Κυριακή, 26 Ιουνίου 2022

www.totsisgroup.gr Est.1954                                          Totsis Group 67 Χρόνια

ΤΕΥΧΟΣ logistis
Εισάγετε το email σας
και μείνετε ενημερωμένοι
Λεπτομέρειες ¶ρθρου
Δευτέρα 15 Νοεμβρίου 2021
ΔΕΔ Α 2721/27.09.2021

Η αξία της απογραφής τίθεται μέχρι τον χρόνο της εμπρόθεσμης δήλωσης - Μη αναγνώριση ζημιάς που δεν δηλώθηκε σε τροποποιητική δήλωση

ΔΕΔ Α 2721/27.09.2021

Καλλιθέα, 27/09/2021
Αριθμός απόφασης: 2721

ΑΠΟΦΑΣΗ
Ο ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΔΙΑΦΟΡΩΝ

Έχοντας υπ' όψη:

1. Τις διατάξεις:
α. Του άρθρου 63 του ν. 4174/2013 (ΦΕΚ Α' 170), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
β. Του άρθρου 10 της Δ.ΟΡΓ.Α 1125859 ΕΞ 23-10-2020 Απόφασης του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. (ΦΕΚ Β 4738/26.10.2020) με θέμα «Οργανισμός της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.)».
γ. Της ΠΟΛ.1064/2017 Απόφασης του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΦΕΚ Β' 1440/27-04-2017).
δ. Του άρθρου έκτου, παράγραφος 4, της από 30/03/2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (ΦΕΚ Α' 75) όπως κυρώθηκε με το ν. 4684/2020 (ΦΕΚ Α' 86), της υπ' αριθ. Α.1049/2021 Κοινής Απόφασης του Υφυπουργού Οικονομικών και του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΦΕΚ Β 984-12.03.2021), καθώς και των υπ' αριθ. Α.1273/2020 (ΦΕΚ B' 5597/21.12.2020), Α.1241/2020 (ΦΕΚ B' 4804/30.10.2020) και Α.1215/2020 (ΦΕΚ B' 4254/30.09.2020) ομοίων κοινών αποφάσεων.

2. Την αριθμ. Δ.Ε.Δ. 1126366 ΕΞ 2016/30.08.2016 (ΦΕΚ 2759 / τ. Β' / 01.09.2016) Απόφαση του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών. «Παροχή εξουσιοδότησης υπογραφής».

3. Την από 17/03/2021 και με αριθμό πρωτοκόλλου ενδικοφανή προσφυγή της εταιρείας με την επωνυμία « », ΑΦΜ , εδρεύουσας στο Νομού κατά:
α) της υπ' αριθμ ./2020 Οριστικής Πράξεως Διορθωτικού Προσδιορισμού/Επιβολής Προστίμου Φόρου Εισοδήματος φορολογικού έτους 01.01.2014 - 31.12.2014 και
β) της υπ' αριθμ ./2020 Οριστικής Πράξεως Διορθωτικού Προσδιορισμού/Επιβολής Προστίμου Φόρου Εισοδήματος φορολογικού έτους 01.01.2015 - 31.12.2015 της Προϊσταμένης της Δ.Ο.Υ. Κορίνθου καθώς και τα προσκομιζόμενα με αυτή σχετικά έγγραφα.

4. Τις ως άνω πράξεις καθώς και τη με ημερομηνία θεώρησης 14/12/2020 έκθεση μερικού φορολογικού ελέγχου φορολογίας εισοδήματος επί της οποίας εδράζονται οι προσβαλλόμενες πράξεις των οποίων ζητείται η ακύρωση.

5. Το με αρ. πρωτ. ΔΕΔ ΕΙ 2021 ΕΜΠ/12-07-2021 Υπόμνημα.

6. Το με αρ. πρωτ. ΔΕΔ ΕΙ 2021 ΕΜΠ/16-07-2021 Υπόμνημα.

7. Το με αρ. πρωτ. ΔΕΔ ΕΙ 2021 ΕΜΠ/03-09-2021 Υπόμνημα.

8. Τις απόψεις της Δ.Ο.Υ. Κορίνθου.

9. Την εισήγηση του ορισθέντος υπαλλήλου του Τμήματος Α2, όπως αποτυπώνεται στο σχέδιο της απόφασης.

