Παρασκευή, 26 Απριλίου 2024

www.totsisgroup.gr Est.1954                                          Totsis Group 70 Χρόνια

Λεπτομέρειες ¶ρθρου
Πέμπτη 14 Οκτωβρίου 2021
Εγκ. Α.Α.Δ.Ε. Ε 2190/08.10.2021

Κοινοποίηση των άρθρων 2, 3 και 10 του ν. 4824/2021 (Α 156/2.9.2021)

Εγκ. Α.Α.Δ.Ε. Ε 2190/08.10.2021

Σας κοινοποιούμε συνημμένα τις διατάξεις των άρθρων 2, 3 και 10 του ν. 4824/2021 (Α' 156/2.9.2021) («Κύρωση: α) της από 5.8.2021 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Έκτακτα μέτρα για την αντιμετώπιση του κινδύνου πυρκαγιών» (Α 138) και β) της από 13.8.2021 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Έκτακτα μέτρα για την αποτελεσματική προστασία και την ταχεία αποκατάσταση του φυσικού περιβάλλοντος, την άμεση στήριξη των πληγέντων από τις πυρκαγιές του Ιουλίου/Αυγούστου 2021 και συναφείς διατάξεις» (Α 143) και άλλες διατάξεις)».

Με το άρθρο 2 του ν. 4824/2021 κυρώθηκε, μεταξύ άλλων, η από 13/8/2021 Π.Ν.Π. «Έκτακτα μέτρα για την αποτελεσματική προστασία και την ταχεία αποκατάσταση του φυσικού περιβάλλοντος, την άμεση στήριξη των πληγέντων από τις πυρκαγιές του Ιουλίου/Αυγούστου 2021 και συναφείς διατάξεις», η οποία έχει ισχύ νόμου από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (Α' 143/13-8-2021). Με το άρθρο 3 του κυρωτικού νόμου επεκτάθηκε το πεδίο εφαρμογής ορισμένων διατάξεων της κυρωθείσας Π.Ν.Π. και για τις λοιπές περιοχές της χώρας στις οποίες εκδηλώθηκαν πυρκαγιές από την 1η Μαΐου 2021 έως την 2 Σεπτεμβρίου 2021 και με το άρθρο 10 του ίδιου νόμου παρασχέθηκαν διευκρινίσεις επί των διατάξεων του άρθρου έβδομου («Ακατάσχετο πληρωμών ρητινεργατών») της Π.Ν.Π.

Ειδικότερα:

1. Πεδίο εφαρμογής: Σύμφωνα με το πρώτο άρθρο της Π.Ν.Π. («Πεδίο εφαρμογής»), όπως κυρώθηκε με το άρθρο 2 του ν. 4824/2021, οι διατάξεις του δεύτερου μέρους της Π.Ν.Π. (στο οποίο ανήκει το έβδομο άρθρο αυτής) ισχύουν σε όλη την Επικράτεια.. Σύμφωνα με το άρθρο 3 («Επέκταση πεδίου εφαρμογής») του κυρωτικού νόμου, οι διατάξεις του τρίτου μέρους της Π.Ν.Π. (στο οποίο ανήκουν το δέκατο, το δέκατο τέταρτο, το δέκατο πέμπτο, το δέκατο έκτο και το δέκατο έβδομο άρθρο της Π.Ν.Π.) ισχύουν στις περιοχές της Ελληνικής Επικράτειας, στις οποίες εκδηλώθηκαν πυρκαγιές από την 1η Μαΐου 2021 έως τη δημοσίευση του ν. 4824/2021 (2/9/2021) και για τις οποίες εκδίδονται αποφάσεις του Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας για την κήρυξή τους σε κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής Προστασίας. Από την ανωτέρω πρόβλεψη εξαιρούνται τα άρθρα δέκατο έκτο και δέκατο έβδομο της Π.Ν.Π. κατά το μέρος κατά το οποίο το πεδίο εφαρμογής τους περιορίζεται σε συγκεκριμένους δήμους της Περιφερειακής Ενότητας Εύβοιας.

