Πέμπτη, 25 Απριλίου 2024

www.totsisgroup.gr Est.1954                                          Totsis Group 70 Χρόνια

Λεπτομέρειες Άρθρου
Τετάρτη 17 Ιουνίου 2009
Υπ. Οικ. 1022502/11.6.2009/Πολ. 1082
Διανομή μερισμάτων ημεδαπών ΑΕ σε αλλοδαπούς.
Φορολογική μεταχείριση των μερισμάτων που διανέμουν ημεδαπές Α.Ε. σε αλλοδαπούς δικαιούχους, μετά την εφαρμογή των σχετικών διατάξεων του ν. 3697/2008 (ΦΕΚ Α 194). Εφαρμογή των αντίστοιχων διατάξεων, στο πλαίσιο των Συμβάσεων/Συμφωνιών Αποφυγής Διπλής Φορολογίας (Σ.Α.Δ.Φ.) του Εισοδήματος.

ΣΧΕΤ.: Η με αριθ. 1000193/31.12.2008/Πολ. 1180 εγκύκλιος της Δ/νσης Φορολογίας Εισοδήματος (Δ.12).

Υπ. Οικ. 1022502/11.6.2009/Πολ. 1082

Αναφορικά με το ως άνω σχετικό και για θέματα που εμπίπτουν στην αρμοδιότητα της Υπηρεσίας μας, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:

1. Εσωτερική νομοθεσία [άρθρο 18, ν. 3697/2008 (ΦΕΚ Α 194)].
Με τη διάταξη της παρ. 1 του άρθρου 18 του ν. 3697/2008 αντικαταστάθηκε η παράγραφος 1 του άρθρου 54 του ΚΦΕ ως εξής: "1. Στα κέρδη που διανέμουν οι ημεδαπές ανώνυμες εταιρείες με τη μορφή, αμοιβών και ποσοστών των μελών του διοικητικού συμβουλίου και των διευθυντών, αμοιβών εργατοϋπαλληλικού προσωπικού, εκτός μισθού, καθώς και μερισμάτων ή προμερισμάτων σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα ημεδαπά ή αλλοδαπά, ενώσεις προσώπων ή ομάδες περιουσίας, ανεξάρτητα αν η καταβολή τους γίνεται σε μετρητά ή μετοχές, ενεργείται παρακράτηση φόρου με συντελεστή δέκα τοις εκατό (10%). Με την παρακράτηση αυτή εξαντλείται η φορολογική υποχρέωση των δικαιούχων για τα πιο πάνω εισοδήματα. Ειδικά, οι ημεδαπές εταιρείες δεν προβαίνουν σε παρακράτηση φόρου επί των κερδών που διανέμουν προς εταιρείες άλλων κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, των οποίων είναι θυγατρικές, με τις προϋποθέσεις του άρθρου 11 του ν. 2578/1998 (ΦΕΚ Α΄ 30), όπως ισχύει.......................................................".
Επίσης, με τη διάταξη της παρ. 3 του ανωτέρω άρθρου ορίζεται ότι:"Οι διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου εφαρμόζονται για μερίσματα που εισπράττονται από 01.01.2009 και μετά".
Περαιτέρω, με τη διάταξη της παρ. 6 του ιδίου άρθρου προστέθηκε στην παράγραφο 6 του άρθρου 54 του ΚΦΕ, όπως αναριθμήθηκε με την παράγραφο 2 του άρθρου αυτού, νέα περίπτωση ζ΄ ως εξής: "ζ) Ειδικά για τα εισοδήματα που αναφέρονται στην παράγραφο 1, ............... Ο παρακρατηθείς φόρος αποδίδεται με την υποβολή δήλωσης στο Δημόσιο εφάπαξ εντός του επόμενου μήνα από αυτόν εντός του οποίου έγινε η παρακράτηση".
Επιπρόσθετα, με τη διάταξη της παρ. 7 του ως άνω άρθρου αντικαταστάθηκε η περίπτωση α της παραγράφου 7 του άρθρου 54 του ΚΦΕ, όπως αναριθμήθηκε με την παράγραφο 2 του άρθρου αυτού, προβλέποντας ότι υπόχρεος σε παρακράτηση φόρου ορίζεται: "α) Για τα εισοδήματα των περιπτώσεων α, β, γ και ζ της προηγούμενης παραγράφου, η ημεδαπή ανώνυμη εταιρεία που τα καταβάλλει".

