Τετάρτη, 24 Ιουλίου 2024

www.totsisgroup.gr Est.1954                                          Totsis Group 70 Χρόνια

Λεπτομέρειες Άρθρου
Τρίτη 30 Ιουνίου 2020
Εγκ. Α.Α.Δ.Ε. Ε 2095/26.06.2020

Κοινοποίηση διατάξεων των άρθρων 22, 91 και 123 του ν.4674/2020 : «Στρατηγική αναπτυξιακή προοπτική των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ρύθμιση ζητημάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Εσωτερικών και άλλες διατάξεις» (Α' 53/11.03.2020)

Εγκ. Α.Α.Δ.Ε. Ε 2095/26.06.2020

Σας κοινοποιούμε συνημμένα τις διατάξεις των άρθρων 22, 91 και 123 του ν.4674/2020: «Στρατηγική αναπτυξιακή προοπτική των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ρύθμιση ζητημάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Εσωτερικών και άλλες διατάξεις» (Α' 53/11.03.2020).

Ειδικότερα:

1. Α. Με την παράγραφο 1 του άρθρου 22 του ν. 4674/2020 αντικαταστάθηκαν οι διατάξεις της παραγράφου 9 του άρθρου 109 του ν. 3852/2010 (Α' 87, «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης - Πρόγραμμα Καλλικράτης»), μεταξύ των οποίων οι περιπτώσεις β' και γ' της ανωτέρω παραγράφου, που προβλέπουν στερητική αναδοχή από τους Δήμους οφειλών προς το Δημόσιο επιχειρήσεών τους που έχουν λυθεί και τελούν υπό εκκαθάριση μετά από σχετική αιτιολογημένη απόφαση του οικείου δημοτικού συμβουλίου.

Με την ανωτέρω αντικατάσταση έγιναν οι ακόλουθες προσθήκες στις διατάξεις των περιπτώσεων β' και γ' της παραγράφου 9 του άρθρου 109 του ν. 3852/2010:
α) Στην περίπτωση β' της παραγράφου 9 του άρθρου 109 του ν. 3852/2010:
i. προστέθηκε νέα διάταξη που προβλέπει ότι τα μέλη του δημοτικού συμβουλίου δεν διώκονται ποινικώς για την αναδοχή του χρέους υπό εκκαθάριση επιχείρησης από τον οικείο δήμο και
ii. προστέθηκε νέα διάταξη που προβλέπει ότι τα πρόσωπα που ορίζονται εκκαθαριστές των υπό εκκαθάριση νομικών προσώπων δεν διώκονται ποινικώς, δεν υπόκεινται σε προσωπική κράτηση, ούτε
υπέχουν οποιαδήποτε αστική ή άλλη ατομική ευθύνη για χρέη των φορέων αυτών προς το Δημόσιο ή τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης, ανεξαρτήτως του χρόνου βεβαίωσής τους.
β) Στην περίπτωση γ' της παραγράφου 9 του άρθρου 109 του ν. 3852/2010, που προβλέπει την αναλογική εφαρμογή των διατάξεων της περίπτωσης β' της ίδιας παραγράφου και για τις οφειλές άλλων κατηγοριών νομικών προσώπων (πέραν των αναφερόμενων στην περίπτωση β'), προστέθηκε νέα υποπερίπτωση γγ', στην οποία εμπίπτουν οι αστικές μη κερδοσκοπικές εταιρείες στις οποίες οι ΟΤΑ και οι λοιποί φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης κατέχουν την πλειοψηφία του εταιρικού τους κεφαλαίου, εφόσον τελούν υπό εκκαθάριση.

Επιπροσθέτως, στην περίπτωση γ' της παραγράφου 9 του άρθρου 109 του ν. 3852/2010 προβλέπεται ότι το ύψος των οφειλών που μπορεί να αναλάβει ο κάθε φορέας προκύπτει από τον λόγο συμμετοχής του στο εταιρικό κεφάλαιο.

Β. Με την παράγραφο 2 του άρθρου 22 του ν. 4674/2020 επεκτείνεται η αναδρομική εφαρμογή των διατάξεων των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 16 του ν. 4575/2018 (Α' 192), με τις οποίες είχαν τροποποιηθεί-συμπληρωθεί η περίπτωση β' της παρ. 9 του άρθρου 109 του ν. 3852/2010 και η περίπτωση γ' της παρ. 2 του άρθρου 15 του ν. 4483/2017 (Α' 107), αντίστοιχα, με την προσθήκη σε αυτές διατάξεων ομοίου περιεχομένου σχετικά με τη δυνατότητα στερητικής αναδοχής οφειλών προς το Δημόσιο υπό εκκαθάριση επιχειρήσεων Ο.Τ.Α. από τους οικείους Ο.Τ.Α. με την έκδοση σχετικής απόφασης του δημοτικού ή περιφερειακού συμβουλίου, κατά περίπτωση (οράτε αναλυτικά τη σχετική εγκύκλιο οδηγία Ε.2022/2019 του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε.).