2. Σύμφωνα με το έβδομο άρθρο της Π.Ν.Π. («Ακατάσχετο πληρωμών ρητινεργατών»), όπως κυρώθηκε με το άρθρο 2 του ν. 4824/2021, και το άρθρο 10 του κυρωτικού νόμου, με το οποίο παρασχέθηκαν διευκρινίσεις επί των διατάξεων του ανωτέρω άρθρου της Π.Ν.Π., οι πληρωμές που λαμβάνουν οι δικαιούχοι από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για εργασίες πυροπροστασίας των δασών, οι οποίες διενεργούνται συνεπεία της παραγωγής ρητίνης από τα ελληνικά δάση, δεν κατάσχονται στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης, δεν υπόκεινται σε κανενός είδους παρακράτηση και δεν συμψηφίζονται με οφειλές προς το Δημόσιο και οποιονδήποτε φορέα του δημόσιου τομέα, καθώς και προς τους ασφαλιστικούς οργανισμούς, μέχρι του ποσού των επτά χιλιάδων πεντακοσίων (7.500) ευρώ ετησίως. Για τις ανωτέρω πληρωμές μέχρι του ποσού των επτά χιλιάδων πεντακοσίων (7.500) ευρώ ετησίως, οι δικαιούχοι απαλλάσσονται από την υποχρέωση προσκόμισης αποδεικτικού φορολογικής ή ασφαλιστικής ενημερότητας.
Κατ' εξαίρεση, για περιοχές που έχουν κηρυχθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης και για όσο χρονικό διάστημα διαρκεί αυτή, οι πληρωμές δικαιούχων, για εργασίες πυροπροστασίας των δασών οι οποίες διενεργούνται συνεπεία της παραγωγής ρητίνης από τα ελληνικά δάση δεν κατάσχονται στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης, δεν υπόκεινται σε κανενός είδους παρακράτηση και δεν συμψηφίζονται με τυχόν οφειλές προς το Δημόσιο και οποιονδήποτε φορέα του δημόσιου τομέα, καθώς και προς τους ασφαλιστικούς οργανισμούς, μέχρι του ποσού των δώδεκα χιλιάδων (12.000) ευρώ. Για τις ανωτέρω πληρωμές μέχρι του ποσού των δώδεκα χιλιάδων (12.000) ευρώ ετησίως, οι δικαιούχοι απαλλάσσονται από την υποχρέωση προσκόμισης αποδεικτικού φορολογικής ή ασφαλιστικής ενημερότητας.
Σε περίπτωση επιβολής κατάσχεσης σε τραπεζικές καταθέσεις εις χείρας πιστωτικών ιδρυμάτων ως τρίτων, στις οποίες περιλαμβάνονται και οι πληρωμές των ανωτέρω ενισχύσεων, τα πιστωτικά ιδρύματα εξετάζουν αν πληρούνται οι προϋποθέσεις για την επιβολή της κατάσχεσης, σύμφωνα με τις διατάξεις του έβδομου άρθρου της Π.Ν.Π..

3. Με τις διατάξεις της παραγράφου 3 του δέκατου άρθρου της Π.Ν.Π., («Εφάπαξ έκτακτη χορήγηση οικονομικής ενίσχυσης για κτιριακές εγκαταστάσεις και κατοικίες φυσικών ή νομικών προσώπων, έναντι στεγαστικής συνδρομής»), όπως κυρώθηκε με το άρθρο 2 του ν. 4824/2021, διευκρινίζεται ότι η έκτακτη εφάπαξ ενίσχυση η οποία παρέχεται για ζημιές που προκλήθηκαν από τις πυρκαγιές του Ιουλίου/Αυγούστου 2021 σε κτιριακές εγκαταστάσεις και κατοικίες φυσικών ή νομικών προσώπων, όπως αυτές περιγράφονται στην τελευταία δήλωση περιουσιακής κατάστασης (Ε9), δεν δύναται να υπερβαίνει το ογδόντα τοις εκατό (80%) της κατά πλήρη κυριότητα αξίας των ακινήτων, όπως αυτά υπολογίζονται για τον Ενιαίο Φόρο Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝ.Φ.Ι.Α. ). Το ύψος της ενίσχυσης υπολογίζεται με βάση το ποσοστό συνιδιοκτησίας και, σε περίπτωση ψιλής κυριότητας, με βάση το ποσοστό συνιδιοκτησίας επί της ψιλής κυριότητας.