Επί της με ημερομηνία κατάθεσης 17/03/2021 και με αριθμό πρωτοκόλλου ενδικοφανούς προσφυγής της εταιρείας με την επωνυμία « », ΑΦΜ , η οποία κατατέθηκε εμπρόθεσμα και μετά την μελέτη και την αξιολόγηση όλων των υφιστάμενων στο σχετικό φάκελο εγγράφων και των προβαλλόμενων λόγων της ενδικοφανούς προσφυγής, επαγόμαστε τα ακόλουθα:

Με την υπ' αριθμ ./2020 Οριστικής Πράξεως Διορθωτικού Προσδιορισμού/Επιβολής Προστίμου Φόρου Εισοδήματος φορολογικού έτους 01.01.2014 - 31.12.2014 της Προϊσταμένης της Δ.Ο.Υ. Κορίνθου καταλογίστηκε σε βάρος της προσφεύγουσας εταιρείας κύριος φόρος ποσού 245.005,48 ευρώ, πλέον πρόσθετος φόρος λόγω ανακρίβειας ποσού 73.501,64 ευρώ, ήτοι συνολικό ποσό 318.507,12 ευρώ.
Με την υπ' αριθμ ./2020 Οριστικής Πράξεως Διορθωτικού Προσδιορισμού/Επιβολής Προστίμου Φόρου Εισοδήματος φορολογικού έτους 01.01.2015 - 31.12.2015 της Προϊσταμένης της Δ.Ο.Υ. Κορίνθου καταλογίστηκε σε βάρος της προσφεύγουσας εταιρείας κύριος φόρος ποσού 202.348,89 ευρώ, πλέον πρόσθετος φόρος λόγω ανακρίβειας ποσού 101.174,45 ευρώ, ήτοι συνολικό ποσό 303.523,34 ευρώ.
Στην προσφεύγουσα διενεργήθηκε μερικός έλεγχος Φορολογίας Εισοδήματος στα φορολογικά έτη 2014 και 2015, σύμφωνα με την με αριθμό ./2020 εντολή μερικού ελέγχου γραφείου της Προϊσταμένης της Δ.Ο.Υ. Κορίνθου, η οποία εκδόθηκε συνεπεία του αριθμ. πρωτ ./2020 υπηρεσιακού σημειώματος ελέγχου, κατά εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 23, 24, 25 & 72 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας ν.4174/2013 όπως ισχύουν και του ν.4172/2013 (Κώδικας Φορολογίας Εισοδήματος). Σύμφωνα με το παραπάνω υπηρεσιακό ζητήθηκε να πραγματοποιηθεί έλεγχος της ορθής μεταφοράς ζημιών παρελθουσών χρήσεων στις δηλώσεις φορολογίας Εισοδήματος φορολογικών ετών 2014 και 2015 κατ' εφαρμογή των διατάξεων της παραγράφου 3 του άρθρου 4 ν. 2238/1994, του άρθρου 27 ν. 4172/2013, και της ΠΟΛ.1088/2016.
Από τον έλεγχο αυτό διαπιστώθηκε ότι η προσφεύγουσα επιχείρηση τροποποίησε αναιτιολόγητα το περιεχόμενο των βιβλίων της και υπέβαλλε τις με αρ ./2020 και /2020 Τροποποιητικές Δηλώσεις Φόρου Εισοδήματος για τα υπό κρίση φορολογικά έτη 2014 και 2015 αντίστοιχα, κατόπιν της κοινοποιήσεως της ως άνω Εντολής Ελέγχου.

Ο έλεγχος δεν αναγνώρισε τη μεταφορά ζημιάς παρελθουσών χρήσεων στα φορολογικά έτη 2014 και 2015, δεν έκανε δεκτές τις με αρ ./2020 και ./2020 Τροποποιητικές Δηλώσεις φορολογικών ετών 2014 και 2015 και προσδιόρισε εκ νέου τα αποτελέσματα των υπό κρίση φορολογικών περιόδων καταλογίζοντας με τις προσβαλλόμενες πράξεις τις προκύπτουσες διαφορές φόρου.