2. Εφαρμοστέες διατάξεις στο πλαίσιο των Σ.Α.Δ.Φ.
Για τη φορολογική μεταχείριση των μερισμάτων που αποκτώνται από κατοίκους (φυσικά ή νομικά πρόσωπα) Κρατών, με τα οποία η Ελλάδα έχει συνομολογήσει Συμβάσεις/Συμφωνίες για την Αποφυγή της Διπλής Φορολογίας του Εισοδήματος, εφαρμόζονται οι διατάξεις των οικείων Συμβάσεων/Συμφωνιών, οι οποίες ρυθμίζουν τη φορολόγησή τους (1*) .
Προς διευκόλυνσή σας, σας παραθέτουμε συνημμένο πίνακα με τα ποσοστά παρακράτησης φόρου, τα οποία πρόκειται, υπό προϋποθέσεις(2*) , να εφαρμοστούν. Συνεπώς, οι αρμόδιες Δ.Ο.Υ., προς τις οποίες απευθύνεται το παρόν, είναι αναγκαίο να ανατρέχουν σε κάθε περίπτωση στο αντίστοιχο άρθρο της εκάστοτε Σύμβασης, το οποίο προσδιορίζει τη φορολογική μεταχείριση του συγκεκριμένου εισοδήματος και να εξετάζουν με προσοχή τους όρους που αναφέρονται σε αυτό, προκειμένου να επιτευχθεί η ορθή και ομοιόμορφη εφαρμογή των σχετικών διατάξεων.
Επισημαίνεται ότι, στην περίπτωση που το ποσοστό φόρου, το οποίο προβλέπεται από τις διατάξεις της εσωτερικής μας νομοθεσίας (ΚΦΕ ν. 2238/1994), είναι ευνοϊκότερο από τα αναφερόμενα στο συνημμένο Πίνακα, τότε θα εφαρμόζεται το ποσοστό που ορίζεται από τις διατάξεις της εσωτερικής μας νομοθεσίας.
Διευκρινίζεται, επίσης, ότι στο εγγύς μέλλον θα υπάρξουν αλλαγές στον εν λόγω πίνακα δεδομένου ότι ορισμένες Συμβάσεις είναι στο στάδιο της αναθεώρησης ή επίκειται η υπογραφή νέων με άλλα Κράτη. Είναι ευνόητο ότι, η Υπηρεσία μας θα επικαιροποιεί το συγκεκριμένο πίνακα, ενώ παράλληλα είναι αρμόδια για τη διευκρίνιση θεμάτων που τυχόν ανακύψουν στις Δ.Ο.Υ. κατά την εφαρμογή των διατάξεων των διμερών Συμβάσεων.
Υπενθυμίζεται ότι, όπως προαναφέρθηκε στην παρ. 1 του παρόντος, οι ημεδαπές εταιρείες δεν προβαίνουν σε παρακράτηση φόρου επί των κερδών που διανέμουν προς εταιρείες άλλων κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, των οποίων είναι θυγατρικές, με τις προϋποθέσεις του άρθρου 11 του ν. 2578/1998 (ΦΕΚ Α 30). Στην περίπτωση αυτή εφαρμόζονται οι διατάξεις του εν λόγω νόμου, καθώς δεν υφίσταται υποχρέωση παρακράτησης φόρου και ως εκ τούτου δεν παρίσταται ανάγκη προσφυγής στις διατάξεις των Συμβάσεων Αποφυγής Διπλής Φορολογίας του Εισοδήματος.