4. Στο δέκατο τέταρτο άρθρο της Π.Ν.Π. («Συμψηφισμός και επιστροφή ποσών έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης σε φυσικά και νομικά πρόσωπα»), όπως κυρώθηκε με το άρθρο 2 του ν. 4824/2021, ρυθμίζονται οι περιπτώσεις επιστροφής χορηγηθέντων ποσών ενίσχυσης ως αχρεωστήτως καταβληθέντων.
Συγκεκριμένα:
Σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου, το ποσό ενίσχυσης που έχει χορηγηθεί κατ' εφαρμογή των άρθρων δέκατου (εφάπαξ έκτακτη χορήγηση οικονομικής ενίσχυσης για κτιριακές εγκαταστάσεις και κατοικίες φυσικών ή νομικών προσώπων έναντι στεγαστικής συνδρομής), ενδέκατου (εφάπαξ έκτακτη χορήγηση οικονομικής ενίσχυσης φυσικών προσώπων για αποζημίωση οικοσκευής), δωδέκατου (εφάπαξ έκτακτη χορήγηση οικονομικής ενίσχυσης επιχειρήσεων και μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα φορέων, έναντι επιχορήγησης για την αντιμετώπιση ζημιών) και δέκατου τρίτου (χορήγηση εφάπαξ οικονομικής ενίσχυσης σε άτομα που υπέστησαν τραυματισμό) της Π.Ν.Π. επιστρέφεται υποχρεωτικά στο Ελληνικό Δημόσιο και εισπράττεται κατά τις διατάξεις περί είσπραξης δημοσίων εσόδων σε περίπτωση ψευδούς δήλωσης ή σε περίπτωση που, κατά τον έλεγχο από αρμόδια για την εξόφληση και εκκαθάριση του τελικού δικαιούμενου ποσού όργανα, διαπιστωθεί μη τήρηση των όρων της Π.Ν.Π. ή ότι ο λαβών την ενίσχυση δεν είναι δικαιούχος, πέραν των προβλεπόμενων από άλλες διατάξεις κυρώσεων.
Ειδικά για τις ενισχύσεις προς επιχειρήσεις του δέκατου και δωδέκατου άρθρου της Π.Ν.Π., στις ως άνω περιπτώσεις επιβάλλεται η άμεση επιστροφή προς το ελληνικό Δημόσιο του συνόλου της χορηγηθείσας ενίσχυσης εντόκως από τη στιγμή που τέθηκε στη διάθεση του δικαιούχου και μέχρι την πραγματική επιστροφή του, και σε κάθε περίπτωση σύμφωνα με το επιτόκιο ανάκτησης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όπως αυτό καθορίζεται σύμφωνα με την Ανακοίνωσή της σχετικά με την αναθεώρηση της μεθόδου καθορισμού των επιτοκίων αναφοράς και προεξόφλησης (2008/C 14/06), εφαρμοζομένου κατά τα λοιπά του ν.δ. 356/1974 (Κ.Ε.Δ.Ε.).
Σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου, σε περίπτωση που δεν κατατεθούν αίτηση και φάκελος για στεγαστική συνδρομή, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Εσωτερικών και Υποδομών και Μεταφορών για την οριοθέτηση της πληγείσας περιοχής και τη χορήγηση στεγαστικής συνδρομής, ή ο αιτών δεν κριθεί δικαιούχος μετά την εξέταση του φακέλου από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ή το ποσό στεγαστικής συνδρομής, όπως αυτό θα καθοριστεί από την τελευταία, είναι μικρότερο από το ποσό που έλαβε ο δικαιούχος σύμφωνα με το άρθρο δέκατο, τότε το συνολικό ποσό ενίσχυσης ή το ποσό που υπερβαίνει το ποσό της στεγαστικής συνδρομής, κατά περίπτωση, επιστρέφεται εντόκως στο Ελληνικό Δημόσιο ως αχρεωστήτως καταβληθέν. Ειδικά για τις επιχειρήσεις, το συνολικό ποσό ενίσχυσης ή το ποσό που υπερβαίνει το ποσό της στεγαστικής συνδρομής, κατά περίπτωση, επιστρέφεται εντόκως από τη στιγμή που τέθηκε στη διάθεση του δικαιούχου και μέχρι την πραγματική επιστροφή του, και σε κάθε περίπτωση σύμφωνα με το επιτόκιο ανάκτησης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όπως αυτό καθορίζεται σύμφωνα με την Ανακοίνωσή της σχετικά με την αναθεώρηση της μεθόδου καθορισμού των επιτοκίων αναφοράς και προεξόφλησης, εφαρμοζομένου κατά τα λοιπά του Κ.Ε.Δ.Ε.
Σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου, σε περίπτωση που δεν υποβληθεί φάκελος για λήψη επιχορήγησης για την αντιμετώπιση ζημιών του ν. 4797/2021 (Α' 66) ή ο λαβών την ενίσχυση του δωδέκατου άρθρου της Π.Ν.Π. δεν κριθεί δικαιούχος από τις αρμόδιες επιτροπές κρατικής αρωγής ή το ποσό της επιχορήγησης, βάσει της εκτιμώμενης ζημίας, όπως αυτή θα καθοριστεί από τις αρμόδιες επιτροπές κρατικής αρωγής, είναι μικρότερο από το ποσό που έλαβε ο δικαιούχος, σύμφωνα με το άρθρο δωδέκατο, τότε το συνολικό ποσό ενίσχυσης ή το ποσό που υπερβαίνει το ποσό της δικαιούμενης επιχορήγησης, κατά περίπτωση, επιστρέφεται στο Ελληνικό Δημόσιο ως αχρεωστήτως καταβληθέν, εντόκως από τη στιγμή που τέθηκε στη διάθεση του δικαιούχου και μέχρι την πραγματική επιστροφή του, και σε κάθε περίπτωση σύμφωνα με το επιτόκιο ανάκτησης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όπως αυτό καθορίζεται σύμφωνα με την ανακοίνωσή της σχετικά με την αναθεώρηση της μεθόδου καθορισμού των επιτοκίων αναφοράς και προεξόφλησης, εφαρμοζομένου κατά τα λοιπά του Κ.Ε.Δ.Ε. Στην παρ. 4 του άρθρου ορίζεται ότι η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων λαμβάνει όλα τα αναγκαία μέτρα, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, για την είσπραξη των αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών.

