Κυριακή, 26 Μαρτίου 2023

www.totsisgroup.gr Est.1954                                          Totsis Group 67 Χρόνια

ΤΕΥΧΟΣ logistis
Εισάγετε το email σας
και μείνετε ενημερωμένοι
Λεπτομέρειες Άρθρου
Τρίτη 23 Ιουλίου 2019
Αρθρο της Τζένης Πάνου
Κίνητρα επενδύσεων για μονάδες παροχής κοινών υπηρεσιών του Α.Ν. 89/1967


Ο πρόσφατος νόμος 4605/2019 εισήγαγε σημαντικά κίνητρα/ενισχύσεις για τη δημιουργία Μονάδων Παροχής Κοινών Υπηρεσιών (Business Services Centres, Shared Services centres) από εταιρείες που λειτουργούν στα πλαίσια του α.ν. 89/1967.

Στην Ελλάδα έχουν εγκατασταθεί έως σήμερα περίπου 150 αλλοδαπές εταιρείες για δημιουργία Μονάδων Ενδοομιλικών Κοινών Υπηρεσιών με υπαγωγή στον α.ν. 89/67, ορισμένες από τις οποίες ανήκουν σε μεγάλους πολυεθνικούς ομίλους, που απασχολούν περισσότερα από 2.500 άτομα.

Βασικό πλεονέκτημα των επιχειρήσεων που υπάγονται στον α.ν. 89/67, είναι ο ειδικός και απλουστευμένος τρόπος φορολόγησής τους. Συγκεκριμένα, τα ακαθάριστα έσοδα από τις παρεχόμενες υπηρεσίες των εταιρειών αυτών, προσδιορίζονται με την προσθήκη ενός συγκεκριμένου ποσοστού κέρδους στο σύνολο των πάσης φύσεως εξόδων και αποσβέσεών τους (μέθοδος cost-plus). Για τον προσδιορισμό του φορολογητέου εισοδήματος της εταιρείας, όλα τα έξοδα, επί των οποίων υπολογίζεται το ποσοστό κέρδους εκπίπτουν από τα ακαθάριστα έσοδά της, εφόσον βασίζονται σε νόμιμα παραστατικά στοιχεία.

Επιτρεπόμενες υπηρεσίες
Οι σχετικές διατάξεις προβλέπουν ότι, αλλοδαπές εταιρείες μπορούν να εγκαθίστανται στην Ελλάδα, με αποκλειστικό σκοπό να παρέχουν στα κεντρικά τους καταστήματα ή σε συνδεδεμένες με αυτές επιχειρήσεις, εγκατεστημένες στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό, μία ή περισσότερες από τις ακόλουθες (περιοριστικά) υπηρεσίες, όπως εμπλουτίστηκαν με τον πρόσφατο Ν. 4605/2019 :
(α) υπηρεσίες συμβουλευτικού χαρακτήρα,
(β) κεντρικής λογιστικής υποστήριξης,
(γ) ελέγχου ποιότητας παραγωγής, προϊόντων διαδικασιών και υπηρεσιών,
(δ) κατάρτισης μελετών, σχεδίων και συμβάσεων,
(ε) διαφήμισης και μάρκετινγκ,
(στ) επεξεργασίας στοιχείων,
(ζ) λήψης και παροχής πληροφοριών,
(η) έρευνας και ανάπτυξης,
(θ) ανάπτυξης λογισμικού, προγραμματισμού ηλεκτρονικών υπολογιστών και υποστήριξης συστημάτων πληροφορικής,
(ι) αποθήκευσης και διαχείρισης αρχείων και πληροφοριών,
(ια) διαχείρισης προμηθευτών, πελατών και εφοδιαστικής αλυσίδας μη συμπεριλαμβανομένης της εκτέλεσης μεταφορών με ίδια μέσα,
(ιβ) διαχείρισης και εκπαίδευσης ανθρώπινου δυναμικού, και
(ιγ) δραστηριοτήτων τηλεφωνικού κέντρου και τηλεφωνικής πληροφόρησης που βασίζεται σε ηλεκτρονικό υπολογιστή.
Ομοίως, στις διατάξεις του α.ν.89/67 μπορούν να υπαχθούν και ημεδαπές εταιρείες, εφόσον παρέχουν αποκλειστικά τις ανωτέρω υπηρεσίες σε υποκαταστήματά τους στην αλλοδαπή ή σε συνδεδεμένες με αυτές εταιρείες εγκατεστημένες στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό.