3. Διαδικασίες στο πλαίσιο των Σ.Α.Δ.Φ.
Όσον αφορά στην εφαρμογή των διατάξεων των Σ.Α.Δ.Φ. του Εισοδήματος, με την υπ. αριθ. 1006012/19.1.1990/Πολ. 1013 εγκύκλιο της Υπηρεσίας μας, καθιερώθηκε η διαδικασία "πιστοποίησης της φορολογικής κατοικίας (residence certification system)". Με τη διαδικασία αυτή, η οποία ακολουθείται στην περίπτωση που αλλοδαπό φυσικό ή νομικό πρόσωπο, κάτοικος συμβατικής χώρας, αποκτά εισόδημα στην Ελλάδα, εφαρμόζονται άμεσα οι διατάξεις της οικείας Σύμβασης, υπό την προϋπόθεση ότι υποβάλλεται ταυτόχρονα, στην καθ΄ ύλην αρμόδια Δ.Ο.Υ., πιστοποιητικό κατοικίας του αλλοδαπού δικαιούχου (φυσικού ή νομικού προσώπου). Με μια σειρά εσωτερικών διαταγών (3*) εδόθησαν οδηγίες σχετικά με τα έντυπα, τα οποία απαιτείται να υποβάλονται από τον αλλοδαπό (φυσικό ή νομικό πρόσωπο) δικαιούχο του εισοδήματος, για την εφαρμογή των διμερών Συμβάσεων που έχει συνάψει η Ελλάδα με άλλες χώρες.
Ως εκ τούτου, οι αλλοδαποί δικαιούχοι, κάτοικοι συμβατικών κρατών, εφόσον επικαλούνται τις ευεργετικές διατάξεις των ανωτέρω Συμβάσεων, θα πρέπει να προσκομίσουν τα προαναφερόμενα έντυπα, δεόντως συμπληρωμένα και υπογεγραμμένα. Στη συνέχεια, η "ημεδαπή ανώνυμη εταιρεία που διανέμει κέρδη με τη μορφή μερισμάτων ή προμερισμάτων", η οποία και υποχρεούται να αποδώσει το φόρο στο Δημόσιο, σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στην παρ. 1 του παρόντος, οφείλει να υποβάλει τα εν λόγω έντυπα στην καθ ύλην αρμόδια Δ.Ο.Υ., προκειμένου να εφαρμοσθούν άμεσα οι ευνοϊκότερες διατάξεις της εκάστοτε Σύμβασης.
Επισημαίνεται ότι, για τις ημεδαπές ανώνυμες εταιρείες που είναι εισηγμένες στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών και οι οποίες υποχρεούνται, εφόσον διανέμουν κέρδη με τη μορφή μερισμάτων ή προμερισμάτων, να αποδώσουν το φόρο στο Δημόσιο, θα ακολουθήσουν εξειδικευμένες οδηγίες σχετικά με την υποβολή και την τήρηση των εντύπων που αναφέρονται στην υποσημείωση 3 του παρόντος.
Είναι προφανές ότι, στην περίπτωση που δεν υποβληθούν τα ως άνω έντυπα, θα πρέπει να εφαρμοσθούν απευθείας οι διατάξεις της εσωτερικής μας νομοθεσίας (Κ.Φ.Ε. ν. 2238/1994). Εάν, όμως, από τις διατάξεις της διμερούς Σύμβασης προβλέπεται ευνοϊκότερη φορολογική μεταχείριση για το συγκεκριμένο εισόδημα, τότε προκειμένου να επιστραφεί στον αλλοδαπό δικαιούχο ο φόρος που παρακρατήθηκε κατά παρέκκλιση των διατάξεων της οικείας Σύμβασης, αυτός οφείλει να υποβάλλει στην Υπηρεσία μας την «Ετήσια Αίτηση Επιστροφής Φόρου Εισοδήματος»(4*) , δεόντως συμπληρωμένη και υπογεγραμμένη. Στην εν λόγω αίτηση είναι ενσωματωμένο και το «Πιστοποιητικό Φορολογικής Κατοικίας», το οποίο θα πρέπει να συμπληρωθεί, να υπογραφεί και να σφραγισθεί από την αρμόδια φορολογική αρχή του Κράτους Κατοικίας του. (5*)

