Τρίτη, 15 Ιουλίου 2025

www.totsisgroup.gr Est.1954                          Totsis Group 71 Χρόνια                        Χορηγία του Totsis Group                                     

Λεπτομέρειες Άρθρου
Τετάρτη 1 Οκτωβρίου 2014
Α.Υ.Ο. Πολ. 1212/26.09.2014

Επιστροφή φόρου σε εξαγωγικές επιχ/σεις.
Επίσπευση επιστροφής πιστωτικού υπολοίπου για τις επιχειρήσεις που πραγματοποιούν κυρίως πράξεις που δεν επιβαρύνονται με ΦΠΑ και έχουν δικαίωμα έκπτωσης του φόρου των εισροών τους


Α.Υ.Ο. Πολ. 1212/26.09.2014

(ΦΕΚ Β' 2602/30-09-2014)

Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 32, της παρ. 1 του άρθρου 34 και του άρθρου 36 του Κώδικα ