Πέμπτη, 25 Απριλίου 2024

www.totsisgroup.gr Est.1954                                          Totsis Group 70 Χρόνια

Λεπτομέρειες Άρθρου
Δευτέρα 29 Νοεμβρίου 2021
Εγκ. Α.Α.Δ.Ε. Ε 2222/25.11.2021

Παροχή διευκρινίσεων αναφορικά με την υπαγωγή σε ρύθμιση έως 48 δόσεις των οφειλών που προκύπτουν από δηλώσεις που υποβάλλονται μετά την κοινοποίηση της εντολής ελέγχου ή της πρόσκλησης του άρθ.14 του ΚΦΔ.

Εγκ. Α.Α.Δ.Ε. Ε 2222/25.11.2021

Σχετ.: α. Η αριθ. Α.1010/2020 (Β 187) απόφαση Υφυπουργού Οικονομικών.
β. Η αριθ. Ε.2025/2020 εγκύκλιος Διοικητή ΑΑΔΕ .

ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΥ

Α) ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ

Εγκύκλιος που αφορά την εφαρμογή των διατάξεων της πάγιας ρύθμισης της περίπτωσης 1.α. της υποπαραγράφου Α2 της παραγράφου Α' του πρώτου άρθρου του ν. 4152/2013 (Α'107) όπως ισχύουν μετά την τροποποίησή τους με τις διατάξεις του άρθρου 43 του ν.4646/2019 (Α201)

Β) ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ

Παροχή διευκρινίσεων αναφορικά με την υπαγωγή σε ρύθμιση έως 48 δόσεις των οφειλών που προκύπτουν από δηλώσεις που υποβάλλονται μετά την κοινοποίηση της εντολής ελέγχου ή της πρόσκλησης του άρθ. 14 του ΚΦΔ.

Γ) ΠΕΔΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ

Περιπτώσεις υποβολής εκπρόθεσμης δήλωσης μετά την κοινοποίηση της εντολής ελέγχου ή της πρόσκλησης του άρθρου 14 του Κ.Φ.Δ. και μέχρι την κοινοποίηση του προσωρινού προσδιορισμού του φόρου. 

Με την παρούσα παρέχονται διευκρινίσεις αναφορικά με τον αριθμό των δόσεων της ρύθμισης για οφειλές που ρυθμίζονται σε έως σαράντα οκτώ (48) δόσεις:

Πιο συγκεκριμένα:

1. Με τις διατάξεις της περίπτωσης 1.α. της υποπαραγράφου Α2 της παραγράφου Α' του πρώτου άρθρου του ν. 4152/2013, μετά την τροποποίηση τους με τις διατάξεις του άρθρου 43 του ν. 4646/2019, όπως ισχύουν, παρέχεται η δυνατότητα καταβολής των βεβαιωμένων στις Δ.Ο.Υ., τα Ελεγκτικά Κέντρα και τα Τελωνεία οφειλών που ρυθμίζονται σε μηνιαίες δόσεις, οι οποίες ανέρχονται α) από δύο (2) έως εικοσιτέσσερις (24) ή β) από δύο (2) έως σαράντα οχτώ (48), εφόσον πρόκειται για οφειλές που βεβαιώνονται από φόρο κληρονομιών, από φορολογικό και τελωνειακό έλεγχο καθώς και για μη φορολογικές και τελωνειακές οφειλές.

2. Περαιτέρω, με τις διατάξεις των άρθρων 18 και 19 του ν.4174/2013, όπως αυτές αντικαταστάθηκαν με τις διατάξεις του άρθρου 397 του ν.4512/2018, παρέχεται η δυνατότητα υποβολής εκπρόθεσμης δήλωσης, αρχικής ή τροποποιητικής και μετά την έκδοση και κοινοποίηση της εντολής ελέγχου ή της πρόσκλησης παροχής πληροφοριών του άρθρου 14 του ν.4174/2013 και μέχρι την κοινοποίηση του προσωρινού προσδιορισμού του φόρου.

3. Λαμβάνοντας υπόψη ότι ο φορολογούμενος γνωρίζει ότι ήδη ελέγχεται και υποβάλλει τις δηλώσεις του προηγούμενου εδαφίου με την ιδιότητα του ελεγχόμενου, γίνεται δεκτό ότι οι οφειλές που βεβαιώνονται κατόπιν υποβολής δήλωσης μετά την έκδοση και κοινοποίηση της εντολής ελέγχου ή της πρόσκλησης παροχής πληροφοριών του άρθρου 14 του ν.4174/2013 και μέχρι την κοινοποίηση του προσωρινού προσδιορισμού του φόρου, υπάγονται στην υποπερίπτωση ii) της περίπτωσης 1.α. της υποπαραγράφου Α2 της παρ. Α' του πρώτου άρθρου του ν. 4152/2013, όπως ισχύει μετά την τροποποίησή του με τις διατάξεις του άρθρου 43 του ν. 4646/2019 και δύνανται να ρυθμίζονται και να καταβάλλονται σε δύο (2) έως σαράντα οκτώ (48) μηνιαίες δόσεις.

4. Κατόπιν της ερμηνευτικής διευκρίνισης που διατυπώνεται στην παράγραφο 3 της παρούσας σχετικά με την υπαγωγή των οφειλών αυτών στο πεδίο εφαρμογής της υποπερίπτωσης (ii) της περίπτωσης 1.α. της υποπαραγράφου Α2 της παρ. Α' του πρώτου άρθρου του ν. 4152/2013, στις επόμενες παραγράφους παρέχονται οδηγίες, ώστε να αντιμετωπιστούν όλες οι δυνητικές περιπτώσεις φορολογουμένων με οφειλές που εμπίπτουν στην ανωτέρω κατηγορία και έχουν στερηθεί, λόγω διαφορετικής εφαρμογής από τη Φορολογική Διοίκηση των οικείων διατάξεων στο παρελθόν, τη δυνατότητα υπαγωγής των εν λόγω οφειλών τους σε πάγια ρύθμιση σε έως 48 δόσεις.

5. Η αίτηση για υπαγωγή στη ρύθμιση των οφειλών της παρ. 3 της παρούσας εγκυκλίου υποβάλλεται ηλεκτρονικά, μέσω διαδικτυακής εφαρμογής. Εξαιρετικά και σε περίπτωση που υφίσταται αδυναμία διαδικτυακής υποστήριξης καθώς και σε περιπτώσεις οφειλών της παρ.3. που έχουν υπαχθεί σε πάγια ρύθμιση καταβολής σε έως είκοσι τέσσερις (24) μηνιαίες δόσεις, ανεξάρτητα από το αν τηρείται ή όχι, η αίτηση υποβάλλεται στη Δ.Ο.Υ. ή άλλη Υπηρεσία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.), ο Προϊστάμενος της οποίας είναι αρμόδιος για την επιδίωξη της είσπραξης της οφειλής. Η αίτηση για ρύθμιση επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης του άρθρου 8 του ν. 1599/1986.

6. Κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης ελέγχονται τα κριτήρια υπαγωγής της υποπερίπτωσης (ii) της περίπτωσης 1.α. όπως αυτά ορίζονται στην περίπτωση 1.β. της υποπαραγράφου Α.2 της παρ. Α του άρθρου πρώτου του ν. 4152/2013.

7. Επιπρόσθετα για τον καθορισμό των δόσεων για φορολογουμένους με οφειλές της παρ. 3 λαμβάνονται υπόψη ανά περίπτωση τα εξής:

Α) Οφειλές της παρ. 3 της παρούσας οι οποίες δεν έχουν υπαχθεί σε πάγια ρύθμιση δύνανται, από την ημερομηνία έκδοσης της παρούσας, κατόπιν αίτησης του οφειλέτη, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις παρ. 5 και 6 της παρούσας, να υπαχθούν σε πάγια ρύθμιση α' υπαγωγής καταβολής σε έως σαράντα οκτώ (48) μηνιαίες δόσεις.

Β) Οφειλές της παρ. 3 της παρούσας οι οποίες τελούν σε πάγια ρύθμιση α' υπαγωγής καταβολής σε έως είκοσι τέσσερις (24) μηνιαίες δόσεις, της οποίας οι όροι τηρούνται, δύνανται, από την ημερομηνία έκδοσης της παρούσας, κατόπιν αίτησης του οφειλέτη, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις παρ. 5 και 6 της παρούσας, να υπαχθούν για το υπόλοιπο των οφειλών αυτών σε πάγια ρύθμιση α' υπαγωγής καταβολής σε έως σαράντα οκτώ (48) μηνιαίες δόσεις. Για τον καθορισμό του αριθμού δόσεων της νέας ρύθμισης (σε έως 48 δόσεις) αφαιρείται το πλήθος δόσεων που έχουν καταβληθεί στο πλαίσιο της υφιστάμενης ρύθμισης.

Γ) Οφειλές της παρ. 3 της παρούσας οι οποίες τελούν σε πάγια ρύθμιση β' υπαγωγής καταβολής σε έως είκοσι τέσσερις (24) μηνιαίες δόσεις, της οποίας οι όροι τηρούνται, δύνανται, από την ημερομηνία έκδοσης της παρούσας, κατόπιν αίτησης του οφειλέτη, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις παρ. 5 και 6 της παρούσας, να υπαχθούν για το υπόλοιπο των οφειλών αυτών σε πάγια ρύθμιση α' υπαγωγής καταβολής σε έως σαράντα οκτώ (48) μηνιαίες δόσεις. Για τον καθορισμό του αριθμού δόσεων της νέας ρύθμισης α' υπαγωγής (σε έως 48 δόσεις) αφαιρείται το άθροισμα του πλήθους των δόσεων που είχαν καταβληθεί έως την απώλεια της πρώτης ρύθμισης α' υπαγωγής και των δόσεων που είχαν καταβληθεί στο πλαίσιο της ρύθμισης β' υπαγωγής.

Δ) Οφειλές της παρ. 3 της παρούσας οι οποίες είχαν υπαχθεί σε πάγια ρύθμιση α' υπαγωγής καταβολής σε έως είκοσι τέσσερις (24) μηνιαίες δόσεις, η οποία απωλέσθη, και δεν έχουν υπαχθεί σε πάγια ρύθμιση β' υπαγωγής, δύνανται, από την ημερομηνία έκδοσης της παρούσας, κατόπιν αίτησης του οφειλέτη, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις παρ. 5 και 6 της παρούσας, να υπαχθούν για το υπόλοιπο των οφειλών αυτών σε πάγια ρύθμιση α' υπαγωγής καταβολής σε έως σαράντα οκτώ (48) μηνιαίες δόσεις. Για τον καθορισμό του αριθμού δόσεων της νέας ρύθμισης (σε έως 48 δόσεις) αφαιρείται το πλήθος δόσεων που είχαν καταβληθεί έως την απώλεια της πρώτης ρύθμισης α' υπαγωγής.

Ε) Οφειλές της παρ. 3 της παρούσας οι οποίες είχαν υπαχθεί σε πάγια ρύθμιση α' υπαγωγής καταβολής σε έως είκοσι τέσσερις (24) μηνιαίες δόσεις και εν συνεχεία υπήχθησαν σε πάγια ρύθμιση β' υπαγωγής, η οποία έχει απολεσθεί, δύνανται, από την ημερομηνία έκδοσης της παρούσας, κατόπιν αίτησης του οφειλέτη, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις παρ. 5 και 6 της παρούσας, να υπαχθούν για το υπόλοιπο των οφειλών αυτών σε πάγια ρύθμιση α' υπαγωγής καταβολής σε έως σαράντα οκτώ (48) μηνιαίες δόσεις. Για τον καθορισμό του αριθμού δόσεων της νέας ρύθμισης α' υπαγωγής (σε έως 48 δόσεις) αφαιρείται το άθροισμα του πλήθους των δόσεων που είχαν καταβληθεί έως την απώλεια της πρώτης ρύθμισης α' υπαγωγής και των δόσεων που είχαν καταβληθεί έως την απώλεια της ρύθμισης β' υπαγωγής.