Η προσφεύγουσα, με την υπό κρίση ενδικοφανή προσφυγή και τα υποβληθέντα υπομνήματα ζητά την ακύρωση των ως άνω προσβαλλόμενων πράξεων, ισχυριζόμενη ότι:
• Η κύρια δραστηριότητα της επιχείρησης, είναι «καλλιέργεια φυτωρίων αμπέλου» και συνεπώς, με το αντικείμενο αυτό, το οποίο η προσφεύγουσα και είχε δηλώσει αρμοδίως και πράγματι ασκούσε κατά τον κρίσιμο χρόνο αλλά και μέχρι και σήμερα, δεν είχε, κατά την ελεγχθείσα χρήση, υποχρέωση τηρήσεως βιβλίου απογραφής.
• Παρά την έλλειψη υποχρεώσεως αυτής, τήρησε καταστάσεις απογραφής, σύμφωνα με τη διάταξη της παραγρ.16 του άρθρου 4 του ν.4093/2012 (ΚΦΑΣ) και τις προσκόμισε νομίμως, εμπροθέσμως και προσηκόντως στην αντίδικο φορολογική αρχή, πλην όμως αυτές, μη νομίμως, δεν ελήφθησαν υπ' όψιν από τη Φορολογική Διοίκηση αν και οι καταστάσεις απογραφής δύναται να προσκομισθούν οποτεδήποτε, ακόμα και μετά το πέρας του ελέγχου, ακόμη και μετά την έκδοση της καταλογιστικής πράξεως.
• Η μη αναγνώριση εκ μέρους της φορολογικής αρχής της μεταφοράς της ζημίας των προηγουμένων διαχειριστικών περιόδων στη διαχειριστική περίοδο 2013, είναι εσφαλμένη. Τούτο διότι δεν υπέπεσε στην παράβαση που της αποδίδει, αλλά και υπό την εκδοχή ότι υπέπεσε - πράγμα που αρνείται κατά τα ανωτέρω- η μη τήρηση βιβλίου απογραφής ή καταστάσεων απογραφής δεν αποτελεί λόγο μη αναγνωρίσεως της μεταφοράς ζημίας, σύμφωνα με το απολύτως ευανάγνωστο περιεχόμενο της διατάξεως της παραγρ.3 του άρθρου 4 ΚΦΕ.
• Η αντίδικος φορολογική αρχή αρκέστηκε να επαναλάβει και να υιοθετήσει τα πορίσματα του προηγουμένως διενεργηθέντος φορολογικού ελέγχου για τη διαχειριστική περίοδο 2013, χωρίς να διενεργήσει, ως όφειλε, αυτοτελή έλεγχο για τα επίδικα φορολογικά έτη 2014 και 2015.
• Το γεγονός ότι δεν έχει εκδοθεί απόφαση, εν μέσω πανδημίας, από το Διοικητικό Δικαστήριο ως προς την προσφυγή που κατέθεσε η προσφεύγουσα κατά της με αριθμό 358/2020 απόφασης του Προϊσταμένου της ΔΕΔ, καθιστά την εντολή μερικού ελέγχου φορολογίας εισοδήματος τουλάχιστον καταχρηστική, δεδομένου ότι προκαταλαμβάνει την δικαστική κρίση περί αναγκαιότητας υποβολής τροποποιητικών δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος.
• Η προσφεύγουσα μολονότι δεν υποχρεούνταν, τελώντας εν αναμονή της δικαστικής απόφασης, υπέβαλε τις τροποποιητικές δηλώσεις φόρου εισοδήματος, προκειμένου να καταστεί συνεργάσιμη προς την αρμόδια Δ.Ο.Υ. μετά την έκδοση της με αριθμό ./2020 εντολής ελέγχου και όχι από δόλο.

Επειδή, οι διατάξεις του άρθρου 21 του ν. 4172/2013 (ΦΕΚ Α' 167/23-07-2013), όπως ίσχυε για τα υπό κρίση έτη ορίζουν, ότι:
«Άρθρο 21
Κέρδη από επιχειρηματική δραστηριότητα
1. Ως κέρδος από επιχειρηματική δραστηριότητα θεωρείται το σύνολο των εσόδων από τις επιχειρηματικές συναλλαγές μετά την αφαίρεση των επιχειρηματικών δαπανών, των αποσβέσεων και των προβλέψεων για επισφαλείς απαιτήσεις. Στα έσοδα από τις επιχειρηματικές συναλλαγές περιλαμβάνονται και τα έσοδα από την πώληση των στοιχείων του ενεργητικού της επιχείρησης, καθώς και το προϊόν της εκκαθάρισής της, όπως αυτά προκύπτουν στη διάρκεια του φορολογικού έτους. Ειδικά, για τον προσδιορισμό του εισοδήματος από αγροτική επιχειρηματική δραστηριότητα στα έσοδα από επιχειρηματικές συναλλαγές περιλαμβάνονται τα έσοδα από την παραγωγή γεωργικών, κτηνοτροφικών, δασοκομικών, υλοτομικών και αλιευτικών προϊόντων.
2. Το κέρδος από επιχειρηματική δραστηριότητα προσδιορίζεται για κάθε φορολογικό έτος με βάση το λογαριασμό αποτελεσμάτων χρήσης, ο οποίος συντάσσεται σύμφωνα με το Ελληνικό Λογιστικό Σχέδιο και τον Κώδικα Φορολογικής Απεικόνισης Συναλλαγών (ΚΦΑΣ), όπως ισχύει. Σε περίπτωση που η επιχείρηση εφαρμόζει Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα, το κέρδος προσδιορίζεται αποκλειστικά, σύμφωνα με τον πίνακα φορολογικών αποτελεσμάτων χρήσης.
3. Για τους σκοπούς του παρόντος άρθρου ως «επιχειρηματική συναλλαγή» θεωρείται κάθε μεμονωμένη ή συμπτωματική πράξη με την οποία πραγματοποιείται συναλλαγή ή και η συστηματική διενέργεια πράξεων στην οικονομική αγορά με σκοπό την επίτευξη κέρδους. Κάθε τρεις ομοειδείς συναλλαγές που λαμβάνουν χώρα εντός ενός εξαμήνου θεωρούνται συστηματική διενέργεια πράξεων.... Σε περίπτωση συναλλαγών που αφορούν ακίνητα, η περίοδος του προηγούμενου εδαφίου είναι δύο (2) έτη...»

