Πέμπτη, 25 Απριλίου 2024

www.totsisgroup.gr Est.1954                                          Totsis Group 70 Χρόνια

Λεπτομέρειες Άρθρου
Πέμπτη 11 Απριλίου 2019
Εγκ. Α.Α.Δ.Ε. Ε 2031/15.02.2019

Κοινοποίηση των διατάξεων του άρθρου 64 του ν. 4583/2018 (ΦΕΚ 212/Α) και της αρ. πρωτ. Α 1051/06.02.2019 (ΦΕΚ 434/Β) Απόφασης Διοικητή Α.Α.Δ.Ε. «Καθορισμός όρων, προϋποθέσεων και διατυπώσεων για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 129 του ν.2960/01, ως προς τη δήλωση άφιξης κοινοτικών οχημάτων, για σκοπούς τέλους ταξινόμησης»


Εγκ. Α.Α.Δ.Ε. Ε 2031/15.02.2019


Με την παρούσα κοινοποιούνται για ενημέρωση και εφαρμογή:

α) οι διατάξεις του άρθρου 64 του ν.4583/2018 (ΦΕΚ 212/Α), με το οποίο τροποποιήθηκαν τα άρθρα 129 και 137 του ν.2960/2001

β) η αρ. πρωτ. Α.1051/2019 (ΦΕΚ 434/Β) Απόφαση Διοικητή Α.Α.Δ.Ε. «Καθορισμός όρων, προϋποθέσεων και διατυπώσεων για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 129 του ν.2960/2001, ως προς τη δήλωση άφιξης κοινοτικών οχημάτων, για σκοπούς τέλους ταξινόμησης»

1. Ειδικότερα με την περίπτωση α της παραγράφου 1 του άρθρου 64 του ν. 4583/2018, αντικαταστάθηκε η παράγραφος 1 του άρθρου 129 του ν.2960/2001, με την οποία ορίζεται ότι τα κοινοτικά οχήματα, όπως αυτά αναφέρονται στα άρθρα 121, 121α, 122, 123 και 124 του ν.2960/2001, καθώς και των βάσεων των δασμολογικών κλάσεων 87.02 και 87.06 της Συνδυασμένης Ονοματολογίας, τα οποία εισέρχονται, είτε έμφορτα είτε αυτοδύναμα, στο εσωτερικό της χώρας, δηλώνονται αμέσως στην πλησιέστερη τελωνειακή αρχή.

Επίσης με την περίπτωση β της ως άνω παραγράφου και άρθρου, καθορίζονται τα υπόχρεα πρόσωπα για την υποβολή της Δήλωσης, ήτοι το πρόσωπο που πραγματοποίησε την είσοδο στο εσωτερικό της χώρας, ο ιδιοκτήτης, ο παραλήπτης των οχημάτων, ή ο νόμιμος αντιπρόσωπός τους.

Επιπλέον, με τις διατάξεις της παραγράφου δ της ίδιας παραγράφου και άρθρου, αντικαταστάθηκε η περίπτωση α της παρ. 4 της Ενότητας Α του άρθρου 137 του ν. 2960/2001, σύμφωνα με την οποία διπλασιάζεται το πρόστιμο από 400 ευρώ σε 800 ευρώ για κάθε όχημα, στις περιπτώσεις μη υποβολής της Δήλωσης Αφιξης Οχημάτων (Δ.Α.Ο.).

2. Για τον καθορισμό των όρων, των προϋποθέσεων και των διατυπώσεων για την εφαρμογή του άρθρου 129 του ν. 2960/2001, ως προς τη δήλωση των κοινοτικών οχημάτων για σκοπούς τέλους ταξινόμησης, εκδόθηκε η αρ. Α.1051/2019 Απόφαση Διοικητή Α.Α.Δ.Ε.

Με την κοινοποιούμενη Απόφαση, καθορίζονται τα αρμόδια τελωνεία υποβολής της Δήλωσης άφιξης των κοινοτικών οχημάτων κατά τη μεταφορά, αποστολή και άφιξη στο εσωτερικό της χώρας, ο τόπος προορισμού αυτών και τα αρμόδια τελωνεία προορισμού, η διαδικασία της Δήλωσης Αφιξης Οχημάτων, οι ειδικές περιπτώσεις, η διαχείριση της εν λόγω δήλωσης στο Πληροφοριακό Σύστημα Τελωνείων, καθώς και η καθιέρωση της υποχρεωτικής ηλεκτρονικής υποβολής της ΔΑΟ. Ειδικότερα:

Σύμφωνα με το άρθρο 2, καθορίζεται ο τόπος προορισμού των οχημάτων, στον οποίο το όχημα παραμένει διαθέσιμο, μέχρι την ολοκλήρωση των προβλεπόμενων ελέγχων για τη βεβαίωση και είσπραξη του τέλους ταξινόμησης, όπου κατά περίπτωση, είναι:

αα. η φορολογική αποθήκη που κατέχει ή χρησιμοποιεί ο παραλήπτης του οχήματος,

ββ. οι εγκαταστάσεις/αποθηκευτικοί χώροι του παραλήπτη του οχήματος,

γγ. οι αποθηκευτικές εγκαταστάσεις του προσώπου που διενήργησε τη μεταφορά,

δδ. η διεύθυνση κατοικίας, σε περίπτωση ιδιώτη παραλήπτη,

εε. η διεύθυνση άλλου τόπου προορισμού, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα στο άρθρο 6 της κοινοποιούμενης απόφασης.

