Πέμπτη, 29 Ιουλίου 2021

www.totsisgroup.gr  Est.1954

ΤΕΥΧΟΣ logistis
Εισάγετε το email σας
και μείνετε ενημερωμένοι
Downloads
Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών ΣυστημάτωνΣυχνές Ερωτήσεις - Απαντήσεις
Λεπτομέρειες Άρθρου
Τρίτη 23 Ιουλίου 2019
Αρθρο της Τζένης Πάνου
Κίνητρα επενδύσεων για μονάδες παροχής κοινών υπηρεσιών του Α.Ν. 89/1967


Ο πρόσφατος νόμος 4605/2019 εισήγαγε σημαντικά κίνητρα/ενισχύσεις για τη δημιουργία Μονάδων Παροχής Κοινών Υπηρεσιών (Business Services Centres, Shared Services centres) από εταιρείες που λειτουργούν στα πλαίσια του α.ν. 89/1967.

Στην Ελλάδα έχουν εγκατασταθεί έως σήμερα περίπου 150 αλλοδαπές εταιρείες για δημιουργία Μονάδων Ενδοομιλικών Κοινών Υπηρεσιών με υπαγωγή στον α.ν. 89/67, ορισμένες από τις οποίες ανήκουν σε μεγάλους πολυεθνικούς ομίλους, που απασχολούν περισσότερα από 2.500 άτομα.

Βασικό πλεονέκτημα των επιχειρήσεων που υπάγονται στον α.ν. 89/67, είναι ο ειδικός και απλουστευμένος τρόπος φορολόγησής τους. Συγκεκριμένα, τα ακαθάριστα έσοδα από τις παρεχόμενες υπηρεσίες των εταιρειών αυτών, προσδιορίζονται με την προσθήκη ενός συγκεκριμένου ποσοστού κέρδους στο σύνολο των πάσης φύσεως εξόδων και αποσβέσεών τους (μέθοδος cost-plus). Για τον προσδιορισμό του φορολογητέου εισοδήματος της εταιρείας, όλα τα έξοδα, επί των οποίων υπολογίζεται το ποσοστό κέρδους εκπίπτουν από τα ακαθάριστα έσοδά της, εφόσον βασίζονται σε νόμιμα παραστατικά στοιχεία.

Επιτρεπόμενες υπηρεσίες
Οι σχετικές διατάξεις προβλέπουν ότι, αλλοδαπές εταιρείες μπορούν να εγκαθίστανται στην Ελλάδα, με αποκλειστικό σκοπό να παρέχουν στα κεντρικά τους καταστήματα ή σε συνδεδεμένες με αυτές επιχειρήσεις, εγκατεστημένες στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό, μία ή περισσότερες από τις ακόλουθες (περιοριστικά) υπηρεσίες, όπως εμπλουτίστηκαν με τον πρόσφατο Ν. 4605/2019 :
(α) υπηρεσίες συμβουλευτικού χαρακτήρα,
(β) κεντρικής λογιστικής υποστήριξης,
(γ) ελέγχου ποιότητας παραγωγής, προϊόντων διαδικασιών και υπηρεσιών,
(δ) κατάρτισης μελετών, σχεδίων και συμβάσεων,
(ε) διαφήμισης και μάρκετινγκ,
(στ) επεξεργασίας στοιχείων,
(ζ) λήψης και παροχής πληροφοριών,
(η) έρευνας και ανάπτυξης,
(θ) ανάπτυξης λογισμικού, προγραμματισμού ηλεκτρονικών υπολογιστών και υποστήριξης συστημάτων πληροφορικής,
(ι) αποθήκευσης και διαχείρισης αρχείων και πληροφοριών,
(ια) διαχείρισης προμηθευτών, πελατών και εφοδιαστικής αλυσίδας μη συμπεριλαμβανομένης της εκτέλεσης μεταφορών με ίδια μέσα,
(ιβ) διαχείρισης και εκπαίδευσης ανθρώπινου δυναμικού, και
(ιγ) δραστηριοτήτων τηλεφωνικού κέντρου και τηλεφωνικής πληροφόρησης που βασίζεται σε ηλεκτρονικό υπολογιστή.
Ομοίως, στις διατάξεις του α.ν.89/67 μπορούν να υπαχθούν και ημεδαπές εταιρείες, εφόσον παρέχουν αποκλειστικά τις ανωτέρω υπηρεσίες σε υποκαταστήματά τους στην αλλοδαπή ή σε συνδεδεμένες με αυτές εταιρείες εγκατεστημένες στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό.