Επειδή, οι διατάξεις του άρθρου 5 του ν. 4308/2014(ΦΕΚ Α' 251/24-11-2014), ορίζουν, ότι:
«1. Η διοίκηση της οντότητας έχει την ευθύνη της τήρησης αξιόπιστου λογιστικού συστήματος και κατάλληλων λογιστικών αρχείων για τη σύνταξη των χρηματοοικονομικών καταστάσεων και άλλων πληροφοριών, σύμφωνα με τις ρυθμίσεις του παρόντος νόμου ή, σύμφωνα με τα Δ.Π.Χ.Α., κατά περίπτωση. Το λογιστικό σύστημα και τα λογιστικά αρχεία εξετάζονται ως ενιαίο σύνολο και όχι αποσπασματικά τα επιμέρους συστατικά τους, σε ό,τι αφορά την αξιοπιστία και την καταλληλότητά τους για τους σκοπούς αυτού του νόμου.
2. Για την εκπλήρωση της υποχρέωσης της παραγράφου 1, τα λογιστικά αρχεία:
α) Τηρούνται με τάξη, πληρότητα και ορθότητα ως προς τον εντοπισμό, την καταγραφή και την επεξεργασία των λογιστικών δεδομένων που προκύπτουν από τις συναλλαγές και τα γεγονότα της οντότητας.
β) Συμμορφώνονται προς τις απαιτήσεις αυτού του νόμου.
γ) Υποστηρίζουν τη σύνταξη των χρηματοοικονομικών καταστάσεων, σύμφωνα με τις απαιτήσεις αυτού του νόμου.
3. Το λογιστικό σύστημα πρέπει να παρέχει τη δυνατότητα σε ένα πρόσωπο, που διαθέτει τις απαιτούμενες γνώσεις και εμπειρία, να αποκτά, εντός ευλόγου χρόνου, κατανόηση της δομής και της λειτουργίας του, των τηρούμενων αρχείων στα οποία καταχωρούνται οι συναλλαγές και τα γεγονότα της οντότητας, καθώς και της χρηματοοικονομικής κατάστασης στην οποία βρίσκεται η οντότητα.
4. Οι χρηματοοικονομικές καταστάσεις κάθε οντότητας που υπόκεινται στον παρόντα νόμο, προ της έκδοσής τους, εγκρίνονται κατά περίπτωση από το αρμόδιο όργανο διοίκησης της οντότητας και υπογράφονται από το εξουσιοδοτημένο μέλος (μέλη) του και τον κατά το νόμο υπεύθυνο λογιστή για τη σύνταξη αυτών, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.
5. Κάθε συναλλαγή και γεγονός που αφορά την οντότητα τεκμηριώνεται με κατάλληλα παραστατικά (τεκμήρια). Τα παραστατικά αυτά εκδίδονται είτε από την οντότητα είτε από τους συναλλασσόμενους με αυτήν είτε από τρίτους, σε έντυπη ή σε ηλεκτρονική μορφή, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο νόμο αυτόν. Τα παραστατικά αναφέρουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για την ασφαλή ταυτοποίηση κάθε μίας συναλλαγής ή γεγονότος, και σε κάθε περίπτωση όσα ορίζει ο παρών νόμος »

Επειδή σύμφωνα με την ΠΟΛ.1088/2016 "Διευκρινίσεις σχετικά με την εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 - 4 του άρθρου 27 του ν.4172/2013 περί μεταφοράς ζημιών": «....Οι διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 27 περί μεταφοράς ζημιών εφαρμόζονται για φορολογικές ζημίες που προκύπτουν στα φορολογικά έτη που αρχίζουν από την 1.1.2014 και μετά. Επομένως, προκειμένου για ζημίες που προέκυψαν σε χρήσεις με έναρξη πριν την 1.1.2014, θα έχουν εφαρμογή οι προϋποθέσεις των διατάξεων εκείνων που ίσχυαν κατά τον χρόνο που γεννήθηκαν οι υπόψη ζημίες, ήτοι των άρθρων 4 και 61 του ν. 2238/1994....
Ως ζημία, με σκοπό τον συμψηφισμό της στα επόμενα φορολογικά έτη, λαμβάνεται είτε αυτή που εμφανίζεται στα βιβλία της επιχείρησης είτε αυτή που προκύπτει από την οριστική πράξη διορθωτικού προσδιορισμού φόρου ή με βάση δικαστική απόφαση...»

Επειδή, οι διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 4 του ν. 2238/1994(ΦΕΚ A 151/16-09-1994), ορίζουν, ότι: «...Ειδικά, το αρνητικό στοιχείο (ζημία) του εισοδήματος από εμπορικές και γεωργικές επιχειρήσεις, που προκύπτει από βιβλία τρίτης κατηγορίας του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων (Κ.Β.Σ.) που τηρούνται επαρκώς και ακριβώς, αν δεν καλύπτεται με συμψηφισμό θετικού στοιχείου εισοδήματος άλλης πηγής, είτε γιατί δεν υπάρχει τέτοιο στοιχείο εισοδήματος είτε γιατί αυτό που υπάρχει είναι ανεπαρκές, μεταφέρεται για να συμψηφισθεί ολόκληρο στην πρώτη περίπτωση ή κατά το υπόλοιπο αυτού στη δεύτερη, διαδοχικώς στα πέντε (5) επόμενα οικονομικά έτη κατά το υπόλοιπο που απομένει κάθε φορά, με την προϋπόθεση ότι κατά τα έτη αυτά τα βιβλία του υποχρέου τηρούνται επαρκώς και ακριβώς...»