_________________________________________________

(1*) Το άρθρο 10 του Προτύπου Σύμβασης του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης.
(2*) Π.χ. το ποσοστό παρακράτησης δεν έχει εφαρμογή στην περίπτωση που ο δικαιούχος των μερισμάτων, κάτοικος (resident) συμβατικής χώρας, διεξάγει εργασίες στην Ελλάδα, όπου η καταβάλλουσα τα μερίσματα εταιρεία είναι κάτοικος, μέσω μιας μόνιμης εγκατάστασης ή παρέχει ανεξάρτητες προσωπικές υπηρεσίες, στην Ελλάδα, από καθορισμένη βάση, και η συμμετοχή (HOLDING) σε σχέση με την οποία καταβάλλονται τα μερίσματα συνδέεται ουσιαστικά με αυτήν τη μόνιμη εγκατάσταση ή την καθορισμένη βάση. Σε αυτή την περίπτωση, εφαρμόζονται οι διατάξεις των άρθρων που ρυθμίζουν τη φορολόγηση των Κερδών Επιχειρήσεων ή των Ανεξάρτητων Προσωπικών Υπηρεσιών, ανάλογα με την περίπτωση.
(3*) (α) 1080620/5.7.1995/Πολ. 1187 (Αιτήσεις για την εφαρμογή της Σ.Α.Δ.Φ. με ενσωματωμένο το Πιστοποιητικό Φορολογικής Κατοικίας για κατοίκους του Ην. Βασιλείου, του Βελγίου και της Γαλλίας, όλων των άλλων χωρών-πλην ορισμένων εξαιρέσεων- και της Κύπρου),
(β) 1027674/5.4.1999/Πολ. 1107, 1071905/20.7.2005/Πολ. 1107 και 1048348/16.5.2006/Πολ. 1079 (Αίτηση για την εφαρμογή της Σ.Α.Δ.Φ. και Πιστοποιητικό Φορολογικής Κατοικίας για κατοίκους των Η.Π.Α.),
(γ) 1116070/31.12.2003/Πολ. 1145 (Αίτηση για την εφαρμογή της Σ.Α.Δ.Φ. με ενσωματωμένο το Πιστοποιητικό Φορολογικής Κατοικίας για κατοίκους της Ισπανίας),
(δ) 1061888/23.6.2005/Πολ. 1092, 1048350/16.5.2006/Πολ. 1078 και 1072224/2.8.2006/Πολ. 1103 (Αίτηση για την εφαρμογή της Σ.Α.Δ.Φ. και Πιστοποιητικό Φορολογικής Κατοικίας για κατοίκους της Τουρκίας),
(ε) 1017531/16.2.2006/Πολ. 1025 (Αίτηση για την εφαρμογή της Σ.Α.Δ.Φ. με ενσωματωμένο το Πιστοποιητικό Φορολογικής Κατοικίας για κατοίκους της Πολωνίας).
Επισημαίνεται ότι, τα συγκεκριμένα έντυπα, με τις οδηγίες συμπλήρωσής τους, μπορείτε να τα αναζητήσετε στην ιστοσελίδα: www.gsis.gr/ddos Έντυπα σχετικά με Συμβάσεις Aποφυγής Διπλής Φορολογίας-Forms for Double Taxation Conventions.
(4*) Επισημαίνεται ότι, τα εν λόγω έντυπα, με τις οδηγίες συμπλήρωσής τους, μπορείτε να τα αναζητήσετε στην ιστοσελίδα: www.gsis.gr/ddos Έντυπα σχετικά με Συμβάσεις Aποφυγής Διπλής Φορολογίας-Forms for Double Taxation Conventions.
(5*) Σημειώνεται ότι, οι φορολογικές αρχές των ΗΠΑ και της Τουρκίας δεν υπογράφουν και δεν σφραγίζουν το ενσωματωμένο πιστοποιητικό κατοικίας και τούτο γιατί εκδίδουν το δικό τους πιστοποιητικό κατοικίας.


ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ ΜΕΡΙΣΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΚΑΤΑΒΑΛΛΟΥΝ ΗΜΕΔΑΠΕΣ Α.Ε. ΣΕ ΑΛΛΟΔΑΠΟΥΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΚΡΑΤΩΝ
ΜΕ ΤΑ ΟΠΟΙΑ Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΧΕΙ ΣΥΝΑΨΕΙ Σ.Α.Δ.Φ. ΤΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ


ΧΩΡΑ

ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ

ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

ΠΟΣΟΣΤΟ(6*)

1. ΑΙΓΥΠΤΟΣ

ν. 3484/2006

παρ. 2, άρθρο 10

10%

2. ΑΛΒΑΝΙΑ

ν. 2755/1999

παρ. 2, άρθρο 10

5%

3. ΑΡΜΕΝΙΑ

ν. 3014/2002

παρ. 2, άρθρο 10

10%

4. α) ΑΥΣΤΡΙΑ|(7*)

ν.δ. 994/1971

παρ. 1, άρθρο 10

Εσωτερική Νομοθεσία

β) ΑΥΣΤΡΙΑ(8*)

ν. 3724/2008

παρ. 2, άρθρο 10

α) 5% (εάν ο πραγματικός δικαιούχος είναι εταιρεία -εκτός από προσωπική εταιρεία-, η οποία κατέχει τουλάχιστον το 25% του κεφαλαίου της εταιρείας που καταβάλλει τα μερίσματα).

