Πέμπτη, 25 Απριλίου 2024

www.totsisgroup.gr Est.1954                                          Totsis Group 70 Χρόνια

Λεπτομέρειες ¶ρθρου
Τρίτη 25 Μαϊου 2021
Εγκ. Α.Α.Δ.Ε. Ε 2113/21.05.2021

Κοινοποίηση των διατάξεων των άρθρων 4, 5, 6, 26, 28, 38, 41, 45, 48, 52, 53 και 60 του ν. 4797/2021 (Α' 66/23.04.2021)

Εγκ. Α.Α.Δ.Ε. Ε 2113/21.05.2021

Σας κοινοποιούμε συνημμένα τις διατάξεις των άρθρων 4, 5, 6, 26, 28, 38, 41, 45, 48, 52, 53 και 60 του ν. 4797/2021 («Κρατική αρωγή προς επιχειρήσεις και μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα φορείς για θεομηνίες, επείγουσες ρυθμίσεις για τη στήριξη της οικονομίας, συμπληρωματικός κρατικός προϋπολογισμός και συνταξιοδοτική ρύθμιση και λοιπές επείγουσες διατάξεις», Α' 66/23.04.2021), ως ακολούθως:

1. Άρθρο 4 «Επιχορήγηση επιχειρήσεων και μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα φορέων»

Στο άρθρο 4 του ανωτέρω ν. 4797/2021 ορίζεται ότι στις επιχειρήσεις και στους μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα φορείς που πλήττονται από θεομηνίες, δύναται να παρέχεται επιχορήγηση για την αντιμετώπιση των ζημιών από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, η οποία είναι αφορολόγητη, ακατάσχετη και ανεκχώρητη στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης γενικής ή ειδικής διάταξης, μη εφαρμοζομένης της παρ. 1 του άρθρου 47 του ν. 4172/2013 (Α' 167) σε περίπτωση διανομής ή κεφαλαιοποίησής της. Επιπρόσθετα, δεν υπόκειται σε οποιοδήποτε τέλος, εισφορά ή άλλη κράτηση υπέρ του Δημοσίου, συμπεριλαμβανομένης και της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης του άρθρου 43 Α του ν. 4172/2013, δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη προς το Δημόσιο, τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και τα νομικά πρόσωπά τους, τα ασφαλιστικά ταμεία ή πιστωτικά ιδρύματα.

2. Άρθρο 5 «Επιχορήγηση ασφαλισμένων επιχειρήσεων και μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα φορέων»

Στο άρθρο 5 του ανωτέρω ν. 4797/2021 ορίζεται ότι για τις επιχειρήσεις και τους μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα φορείς, οι οποίοι έχουν ασφαλιστήριο συμβόλαιο, το ποσό της ζημίας που καλύπτεται από το ασφαλιστήριο συμβόλαιο και καταβάλλεται από την ασφαλιστική εταιρεία είναι αφορολόγητο, ακατάσχετο και ανεκχώρητο στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης γενικής ή ειδικής διάταξης, μη εφαρμοζομένης της παρ. 1 του άρθρου 47 του ν. 4172/2013 (Α' 167) σε περίπτωση διανομής ή κεφαλαιοποίησής της. Επιπρόσθετα, δεν υπόκειται σε οποιαδήποτε κράτηση, τέλος ή εισφορά, δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη στη φορολογική διοίκηση και το Δημόσιο, τους δήμους, τις περιφέρειες, τα ασφαλιστικά ταμεία ή τα πιστωτικά ιδρύματα.

3. Άρθρο 6 «Ενίσχυση πρώτης αρωγής»

Στο άρθρο 6 του ανωτέρω ν. 4797/2021 ορίζεται ότι στις επιχειρήσεις και τους μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα φορείς που πλήττονται από θεομηνίες δύναται να χορηγείται, άμεσα, έκτακτη εφάπαξ ενίσχυση, ως πρώτη αρωγή, η οποία είναι αφορολόγητη, ανεκχώρητη και ακατάσχετη στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής και ειδικής διάταξης, μη εφαρμοζομένης της παρ. 1 του άρθρου 47 του ν. 4172/2013 (Α' 167) σε περίπτωση διανομής ή κεφαλαιοποίησής της. Επιπρόσθετα, δεν υπόκειται σε οποιαδήποτε κράτηση, τέλος ή εισφορά, δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη προς τη φορολογική διοίκηση και το Δημόσιο, τους δήμους, τις περιφέρειες, τα ασφαλιστικά ταμεία ή τα πιστωτικά ιδρύματα.