Επιπλέον, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 4, το αρμόδιο τελωνείο υποβολής της Δ.Α.Ο. (τελωνείο αποστολής) στις περιπτώσεις αυτοδύναμης και έμφορτης μεταφοράς είναι το πλησιέστερο της εισόδου των οχημάτων στη χώρα.

Το αρμόδιο τελωνείο παραλαβής της Δ.Α.Ο. (τελωνείο προορισμού) είναι το τελωνείο στη χωρική αρμοδιότητα του οποίου εμπίπτει ο τόπος προορισμού του οχήματος, υπό την προϋπόθεση ότι είναι καθ ύλην αρμόδιο για τη βεβαίωση και είσπραξη του τέλους ταξινόμησης.

Ως τόπος προορισμού των οχημάτων δηλώνεται, στο τελωνείο παραλαβής, κατά περίπτωση, η διεύθυνση των χώρων της περίπτωσης β του άρθρου 2 της εν θέματι απόφασης, πλην των ειδικών περιπτώσεων του άρθρου 6, όπου δηλώνεται, κατά περίπτωση, υπό όρους και προϋποθέσεις, η δυνατότητα εναλλακτικής επιλογής άλλου τόπου προορισμού.

Ειδικότερα σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 6, εάν στον τόπο προορισμού, δεν υπάρχει τελωνειακή αρχή με καθ ύλην αρμοδιότητα βεβαίωσης και είσπραξης του τέλους ταξινόμησης, παρέχεται υπό την τήρηση προϋποθέσεων, η δυνατότητα, δήλωσης άλλης οιασδήποτε διεύθυνσης επί της Δ.Α.Ο., ως τόπος προορισμού, κατ εφαρμογή των παραγράφων 1 και 2 του εν λόγω άρθρου, για λόγους εξυπηρέτησης των συναλλασσομένων και διευκόλυνσης του εμπορίου.

Επισημαίνεται ότι σε όλες τις ανωτέρω εναλλακτικές δυνατότητες του άλλου τόπου προορισμού, τίθεται επιπρόσθετα, η προϋπόθεση της υποβολής Υπεύθυνης Δήλωσης, σε ηλεκτρονική μορφή στο τελωνείο αποστολής, στην οποία θα δηλώνεται η επιλογή άλλου τόπου προορισμού από αυτόν, όπως καθορίζεται στην περ. β του άρθρου 2, καθώς και η δέσμευση, ότι το όχημα παραμένει διαθέσιμο στο δηλωθέντα τόπο προορισμού, μέχρι την ολοκλήρωση των προβλεπόμενων ελέγχων, από τον παραλήπτη του οχήματος, ο οποίος είναι υπεύθυνος κατά τον νόμο, να δηλώνει τον τόπο προορισμού, έχοντας γνώση των τιθέμενων προϋποθέσεων και επίγνωση των κυρώσεων σε περίπτωση μη τήρησης αυτών, ώστε να περιοριστούν τυχόν καταστρατηγήσεις.

Επιπλέον σύμφωνα με το άρθρο 8, καθιερώνεται η υποχρεωτική υποβολή της ΔΑΟ σε ηλεκτρονική μορφή και προβλέπεται η εφεδρική διαδικασία υποβολής της ΔΑΟ, σε έντυπη μορφή, στις περιπτώσεις όπου το ICISNET, τίθεται εκτός λειτουργίας, σύμφωνα με το Παράρτημα της κοινοποιούμενης απόφασης.

Υπογραμμίζεται ότι η αρ. ΔΕΦΚ Δ 5041027 ΕΞ 22.11.2013 ΑΥΟ (ΦΕΚ 3085/Β ) καταργείται, ενώ η ισχύς της συνημμένης σχετικής απόφασης, αρχίζει από 18.2.2019.
Ωστόσο, τονίζεται ότι η υποχρεωτικότητα της ηλεκτρονικής υποβολής της Δ.Α.Ο. από τους υπόχρεους υποβολής της δήλωσης άφιξης οχημάτων, ισχύει από 15.3.2019.