Συγκεκριμένα, με τη νέα παράγραφο 2 του άρθρου 22 του ν. 4674/2020 η έναρξη ισχύος των ανωτέρω διατάξεων του ν. 4575/2018 μετατίθεται από την 31.7.2017, όπως ίσχυε, στην 1.1.2015. Επομένως, για την εφαρμογή των ανωτέρω διατάξεων του ν. 4575/2018 η ημερομηνία έκδοσης της απόφασης του δημοτικού ή περιφερειακού συμβουλίου, κατά περίπτωση, περί ανάληψης της υποχρέωσης καταβολής των οφειλών της υπό εκκαθάριση επιχείρησης δεν μπορεί να είναι προγενέστερη της 1.1.2015.

Κατά τα λοιπά, για την εφαρμογή των διατάξεων των περιπτώσεων β' και γ' της παραγράφου 9 του άρθρου 109 του ν. 3852/2010 καθώς και της περίπτωσης γ' της παρ. 2 του άρθρου 15 του ν. 4483/2017 ισχύουν τα οριζόμενα στην εγκύκλιο οδηγία Ε.2022/2019 του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε., με την οποία έχουν κοινοποιηθεί οι διατάξεις του άρθρου 16 του ν. 4575/2018.

2. Α. Με την παράγραφο 3 του άρθρου 91 του ν. 4674/2020 ορίζεται ότι το ποσό της οικονομικής ενίσχυσης, που σύμφωνα με τα οριζόμενα στο εν λόγω άρθρο λαμβάνει κάθε αθλητής (για να συμμετέχει στους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες του Τόκυο 2020), είναι αφορολόγητο, ακατάσχετο στα χέρια του Δημοσίου ή οποιουδήποτε τρίτου, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης, δεν επιδέχεται κανενός είδους συμψηφισμό, δεν προσμετράται στο εισόδημά του, δεν εμπίπτει σε καμία κατηγορία εισοδήματος, δεν υπόκειται σε φόρο εισοδήματος ούτε και στην ειδική εισφορά αλληλεγγύης του άρθρου 43Α του ν. 4172/2013 και δεν υπάρχει υποχρέωση παρακράτησης, δεν δύναται δε, να υπερβεί το ποσό των 20.000,00 ευρώ για τον αθλητή και των 3.500,00 ευρώ για το σωματείο, στη δύναμη του οποίου ανήκει.

Β. Με την παράγραφο 4 του άρθρου 91 του ν. 4674/2020 ορίζεται ότι το ποσό της οικονομικής ενίσχυσης, που καταβάλλει κατά τα οριζόμενα στο εν λόγω άρθρο, φυσικό ή νομικό πρόσωπο δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου (για τη συμμετοχή αθλητών στους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες του Τόκυο 2020), είναι αφορολόγητο ή εκπιπτόμενο αντίστοιχα για τον δότη, κατά τις ειδικότερες διατάξεις περί φορολογίας εισοδήματος φυσικών ή νομικών προσώπων.

Στο ανωτέρω άρθρο του ν. 4674/2020 (παράγραφος 6) περιλαμβάνεται νομοθετική εξουσιοδότηση για έκδοση απόφασης του αρμόδιου για τον αθλητισμό Υπουργού, με την οποία δύναται να ρυθμίζεται και κάθε άλλο ζήτημα ή λεπτομέρεια για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου αυτού.

3. Με το άρθρο 123 του ν. 4674/2020 προβλέπεται ότι σε περίπτωση λύσης κοινωφελούς επιχείρησης ή Δ.Ε.Υ.Α. ή ανώνυμης εταιρείας Ο.Τ.Α. ή των αμιγών επιχειρήσεων του π.δ. 410/1995, σύμφωνα με το άρθρο 76 του ν. 4443/2016 - Α' 232 (με το οποίο είχε αντικατασταθεί η παράγραφος 7 του άρθρου 109 του ν. 3852/2010) σε συνδυασμό με τις διατάξεις του άρθρου 265 του ν. 3463/2006 (Α' 114), απαλείφονται κάθε μορφής πρόσθετοι φόροι, πρόστιμα και προσαυξήσεις ή τόκοι εκπρόθεσμης καταβολής από τυχόν οφειλές τους προς το Δημόσιο και ο Δήμος αναλαμβάνει μόνο την κύρια οφειλή, εφόσον η σχετική απόφαση του οικείου Δημοτικού Συμβουλίου για λύση της επιχείρησης έχει ληφθεί πριν από την ψήφιση του άρθρου 15 του ν. 4483/2017 του Ιουλίου 2017 και του άρθρου 220 παράγραφοι 1 και 4 αντίστοιχα του ν. 4555/2018.