4. Άρθρο 26 «Παράταση αναστολής καταβολής στο Δημόσιο του ποσοστού 5% επί των νοσηλίων από τις Μονάδες Χρόνιας Αιμοκάθαρσης- Τροποποίηση του άρθρου 30 του ν. 3846/2010»

Στο άρθρο 26 του ανωτέρω ν. 4797/2021 ορίζεται ότι η ημερομηνία λήξης της αναστολής καταβολής στο Δημόσιο του ποσοστού 5% επί των νοσηλίων από τις Μονάδες Χρόνιας Αιμοκάθαρσης παρατείνεται έως τις 31.12.2021. Για την επιστροφή ποσών που έχουν καταβληθεί αχρεωστήτως έχουν δοθεί διευκρινίσεις με το αριθμ. πρωτ. Ο Δ.ΕΙΣΠΡ. Δ 1019421 ΕΞ 04-03-2021 έγγραφο της Υπηρεσίας μας.

5. Άρθρο 28 «Προσωρινό μέτρο κρατικής ενίσχυσης επιχειρήσεων με τη μορφή αυξημένης αποζημίωσης ειδικού σκοπού»

Στο άρθρο 28 του ανωτέρω ν. 4797/2021 ορίζεται ότι σε επιχειρήσεις που επλήγησαν οικονομικά λόγω της εμφάνισης και διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19, δύναται να χορηγείται ενίσχυση ως μέτρο στήριξης με τη μορφή «αυξημένης αποζημίωσης ειδικού σκοπού», η οποία είναι αφορολόγητη, ανεκχώρητη και ακατάσχετη στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής και ειδικής διάταξης, μη εφαρμοζομένης της παρ. 1 του άρθρου 47 του ν. 4172/2013 (Α' 167) σε περίπτωση διανομής ή κεφαλαιοποίησής της Επιπρόσθετα, δεν υπόκειται σε οποιαδήποτε τέλος, εισφορά ή άλλη κράτηση υπέρ του Δημοσίου, συμπεριλαμβανομένης και της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης του άρθρου 43Α του ν. 4172/2013, δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη προς το Δημόσιο, τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και τα νομικά πρόσωπά τους, τα ασφαλιστικά ταμεία ή τα πιστωτικά ιδρύματα.

6. Άρθρο 38 «Παράταση προθεσμίας καταβολής βεβαιωμένων οφειλών, δόσεων ρυθμίσεων και διευκολύνσεων τμηματικής καταβολής και αναστολή πληρωμής βεβαιωμένων και ληξιπρόθεσμων οφειλών υπό όρους»

Με το άρθρο 38 του ν. 4797/2021 αντιμετωπίζεται η ανάγκη περαιτέρω ανακούφισης των φυσικών και νομικών προσώπων, καθώς και των νομικών οντοτήτων που επλήγησαν από έκτακτα γεγονότα θεομηνιών.
Πιο συγκεκριμένα, παρατείνονται μέχρι και τις 31.12.2021 οι προθεσμίες καταβολής των βεβαιωμένων στις Δ.Ο.Υ./Ελεγκτικά Κέντρα οφειλών και δόσεων ρυθμίσεων/διευκολύνσεων τμηματικής καταβολής φυσικών προσώπων και νομικών προσώπων/οντοτήτων, για τις οποίες είχε ήδη χορηγηθεί παράταση των προθεσμιών καταβολής τους με αποφάσεις του Υπουργού Οικονομικών που εκδόθηκαν κατ' εξουσιοδότηση του άρθρου 8 του ν. 1284/1982 (Α' 114 ), από 01.01.2020 μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4797/2021, ήτοι 23.04.2021.
Επιπλέον, αναστέλλεται μέχρι και τις 31.12.2021 η πληρωμή των βεβαιωμένων και ληξιπρόθεσμων οφειλών φυσικών προσώπων και νομικών προσώπων/οντοτήτων, για τις οποίες είχε ήδη χορηγηθεί αναστολή είσπραξης με αποφάσεις του Υπουργού Οικονομικών που εκδόθηκαν κατ' εξουσιοδότηση της παραγράφου 5 του πέμπτου άρθρου του ν. 2275/1994 (Α 238), από 01.01.2020 μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4797/2021, ήτοι 23.04.2021.
Υπενθυμίζεται ότι στο διάστημα 01.01.2020-23.04.2021 εκδόθηκαν κατ' εξουσιοδότηση των ανωτέρω νόμων οι αποφάσεις Υφυπουργού Οικονομικών Α.1042/2020 (Β' 789), Α.1044/2020 (Β'920), Α.1189/2020 (Β' 3434), Α.1210/2020 (Β'4127), Α.1211/2020 (Β'4127), Α.1212/2020 (Β'4127), Α.1223/2020 (Β'4450), Α.1246/2020 (Β' 4926) και Α.1085/2021 (Β'1536).
Επισημαίνεται ότι, ποσά οφειλών, για τις οποίες είχε χορηγηθεί παράταση καταβολής και αναστολή είσπραξης κατά τα ανωτέρω και τα οποία έχουν εισπραχθεί δεν επιστρέφονται. Επιπροσθέτως, ρυθμίσεις τμηματικής καταβολής φυσικών προσώπων και νομικών προσώπων/οντοτήτων που εμπίπτουν στις ανωτέρω αποφάσεις δεν αναβιώνουν, εφόσον απωλέσθηκαν στο χρονικό διάστημα από τη λήξη της χορηγηθείσας παράτασης καταβολής και αναστολής είσπραξης μέχρι τη δημοσίευση του ν. 4797/2021.

