Εντατικοποιούνται οι έλεγχοι της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) το επόμενο χρονικό διάστημα μετά και την παρέλευση της 30ης Απριλίου, οπότε και εκπνέει η προθεσμία που έχουν οι επιχειρήσεις για τη διασύνδεση των POS με τις ταμειακές τους μηχανές.
Με πάνω από το 94% των επιχειρήσεων να έχει συμμορφωθεί με το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου, υπάρχει ένας αριθμός επιχειρήσεων που δεν έχει ανταποκριθεί καθόλου στα όσα προβλέπει ο νόμος.
Οι έλεγχοι από την ΑΑΔΕ ξεκίνησαν από 1.072 επιχειρήσεις με τζίρο άνω του 1 εκατ. ευρώ και ήδη οι πρώτες 30 καλούνται να καταβάλλουν πρόστιμα ύψους 10.000 ευρώ ή 20.000 ευρώ καθώς οι εξηγήσεις που έδωσαν κρίθηκαν «μη ικανοποιητικές». Επιπλέον η ΑΑΔΕ έχει κάνει περισσότερα από 9.500 τηλεφωνήματα σε επιχειρήσεις με μικρότερο τζίρο.
Ο Τειρεσίας «φρενάρει» την απόκτηση POS
Ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζουν αρκετές επιχειρήσεις είναι η μη δυνατότητα απόκτησης POS λόγω Τειρεσία. Μετά την εκπνοή της 30ης Απριλίου, το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, σε συνεργασία με την ΑΑΔΕ, αναμένεται να προχωρήσει σε διευκρινήσεις γύρω από τα προβλήματα που έχουν εντοπιστεί. Σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργου Πιτσιλή, το συγκεκριμένο ζήτημα (αποκλεισμός απόκτηση POS λόγω Τειρεσία) έχει εντοπιστεί και αναμένεται να αναληφθεί πρωτοβουλία από το ΥΠΕΘΟ.
«Είναι σε συζητήσεις το υπουργείο με τους εκκαθαριστές συναλλαγών έτσι ώστε να βρεθεί μία λύση για αυτούς και να μπορούν κι αυτοί να έχουν POS. Γιατί το να υπάρχει μία οφειλή δεν είναι λόγος για να μην μπορεί κάποιος να συναλλάσσεται με POS και πολύ περισσότερο να δέχεται πληρωμές, όταν πια είναι όλο και πιο συνηθισμένο να πληρώνει κανείς μέσω κάρτας» δήλωσε ο κ. Πιτσιλής.
Καταληκτικές ημερομηνίες
Μέχρι τις 30 Απριλίου έχουν περιθώριο διασύνδεσης:
Οι επιχειρήσεις που δεν προχώρησαν στη διασύνδεση των συστημάτων τους εντός Μαρτίου, αλλά έχουν προγραμματισμένο ραντεβού με τεχνικό εγκατάστασης εντός Απριλίου.
Οι επιχειρήσεις που έχουν δηλώσει στο Μητρώο POS ότι πρόκειται να αντικαταστήσουν το ταμειακό τους σύστημα με κάποια από τις νέες διαθέσιμες λύσεις «all in one», που δεν απαιτεί επιπλέον ενέργειες διασύνδεσης, παρά την πραγματοποίηση συναλλαγών. ΠΡΟΣΟΧΗ: Όσοι έχουν προμηθευτεί κάποια λύση all in one αλλά δεν έχουν πραγματοποιήσει συναλλαγή θεωρούνται ως «μη συνδεδεμένοι»! Σημειώνεται ότι έχουν εγκριθεί επτά πάροχοι ηλεκτρονικής τιμολόγησης με τέτοιες λύσεις.
Ειδικά οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν ταμειακό σύστημα με λογισμικό ERP και πρέπει να ακολουθήσουν τον βασικό κανόνα διασύνδεσης της Α.1155/2023 για τα POS τους, υπενθυμίζεται ότι έχουν προθεσμία ως την 31η Μαΐου και σε περίπτωση προγραμματισμένου ραντεβού με σκοπό τη διασύνδεση εντός Ιουνίου 2024 έως το τέλος του συγκεκριμένου μήνα.