Επειδή, για το οικονομικό έτος 2014 (χρήση 2013), είχε προηγηθεί έλεγχος φορολογίας εισοδήματος, ΦΠΑ, λοιπών φόρων, τελών - εισφορών και ορθής τήρησης βιβλίων και έκδοσης στοιχείων, συνέπεια της με αρ ./2019 εντολής ελέγχου της Προϊσταμένης της Δ.Ο.Υ. Κορίνθου.
Από τον ανωτέρω έλεγχο, και σύμφωνα με το πόρισμα της από 12.09.2019 έκθεσης ελέγχου Φορολογίας Εισοδήματος προέκυψαν τα παρακάτω:
Καθόσον στη χρήση 2013 δεν τηρήθηκαν τα προβλεπόμενα βιβλία από τις διατάξεις της παρ.16 του άρθρου 4 του Κ.Φ.Α.Σ. ήτοι Βιβλίο απογραφής ή καταστάσεις Απογραφής
α) ο προσδιορισμός του ακαθάριστου και του καθαρού εισοδήματος έγινε από τον έλεγχο με αντικειμενικό τρόπο, σύμφωνα με τις διατάξεις των παραγράφων 1 & 2 του άρθρου 4 του ν. 4110/2013 που τροποποίησαν το άρθρο 32 του ν. 2238/1994 (ΚΦΕ).
Ήτοι για τη χρήση 2013 προσδιορίστηκαν κέρδη ύψους 124.336,91 ευρώ έναντι δηλωθείσας ζημίας χρήσης ύψους 964.854,28 ευρώ και
β) κατ' εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 3 του άρθρου 4 του ν. 2238/1994 δεν αναγνωρίστηκε μεταφορά ζημίας των προηγούμενων διαχειριστικών περιόδων ύψους 426.523,25 ευρώ.
Με βάση τα παραπάνω εκδόθηκε η με αρ ./2019 οριστική πράξη διορθωτικού προσδιορισμού Φόρου Εισοδήματος χρήσης 2013.
Κατά της ανωτέρω πράξης, η προσφεύγουσα κατέθεσε στην Υπηρεσία μας την με αριθμό ./18-10-2019 ενδικοφανή προσφυγή. Κατόπιν εξέτασης της υπόθεσης και των ισχυρισμών που προέβαλε η προσφεύγουσα, η εν λόγω ενδικοφανής προσφυγή απορρίφθηκε με την με αρ. 358/2020 απόφαση του Προϊσταμένου της ΔΕΔ. Εν συνεχεία, η προσφεύγουσα, κατά της ανωτέρω απόφασης άσκησε προσφυγή στο αρμόδιο Δικαστήριο η οποία μέχρι και την σύνταξη της παρούσας απόφασης δεν έχει εκδικαστεί.

Επειδή η προσφεύγουσα, μετά την έκδοση της ως άνω απόφασης ΔΕΔ, δεν υπέβαλλε τροποποιητικές δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος για να τροποποιήσει - εξαλείψει τη μεταφερόμενη ζημιά ύψους 1.391.377,53 ευρώ [=964.854,28 ευρώ (ζημιά χρήσης 2013) + 426,523,25 ευρώ (ζημιά παρελθουσών χρήσεων)], εκδόθηκε η υπό κρίση υπ' αριθμ. 341/18-05-2020 εντολή μερικού ελέγχου φορολογίας εισοδήματος για το φορολογικό έτος 2014 (Φορολογική περίοδος 01/01/2014 - 31/12/2014) και το φορολογικό έτος 2015 (Φορολογική περίοδος 01/01/2015 - 31/12/2015), ώστε να διαπιστωθεί η ορθή μεταφορά ζημιών παρελθουσών χρήσεων στις δηλώσεις φορολογίας Εισοδήματος φορολογικών ετών 2014 και 2015.