 

β) 15% (στις λοιπές περιπτώσεις).

5. ΒΕΛΓΙΟ

ν. 3407/2005

παρ. 2, άρθρο 10

α) 5% (εάν ο πραγματικός δικαιούχος είναι εταιρεία, η οποία κατέχει τουλάχιστον το 25% του κεφαλαίου της εταιρείας που καταβάλλει τα μερίσματα).

 

β) 15% (στις λοιπές περιπτώσεις).

6. ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ

ν. 2255/1994

παρ. 2, άρθρο 10 άρθρο 5

10%

ν. 2927/2001

7. ΓΑΛΛΙΑ

ν.δ. 4386/1964

παρ. 1, άρθρο 9

Εσωτερική Νομοθεσία

8. ΓΕΡΜΑΝΙΑ

α.ν. 52/1967

παρ. 2, άρθρο VI

25%

9. ΓΕΩΡΓΙΑ

ν. 3045/2002

παρ. 2, άρθρο 10

8%

10. ΔΑΝΙΑ

ν. 1986/1991

παρ. 2α, άρθρο 10

38%

11. ΕΛΒΕΤΙΑ

ν. 1502/1984

Πρωτόκολλο

ΥΠΟ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ

12. ΕΣΘΟΝΙΑ

ν. 3682/2008

παρ. 2, άρθρο 10

α) 5% (εάν ο πραγματικός δικαιούχος είναι εταιρεία -εκτός από προσωπική εταιρεία-, η οποία κατέχει τουλάχιστον το 25% του κεφαλαίου της εταιρείας που καταβάλλει τα μερίσματα).

 

β) 15% (στις λοιπές περιπτώσεις).

13. Η.Π.Α.

ν.δ. 2548/1953

άρθρο IX

Εσωτερική Νομοθεσία

14. ΗΝ. ΒΑΣΙΛΕΙΟ

ν.δ. 2732/1953

παρ. 1, άρθρο XIV

Εσωτερική Νομοθεσία

15. ΙΝΔΙΑ

ν.δ. 4580/1966

άρθρο VIII

Εσωτερική Νομοθεσία

 

 

 

 

16. ΙΡΛΑΝΔΙΑ

ν. 3300/2004

παρ. 2, άρθρο 10

α) 5% (εάν ο πραγματικός δικαιούχος είναι εταιρεία, η οποία κατέχει τουλάχιστον το 25% του δικαιώματος ψήφου της εταιρείας που καταβάλλει τα μερίσματα).

 

β) 15% (στις λοιπές περιπτώσεις).

17. ΙΣΛΑΝΔΙΑ

ν. 3684/2008

παρ. 2, άρθρο 10

α) 5% (εάν ο πραγματικός δικαιούχος είναι εταιρεία -εκτός από προσωπική εταιρεία-, η οποία κατέχει τουλάχιστον το 25% του κεφαλαίου της εταιρείας που καταβάλλει τα μερίσματα).

 

β) 15% (στις λοιπές περιπτώσεις).

18. ΙΣΠΑΝΙΑ

ν. 3015/2002

παρ. 2, άρθρο 10

α) 5% (εάν ο πραγματικός δικαιούχος είναι εταιρεία -εκτός από προσωπική εταιρεία-, η οποία κατέχει τουλάχιστον το 25% του κεφαλαίου της εταιρείας που καταβάλλει τα μερίσματα).

 

 

β) 10% (στις λοιπές περιπτώσεις).

19. ΙΣΡΑΗΛ

ν. 2572/1998

παρ. 1, άρθρο 10

Εσωτερική Νομοθεσία

20. ΙΤΑΛΙΑ

ν. 1927/1991

παρ. 2, άρθρο 10

15%

21. ΚΑΤΩ ΧΩΡΕΣ

ν. 1455/1984

Πρωτόκολλο

ΥΠΟ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ

(ΟΛΛΑΝΔΙΑ)

 

 

22. ΚΙΝΑ

ν. 3331/2005

παρ. 2, άρθρο 10

α) 5% (εάν ο πραγματικός δικαιούχος είναι εταιρεία -εκτός από προσωπική εταιρεία-, η οποία κατέχει τουλάχιστον το 25% του κεφαλαίου της εταιρείας που καταβάλλει τα μερίσματα).

 

 

β) 10% (στις λοιπές περιπτώσεις).