5. Σύμφωνα με το δέκατο πέμπτο άρθρο της Π.Ν.Π. («Αφορολόγητο και ακατάσχετο των ενισχύσεων προς τους πληγέντες»), όπως κυρώθηκε με το άρθρο 2 του ν. 4824/2021, η οικονομική ενίσχυση των άρθρων δέκατου έως δέκατου τρίτου της Π.Ν.Π. που καταβάλλεται στα πληγέντα φυσικά ή νομικά πρόσωπα ή τις πληγείσες νομικές οντότητες, επιχειρήσεις και μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα φορείς που περιέρχονται ή περιήλθαν, προσωρινά ή μόνιμα, σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης εξαιτίας των φαινομένων του άρθρου πρώτου, ορίζεται ως αφορολόγητη, μη εφαρμοζόμενης της παρ. 1 του άρθρου 47 του ν. 4172/2013 (Α' 167) σε περίπτωση διανομής ή κεφαλαιοποίησης της, ανεκχώρητη και ακατάσχετη στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής και ειδικής διάταξης, δεν υπόκειται σε οποιαδήποτε κράτηση, τέλος ή εισφορά, συμπεριλαμβανομένης και της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης του άρθρου 43Α του ν. 4172/2013 (Α' 167), δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη προς τη Φορολογική Διοίκηση και το Δημόσιο εν γένει, τους δήμους, τις περιφέρειες, τα ασφαλιστικά ταμεία ή τα πιστωτικά ιδρύματα και δεν υπολογίζεται στα εισοδηματικά όρια για την καταβολή οποιασδήποτε παροχής κοινωνικού ή προνοιακού χαρακτήρα.