Κατόπιν των ανωτέρω τροποποιήσεων στο άρθρο 129 του ν.2960/2001 και των οριζομένων στην κοινοποιούμενη απόφαση, επισημαίνονται επιπρόσθετα, τα ακόλουθα:

Εφιστάται η προσοχή στα εκάστοτε τελωνεία προορισμού κατά την παραλαβή της Δ.Α.Ο. να ελέγχουν, με βάση τον δηλωθέντα τόπο προορισμού την χωρική αρμοδιότητά τους, να μεριμνήσουν, για τον έλεγχο των εκάστοτε στοιχείων που αποδεικνύουν την είσοδο των οχημάτων στη χώρα (αποδείξεις μεταφοράς οχημάτων, εισιτήρια διοδίων, πλοίων, κ.ά.), καθώς και στον κατάλληλο χρόνο, για τη διαθεσιμότητα των οχημάτων στους δηλωθέντες τόπους προορισμού.

Επιπλέον, οι Κ.Ο.Ε. στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους, παρακαλούνται για την εντατικοποίηση των διενεργούμενων ελέγχων στους άξονες εισόδου και ειδικότερα στα πλησιέστερα της εισόδου σημεία, προκειμένου να διασταυρώνεται άμεσα, η τήρηση των διατάξεων περί άμεσης υποβολής της Δ.Α.Ο. κατά την άφιξη των οχημάτων στη χώρα.

Υπογραμμίζεται επιπρόσθετα, ότι πλέον, συνυπεύθυνος για την καταβολή προστίμου στις περιπτώσεις μη υποβολής της Δ.Α.Ο. καθίσταται και το πρόσωπο το οποίο πραγματοποίησε την είσοδο στη χώρα, για την αυτοδύναμη και έμφορτη μεταφορά, εφόσον, είναι μεταξύ άλλων, υπόχρεος για τη Δήλωση Αφιξης Οχήματος, κατά τα οριζόμενα στις σχετικές διατάξεις.

Τέλος, διευκρινίζεται ότι δεν υφίσταται υποχρέωση υποβολής της Δήλωσης Αφιξης Οχημάτων στις περιπτώσεις μεταφοράς από ιδιώτες οχημάτων, προκειμένου να τελωνιστούν με τις διατάξεις απαλλαγής του τέλους ταξινόμησης λόγω μεταφοράς της συνήθους κατοικίας τους στην Ελλάδα (μετοικεσία). Συγκεκριμένα στις εν λόγω περιπτώσεις εφαρμογή έχουν οι διατάξεις του άρθρου 6, παρ. 1, περ. θ, της αρ. Δ.247/13/6-4-1988 ΑΥΟ (ΦΕΚ 195/Β ), όπως κυρώθηκε με την παρ. 4 του άρθρου 11 του ν.1839/1989 (ΦΕΚ 90/Α ), σύμφωνα με τις οποίες τα οχήματα των προσώπων του Κεφαλαίου Β της νομοθετικά κυρωθείσας αρ. Δ.245/11/1-3-1988 ΑΥΟ (ΦΕΚ 195/Β ), δύνανται να παραμείνουν στο καθεστώς της προσωρινής εισαγωγής για ένα μήνα, μέχρι την προθεσμία πραγματοποίησης του τελωνισμού τους.

Κατόπιν των ανωτέρω και για λόγους διασφάλισης των δημοσίων εσόδων, εφιστούμε την προσοχή για την ορθή τήρηση και εφαρμογή των διατάξεων στο συνημμένο κανονιστικό πλαίσιο, λαμβάνοντας υπόψη ότι η υποβολή της Δ.Α.Ο. αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για το απαιτητό του τέλους ταξινόμησης.


Εγκ. Α.Α.Δ.Ε. Ε 2029/23.04.2024
Παροχή διευκρινίσεων σχετικά με τα άρθρα 88 - 91 του ν. 5104/2024 (Α 58) περί απώλειας νομοθετικών ρυθμίσεων.
Αποφ. Α.Α.Δ.Ε. Α 1061/22.04.2024
Τύπος και περιεχόμενο της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων φορολογικού έτους 2023, των λοιπών εντύπων και των δικαιολογητικών εγγράφων που συνυποβάλλονται με αυτή. Τύπος και περιεχόμενο της πράξης διοικητικού/διορθωτικού προσδιορισμού φόρου φορολογικών ετών 2023 και εφεξής.
Εγκ. Α.Α.Δ.Ε. Ε 2027/16.04.2024
Διευκρινίσεις για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 28Α και της παρ. 6 του άρθρου 27 του ν.4172/2013 (Α 167)
Εγκ. Α.Α.Δ.Ε. Ε 2028/19.04.2024
Οδηγίες συμπλήρωσης εντύπου Ε3 (Κατάσταση Οικονομικών Στοιχείων από Επιχειρηματική Δραστηριότητα) και Κατάστασης Φορολογικής Αναμόρφωσης φορολογικού έτους 2023.
Α.Υ.Ο. Α 1059/18.04.2024
Ψηφιακή υποβολή δήλωσης φόρου δωρεάς προς τα πρόσωπα της παρ. 3 άρθρου 25 του ν. 2961/2001 - «Δήλωση φόρου δωρεάς ακινήτων, κινητών και χρημάτων προς τα πρόσωπα της παρ. 3 του άρθρου 25 του ν. 2961/2001, μέσω της εφαρμογής myPROPERTY
Περισσότερα »