23. ΚΟΡΕΑ

ν. 2571/1998

παρ. 2, άρθρο 10

α) 5% (εάν ο πραγματικός δικαιούχος είναι εταιρεία -εκτός από προσωπική εταιρεία-, η οποία κατέχει τουλάχιστον το 25% του κεφαλαίου της εταιρείας που καταβάλλει τα μερίσματα).

 

 

β) 15% (στις λοιπές περιπτώσεις).

24. ΚΟΥΒΕΙΤ

ν. 3330/2005

παρ. 2, άρθρο 10

5%[4]

25. ΚΡΟΑΤΙΑ

ν. 2653/1998

παρ. 2, άρθρο 10

α) 5% (εάν ο πραγματικός δικαιούχος είναι εταιρεία -εκτός από προσωπική εταιρεία-, η οποία κατέχει τουλάχιστον το 25% του κεφαλαίου της εταιρείας που καταβάλλει τα μερίσματα).

 

 

β) 10% (στις λοιπές περιπτώσεις).

26. ΚΥΠΡΟΣ

α.ν. 573/1968

παρ. 2, άρθρο 9

25%

27. ΛΕΤΟΝΙΑ

ν. 3318/2005

παρ. 2, άρθρο 10

α) 5% (εάν ο πραγματικός δικαιούχος είναι εταιρεία -εκτός από προσωπική εταιρεία-, η οποία κατέχει τουλάχιστον το 25% του κεφαλαίου της εταιρείας που καταβάλλει τα μερίσματα).

β) 10% (στις λοιπές περιπτώσεις) .

28. ΛΙΘΟΥΑΝΙΑ

ν. 3356/2005

παρ. 2, άρθρο 10

α) 5% (εάν ο πραγματικός δικαιούχος είναι εταιρεία -εκτός από προσωπική εταιρεία-, η οποία κατέχει τουλάχιστον το 25% του κεφαλαίου της εταιρείας που καταβάλλει τα μερίσματα).

β) 15% (στις λοιπές περιπτώσεις).

29. ΛΟΥΞΕΜ/ΡΓΟ[5]

ν. 2319/1995

παρ. 2α, άρθρο 10

38%

30. ΜΑΛΤΑ

ν. 3681/2008

παρ. 2α, άρθρο 10

i) 5% (εάν ο πραγματικός δικαιούχος είναι εταιρεία -εκτός από προσωπική εταιρεία-, η οποία κατέχει τουλάχιστον το 25% του κεφαλαίου της εταιρείας που καταβάλλει τα μερίσματα).

 

ii) 10% (στις λοιπές περιπτώσεις).

31. ΜΕΞΙΚΟ

ν. 3406/2005

παρ. 2, άρθρο 10

10%

32. ΜΟΛΔΑΒΙΑ

ν. 3357/2005

παρ. 2, άρθρο 10

α) 5% (εάν ο πραγματικός δικαιούχος είναι εταιρεία -εκτός από προσωπική εταιρεία-, η οποία κατέχει τουλάχιστον το 25% του κεφαλαίου της εταιρείας που καταβάλλει τα μερίσματα).

 

β) 15% (στις λοιπές περιπτώσεις).

33. ΝΟΡΒΗΓΙΑ

ν. 1924/1991

παρ. 2α, άρθρο 10

40%

34. ΝΟΤ. ΑΦΡΙΚΗ

ν. 3085/2002

παρ. 2, άρθρο 10

α) 5% (εάν ο πραγματικός δικαιούχος είναι εταιρεία -εκτός από προσωπική εταιρεία-, η οποία κατέχει τουλάχιστον το 25% του κεφαλαίου της εταιρείας που καταβάλλει τα μερίσματα).

 

β) 15% (στις λοιπές περιπτώσεις) .

35. ΟΥΓΓΑΡΙΑ

ν. 1496/1984

Πρωτόκολλο

ΥΠΟ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ

36. ΟΥΖΜΠΕΚΙΣΤΑΝ

ν. 2659/1998

παρ. 2, άρθρο 10

8%

37. ΟΥΚΡΑΝΙΑ

ν. 3046/2002

παρ. 2, άρθρο 10

α) 5% (εάν ο πραγματικός δικαιούχος είναι εταιρεία -εκτός από προσωπική εταιρεία-, η οποία κατέχει τουλάχιστον το 25% του κεφαλαίου της εταιρείας που καταβάλλει τα μερίσματα).