6. Με τις διατάξεις του δέκατου έκτου άρθρου της Π.Ν.Π. «Απαλλαγές από τον Ενιαίο Φόρο Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝ.Φ.Ι.Α.)- Τροποποίηση του Ν. 4223/2013», όπως κυρώθηκε με το άρθρο 2 του ν. 4824/2021, σε συνδυασμό με το άρθρο 3 του ιδίου ν. 4824/2021, μετά την παρ. 7Α του άρθρου 3 του ν.4223/2013 (287 Α') προστίθεται παρ.7Β με την οποία ειδικά για τα έτη 2021, 2022 και 2023 απαλλάσσονται:
α) τα ακίνητα που επλήγησαν από τις πυρκαγιές από την 21/05/2021 μέχρι την 2/09/2021, εφόσον οι ιδιοκτήτες τους έχουν Δελτίο Επανελέγχου ή Έκθεση Αυτοψίας, που τα χαρακτηρίζει ως επικίνδυνα ή ακατάλληλα για χρήση, ή Πρωτόκολλο Αυτοψίας Επικινδύνως Ετοιμόρροπου Κτηρίου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που εκδίδονται έως τις 28/2/2022, εφόσον κατά τον κρίσιμο χρόνο η κυριότητα ή τα λοιπά εμπράγματα δικαιώματα στο ακίνητο ανήκουν στον υπόχρεο σε φόρο για τα έτη αυτά.
β) τα αγροτεμάχια, των οποίων οι ιδιοκτήτες έχουν βεβαίωση καταστροφής από τα αρμόδια τμήματα Αγροτικής Ανάπτυξης και Ελέγχων (ΤΑΕΕ), η οποία έχει εκδοθεί μέχρι την 28/02/2022, εφόσον κατά τον κρίσιμο χρόνο η κυριότητα ή τα λοιπά εμπράγματα δικαιώματα στο ακίνητο ανήκουν στον υπόχρεο σε φόρο για τα έτη αυτά. Η απαλλαγή χορηγείται μετά από αίτηση που υποβάλλεται στην ψηφιακή πλατφόρμα της ΑΑΔΕ στη διαδικτυακή πύλη «arogi.gov.gr». Εφόσον, μετά τη χορήγηση της απαλλαγής, διαπιστωθεί ότι δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις χορήγησής της, ο φόρος βεβαιώνεται και καταβάλλεται εφάπαξ μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του επόμενου της βεβαίωσης μήνα, εντόκως σύμφωνα με το άρθρο 54 Β' του ν. 4174/2013 (Α' 256). Ειδικότερα, για το έτος 2021 απαλλάσσονται τα ακίνητα που βρίσκονται στους δήμους Μαντουδίου - Λίμνης - Αγίας Άννας και Ιστιαίας Αιδηψού της Περιφερειακής ενότητας Ευβοίας, εφόσον κατά τον κρίσιμο χρόνο η κυριότητα ή τα λοιπά εμπράγματα δικαιώματα στο ακίνητο ανήκουν στον υπόχρεο σε φόρο για το έτος αυτό.