7. Άρθρο 41 «Μη επιβάρυνση με τέλος χαρτοσήμου των αδειών θήρας κυνηγετικού έτους 2021-2022»

Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 41 δεν υπόκεινται στο τέλος χαρτοσήμου της περ. ζ' της παρ.1 του τίτλου Α του άρθ. 18 του π.δ. 28/28 Ιουλίου 1931, οι άδειες θήρας που χορηγούνται για το κυνηγετικό έτος 2021-2022 α) στους κυνηγούς που είναι μέλη των αναγνωρισμένων ως συνεργαζόμενων με το Υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας, Κυνηγετικών Συλλόγων και β) στους υπηκόους κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ομογενείς, υπηκόους ξένων κρατών που διαμένουν στην Ελλάδα πέραν της δεκαπενταετίας, διπλωματικούς υπαλλήλους και ημεδαπούς που εφοδιάζονται με άδεια κυνηγιού απευθείας από τις δασικές αρχές. Προϋπόθεση για την εφαρμογή των ως άνω είναι να είχε χορηγηθεί στα εν λόγω πρόσωπα άδεια θήρας για το κυνηγετικό έτος 2020-2021 και η άδεια θήρας κυνηγετικού έτους 2021-2022 να είναι ιδίου τύπου με αυτήν του κυνηγετικού έτους 2020-2021.

8. Άρθρο 45 «Απαλλαγή των διοικητικών προστίμων κατ' εφαρμογή των κανόνων τήρησης αποστάσεων προς αντιμετώπιση του κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 από τα ποσά τελών χαρτοσήμου πλέον εισφοράς Ο.Γ.Α. - Τροποποίηση του άρθρου τεσσαρακοστού τέταρτου της από 1.5.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου»

Σύμφωνα με την διάταξη του άρθρου 45 τα διοικητικά πρόστιμα που επιβάλλονται σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου τεσσαρακοστού τέταρτου της από 1.5.2020 Π.Ν.Π. (Α' 90) η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 2 του ν. 4690/2020 (Α 104) δεν επιβαρύνονται με τέλος χαρτοσήμου, ανεξάρτητα από τον τρόπο καταβολής τους. Τα ποσά τελών χαρτοσήμου, πλέον της εισφοράς ΟΓΑ, που έχουν καταβληθεί, επιστρέφονται ως αχρεωστήτως καταβληθέντα, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

9. Άρθρο 48 «Προσωρινή άδεια Κυκλοφορίας «Μ» και διαδικασία ηλεκτρονικής έκδοσης - Τροποποίηση των άρθρων 22 του ν. 2367/1953 και 20 του ν. 2948/2001»

Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 48 προστέθηκε η αλλαγή του χώρου φύλαξης του οχήματος στους λόγους για την χορήγηση «Μ» σε ενάριθμα ασφαλισμένα αυτοκίνητα ή μοτοσικλέτες ιδιωτικής χρήσης, για τα οποία έχει υποβληθεί δήλωση ακινησίας. Επίσης, με τις ίδιες διατάξεις, πλέον η έκδοση προσωρινής άδειας «Μ» γίνεται ηλεκτρονικά, μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (ΕΨΠ-gov.gr), από τους ιδιοκτήτες ενάριθμων Επιβατικών ΙΧ αυτοκινήτων και μοτοσικλετών τα οποία, είτε έχουν τεθεί σε εκούσια ακινησία στην αρμόδια φορολογική αρχή με την κατάθεση των στοιχείων κυκλοφορίας τους, είτε η ακινησία τους έχει δηλωθεί στη φορολογική διοίκηση ηλεκτρονικά, αφού προηγουμένως καταβληθεί το αναλογούν, ποσό, (10 ευρώ ανά ημέρα για αυτοκίνητο και 3 ευρώ ανά ημέρα για μοτοσυκλέτα) με την έκδοση ηλεκτρονικού παραβόλου.

10. Άρθρο 52 «Αποζημιώσεις εργαζομένων λόγω καταγγελίας της σύμβασης»

Σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 52 του ν. 4797/2021, από το προϊόν της ειδικής διαχείρισης, που προκύπτει μετά τη μεταβίβαση του ενεργητικού επιχείρησης που έχει υπαχθεί σε ειδική διαχείριση κατ' άρθρα 68-77 του ν. 4307/2014 (Α' 246), προαφαιρούνται οι απαιτήσεις εργαζομένων για την καταβολή του συνόλου ή μέρους της αποζημίωσης λόγω καταγγελίας της σύμβασης εργασίας τους, που έχουν γεννηθεί κατά την τελευταία διετία πριν από την υποβολή αίτησης για την υπαγωγή επιχείρησης στη διαδικασία ειδικής διαχείρισης και αποδίδονται στους δικαιούχους, κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 2 του άρθρου 77 του ν. 4307/2014 και το άρθρο 40 του ν. 4772/2021 (Α' 17).
Υπενθυμίζεται ότι με την παράγραφο 1 του άρθρου 40 του ν. 4772/2021, η οποία τροποποιήθηκε με το έβδομο άρθρο του ν. 4787/2021 (Α'44), τέθηκε ερμηνευτική διάταξη αναφορικά με την παράγραφο 2 του άρθρου 77 του ν. 4307/2014, που ρυθμίζει τη διανομή στους πιστωτές του προϊόντος ρευστοποίησης του ενεργητικού υπό ειδική διαχείριση επιχείρησης. Σύμφωνα με την εν λόγω ερμηνευτική διάταξη, κατά την αληθή έννοια της παρ. 2 του άρθρου 77 του ν. 4307/2014 (Α' 246), στις δαπάνες της λειτουργίας της επιχείρησης κατά την ειδική διαχείριση, περιλαμβάνονται και οι απαιτήσεις που δημιουργούνται μετά τη θέση της επιχείρησης σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης, για την καταβολή οφειλομένων μισθών, επιδομάτων αδείας και εορτών, αποζημίωσης μη ληφθείσας άδειας, καθώς και αποζημιώσεων συνεπεία καταγγελίας των συμβάσεων εργασίας, και όλες εν γένει αδιακρίτως φύσεως και αιτίας οι απαιτήσεις και αποζημιώσεις που απορρέουν από τη σύμβαση εργασίας.
Επομένως, με το νέο άρθρο 52 του ν. 4797/2021 προβλέπεται κατά προτεραιότητα ικανοποίηση των απαιτήσεων εργαζομένων που ορίζονται στην παράγραφο 1 αυτού έναντι των απαιτήσεων πιστωτών που έχουν αναγγελθεί στη διαδικασία ειδικής διαχείρισης, όπως δηλαδή ισχύει και για τις δαπάνες λειτουργίας της επιχείρησης κατά την ειδική διαχείριση (σύμφωνα με την προαναφερθείσα ερμηνευτική διάταξη). Επισημαίνεται δε, ότι οι απαιτήσεις των εργαζομένων της παρ. 1 του άρθρου 52 του ν. 4797/2021 προαφαιρούνται παρά το γεγονός ότι έχουν γεννηθεί πριν από την έναρξη της εν λόγω διαδικασίας και κατά παρέκκλιση των οριζομένων στο άρθρο 154 του ν. 3588/2007 (Α'153) και στο άρθρο 975 του ΚΠολΔ, στα οποία παραπέμπουν οι παράγραφοι 2 και 3 του άρθρου 77 του ν. 4307/2014, αντίστοιχα.
Με την παράγραφο 2 του άρθρου 52 του ν. 4797/2021 προβλέπεται (όπως και στην παράγραφο 2 του άρθρου 40 του ν. 4772/2021), ότι, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, η άσκηση ενδίκων μέσων και βοηθημάτων που πλήττει την ικανοποίηση των πιστωτών κατά παράβαση της παραγράφου 1 του ίδιου άρθρου δεν αναστέλλει την απόδοση των ποσών στους δικαιούχους.
Με την παράγραφο 3 του άρθρου 52 του ν. 4797/2021 προβλέπεται ότι οι διατάξεις αυτού καταλαμβάνουν και τις εκκρεμείς διαδικασίες ειδικής διαχείρισης, σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 40 του ν. 4772/2021, δηλαδή μέχρι και το αμετάκλητο του πίνακα κατάταξης, καθισταμένων αυτοδικαίως άκυρων των μη αμετάκλητων πινάκων κατάταξης που αντιβαίνουν στις νέες διατάξεις και υποχρεούμενου αμελλητί του ειδικού διαχειριστή σε σύνταξη αναμορφωμένου πίνακα.