 

β) 10% (στις λοιπές περιπτώσεις) .

38. ΠΟΛΩΝΙΑ

ν. 1939/1991

παρ. 1, άρθρο 10

Εσωτερική Νομοθεσία

39. ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ

ν. 3009/2002

παρ. 2, άρθρο 10

15%

40. ΡΟΥΜΑΝΙΑ

ν. 2279/1995

Πρωτόκολλο

ΥΠΟ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ

41. ΡΩΣΙΑ

ν. 3047/2002

παρ. 2, άρθρο 10

α) 5% (εάν ο πραγματικός δικαιούχος είναι εταιρεία -εκτός από προσωπική εταιρεία-, η οποία κατέχει τουλάχιστον το 25% του κεφαλαίου της εταιρείας που καταβάλλει τα μερίσματα).

 

β) 10% (στις λοιπές περιπτώσεις) .

42. ΣΛΟΒΑΚΙΑ

ν. 1838/1989

παρ. 1, άρθρο 10

Εσωτερική Νομοθεσία

43. ΣΛΟΒΕΝΙΑ

ν. 3084/2002

παρ. 2, άρθρο 10

10%

44. ΣΟΥΗΔΙΑ

ν. 4300/1963

παρ. 2, άρθρο VII

0%

45. ΤΟΥΡΚΙΑ

ν. 3228/2004

παρ. 2, άρθρο 10

15%

46. ΤΣΕΧΙΑ

ν. 1838/1989

παρ. 1, άρθρο 10

Εσωτερική Νομοθεσία

47. ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ

ν. 1191/1981

παρ. 2α, άρθρο 10

47%

 




____________________________________________

(6) Στην περίπτωση που το ποσοστό φόρου, το οποίο προβλέπεται από τις διατάξεις της εσωτερικής μας νομοθεσίας (ΚΦΕ ν. 2238/1994), είναι ευνοϊκότερο από τα αναφερόμενα στον εν λόγω Πίνακα, τότε θα εφαρμόζεται το ποσοστό που ορίζεται από τις διατάξεις της εσωτερικής μας νομοθεσίας.
(7) Η εν λόγω Σύμβαση θα έχει ισχύ έως την 31.12.2009.
(8) Η αναθεωρημένη Σύμβαση τίθεται σε ισχύ από την 01.01.2010 και εντεύθεν.
(9) Σημειώνεται ότι, απαλλάσσονται από το φόρο οι πραγματικοί δικαιούχοι που αναφέρονται στην παράγραφο 3 του άρθρου 10.
(10) Η Σύμβαση Ελλάδας-Λουξεμβούργου δεν θα εφαρμόζεται σε εταιρείες, όπως αυτές καθορίζονται στο άρθρο 28 της εν λόγω Σύμβασης.



Εγκ. Α.Α.Δ.Ε. Ε 2029/23.04.2024
Παροχή διευκρινίσεων σχετικά με τα άρθρα 88 - 91 του ν. 5104/2024 (Α 58) περί απώλειας νομοθετικών ρυθμίσεων.
Αποφ. Α.Α.Δ.Ε. Α 1061/22.04.2024
Τύπος και περιεχόμενο της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων φορολογικού έτους 2023, των λοιπών εντύπων και των δικαιολογητικών εγγράφων που συνυποβάλλονται με αυτή. Τύπος και περιεχόμενο της πράξης διοικητικού/διορθωτικού προσδιορισμού φόρου φορολογικών ετών 2023 και εφεξής.
Εγκ. Α.Α.Δ.Ε. Ε 2027/16.04.2024
Διευκρινίσεις για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 28Α και της παρ. 6 του άρθρου 27 του ν.4172/2013 (Α 167)
Εγκ. Α.Α.Δ.Ε. Ε 2028/19.04.2024
Οδηγίες συμπλήρωσης εντύπου Ε3 (Κατάσταση Οικονομικών Στοιχείων από Επιχειρηματική Δραστηριότητα) και Κατάστασης Φορολογικής Αναμόρφωσης φορολογικού έτους 2023.
Α.Υ.Ο. Α 1059/18.04.2024
Ψηφιακή υποβολή δήλωσης φόρου δωρεάς προς τα πρόσωπα της παρ. 3 άρθρου 25 του ν. 2961/2001 - «Δήλωση φόρου δωρεάς ακινήτων, κινητών και χρημάτων προς τα πρόσωπα της παρ. 3 του άρθρου 25 του ν. 2961/2001, μέσω της εφαρμογής myPROPERTY
Περισσότερα »

