στους συντελεστές υπολογισμού των τελών για εκείνα που εκπέμπουν περισσότερους ρύπους.
Για τα αυτοκίνητα με άδεια κυκλοφορίας από 1η Ιανουαρίου 2021 και μετά, απαλλάσσονται εκείνα που εκπέμπουν έως 122 γραμμάρια CO2 και ανάλογα με τους ρύπους το ποσό των τελών κλιμακώνεται αλλά είναι μικρότερη επιβάρυνση σε σχέση με εκείνα της προηγούμενης δεκαετίας (2010-2020). Η επιτροπή πρότεινε την κατάργηση της ολοκληρωτικής απαλλαγής και την επιβολή ενός ελάχιστου τέλους και την αλλαγή της κλιμάκωσης των ρύπων, ώστε να επιβαρύνονται εκείνα που εκπέμπουν περισσότερους ρύπους.
Να διατηρηθεί η πλήρης απαλλαγή μόνο για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Πηγή: sofokleousin.gr
Τροποποίηση της υπό στοιχεία Α.1143/21.9.2023 (Β 5599) απόφασης του Υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, αναφορικά με την αναστολή είσπραξης βεβαιωμένων οφειλών.Α.Υ.Ο. Α 1145/30.09.2024
Τροποποίηση της υπό στοιχεία Α. 1143/21.09.2023 (Β 5599) απόφασης Υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών αναφορικά με την παράταση καταβολής βεβαιωμένων οφειλών.Αποφ. Α.Α.Δ.Ε. Α 1146/01.11.2024
Τροποποίηση της υπό στοιχεία Α.1157/12.10.2023 απόφασης του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.) «Καθορισμός του χρόνου και της διαδικασίας αναβάθμισης των Μέσων Πληρωμών, που χρησιμοποιούν οι οντότητες του άρθρου 1 του ν. 4308/2014 (Α 251), από τους Παρόχους Μέσων Πληρωμών (NSPs), για την ολοκλήρωση της διαδικασίας διασύνδεσης αυτών με τα Ταμειακά Συστήματα, καθώς και κάθε άλλου ειδικότερου θέματος για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 15Β του ν. 4987/2022 (ΚΦΔ). Τροποποίηση της υπό στοιχεία Α.1021/2023 (Β1826) απόφασης του Διοικητή της ΑΑΔΕ» (Β 5994).Α.Υ.Ο. Α 1143/26.09.2024
Τροποποίηση της υπό στοιχεία Α.1118/01.08.2024 κοινής απόφασης των Υφυπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών «Καθορισμός του μορφότυπου της αναγραφής της παρ. 1 του άρθρου 66 του ν. 4446/2016 (Α 240) για τις επιχειρήσεις ταξί, των σημείων εντός του οχήματος στα οποία τίθεται η αναγραφή αυτή, του τρόπου παραγωγής και διάθεσής της, του τρόπου κάλυψης της δαπάνης καθώς και κάθε άλλου θέματος σχετικά με την εφαρμογή του παρόντος» (Β 4529).Αποφ. Α.Α.Δ.Ε. Α 1106/08.07.2024
Διενέργεια ελέγχου για τη διαπίστωση της ορθής εφαρμογής του άρθρου 54 Α του ν. 4987/2022 (Α206) από τους συμβολαιογράφους ή/και από τους φύλακες μεταγραφών/προϊσταμένους κτηματολογικών γραφείων, για το έτος 2023