Επειδή η ως άνω με αρ. 358/2020 Απόφαση του Προϊσταμένου της ΔΕΔ η οποία εκδόθηκε κατόπιν εξετάσεως της με αριθμό /2019 ενδικοφανούς προσφυγής έκρινε ότι: «..πρόκειται για επιχείρηση εμπορίας φυτωριακού - πολλαπλασιαστικού υλικού αμπέλου, το οποίο αγοράζει από το εσωτερικό της χώρας (από αγρότες του ειδικού καθεστώτος) ή εισάγει από χώρες της κοινότητας (ενδοκοινοτικές αποκτήσεις). Εμπορεύεται δε αποκλειστικώς χονδρικά πολλαπλασιαστικό υλικό (φυτώρια αμπέλου), στο εσωτερικό της χώρας, εξάγει σε χώρες της Κοινότητας και σε τρίτες χώρες.. ήταν υπόχρεη σε τήρηση Βιβλίου εσόδων - εξόδων και Βιβλίου απογραφών ή καταστάσεων απογραφής ...δεν τήρησε Βιβλίο απογραφών ή καταστάσεις απογραφής και δεν συνέταξε απογραφή για τα εμπορεύσιμα αγαθά της (εμπορεύματα, τα προϊόντα, τα ημιέτοιμα, οι Α και Β ύλες, καθώς και τα υλικά συσκευασίας), τα οποία κατείχε κατά τη λήξη της διαχειριστικής περιόδου 01/01/2013-31/12/2013 ως όφειλε, κατά παράβαση των διατάξεων των παραγράφων 16 και 20 του άρθρου 4 του ν.4093/2012 (ΚΦΑΣ).. ο προσδιορισμός των αποτελεσμάτων της προσφεύγουσας με αντικειμενικό τρόπο κρίθηκε μέχρι την ημερομηνία σύνταξης του σημειώματος διαπιστώσεων ελέγχου, οπότε και περαιώθηκαν οι ελεγκτικές επαληθεύσεις του ελέγχου. Προς τούτο δεν λήφθηκε υπόψη η κατάσταση απογραφής της 31/12/2013, που συνυπέβαλε η προσφεύγουσα με το αριθμ. πρωτ../-2019 έγγραφό της επί του με αριθμό πρωτ. ./2019 Σημειώματος Διαπιστώσεων...»

Επειδή η ως άνω απόφαση ΔΕΔ επικύρωσε την υπ' αριθμ /2019 Οριστική Πράξη Διορθωτικού Προσδιορισμού Φόρου Εισοδήματος οικονομικού έτους 2014 της Προϊσταμένης της Δ.Ο.Υ. Κορίνθου, σύμφωνα με την οποία προσδιορίστηκαν κέρδη ύψους 124.336,91 ευρώ έναντι δηλωθείσας ζημίας χρήσης ύψους 964.854,28 ευρώ.

Επειδή οι ισχυρισμοί της προσφεύγουσας σχετικά με την κύρια δραστηριότητα της, την υποχρέωση από μέρους της τήρησης καταστάσεων απογραφής και τη μη αναγνώριση εκ μέρους της φορολογικής αρχής της μεταφοράς της ζημίας προηγουμένων διαχειριστικών περιόδων ύψους 426.523,25 ευρώ στη διαχειριστική περίοδο 2013, απορρίπτονται καθώς έχουν ήδη κριθεί και απορριφθεί με τις προαναφερθείσα Απόφαση της Υπηρεσίας μας.

Επειδή σύμφωνα με την με ημερομηνία θεώρησης 14/12/2020 έκθεση μερικού φορολογικού ελέγχου φορολογίας εισοδήματος, η προσφεύγουσα τροποποίησε αναιτιολόγητα το περιεχόμενο των βιβλίων της και υπέβαλλε τις με αρ./2020 και /2020 Τροποποιητικές Δηλώσεις Φόρου Εισοδήματος για τα υπό κρίση φορολογικά έτη 2014 και 2015 αντίστοιχα, κατόπιν της κοινοποιήσεως της υπ αριθμ./2020 Εντολής Ελέγχου.
Συγκεκριμένα, μετέβαλλε κυρίως τα ποσά των απογραφών έναρξης και λήξης των ελεγχόμενων ετών, με αποτέλεσμα να μεταβληθεί σημαντικά το φορολογικό αποτέλεσμα αυτών. Ωστόσο ο έλεγχος ορθώς δεν έκανε δεκτές τις με αρ./2020 και ./2020 Τροποποιητικές Δηλώσεις φορολογικού έτους 2014 και 2015 για τους παρακάτω λόγους, όπως αναφέρονται στην οικεία έκθεση ελέγχου:
α) η αξία της απογραφής τίθεται μέχρι τον χρόνο της εμπρόθεσμης υποβολής, της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος και
β) δεν προσκομίστηκε στον έλεγχο το αρχικό περιεχόμενο των βιβλίων και η προσφεύγουσα δεν πρόβαλε λόγους ουσίας για το πώς προέκυψαν οι προαναφερόμενες αλλαγές των βιβλίων, οι οποίες μετέβαλλαν σημαντικά το φορολογικό αποτέλεσμα αυτών.

Επειδή η προσφεύγουσα δεν υπέβαλλε ως όφειλε τροποποιητικές δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος για να τροποποιήσει - εξαλείψει τη μεταφερόμενη ζημιά ύψους 1.391.377,53ευρώ [=964.854,28 ευρώ (ζημιά χρήσης 2013) + 426,523,25ευρώ (ζημιά παρελθουσών χρήσεων)], ο έλεγχος ορθώς δεν αναγνώρισε τη μεταφορά ζημιάς παρελθουσών χρήσεων ύψους 1.391.377,53 ευρώ στα φορολογικά έτη 2014 και 2015.