11. Άρθρο 53 «Αναστολή πράξεων αναγκαστικής εκτέλεσης για πληγέντες από θεομηνία»

Στο άρθρο 53 του ανωτέρω ν. 4797/2021 ορίζεται ότι με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, για φυσικά και νομικά πρόσωπα, καθώς και νομικές οντότητες, που έχουν αποδεδειγμένα πληγεί από θεομηνίες, μπορεί να αναστέλλεται για έξι (6) μήνες, με δυνατότητα παράτασης για άλλους έξι (6) μήνες από την επέλευση της θεομηνίας, η διενέργεια κάθε πράξης αναγκαστικής εκτέλεσης επί της κινητής ή ακίνητης περιουσίας τους, εξαιρουμένων των απαιτήσεων για διατροφή. Η αναστολή καταλαμβάνει, ιδίως τη διενέργεια πλειστηριασμών και κατασχέσεων. Κατά το χρονικό διάστημα της ως άνω αναστολής, αναστέλλονται και οι προθεσμίες άσκησης ενδίκων μέσων και βοηθημάτων που αφορούν σε εκκρεμείς διαδικασίες αναγκαστικής εκτέλεσης. Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών καθορίζονται η διαδικασία, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος.

12. Άρθρο 60 «Έναρξη ισχύος»

Στο άρθρο 60 του ανωτέρω ν. 4797/2021 ορίζεται ότι η ισχύς του παρόντος νόμου αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ήτοι από 23.4.2021, με την επιφύλαξη του άρθρου 12, η ισχύς του οποίου αρχίζει από την 1η.1.2020 καθώς και των άρθρων 28 και 45, η ισχύς των οποίων αρχίζει από την 1η.5.2020, ημερομηνία έναρξης ισχύος της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου της ίδιας ημέρας (Α' 90).


Ο Διοικητής της Α.Α.Δ.Ε.
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΙΤΣΙΛΗΣ

Εγκ. Α.Α.Δ.Ε. Ε 2029/23.04.2024
Παροχή διευκρινίσεων σχετικά με τα άρθρα 88 - 91 του ν. 5104/2024 (Α 58) περί απώλειας νομοθετικών ρυθμίσεων.
Αποφ. Α.Α.Δ.Ε. Α 1061/22.04.2024
Τύπος και περιεχόμενο της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων φορολογικού έτους 2023, των λοιπών εντύπων και των δικαιολογητικών εγγράφων που συνυποβάλλονται με αυτή. Τύπος και περιεχόμενο της πράξης διοικητικού/διορθωτικού προσδιορισμού φόρου φορολογικών ετών 2023 και εφεξής.
Εγκ. Α.Α.Δ.Ε. Ε 2027/16.04.2024
Διευκρινίσεις για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 28Α και της παρ. 6 του άρθρου 27 του ν.4172/2013 (Α 167)
Εγκ. Α.Α.Δ.Ε. Ε 2028/19.04.2024
Οδηγίες συμπλήρωσης εντύπου Ε3 (Κατάσταση Οικονομικών Στοιχείων από Επιχειρηματική Δραστηριότητα) και Κατάστασης Φορολογικής Αναμόρφωσης φορολογικού έτους 2023.
Α.Υ.Ο. Α 1059/18.04.2024
Ψηφιακή υποβολή δήλωσης φόρου δωρεάς προς τα πρόσωπα της παρ. 3 άρθρου 25 του ν. 2961/2001 - «Δήλωση φόρου δωρεάς ακινήτων, κινητών και χρημάτων προς τα πρόσωπα της παρ. 3 του άρθρου 25 του ν. 2961/2001, μέσω της εφαρμογής myPROPERTY
Περισσότερα »