Αδειοδότηση και υποχρεώσεις
Για την υπαγωγή στις διατάξεις του α.ν. 89/67 απαιτείται ειδική άδεια, η οποία χορηγείται με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως εντός 50 ημερών από την υποβολή σχετικής αίτησης. Η αίτηση περιέχει αναλυτικές πληροφορίες για τον όμιλο και την αιτούσα εταιρεία, το είδος ή τα είδη των υπηρεσιών που πρόκειται να αποτελέσουν το αντικείμενο δραστηριότητας, το προτεινόμενο ποσοστό κέρδους βάσει σχετικής μελέτης τεκμηρίωσης, κλπ.

Η προαναφερθείσα κανονιστική απόφαση της άδειας υπαγωγής, καθορίζει μεταξύ άλλων και το (ελάχιστο) εφαρμοζόμενο ποσοστό κέρδους της εταιρείας, λαμβάνοντας ιδίως υπόψη το είδος των παρεχόμενων υπηρεσιών, τον κλάδο δραστηριότητας και τις Οδηγίες του Ο.Ο.Σ.Α. για τις ενδοομιλικές χρεώσεις. Το ποσοστό κέρδους δεν μπορεί να είναι κατώτερο από 5% και επανεξετάζεται τουλάχιστον ανά πενταετία. Η κανονιστική απόφαση μπορεί να ορίζει περισσότερα από ένα ποσοστά κέρδους εφόσον παρέχονται περισσότερα είδη υπηρεσιών. Δεδομένου, ότι το ποσοστό κερδοφορίας των εταιρειών αυτών είναι προκαθορισμένο, αυτές απαλλάσσονται από την υποχρέωση τεκμηρίωσης των ενδοομιλικών τους συναλλαγών.

Οι εταιρείες που υπάγονται στον α.ν. 89/67 υποχρεούνται
4 εντός 12 μηνών από την υπαγωγή τους να απασχολούν στην Ελλάδα προσωπικό, τουλάχιστον 4 ατόμων, εκ των οποίων 1 δύναται να είναι μερικής απασχόλησης,
4 να έχουν δαπάνες λειτουργίας στην Ελλάδα τουλάχιστον 100.000 ευρώ ετησίως,
4 να εισπράττουν τα έσοδα από τις παρεχόμενες υπηρεσίες τους μέσω τραπεζικών εμβασμάτων,
4 να υποβάλλουν ετησίως και εντός τακτής προθεσμίας στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας (Διεύθυνση Κεφαλαίων Εξωτερικού) πληροφοριακά οικονομικά και λοιπά στοιχεία και να τον ενημερώνουν άμεσα για τυχόν τροποποιήσεις πχ. της διοίκησης, της έδρας τους, κλπ.

Tονίζεται ότι η παραβίαση των όρων της κανονιστικής απόφασης ή των νόμιμων υποχρεώσεων συνεπάγεται, κατά περίπτωση, πρόστιμο ή και ανάκληση της άδειας για την υπαγόμενη εταιρεία.

Νόμος 4605/2019: Χορηγούμενες ενισχύσεις
Σύμφωνα με την Αιτιολογική Έκθεση του νέου Νόμου η δημιουργία Μονάδων Παροχής Κοινών Υπηρεσιών και η άντληση υποστηρικτικών υπηρεσιών από αυτές, αποτελεί τα τελευταία χρόνια δυναμικά εξελισσόμενη παγκόσμια τάση, υποστηριζόμενη από τη νέα τεχνολογία, στο πλαίσιο της συνεχούς προσπάθειας των επιχειρήσεων για ευελιξία και μείωση του λειτουργικού τους κόστους. Δεδομένου ότι, από τη δραστηριότητα αυτή προκύπτει σημαντικός αριθμός νέων θέσεων εργασίας και άλλα πολλαπλασιαστικά οφέλη, ορισμένες χώρες στην Ευρώπη και διεθνώς έχουν στοχεύσει στην προέλκυση και έχουν καταστεί κέντρα εγκατάστασης τέτοιων Μονάδων.