Ο ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΤΗΣ Α.Α.Δ.Ε.
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΙΤΣΙΛΗΣ

Αποφ. Α.Α.Δ.Ε. Α 1116/22.07.2024
Τροποποίηση της υπό στοιχεία Α 1157/12.10.2023 απόφασης του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.) «Καθορισμός του χρόνου και της διαδικασίας αναβάθμισης των Μέσων Πληρωμών, που χρησιμοποιούν οι οντότητες του άρθρου 1 του ν. 4308/2014 (Α 251), από τους Παρόχους Μέσων Πληρωμών (NSPs), για την ολοκλήρωση της διαδικασίας διασύνδεσης αυτών με τα Ταμειακά Συστήματα, καθώς και κάθε άλλου ειδικότερου θέματος για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 15Β του ν. 4987/2022 (ΚΦΔ). Τροποποίηση της υπό στοιχεία Α.1021/2023 (Β 1826) απόφασης του Διοικητή της ΑΑΔΕ.» (Β 5994).
Αποφ. Α.Α.Δ.Ε. Α 1114/17.07.2024
Τροποποίηση της υπό στοιχεία Α.1085/2023 απόφασης του Διοικητή της ΑΑΔΕ με θέμα «Πιστοποιητικό του άρθρου 54Α του ν. 4987/2022 (πιστοποιητικό ΕΝΦΙΑ)» (Β 3617).
Εγκ. Α.Α.Δ.Ε. Ε 2052/15.07.2024
Απαγορεύσεις και Περιορισμοί - Κοινοποίηση διατάξεων Καν. (ΕΕ) 2024/1745 του Συμβουλίου της 24ης Ιουνίου 2024 για την τροποποίηση του Κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 833/2014 του Συμβουλίου σχετικά με περιοριστικά μέτρα λόγω ενεργειών της Ρωσίας που αποσταθεροποιούν την κατάσταση στην Ουκρανία και παροχή οδηγιών.
Εγκ. Α.Α.Δ.Ε. Ε 2051/16.07.2024
Διευκρινίσεις για την εφαρμογή των διατάξεων της παρ.7 του άρθρου 28Α του ν.4172/2013 (Α'167) στους επαγγελματίες πωλητές λαϊκών αγορών.
Αποφ. Α.Α.Δ.Ε. Α 1112/15.07.2024
Τροποποίηση της υπό στοιχεία Α.1061/22.4.2024 απόφασης του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.) «Τύπος και περιεχόμενο της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων φορολογικού έτους 2023, των λοιπών εντύπων και των δικαιολογητικών εγγράφων που συνυποβάλλονται με αυτή. Τύπος και περιεχόμενο της πράξης διοικητικού/διορθωτικού προσδιορισμού φόρου φορολογικών ετών 2023 και εφεξής» (Β 2436).
Περισσότερα »

Γιώργου Δαλιάνη - Μαρίας Πουρνιά - Νίκης Χατζοπούλου:
Ανέγερση και πώληση οικοδομής από συνιδιοκτήτες οικοπέδου
Αθανασίου Λ. Βουθούνη:
Φορολογική και λογιστική μεταχείριση της ανέγερσης κτίσματος με δαπάνες του μισθωτή σε ακίνητο κυριότητας του εκμισθωτή (τρίτου)
Βασιλικής Ηλιοπούλου:
Υποχρεωτική χρήση τραπεζικού μέσου για συναλλαγές πάνω από 500 ευρώ
Γεωργίου Παλαιτσάκη:
Οι 20 σημαντικές αλλαγές σε φορολογία και οι συναλλαγές του νέου φορολογικού νόμου που εφαρμόζονται από 1.1.2024
Γεωργίου Ι. Δουκίδη:
Τεχνητή Νοημοσύνη και οι Προκλήσεις για το Χρηματοοικονομικό Κλάδο.
Γιώργου Δαλιάνη - Νάνσυ Καλλιανιώτη - Νίκης Χατζοπούλου:
Τραπεζικοί λογαριασμοί στο εξωτερικό παρατείνουν την παραγραφή
Αργύρη Καβουρίνου:
Απασχόληση - εργασία ανηλίκου
Γιώργου Δαλιάνη - Παναγιώτη Παπασταύρου - Νίκης Χατζοπούλου:
Θεώρηση συμφωνητικού από Εφορία και έννομες συνέπειες ως προς το κύρος της συναλλαγής
Επιμέλεια:
ΧΡΗΣΤΟΣ Ν. ΤΟΤΣΗΣ
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΧΡ. ΤΟΤΣΗΣ
Ειδήσεις - Κρίσεις Σχόλια
Aρθρο του Γιώργου Δαλιάνη
του Διονύση Σαμόλη
και της Νίκης Χατζοπούλου
Συμπληρωματικά στοιχεία του ΣΔΟΕ και της Οικονομικής Αστυνομίας παρατείνουν την παραγραφή;
Περισσότερα »
ΚΑΛΑΘΙ ΑΓΟΡΑΣ
Το καλάθι είναι άδειο