7. Στο δέκατο έβδομο άρθρο της Π.Ν.Π. («Έκτακτα και επείγοντα μέτρα για την προστασία των θέσεων εργασίας»), όπως κυρώθηκε με το άρθρο 2 του ν. 4824/2021, προβλέπονται μέτρα για την προστασία των θέσεων εργασίας σε επιχειρήσεις -εργοδότες του ιδιωτικού τομέα, στις περιοχές που ανήκουν στα διοικητικά όρια των Δήμων Ιστιαίας Αιδηψού και Μαντουδίου ΛίμνηςΑγίας Άννας της Περιφερειακής Ενότητας Ευβοίας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας.
Στις παρ. 4 και 5 του άρθρου προβλέπεται η χορήγηση, υπό προϋποθέσεις, έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης ως αποζημίωσης ειδικού σκοπού του δέκατου τρίτου άρθρου της από 14.3.2021 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α'64) σε εργαζόμενους επιχειρήσεων - εργοδοτών της παραγράφου 1 του άρθρου αυτού.

Σύμφωνα με την παρ. 6 του άρθρου, η αποζημίωση των παρ. 4 και 5 είναι αφορολόγητη, ανεκχώρητη και ακατάσχετη στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής και ειδικής διάταξης, δεν υπόκειται σε οποιαδήποτε κράτηση, τέλος ή εισφορά, συμπεριλαμβανομένης και της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης του άρθρου 43Α του ν. 4172/2013 (Α' 167), δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη προς τη Φορολογική Διοίκηση και το Δημόσιο εν γένει, τους δήμους, τις περιφέρειες, τα ασφαλιστικά ταμεία ή τα πιστωτικά ιδρύματα.

 

Ο ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΑΡΧΗΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΙΤΣΙΛΗΣ

Εγκ. Α.Α.Δ.Ε. Ε 2029/23.04.2024
Παροχή διευκρινίσεων σχετικά με τα άρθρα 88 - 91 του ν. 5104/2024 (Α 58) περί απώλειας νομοθετικών ρυθμίσεων.
Αποφ. Α.Α.Δ.Ε. Α 1061/22.04.2024
Τύπος και περιεχόμενο της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων φορολογικού έτους 2023, των λοιπών εντύπων και των δικαιολογητικών εγγράφων που συνυποβάλλονται με αυτή. Τύπος και περιεχόμενο της πράξης διοικητικού/διορθωτικού προσδιορισμού φόρου φορολογικών ετών 2023 και εφεξής.
Εγκ. Α.Α.Δ.Ε. Ε 2027/16.04.2024
Διευκρινίσεις για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 28Α και της παρ. 6 του άρθρου 27 του ν.4172/2013 (Α 167)
Εγκ. Α.Α.Δ.Ε. Ε 2028/19.04.2024
Οδηγίες συμπλήρωσης εντύπου Ε3 (Κατάσταση Οικονομικών Στοιχείων από Επιχειρηματική Δραστηριότητα) και Κατάστασης Φορολογικής Αναμόρφωσης φορολογικού έτους 2023.
Α.Υ.Ο. Α 1059/18.04.2024
Ψηφιακή υποβολή δήλωσης φόρου δωρεάς προς τα πρόσωπα της παρ. 3 άρθρου 25 του ν. 2961/2001 - «Δήλωση φόρου δωρεάς ακινήτων, κινητών και χρημάτων προς τα πρόσωπα της παρ. 3 του άρθρου 25 του ν. 2961/2001, μέσω της εφαρμογής myPROPERTY
Περισσότερα »