Οι ενισχύσεις που μπορούν να χορηγούνται βάσει του Γενικού Απαλλακτικού Κανονισμού 651/2014 και του Κανονισμού 1407/2013 για τις Ενισχύσεις Ήσσονος Σημασίας είναι:
α) Ενισχύσεις των δαπανών μισθολογικού κόστους του πρώτου έτους εργασίας για την πρόσληψη εργαζομένων σε μειονεκτική θέση (μακροχρόνια άνεργοι κλπ) και ατόμων με αναπηρία
β) Ενισχύσεις για έργα έρευνας και ανάπτυξης
γ) Ενισχύσεις για προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης
δ) Ενίσχυση των δαπανών μισθολογικού και μη μισθολογικού κόστους του πρώτου έτους εργασίας για πρόσληψη οποιοδήποτε εργαζόμενου και ενίσχυση των δαπανών αγοράς και εγκατάστασης συστημάτων πληροφορικής και επικοινωνιών.

Η επιχείρηση θα δικαιούται των παραπάνω ενισχύσεων μόνο εφόσον αναπτύσσει νέα δραστηριότητα όσον αφορά είτε το αντικείμενο των παρεχόμενων υπηρεσιών είτε τις εταιρείες προς τις οποίες παρέχονται οι υπηρεσίες, η οποία δεν ασκείται στην Ελλάδα από την ίδια ή άλλη επιχείρηση του ομίλου μέχρι το χρόνο χορήγησης της ενίσχυσης και με την προϋπόθεση ότι εξ αυτής δημιουργείται ένας ελάχιστος αριθμός νέων θέσεων απασχόλησης οι οποίες διατηρούνται τουλάχιστον για ένα χρονικό διάστημα, όπως θα ορισθούν με υπουργική απόφαση.

H ενίσχυση θα παρέχεται για δαπάνες εντός της πρώτης πενταετίας από τη χορήγησή της και μέχρι ενός ανώτατου ποσού, που θα ορισθεί επίσης με υπουργική απόφαση. Επίσης, με υπουργική απόφαση θα ορισθούν τα κατά περίπτωση ποσοστά ενισχύσεων εντός των ορίων που προβλέπονται από τους αντίστοιχους Κανονισμούς καθώς και τα διαδικαστικά θέματα, οι κυρώσεις σε περίπτωση που δεν τηρούνται οι προϋποθέσεις χορήγησης της ενίσχυσης και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια.

Επίσης, επεκτείνεται η δυνατότητα χορήγησης των παραπάνω ενισχύσεων με τις ίδιες προϋποθέσεις και σε εγκατεστημένα στην Ελλάδα υποκαταστήματα αλλοδαπών εταιρειών καθώς σε ημεδαπές εταιρείες που παρέχουν αποκλειστικά τις υπηρεσίες του νόμου σε επιχειρήσεις οι οποίες δεν ανήκουν απαραίτητα στον ίδιο όμιλο και ανεξάρτητα του τόπου εγκατάστασής τους. Στην περίπτωση αυτή ο ελάχιστος αριθμός νέων θέσεων πλήρους απασχόλησης που δημιουργούνται εκ της νέας δραστηριότητας, για την οποία χορηγείται η ενίσχυση, δεν μπορεί να είναι μικρότερος των 150, για το πρώτο έτος μετά τη χορήγηση της ενίσχυσης.


Αποφ. Α.Α.Δ.Ε. Α 1035/22.03.2023
Τύπος και περιεχόμενο της δήλωσης στοιχείων ακινήτων (Ε9) φυσικών και νομικών προσώπων έτους 2023 και επόμενων ετών.
Α.Υ.Ο. Α 1033/21.03.2023
Παράταση της προθεσμίας υποβολής δήλωσης στοιχείων ακινήτων (Ε9) για το έτος 2023
Αποφ. Α.Α.Δ.Ε. Α 1021/24.02.2023
Αναβάθμιση λειτουργούντων Φορολογικών Ταμειακών Μηχανών και Αυτόνομων Δημοσιονομικών Μονάδων Επεξεργασίας (ΑΔΗΜΕ) με εξαίρεση των Αυτόνομων Δημοσιονομικών Μονάδων Επεξεργασίας (ΑΔΗΜΕ) Ταξιμέτρων.
Εγκ. Α.Α.Δ.Ε. Ε 2014/14.03.2023
Διευκρινίσεις και οδηγίες σχετικά με τη φορολογική μεταχείριση ως προς τέλη κυκλοφορίας έως και το έτος 2022, των αναπηρικών οχημάτων που ελέγχθηκαν από τις Δ.Ο.Υ., καθώς και για την αντιμετώπιση των αναπηρικών οχημάτων που δεν διορθώθηκε η εικόνα τους, αναφορικά με τα τέλη κυκλοφορίας έτους 2023.
Κ.Υ.Α. Α 1028/07.03.2023
Καθορισμός των μη συνεργάσιμων κρατών για το φορολογικό έτος 2021 δυνάμει της εξουσιοδοτικής διάταξης της παρ. 4 και των κριτηρίων της παρ. 3 σε συνδυασμό με τις παρ. 1, 2, 4 και 5 του άρθρου 65 του ν. 4172/2013 (Α 167).
Περισσότερα »