Εγκύκλιος e-ΕΦΚΑ 18/2024
Παροχή οδηγιών για την εφαρμογή της παρ. 9 του άρθρου 109 του ν. 3852/2010, όπως ισχύει, περί αναδοχής οφειλών από Ο.Τ.Α.
Εγκύκλιος e-ΕΦΚΑ 17/2024
Νέα κατάταξη, από 01.04.2024, σε ασφαλιστικές κλάσεις των αμειβομένων εργαζομένων με κυμαινόμενες αποδοχές για το έτος 2024, λόγω αύξησης του νόμιμου κατώτατου ημερομίσθιο των εργατοτεχνιτών.
Εγκύκλιος e-ΕΦΚΑ 14/2024
Ασφάλιση ιδιοκτητών τουριστικών καταλυμάτων κατ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 125 ν. 5078/2023 (ΦΕΚ 211/τ.Α/20.12.23)
Εγκύκλιος e-ΕΦΚΑ 9/2024
Χορήγηση εφάπαξ παροχής σε κληρικούς (άρθρο 122 Ν. 5078/2023 ΦΕΚ 211/τ. Α 7/20.12.2023)
Εγκύκλιος e-ΕΦΚΑ 8/2024
«Αναπροσαρμογή από 1/1/2024: α) του ανωτάτου ορίου ασφαλιστέων αποδοχών, β) των ποσών ασφαλιστικών κατηγοριών, κλάδου εφάπαξ παροχών (πρόνοιας), του e-ΕΦΚΑ έμμισθων δικηγόρων Δημοσίου και μισθωτών μηχανικών-υγειονομικών, που απασχολούνται στο Δημόσιο Τομέα με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου και γ) των ποσών ασφαλιστικών κατηγοριών, κλάδου επικουρικής ασφάλισης του e-ΕΦΚΑ και του Τ.Ε.Κ.Α., έμμισθων δικηγόρων Δημοσίου και μισθωτών μηχανικών, που απασχολούνται...
Περισσότερα »
Γιώργου Δαλιάνη - Μαρίας Πουρνιά - Νίκης Χατζοπούλου:
Ανέγερση και πώληση οικοδομής από συνιδιοκτήτες οικοπέδου
Αθανασίου Λ. Βουθούνη:
Φορολογική και λογιστική μεταχείριση της ανέγερσης κτίσματος με δαπάνες του μισθωτή σε ακίνητο κυριότητας του εκμισθωτή (τρίτου)
Βασιλικής Ηλιοπούλου:
Υποχρεωτική χρήση τραπεζικού μέσου για συναλλαγές πάνω από 500 ευρώ
Γεωργίου Παλαιτσάκη:
Οι 20 σημαντικές αλλαγές σε φορολογία και οι συναλλαγές του νέου φορολογικού νόμου που εφαρμόζονται από 1.1.2024
Γεωργίου Ι. Δουκίδη:
Τεχνητή Νοημοσύνη και οι Προκλήσεις για το Χρηματοοικονομικό Κλάδο.
Γιώργου Δαλιάνη - Νάνσυ Καλλιανιώτη - Νίκης Χατζοπούλου:
Τραπεζικοί λογαριασμοί στο εξωτερικό παρατείνουν την παραγραφή
Αργύρη Καβουρίνου:
Απασχόληση - εργασία ανηλίκου
Γιώργου Δαλιάνη - Παναγιώτη Παπασταύρου - Νίκης Χατζοπούλου:
Θεώρηση συμφωνητικού από Εφορία και έννομες συνέπειες ως προς το κύρος της συναλλαγής
Επιμέλεια:
ΧΡΗΣΤΟΣ Ν. ΤΟΤΣΗΣ
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΧΡ. ΤΟΤΣΗΣ
Ειδήσεις - Κρίσεις Σχόλια
Aρθρο του Γιώργου Δαλιάνη
του Διονύση Σαμόλη
και της Νίκης Χατζοπούλου
Συμπληρωματικά στοιχεία του ΣΔΟΕ και της Οικονομικής Αστυνομίας παρατείνουν την παραγραφή;
Περισσότερα »
ΚΑΛΑΘΙ ΑΓΟΡΑΣ
Το καλάθι είναι άδειο