Επειδή οι διαπιστώσεις ελέγχου, όπως αυτές καταγράφονται στη με ημερομηνία θεώρησης 14/12/2020 έκθεση μερικού φορολογικού ελέγχου φορολογίας εισοδήματος της Προϊσταμένης της Δ.Ο.Υ. Κορίνθου, κρίνονται βάσιμες, εμπεριστατωμένες και πλήρως αιτιολογημένες η υπό κρίση ενδικοφανή προσφυγή πρέπει να απορριφθεί.

Αποφασίζουμε

Την απόρριψη της από 17/03/20201 και με αριθμό ενδικοφανούς προσφυγής της εταιρείας με την επωνυμία «πρωτοκόλλου», ΑΦΜ και την επικύρωση:

α) της υπ' αριθμ./2020 Οριστικής Πράξεως Διορθωτικού Προσδιορισμού/Επιβολής Προστίμου Φόρου Εισοδήματος φορολογικού έτους 01.01.2014 - 31.12.2014 της Προϊσταμένης της Δ.Ο.Υ. Κορίνθου.

Οριστική φορολογική υποχρέωση του υπόχρεου - καταλογιζόμενο ποσό με βάση την παρούσα απόφαση:


β) της υπ' αριθμ./2020 Οριστικής Πράξεως Διορθωτικού Προσδιορισμού/Επιβολής Προστίμου Φόρου Εισοδήματος φορολογικού έτους 01.01.2015 - 31.12.2015 της Προϊσταμένης της Δ.Ο.Υ. Κορίνθου

Οριστική φορολογική υποχρέωση του υπόχρεου - καταλογιζόμενο ποσό με βάση την παρούσα απόφαση:


Η παρούσα απόφαση να κοινοποιηθεί από αρμόδιο όργανο με τη νόμιμη διαδικασία στον υπόχρεο.

ΜΕ ΕΝΤΟΛΗ ΤΟΥ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΥ ΤΗΣ Δ/ΝΣΗΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΔΙΑΦΟΡΩΝ
Η ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΤΗΣ ΥΠΟΔ/ΝΣΗΣ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΗΣ
ΓΡΑΜΜΑΤΩ ΣΚΟΥΡΑ

Ακριβές Αντίγραφο
Ο/Η Υπάλληλος του Τμήματος Διοικητικής Υποστήριξης

Σημείωση: Κατά της απόφασης αυτής επιτρέπεται η άσκηση προσφυγής ενώπιον των αρμόδιων Διοικητικών Δικαστηρίων εντός τριάντα (30) ημερών από την κοινοποίησή της.

Κ.Υ.Α. Α 1080/15.06.2022
Όροι, προϋποθέσεις και διαδικασία ηλεκτρονικής απογραφής των δεξαμενών ενεργειακών προϊόντων και λοιπών στοιχείων των φορολογικών αποθηκών και των αποθηκών τελωνειακής αποταμίευσης στην εφαρμογή του Μητρώου Δεξαμενών Ενεργειακών Προϊόντων Φορολογικών Αποθηκών και Αποθηκών Τελωνειακής Αποταμίευσης της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων
Εγκ. Α.Α.Δ.Ε. Ε 2049/14.06.2022
Οδηγίες για την ορθή εφαρμογή διαδικασιών στη βάση των ευρημάτων έρευνας που διεξήχθη μέσω ερωτηματολογίου με σκοπό τον έλεγχο της ορθής και ομοιόμορφης εφαρμογής των διαδικασιών διαμετακόμισης και τελωνειακού χαρακτήρα εμπορευμάτων.
Αποφ. Α.Α.Δ.Ε. Α 1079/15.06.2022
Καθορισμός της διαδικασίας, των οργάνων και του τρόπου επιβολής σφράγισης και αποσφράγισης των εγκαταστάσεων κατόχων άδειας εμπορίας ή άδειας λιανικής εμπορίας πετρελαιοειδών προϊόντων, σε περίπτωση που διαπιστώνεται κατοχή, διακίνηση και εμπορία νοθευμένων καυσίμων, καθώς και καθορισμός των όρων και των προϋποθέσεων για τη δημοσιοποίηση των στοιχείων των παραβατών, των παραβάσεων, των κυρώσεων, του τρόπου, του χρόνου και του μέσου δημοσιοποίησης, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 119 Α του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα (ν. 2960/2001, Α 265).
Αποφ. Α.Α.Δ.Ε. Α 1074/09.06.2022
Ορισμός του τύπου και περιεχομένου του εντύπου Δ212 «Δήλωση ενδοκοινοτικών εξ αποστάσεως πωλήσεων αγαθών και παροχών τηλεπικοινωνιακών, ραδιοτηλεοπτικών και ηλεκτρονικά παρεχόμενων υπηρεσιών προς άλλα κράτη μέλη» και της διαδικασίας υποβολής αυτού.
Αποφ. Α.Α.Δ.Ε. Α 1073/07.06.2022
Τύπος και περιεχόμενο της πράξης διοικητικού προσδιορισμού του ελλείμματος της Νέας Οικειοθελούς Παροχής κατά το ΑΡΘΡΟ 7ο του Νέου Συνυποσχετικού, το οποίο κυρώθηκε με το άρθρο 56 του ν. 4607/2019(Α 65), με βάση τις διατάξεις του άρθρου 56Α του ίδιου νόμου.
Περισσότερα »