Αδειοδότηση και υποχρεώσεις
Για την υπαγωγή στις διατάξεις του α.ν. 89/67 απαιτείται ειδική άδεια, η οποία χορηγείται με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως εντός 50 ημερών από την υποβολή σχετικής αίτησης. Η αίτηση περιέχει αναλυτικές πληροφορίες για τον όμιλο και την αιτούσα εταιρεία, το είδος ή τα είδη των υπηρεσιών που πρόκειται να αποτελέσουν το αντικείμενο δραστηριότητας, το προτεινόμενο ποσοστό κέρδους βάσει σχετικής μελέτης τεκμηρίωσης, κλπ.

Η προαναφερθείσα κανονιστική απόφαση της άδειας υπαγωγής, καθορίζει μεταξύ άλλων και το (ελάχιστο) εφαρμοζόμενο ποσοστό κέρδους της εταιρείας, λαμβάνοντας ιδίως υπόψη το είδος των παρεχόμενων υπηρεσιών, τον κλάδο δραστηριότητας και τις Οδηγίες του Ο.Ο.Σ.Α. για τις ενδοομιλικές χρεώσεις. Το ποσοστό κέρδους δεν μπορεί να είναι κατώτερο από 5% και επανεξετάζεται τουλάχιστον ανά πενταετία. Η κανονιστική απόφαση μπορεί να ορίζει περισσότερα από ένα ποσοστά κέρδους εφόσον παρέχονται περισσότερα είδη υπηρεσιών. Δεδομένου, ότι το ποσοστό κερδοφορίας των εταιρειών αυτών είναι προκαθορισμένο, αυτές απαλλάσσονται από την υποχρέωση τεκμηρίωσης των ενδοομιλικών τους συναλλαγών.

Οι εταιρείες που υπάγονται στον α.ν. 89/67 υποχρεούνται
4 εντός 12 μηνών από την υπαγωγή τους να απασχολούν στην Ελλάδα προσωπικό, τουλάχιστον 4 ατόμων, εκ των οποίων 1 δύναται να είναι μερικής απασχόλησης,
4 να έχουν δαπάνες λειτουργίας στην Ελλάδα τουλάχιστον 100.000 ευρώ ετησίως,
4 να εισπράττουν τα έσοδα από τις παρεχόμενες υπηρεσίες τους μέσω τραπεζικών εμβασμάτων,
4 να υποβάλλουν ετησίως και εντός τακτής προθεσμίας στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας (Διεύθυνση Κεφαλαίων Εξωτερικού) πληροφοριακά οικονομικά και λοιπά στοιχεία και να τον ενημερώνουν άμεσα για τυχόν τροποποιήσεις πχ. της διοίκησης, της έδρας τους, κλπ.

Tονίζεται ότι η παραβίαση των όρων της κανονιστικής απόφασης ή των νόμιμων υποχρεώσεων συνεπάγεται, κατά περίπτωση, πρόστιμο ή και ανάκληση της άδειας για την υπαγόμενη εταιρεία.

Νόμος 4605/2019: Χορηγούμενες ενισχύσεις
Σύμφωνα με την Αιτιολογική Έκθεση του νέου Νόμου η δημιουργία Μονάδων Παροχής Κοινών Υπηρεσιών και η άντληση υποστηρικτικών υπηρεσιών από αυτές, αποτελεί τα τελευταία χρόνια δυναμικά εξελισσόμενη παγκόσμια τάση, υποστηριζόμενη από τη νέα τεχνολογία, στο πλαίσιο της συνεχούς προσπάθειας των επιχειρήσεων για ευελιξία και μείωση του λειτουργικού τους κόστους. Δεδομένου ότι, από τη δραστηριότητα αυτή προκύπτει σημαντικός αριθμός νέων θέσεων εργασίας και άλλα πολλαπλασιαστικά οφέλη, ορισμένες χώρες στην Ευρώπη και διεθνώς έχουν στοχεύσει στην προέλκυση και έχουν καταστεί κέντρα εγκατάστασης τέτοιων Μονάδων.