Εγκύκλιος e-ΕΦΚΑ 18/2024
Παροχή οδηγιών για την εφαρμογή της παρ. 9 του άρθρου 109 του ν. 3852/2010, όπως ισχύει, περί αναδοχής οφειλών από Ο.Τ.Α.
Εγκύκλιος e-ΕΦΚΑ 17/2024
Νέα κατάταξη, από 01.04.2024, σε ασφαλιστικές κλάσεις των αμειβομένων εργαζομένων με κυμαινόμενες αποδοχές για το έτος 2024, λόγω αύξησης του νόμιμου κατώτατου ημερομίσθιο των εργατοτεχνιτών.
Εγκύκλιος e-ΕΦΚΑ 14/2024
Ασφάλιση ιδιοκτητών τουριστικών καταλυμάτων κατ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 125 ν. 5078/2023 (ΦΕΚ 211/τ.Α/20.12.23)
Εγκύκλιος e-ΕΦΚΑ 9/2024
Χορήγηση εφάπαξ παροχής σε κληρικούς (άρθρο 122 Ν. 5078/2023 ΦΕΚ 211/τ. Α 7/20.12.2023)
Εγκύκλιος e-ΕΦΚΑ 8/2024
«Αναπροσαρμογή από 1/1/2024: α) του ανωτάτου ορίου ασφαλιστέων αποδοχών, β) των ποσών ασφαλιστικών κατηγοριών, κλάδου εφάπαξ παροχών (πρόνοιας), του e-ΕΦΚΑ έμμισθων δικηγόρων Δημοσίου και μισθωτών μηχανικών-υγειονομικών, που απασχολούνται στο Δημόσιο Τομέα με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου και γ) των ποσών ασφαλιστικών κατηγοριών, κλάδου επικουρικής ασφάλισης του e-ΕΦΚΑ και του Τ.Ε.Κ.Α., έμμισθων δικηγόρων Δημοσίου και μισθωτών μηχανικών, που απασχολούνται...
Περισσότερα »
Γιώργου Δαλιάνη - Μαρίας Πουρνιά - Νίκης Χατζοπούλου:
Ανέγερση και πώληση οικοδομής από συνιδιοκτήτες οικοπέδου
Αθανασίου Λ. Βουθούνη:
Φορολογική και λογιστική μεταχείριση της ανέγερσης κτίσματος με δαπάνες του μισθωτή σε ακίνητο κυριότητας του εκμισθωτή (τρίτου)
Βασιλικής Ηλιοπούλου:
Υποχρεωτική χρήση τραπεζικού μέσου για συναλλαγές πάνω από 500 ευρώ
Γεωργίου Παλαιτσάκη:
Οι 20 σημαντικές αλλαγές σε φορολογία και οι συναλλαγές του νέου φορολογικού νόμου που εφαρμόζονται από 1.1.2024
Γεωργίου Ι. Δουκίδη:
Τεχνητή Νοημοσύνη και οι Προκλήσεις για το Χρηματοοικονομικό Κλάδο.
Γιώργου Δαλιάνη - Νάνσυ Καλλιανιώτη - Νίκης Χατζοπούλου:
Τραπεζικοί λογαριασμοί στο εξωτερικό παρατείνουν την παραγραφή
Αργύρη Καβουρίνου:
Απασχόληση - εργασία ανηλίκου
Γιώργου Δαλιάνη - Παναγιώτη Παπασταύρου - Νίκης Χατζοπούλου:
Θεώρηση συμφωνητικού από Εφορία και έννομες συνέπειες ως προς το κύρος της συναλλαγής
Επιμέλεια:
ΧΡΗΣΤΟΣ Ν. ΤΟΤΣΗΣ
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΧΡ. ΤΟΤΣΗΣ
Ειδήσεις - Κρίσεις Σχόλια
Aρθρο του Γιώργου Δαλιάνη
του Διονύση Σαμόλη
και της Νίκης Χατζοπούλου
Συμπληρωματικά στοιχεία του ΣΔΟΕ και της Οικονομικής Αστυνομίας παρατείνουν την παραγραφή;
Περισσότερα »
ΚΑΛΑΘΙ ΑΓΟΡΑΣ
Το καλάθι είναι άδειο