Εγκύκλιος e-ΕΦΚΑ 20/2023
Εισφορές ασκούμενων, δικηγόρων και δικαστικών επιμελητών, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 11 του Ν.4997/2022
Εγκύκλιος e-ΕΦΚΑ 19/2023
Νομιμοποίηση χρόνου ασφάλισης έως 31.12.2016 στον π. Κλάδο Πρόσθετης Ασφάλισης και στον π. Κλάδο Κύριας Ασφάλισης Αγροτών του π. ΟΓΑ
Εγκύκλιος e-ΕΦΚΑ 18/2023
Ασφαλιστικό καθεστώς αναβατών και μαθητευόμενων αναβατών του π. Ταμείου Πρόνοιας και Επικουρικής Ασφάλισης Προσωπικού Ιπποδρομιών (π. ΤΑ.Π.Ε.Α.Π.Ι.) στον e-Ε.Φ.Κ.Α
Εγκύκλιος e-ΕΦΚΑ 17/2023
«Αναπροσαρμογή από 1/1/2023: α) του ανωτάτου ορίου ασφαλιστέων αποδοχών, β) των ποσών ασφαλιστικών κατηγοριών, κλάδου εφάπαξ παροχών (πρόνοιας), του e-ΕΦΚΑ έμμισθων δικηγόρων Δημοσίου και μηχανικών- υγειονομικών, που απασχολούνται στο Δημόσιο Τομέα με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου και γ) των ποσών ασφαλιστικών κατηγοριών, κλάδου επικουρικής ασφάλισης του e-ΕΦΚΑ και του Τ.Ε.Κ.Α., έμμισθων δικηγόρων Δημοσίου και μηχανικών που απασχολούνται στο Δημόσιο Τομέα με σχέση
Εγκύκλιος e-ΕΦΚΑ 11/10.02.2023
Ασφαλιστικές εισφορές έτους 2023 Μη Μισθωτών, Ελ. Επαγγελματιών, Αυτοαπασχολουμένων, Αγροτών.
Περισσότερα »
Επιμέλεια:
ΧΡΗΣΤΟΣ Ν. ΤΟΤΣΗΣ
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΧΡ. ΤΟΤΣΗΣ
Ειδήσεις - Κρίσεις Σχόλια
Aρθρο του Γιώργου Δαλιάνη
του Διονύση Σαμόλη
και της Νίκης Χατζοπούλου
Συμπληρωματικά στοιχεία του ΣΔΟΕ και της Οικονομικής Αστυνομίας παρατείνουν την παραγραφή;
Aρθρο της Τζένης Πάνου
Φορολογικά προνόμια για αλλοδαπούς συνταξιούχους
Aρθρο του Σωκράτη Μπόγια
'Ελεγχος ενδοομιλικών συναλλαγών στην Κύπρο
Aρθρο της Τατιάνας Ψαριανού
Τα μακροχρόνια υπόλοιπα εμπορικών λογαριασμών δεν χαρτοσημαίνονται.
Επιμέλεια:
Χρήστος Ν. Τότσης
Νικόλαος Χρ. Τότσης
Ειδήσεις - Κρίσεις Σχόλια:
Αρθρο του Χρυσόστομου Γκίκα
Επισημάνσεις εκ των άρθρων 37 και 50 παρ. 7 του Κ.Φ.Δ. (ν. 4174/2013) για τα δικαιώματα των αλληλεγγύως ευθυνομένων
Αρθρο του Γιώργου Δαλιάνη
Η μεταβίβαση ατομικής επιχείρησης
Αρθρο του Γεώργιου Παλαιτσάκη
Οι εννέα τρόποι για την «αποφυγή» των τεκμηρίων
Αρθρο του Γεώργιου Κόντου
Έσοδα και διαδικασία αναγνώρισής τους
Περισσότερα »
ΚΑΛΑΘΙ ΑΓΟΡΑΣ
Το καλάθι είναι άδειο