Τέλος, οι ταμειακές μηχανές των επιχειρήσεων που είναι κλειστές για οποιοδήποτε λόγο (π.χ. εποχικότητα) και θα ανοίξουν μετά το τέλος του παραπάνω χρονοδιαγράμματος, θα πρέπει να διασυνδεθούν με τα τερματικά POS που διαθέτουν από την πρώτη ημέρα της επανέναρξης λειτουργίας των επιχειρήσεων.
Τα πρόστιμα
Οι υπόχρεες επιχειρήσεις, που δεν έχουν διασυνδέσει τα συστήματά τους ούτε έχουν προχωρήσει στον προγραμματισμό ραντεβού εντός Απριλίου, είναι αντιμέτωπες με την επιβολή προστίμων εφόσον δεν μπορούν να αιτιολογήσουν ότι δεν το έπραξαν για λόγους ανωτέρας βίας. Το πρόστιμο ανέρχεται σε :
- 10.000 ευρώ, εφόσον τηρούν απλογραφικό λογιστικό σύστημα,
- 20.000 ευρώ, εφόσον τηρούν διπλογραφικό λογιστικό σύστημα.
Τα πρόστιμα αυτά μειώνονται στο μισό για επιχειρήσεις που είναι εγκατεστημένες σε οικισμούς με πληθυσμό έως 500 κατοίκους και σε νησιά με πληθυσμό έως 3.100 κατοίκους (πλην των τουριστικών). Σε περίπτωση υποτροπής εντός πενταετίας, τα πρόστιμα διπλασιάζονται και για κάθε επόμενη ίδια παράβαση τριπλασιάζονται.
Πηγή: naftemporiki.gr
Οδηγίες συμπλήρωσης της δήλωσης Φ.Π.Α. (έντυπο 050 Φ.Π.Α. έκδοση 2024 - Φ2 TAXIS).Α.Υ.Ο. Α 1077/02.05.2024
Τροποποίηση της υπό στοιχεία Α.1143/21.09.2023 (Β 5599) απόφασης Υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών περί παράτασης καταβολής και αναστολής είσπραξης βεβαιωμένων οφειλών.Αποφ. Α.Α.Δ.Ε Α 1076/02.05.2024
Καθορισμός των προϋποθέσεων, της διαδικασίας και κάθε άλλου ειδικότερου θέματος εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 5 του ν. 5104/2024 (Α 58) για την ψηφιακή κοινοποίηση πράξεων, αποφάσεων και λοιπών εγγράφων που εκδίδει η Φορολογική Διοίκηση.Αποφ. Α.Α.Δ.Ε. Α 1075/02.05.2024
Τροποποίηση της υπό στοιχεία Α.1157/12.10.2023 απόφασης του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.) «Καθορισμός του χρόνου και της διαδικασίας αναβάθμισης των Μέσων Πληρωμών, που χρησιμοποιούν οι οντότητες του άρθρου 1 του ν. 4308/2014 (Α 251), από τους Παρόχους Μέσων Πληρωμών (NSPs), για την ολοκλήρωση της διαδικασίας διασύνδεσης αυτών με τα Ταμειακά Συστήματα, καθώς και κάθε άλλου ειδικότερου θέματος για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 15Β του ν. 4987/2022 (Κ.Φ.Δ.). Τροποποίηση της υπό στοιχεία Α.1021/2023 (Β 1826) απόφασης του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε.» (Β 5994).Αποφ. Α.Α.Δ.Ε. Α 1069/02.05.2024
Διαδικασία και δικαιολογητικά για τον ορισμό φορολογικού εκπροσώπου σύμφωνα με το άρθρο 8 του ν. 5104/2024 «Κώδικας Φορολογικής Διαδικασίας και άλλες διατάξεις» (Α 58).
Βασικές διατάξεις που ρυθμίζουν την άδεια Η εορτή του Αγίου Πνεύματος