Σύμβαση Αποφυγής Διπλής Φορολογίας μεταξύ Ελλάδας και Φινλανδίας (ν. 1191/1981, Φ.Ε.Κ 206/31-7-1981/τ.Ά). Ερμηνεία και εφαρμογή του Άρθρου 12 για τη φορολογική μεταχείριση των δικαιωμάτων.
Υπ. Οικ. Πολ. 1024/04.02.2011
Με αφορμή ερωτήματα που τέθηκαν στην Υπηρεσία μας, από ελληνικές επιχειρήσεις που συναλλάσσονται με φινλανδικές εταιρείες, αλλά και από διάφορες φορολογικές Αρχές, σχετικά με το ως άνω θέμα, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα ως προς την ερμηνεία του άρθρου 12 της Σύμβασης αποφυγής διπλής φορολογίας (στο εξής ΣΑΔΦ) Ελλάδας - Φιλανδίας, προκειμένου να επιτυγχάνεται, κάθε φορά, η ορθή και ομοιόμορφη εφαρμογή της εν λόγω διάταξης:
Το άρθρο 12 της Σύμβασης, το οποίο αναφέρεται στη φορολογία του εισοδήματος από δικαιώματα, διακρίνει αυτά σε τρεις κατηγορίες. Ήτοι, τα πνευματικά (παρ. 3α), τα εμπορικά - βιομηχανικά (παρ. 3β) και αυτά που αφορούν επιστημονική, βιομηχανική ή εμπορική εμπειρία (παρ 3γ). Παράλληλα, με την παρ. 2 του άρθρου 12 προβλέπεται η περιορισμένη φορολόγηση στο Κράτος πηγής (με συντελεστή 10%) μόνο για τις κατηγορίες β και γ των δικαιωμάτων της παρ. 3. Συνεπώς, είναι προφανές ότι, για την κατηγορία α, που αφορά τα πνευματικά δικαιώματα, θα έχει εφαρμογή η παρ. 1 του ίδιου άρθρου.
Ειδικότερα, με την παρ. 1 του άρθρου 12 ορίζεται ότι δικαιώματα που προκύπτουν σε ένα Κράτος και καταβάλλονται σε κάτοικο του άλλου Κράτους μπορούν να φορολογούνται στο κράτος αυτό. Είναι λοιπόν σαφές ότι με τη διάταξη αυτή δεν προβλέπεται αποκλειστική φορολόγηση των πνευματικών δικαιωμάτων (κατηγορία α της παρ. 3) στο κράτος κατοικίας, αλλά παρέχεται το δικαίωμα και στα δύο Κράτη, δηλαδή, τόσο στο κράτος κατοικίας όσο και στο κράτος πηγής, να φορολογήσουν τα δικαιώματα αυτά, σύμφωνα με την εσωτερική τους νομοθεσία. Σημειώνεται ότι η αποκλειστική φορολόγηση στις Συμβάσεις Αποφυγής Διπλής Φορολογίας ορίζεται με τη διατύπωση «φορολογούνται μόνο».
Ενόψει των ανωτέρω είναι ευνόητο ότι, οποιαδήποτε διαφορετική ερμηνεία του συγκεκριμένου θέματος, παύει να ισχύει (όπως π.χ αυτή που αναφέρεται στην υπ’αρ. 22/1983 και με αριθμό πρωτ. Ε 15695/364 Εγκύκλιο του Υπουργείου, σελ. 25).
Απαλλαγή από ασφαλιστικές εισφορές των ποσών των προσαυξήσεων των επιδομάτων νυχτερινής εργασίας, αμοιβής υπερεργασίας, υπερωρίας και προσαύξησης αμοιβής για εργασία κατά τις Κυριακές και αργίες του Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου (Π.Δ 80/2022) εργαζομένων με καθεστώς πλήρους απασχόλησης.Αποφ. Α.Α.Δ.Ε. Α 1047/14.03.2025
Τροποποίηση της υπό στοιχεία Α.1123/15.07.2024 απόφασης του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων «Καθορισμός του περιεχόμενου και του μορφότυπου των ψηφιακών παραστατικών διακίνησης, της διαδικασίας, του τρόπου και των καναλιών διαβίβασης αυτών στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), καθώς και κάθε άλλου ειδικότερου θέματος για την εφαρμογή της ψηφιακής παρακολούθησης διακίνησης αγαθών» (Β 4571).Αποφ. Α.Α.Δ.Ε. Α 1044/10.03.2025
Τροποποίηση της υπό στοιχεία Α. 1051/2019 απόφασης του Διοικητή της ΑΑΔΕ «Καθορισμός όρων, προϋποθέσεων και διατυπώσεων για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 129 του ν. 2960/2001, ως προς τη δήλωση άφιξης κοινοτικών οχημάτων, για σκοπούς επιβολής τέλους ταξινόμησης» (Β 434).Αποφ. Α.Α.Δ.Ε. Α 1043/10.03.2025
Τροποποίηση της υπό στοιχεία Α 1203/16.05.2019 απόφασης του Διοικητή της ΑΑΔΕ «Δικαιολογητικά και διατυπώσεις προσδιορισμού και διαμόρφωσης της φορολογητέας αξίας για την επιβολή του τέλους ταξινόμησης στα αυτοκίνητα οχήματα και τις μοτοσικλέτες» (Β 1933).Εγκ. Α.Α.Δ.Ε. Ε 2017/11.03.2025
Στατιστικά κατώφλια έτους 2025 για την υποβολή δήλωσης Intrastat