ΣΤ.i) Οφειλές της παρ. 3 της παρούσας οι οποίες ήταν σε νομοθετική ρύθμιση σε ισχύ την 1η/11/2019, η οποία απωλέσθηκε μετά την ημερομηνία αυτή και εν συνεχεία υπήχθησαν σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 7 του άρθρου 43 του ν. 4646/2019 (Α' 201), όπως ισχύουν, σε πάγια ρύθμιση καταβολής σε έως 24 μηνιαίες δόσεις, της οποίας οι όροι τηρούνται, δύνανται, από την ημερομηνία έκδοσης της παρούσας κατόπιν αίτησης του οφειλέτη, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις παρ. 5 και 6 της παρούσας, να υπαχθούν για το υπόλοιπο των οφειλών αυτών σε πάγια ρύθμιση καταβολής σε έως σαράντα οκτώ (48) μηνιαίες δόσεις. Σε περίπτωση απώλειας αυτής, δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις της β' υπαγωγής της περ. 1.γ. της υποπαραγράφου Α2 της παρ. Α' του πρώτου άρθρου του ν. 4152/2013.
ii)Οφειλές της παρ. 3 της παρούσας οι οποίες ήταν σε νομοθετική ρύθμιση σε ισχύ την 1η/11/2019, η οποία απωλέσθηκε μετά την ημερομηνία αυτή και εν συνεχεία υπήχθησαν σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 7 του άρθρου 43 του ν. 4646/2019 (Α' 201), όπως ισχύουν, σε πάγια ρύθμιση καταβολής σε έως 24 μηνιαίες δόσεις, η οποία απωλέσθη,δύνανται,από την ημερομηνία έκδοσης της παρούσας,κατόπιν αίτησης του οφειλέτη, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις παρ. 5 και 6 της παρούσας, να υπαχθούν για το υπόλοιπο των οφειλών αυτών σε νέα πάγια ρύθμιση καταβολής σε έως σαράντα οκτώ (48) μηνιαίες δόσεις. Για τον καθορισμό του αριθμού δόσεων της νέας ρύθμισης (σε έως 48 δόσεις) αφαιρείται το πλήθος δόσεων που είχαν καταβληθεί έως την απώλεια της πρώτης ρύθμισης. Σε περίπτωση απώλειας της νέας ρύθμισης, όπως αυτή διαμορφώθηκε κατά τα ανωτέρω, δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις της β' υπαγωγής της περ. 1.γ. της υποπαραγράφου Α2 της παρ. Α' του πρώτου άρθρου του ν. 4152/2013.

8. Επισημαίνεται ότι προϋπόθεση για την εφαρμογή της παρ. 7 είναι ο οφειλέτης να είναι ενήμερος στις λοιπές πλην της παρ. 3 οφειλές του. Εάν στην πάγια ρύθμιση καταβολής σε έως είκοσι τέσσερις (24) μηνιαίες δόσεις, της οποίας οι όροι τηρούνται, έχουν ενταχθεί και άλλες οφειλές, οι οποίες όμως δε δύνανται να υπαχθούν στην πάγια ρύθμιση καταβολής σε έως σαράντα οκτώ (48) μηνιαίες δόσεις, για αυτές εξακολουθεί να ισχύει η υπάρχουσα πάγια ρύθμιση του ν. 4152/2013. Εάν στην απολεσθείσα πάγια ρύθμιση καταβολής σε έως είκοσι τέσσερις (24) μηνιαίες δόσεις είχαν ενταχθεί και άλλες οφειλές, οι οποίες όμως δεν δύνανται να υπαχθούν στην πάγια ρύθμιση καταβολής σε έως σαράντα οκτώ (48) μηνιαίες δόσεις, αυτές είτε πρέπει να έχουν εξοφληθεί είτε να έχουν τακτοποιηθεί κατά νόμιμο τρόπο.

9. Κατά τα λοιπά ισχύουν τα οριζόμενα στις αποφάσεις Α.1010/2020 (Β' 187), Α.1127/2021 (Β' 2362) και στις εγκυκλίους Ε.2025/2020, Ε.2142/2021.


Ο ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΤΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΑΡΧΗΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
Γ. ΠΙΤΣΙΛΗΣ

Εγκ. Α.Α.Δ.Ε. Ε 2029/23.04.2024
Παροχή διευκρινίσεων σχετικά με τα άρθρα 88 - 91 του ν. 5104/2024 (Α 58) περί απώλειας νομοθετικών ρυθμίσεων.
Αποφ. Α.Α.Δ.Ε. Α 1061/22.04.2024
Τύπος και περιεχόμενο της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων φορολογικού έτους 2023, των λοιπών εντύπων και των δικαιολογητικών εγγράφων που συνυποβάλλονται με αυτή. Τύπος και περιεχόμενο της πράξης διοικητικού/διορθωτικού προσδιορισμού φόρου φορολογικών ετών 2023 και εφεξής.
Εγκ. Α.Α.Δ.Ε. Ε 2027/16.04.2024
Διευκρινίσεις για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 28Α και της παρ. 6 του άρθρου 27 του ν.4172/2013 (Α 167)
Εγκ. Α.Α.Δ.Ε. Ε 2028/19.04.2024
Οδηγίες συμπλήρωσης εντύπου Ε3 (Κατάσταση Οικονομικών Στοιχείων από Επιχειρηματική Δραστηριότητα) και Κατάστασης Φορολογικής Αναμόρφωσης φορολογικού έτους 2023.
Α.Υ.Ο. Α 1059/18.04.2024
Ψηφιακή υποβολή δήλωσης φόρου δωρεάς προς τα πρόσωπα της παρ. 3 άρθρου 25 του ν. 2961/2001 - «Δήλωση φόρου δωρεάς ακινήτων, κινητών και χρημάτων προς τα πρόσωπα της παρ. 3 του άρθρου 25 του ν. 2961/2001, μέσω της εφαρμογής myPROPERTY
Περισσότερα »