Εγκύκλιος e-ΕΦΚΑ 18/2024
Παροχή οδηγιών για την εφαρμογή της παρ. 9 του άρθρου 109 του ν. 3852/2010, όπως ισχύει, περί αναδοχής οφειλών από Ο.Τ.Α.
Εγκύκλιος e-ΕΦΚΑ 17/2024
Νέα κατάταξη, από 01.04.2024, σε ασφαλιστικές κλάσεις των αμειβομένων εργαζομένων με κυμαινόμενες αποδοχές για το έτος 2024, λόγω αύξησης του νόμιμου κατώτατου ημερομίσθιο των εργατοτεχνιτών.
Εγκύκλιος e-ΕΦΚΑ 14/2024
Ασφάλιση ιδιοκτητών τουριστικών καταλυμάτων κατ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 125 ν. 5078/2023 (ΦΕΚ 211/τ.Α/20.12.23)
Εγκύκλιος e-ΕΦΚΑ 9/2024
Χορήγηση εφάπαξ παροχής σε κληρικούς (άρθρο 122 Ν. 5078/2023 ΦΕΚ 211/τ. Α 7/20.12.2023)
Εγκύκλιος e-ΕΦΚΑ 8/2024
«Αναπροσαρμογή από 1/1/2024: α) του ανωτάτου ορίου ασφαλιστέων αποδοχών, β) των ποσών ασφαλιστικών κατηγοριών, κλάδου εφάπαξ παροχών (πρόνοιας), του e-ΕΦΚΑ έμμισθων δικηγόρων Δημοσίου και μισθωτών μηχανικών-υγειονομικών, που απασχολούνται στο Δημόσιο Τομέα με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου και γ) των ποσών ασφαλιστικών κατηγοριών, κλάδου επικουρικής ασφάλισης του e-ΕΦΚΑ και του Τ.Ε.Κ.Α., έμμισθων δικηγόρων Δημοσίου και μισθωτών μηχανικών, που απασχολούνται...
Περισσότερα »
Γιώργου Δαλιάνη - Μαρίας Πουρνιά - Νίκης Χατζοπούλου:
Ανέγερση και πώληση οικοδομής από συνιδιοκτήτες οικοπέδου
Αθανασίου Λ. Βουθούνη:
Φορολογική και λογιστική μεταχείριση της ανέγερσης κτίσματος με δαπάνες του μισθωτή σε ακίνητο κυριότητας του εκμισθωτή (τρίτου)
Βασιλικής Ηλιοπούλου:
Υποχρεωτική χρήση τραπεζικού μέσου για συναλλαγές πάνω από 500 ευρώ
Γεωργίου Παλαιτσάκη:
Οι 20 σημαντικές αλλαγές σε φορολογία και οι συναλλαγές του νέου φορολογικού νόμου που εφαρμόζονται από 1.1.2024
Γεωργίου Ι. Δουκίδη:
Τεχνητή Νοημοσύνη και οι Προκλήσεις για το Χρηματοοικονομικό Κλάδο.
Γιώργου Δαλιάνη - Νάνσυ Καλλιανιώτη - Νίκης Χατζοπούλου:
Τραπεζικοί λογαριασμοί στο εξωτερικό παρατείνουν την παραγραφή
Αργύρη Καβουρίνου:
Απασχόληση - εργασία ανηλίκου
Γιώργου Δαλιάνη - Παναγιώτη Παπασταύρου - Νίκης Χατζοπούλου:
Θεώρηση συμφωνητικού από Εφορία και έννομες συνέπειες ως προς το κύρος της συναλλαγής
Επιμέλεια:
ΧΡΗΣΤΟΣ Ν. ΤΟΤΣΗΣ
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΧΡ. ΤΟΤΣΗΣ
Ειδήσεις - Κρίσεις Σχόλια
Aρθρο του Γιώργου Δαλιάνη
του Διονύση Σαμόλη
και της Νίκης Χατζοπούλου
Συμπληρωματικά στοιχεία του ΣΔΟΕ και της Οικονομικής Αστυνομίας παρατείνουν την παραγραφή;
Περισσότερα »
ΚΑΛΑΘΙ ΑΓΟΡΑΣ
Το καλάθι είναι άδειο