Οι ενισχύσεις που μπορούν να χορηγούνται βάσει του Γενικού Απαλλακτικού Κανονισμού 651/2014 και του Κανονισμού 1407/2013 για τις Ενισχύσεις Ήσσονος Σημασίας είναι:
α) Ενισχύσεις των δαπανών μισθολογικού κόστους του πρώτου έτους εργασίας για την πρόσληψη εργαζομένων σε μειονεκτική θέση (μακροχρόνια άνεργοι κλπ) και ατόμων με αναπηρία
β) Ενισχύσεις για έργα έρευνας και ανάπτυξης
γ) Ενισχύσεις για προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης
δ) Ενίσχυση των δαπανών μισθολογικού και μη μισθολογικού κόστους του πρώτου έτους εργασίας για πρόσληψη οποιοδήποτε εργαζόμενου και ενίσχυση των δαπανών αγοράς και εγκατάστασης συστημάτων πληροφορικής και επικοινωνιών.

Η επιχείρηση θα δικαιούται των παραπάνω ενισχύσεων μόνο εφόσον αναπτύσσει νέα δραστηριότητα όσον αφορά είτε το αντικείμενο των παρεχόμενων υπηρεσιών είτε τις εταιρείες προς τις οποίες παρέχονται οι υπηρεσίες, η οποία δεν ασκείται στην Ελλάδα από την ίδια ή άλλη επιχείρηση του ομίλου μέχρι το χρόνο χορήγησης της ενίσχυσης και με την προϋπόθεση ότι εξ αυτής δημιουργείται ένας ελάχιστος αριθμός νέων θέσεων απασχόλησης οι οποίες διατηρούνται τουλάχιστον για ένα χρονικό διάστημα, όπως θα ορισθούν με υπουργική απόφαση.

H ενίσχυση θα παρέχεται για δαπάνες εντός της πρώτης πενταετίας από τη χορήγησή της και μέχρι ενός ανώτατου ποσού, που θα ορισθεί επίσης με υπουργική απόφαση. Επίσης, με υπουργική απόφαση θα ορισθούν τα κατά περίπτωση ποσοστά ενισχύσεων εντός των ορίων που προβλέπονται από τους αντίστοιχους Κανονισμούς καθώς και τα διαδικαστικά θέματα, οι κυρώσεις σε περίπτωση που δεν τηρούνται οι προϋποθέσεις χορήγησης της ενίσχυσης και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια.

Επίσης, επεκτείνεται η δυνατότητα χορήγησης των παραπάνω ενισχύσεων με τις ίδιες προϋποθέσεις και σε εγκατεστημένα στην Ελλάδα υποκαταστήματα αλλοδαπών εταιρειών καθώς σε ημεδαπές εταιρείες που παρέχουν αποκλειστικά τις υπηρεσίες του νόμου σε επιχειρήσεις οι οποίες δεν ανήκουν απαραίτητα στον ίδιο όμιλο και ανεξάρτητα του τόπου εγκατάστασής τους. Στην περίπτωση αυτή ο ελάχιστος αριθμός νέων θέσεων πλήρους απασχόλησης που δημιουργούνται εκ της νέας δραστηριότητας, για την οποία χορηγείται η ενίσχυση, δεν μπορεί να είναι μικρότερος των 150, για το πρώτο έτος μετά τη χορήγηση της ενίσχυσης.