Εγκύκλιος e-ΕΦΚΑ 17/05.05.2022
Εξέταση αιτήσεων συνταξιοδότησης με διαδικασίες ταχείας απονομής σύνταξης. Παροχή οδηγιών για την εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 48-54 του Ν. 4921/2022
Εγκύκλιος e-ΕΦΚΑ 13/05.04.2022
Δυνατότητα επιλογής του φορέα στις περιπτώσεις διαδοχικής και της παράλληλης ασφάλισης. - Κοινοποίηση των διατάξεων του άρθρου 23 του Ν. 4892/2022 περί δυνατότητας επιλογής του φορέα στον οποίο θα αξιοποιηθεί ο χρόνος ασφάλισης από 1.1.2017 στον e-ΕΦΚΑ των υπαγόμενων μέχρι 31.12.2016 με την αυτή ιδιότητα σε δύο φορείς
Εγκύκλιος e-ΕΦΚΑ 14/06.04.2022
Ασφάλιση e-ΕΦΚΑ Διαδικασία εγγραφής και υπαγωγής μη μισθωτών στην ασφάλιση του e-ΕΦΚΑ
Εγκύκλιος ΕΦΚΑ 5/2022
Απεικόνιση της υποχρεωτικής ασφάλισης επικουρικού κλάδου των νεοεισερχόμενων στην αγορά εργασίας, από 01.01.2022, υπαγόμενων στο Ταμείο Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης (Τ.Ε.Κ.Α.) μισθωτών ιδιωτικού τομέα και απασχολούμενων στο Δημόσιο τομέα με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου (Ι.Δ.Α.Χ. - Ι.Δ.Ο.Χ.) -- Υποβολή : Α.Π.Δ. - Τ.Ε.Κ.Α. Κοινών Επιχειρήσεων & Οικοδομοτεχνικών Έργων
Εγκύκλιος ΕΦΚΑ 65/13.12.2021
Οδηγίες για την απεικόνιση στην Αναλυτική Περιοδική Δήλωση (Α.Π.Δ.) της ασφάλισης δικηγόρων με έμμισθη εντολή απασχολούμενων στον ιδιωτικό τομέα και τα Ν.Π.Ι.Δ., μισθωτών μηχανικών και υγειονομικών απασχολούμενων στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα με σχέση ιδιωτικού δικαίου (Ι.Δ.Α.Χ., Ι.Δ.Ο.Χ. με υποχρέωση υποβολής Α.Π.Δ. Κοινών Επιχειρήσεων) και προσώπων
Περισσότερα »
Επιμέλεια:
Χρήστος Ν. Τότσης
Νικόλαος Χρ. Τότσης
Ειδήσεις - Κρίσεις Σχόλια:
Αρθρο του Χρυσόστομου Γκίκα
Επισημάνσεις εκ των άρθρων 37 και 50 παρ. 7 του Κ.Φ.Δ. (ν. 4174/2013) για τα δικαιώματα των αλληλεγγύως ευθυνομένων
Αρθρο του Γιώργου Δαλιάνη
Η μεταβίβαση ατομικής επιχείρησης
Αρθρο του Γεώργιου Παλαιτσάκη
Οι εννέα τρόποι για την «αποφυγή» των τεκμηρίων
Αρθρο του Γεώργιου Κόντου
Έσοδα και διαδικασία αναγνώρισής τους
Επιμέλεια:
Χρήστος Ν. Τότσης
Νικόλαος Χρ. Τότσης
Ειδήσεις - Κρίσεις Σχόλια:
Αρθρο του Γιώργου Δαλιάνη
Ο εξωλογιστικός προσδιορισμός στον φορολογικό έλεγχο
Αρθρο της Τζένης Πάνου
Νέα πρόταση Οδηγίας για την αντιμετώπιση των Εικονικών Εταιρειών
Αρθρο του Γιάννη Καράφα
Νέα τροποποίηση-παράταση επιστροφής ποσών των επιστρεπτέων προκαταβολών
Αρθρο του Γεώργιου Κόντου
Εσοδα και διαδικασία αναγνώρισής τους
Περισσότερα »
ΚΑΛΑΘΙ ΑΓΟΡΑΣ
Το καλάθι είναι άδειο