Εγκύκλιος e-ΕΦΚΑ 18/2024
Παροχή οδηγιών για την εφαρμογή της παρ. 9 του άρθρου 109 του ν. 3852/2010, όπως ισχύει, περί αναδοχής οφειλών από Ο.Τ.Α.
Εγκύκλιος e-ΕΦΚΑ 17/2024
Νέα κατάταξη, από 01.04.2024, σε ασφαλιστικές κλάσεις των αμειβομένων εργαζομένων με κυμαινόμενες αποδοχές για το έτος 2024, λόγω αύξησης του νόμιμου κατώτατου ημερομίσθιο των εργατοτεχνιτών.
Εγκύκλιος e-ΕΦΚΑ 14/2024
Ασφάλιση ιδιοκτητών τουριστικών καταλυμάτων κατ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 125 ν. 5078/2023 (ΦΕΚ 211/τ.Α/20.12.23)
Εγκύκλιος e-ΕΦΚΑ 9/2024
Χορήγηση εφάπαξ παροχής σε κληρικούς (άρθρο 122 Ν. 5078/2023 ΦΕΚ 211/τ. Α 7/20.12.2023)
Εγκύκλιος e-ΕΦΚΑ 8/2024
«Αναπροσαρμογή από 1/1/2024: α) του ανωτάτου ορίου ασφαλιστέων αποδοχών, β) των ποσών ασφαλιστικών κατηγοριών, κλάδου εφάπαξ παροχών (πρόνοιας), του e-ΕΦΚΑ έμμισθων δικηγόρων Δημοσίου και μισθωτών μηχανικών-υγειονομικών, που απασχολούνται στο Δημόσιο Τομέα με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου και γ) των ποσών ασφαλιστικών κατηγοριών, κλάδου επικουρικής ασφάλισης του e-ΕΦΚΑ και του Τ.Ε.Κ.Α., έμμισθων δικηγόρων Δημοσίου και μισθωτών μηχανικών, που απασχολούνται...
Περισσότερα »
Γιώργου Δαλιάνη - Μαρίας Πουρνιά - Νίκης Χατζοπούλου:
Ανέγερση και πώληση οικοδομής από συνιδιοκτήτες οικοπέδου
Αθανασίου Λ. Βουθούνη:
Φορολογική και λογιστική μεταχείριση της ανέγερσης κτίσματος με δαπάνες του μισθωτή σε ακίνητο κυριότητας του εκμισθωτή (τρίτου)
Βασιλικής Ηλιοπούλου:
Υποχρεωτική χρήση τραπεζικού μέσου για συναλλαγές πάνω από 500 ευρώ
Γεωργίου Παλαιτσάκη:
Οι 20 σημαντικές αλλαγές σε φορολογία και οι συναλλαγές του νέου φορολογικού νόμου που εφαρμόζονται από 1.1.2024
Γεωργίου Ι. Δουκίδη:
Τεχνητή Νοημοσύνη και οι Προκλήσεις για το Χρηματοοικονομικό Κλάδο.
Γιώργου Δαλιάνη - Νάνσυ Καλλιανιώτη - Νίκης Χατζοπούλου:
Τραπεζικοί λογαριασμοί στο εξωτερικό παρατείνουν την παραγραφή
Αργύρη Καβουρίνου:
Απασχόληση - εργασία ανηλίκου
Γιώργου Δαλιάνη - Παναγιώτη Παπασταύρου - Νίκης Χατζοπούλου:
Θεώρηση συμφωνητικού από Εφορία και έννομες συνέπειες ως προς το κύρος της συναλλαγής
Επιμέλεια:
ΧΡΗΣΤΟΣ Ν. ΤΟΤΣΗΣ
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΧΡ. ΤΟΤΣΗΣ
Ειδήσεις - Κρίσεις Σχόλια
Aρθρο του Γιώργου Δαλιάνη
του Διονύση Σαμόλη
και της Νίκης Χατζοπούλου
Συμπληρωματικά στοιχεία του ΣΔΟΕ και της Οικονομικής Αστυνομίας παρατείνουν την παραγραφή;
Περισσότερα »
ΚΑΛΑΘΙ ΑΓΟΡΑΣ
Το καλάθι είναι άδειο