Εγκύκλιος e-ΕΦΚΑ 18/2024
Παροχή οδηγιών για την εφαρμογή της παρ. 9 του άρθρου 109 του ν. 3852/2010, όπως ισχύει, περί αναδοχής οφειλών από Ο.Τ.Α.
Εγκύκλιος e-ΕΦΚΑ 17/2024
Νέα κατάταξη, από 01.04.2024, σε ασφαλιστικές κλάσεις των αμειβομένων εργαζομένων με κυμαινόμενες αποδοχές για το έτος 2024, λόγω αύξησης του νόμιμου κατώτατου ημερομίσθιο των εργατοτεχνιτών.
Εγκύκλιος e-ΕΦΚΑ 14/2024
Ασφάλιση ιδιοκτητών τουριστικών καταλυμάτων κατ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 125 ν. 5078/2023 (ΦΕΚ 211/τ.Α/20.12.23)
Εγκύκλιος e-ΕΦΚΑ 9/2024
Χορήγηση εφάπαξ παροχής σε κληρικούς (άρθρο 122 Ν. 5078/2023 ΦΕΚ 211/τ. Α 7/20.12.2023)
Εγκύκλιος e-ΕΦΚΑ 8/2024
«Αναπροσαρμογή από 1/1/2024: α) του ανωτάτου ορίου ασφαλιστέων αποδοχών, β) των ποσών ασφαλιστικών κατηγοριών, κλάδου εφάπαξ παροχών (πρόνοιας), του e-ΕΦΚΑ έμμισθων δικηγόρων Δημοσίου και μισθωτών μηχανικών-υγειονομικών, που απασχολούνται στο Δημόσιο Τομέα με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου και γ) των ποσών ασφαλιστικών κατηγοριών, κλάδου επικουρικής ασφάλισης του e-ΕΦΚΑ και του Τ.Ε.Κ.Α., έμμισθων δικηγόρων Δημοσίου και μισθωτών μηχανικών, που απασχολούνται...
Περισσότερα »
Γιώργου Δαλιάνη - Μαρίας Πουρνιά - Νίκης Χατζοπούλου:
Ανέγερση και πώληση οικοδομής από συνιδιοκτήτες οικοπέδου
Αθανασίου Λ. Βουθούνη:
Φορολογική και λογιστική μεταχείριση της ανέγερσης κτίσματος με δαπάνες του μισθωτή σε ακίνητο κυριότητας του εκμισθωτή (τρίτου)
Βασιλικής Ηλιοπούλου:
Υποχρεωτική χρήση τραπεζικού μέσου για συναλλαγές πάνω από 500 ευρώ
Γεωργίου Παλαιτσάκη:
Οι 20 σημαντικές αλλαγές σε φορολογία και οι συναλλαγές του νέου φορολογικού νόμου που εφαρμόζονται από 1.1.2024
Γεωργίου Ι. Δουκίδη:
Τεχνητή Νοημοσύνη και οι Προκλήσεις για το Χρηματοοικονομικό Κλάδο.
Γιώργου Δαλιάνη - Νάνσυ Καλλιανιώτη - Νίκης Χατζοπούλου:
Τραπεζικοί λογαριασμοί στο εξωτερικό παρατείνουν την παραγραφή
Αργύρη Καβουρίνου:
Απασχόληση - εργασία ανηλίκου
Γιώργου Δαλιάνη - Παναγιώτη Παπασταύρου - Νίκης Χατζοπούλου:
Θεώρηση συμφωνητικού από Εφορία και έννομες συνέπειες ως προς το κύρος της συναλλαγής
Επιμέλεια:
ΧΡΗΣΤΟΣ Ν. ΤΟΤΣΗΣ
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΧΡ. ΤΟΤΣΗΣ
Ειδήσεις - Κρίσεις Σχόλια
Aρθρο του Γιώργου Δαλιάνη
του Διονύση Σαμόλη
και της Νίκης Χατζοπούλου
Συμπληρωματικά στοιχεία του ΣΔΟΕ και της Οικονομικής Αστυνομίας παρατείνουν την παραγραφή;
Περισσότερα »
ΚΑΛΑΘΙ ΑΓΟΡΑΣ
Το καλάθι είναι άδειο