Εγκ. Α.Α.Δ.Ε. Ε 2154/23.07.2021
Παροχή οδηγιών για την εφαρμογή των διατάξεων της περ. στ' της παρ. 2 του άρθρου 12 του ν. 27/1975 (Α' 77) όπως τροποποιήθηκαν με τις διατάξεις του άρθρου 147 του ν.4808/2021(Α' 101) περί υπολογισμού φόρου των ιδιωτικών πλοίων αναψυχής.
Αποφ. Α.Α.Δ.Ε. Α 1169/21.07.2021
Καθορισμός του τρόπου, των διαδικασιών και των οργάνων για την εφαρμογή του άρθρου 13A του ν. 2523/1997, για την αναστολή λειτουργίας επαγγελματικής εγκατάστασης, την επιβολή της ειδικής χρηματικής κύρωσης και του ειδικού προστίμου από τα όργανα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων
Εγκ. Α.Α.Δ.Ε. Ε 2153/19.07.2021
Παροχή οδηγιών σχετικά με: (α) την τήρηση διατυπώσεων εξόδου εμπορευμάτων που εξάγονται από το τελωνειακό έδαφος της Ένωσης στο πλαίσιο Ενιαίας Σύμβασης Μεταφοράς και (β) την οριστικοποίηση ανοιχτών εξαγωγών με τελωνείο εξόδου το τελωνείο Αερολιμένα "Ελ. Βενιζέλος".
Εγκ. Α.Α.Δ.Ε. Ε 2152/22.07.2021
Κοινοποίηση των διατάξεων του άρθρου δεύτερου του ν. 4810/2021 (Α' 107/25.06.2021)
Εγκ. Α.Α.Δ.Ε. Ε 2149/19.07.2021
Κοινοποίηση των διατάξεων των άρθρων 67, 129, 146, 147, 148, 149, 151 και 158 ν. 4808/2021 (Α 101/19.06.-2021)
Περισσότερα »
Εγκύκλιος ΕΦΚΑ 9/01.02.2021
Μείωση ασφαλιστικών εισφορών απασχολούμενων στον ιδιωτικό τομέα από 01.01.2021 έως 31.12.2021
Εγκύκλιος 54/28.12.2020
Κοινοποίηση των διατάξεων του άρθρου 109 του ν. 4764/2020 σχετικά με την επανένταξη πληγέντων από την πανδημία του κορωνοϊού σε καθεστώς ρύθμισης ασφαλιστικών οφειλών
Εγκύκλιος ΕΦΚΑ 53/21.12.2020
Χορήγηση βεβαίωσης απογραφικής δήλωσης σε περιπτώσεις επανεγγραφής στον e-ΕΦΚΑ - Νέα ηλεκτρονική υπηρεσία για μη μισθωτούς, ελεύθερους επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενους και αγρότες
Εγκύκλιος ΕΦΚΑ 41/25.09.2020
Ασφάλιση μελών και εργαζόμενων σε Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις
Εγκύκλιος ΕΦΚΑ 42/25.09.2020
Κοινοποίηση διατάξεων της παρ. 3 του άρθρου 31 του Ν.4701/2020 (ΦΕΚ Α 128) σχετικά με την έκδοση πράξεων/αποφάσεων επί αιτήσεων φυσικών προσώπων της παρ. 1 του άρθρου 31 του Ν.4321/2015 (ΦΕΚ Α 32) περί απαλλαγής τους από την αλληλέγγυα ευθύνη για την καταβολή ασφαλιστικών οφειλών νομικού προσώπου και χορήγησης άρσης κατάσχεσης
Περισσότερα »
Επιμέλεια: Χρήστος Ν. Τότση
Νικόλαος Χρ. Τότση
Ειδήσεις - Κρίσεις - Σχόλια
Aρθρο του Γεωργίου Στ. Αληφαντή
Μετασχηματισμοί Ν. 4601/2019 και εμπειρογνώμονες
Αρθρο Γιώργου Δαλιάνη
Κρυπτονομίσματα και φορολογία
Αρθρο του Γιώργου Παλαιτσάκη
Oι επιχειρήσεις-δικαιούχοι απαλλαγής ενοικίων για Ιανουάριο - Φεβρουάριο και οι αποζημιώσεις στους ιδιοκτήτες
Αρθρο του Κων/ντινου Ι. Νιφορόπουλου
Το «ταξίδι» της λέξης «Λογιστική» στην Ελληνική Γλώσσα και Ιστορία
Επιμέλεια: Χρήστος Ν. Τότσης
Νικόλαος Χρ. Τότσης
Τέλη κυκλοφορίας έτους 2021 και θέση οχημάτων σε ακινησία
Αρθρο του Γεωργίου Ι. Δουκίδη
Η Στρατηγική Σημασία του Ηλεκτρονικού Εμπορίου
Αρθρο των δικηγόρων Χρυσόστομου Π. Γκίκα και Σπύρου ΣΤ. Δελλαπόρτα
H ορθή εφαρμογή του άρθρου 23 περ. β του Κ.Φ.Ε περί απόρριψης δαπανών άνω των 500,00 ευρώ επειδή η εξόφληση δεν έγινε με τη χρήση τραπεζικού μέσου πληρωμής
Αρθρο του Μιλτιάδη Κ. Λεοντάρη
Μετατροπή Ε.Π.Ε. σε Ι.Κ.Ε.
Aρθρο του Γεωργίου Στ. Αληφαντή
Μερική διάσπαση και απόσχιση κλάδου. Οι καινοτομίες του Ν. 4601/2019 περί εταιρικών μετασχηματισμών
Περισσότερα »
ΚΑΛΑΘΙ ΑΓΟΡΑΣ
Το καλάθι είναι άδειο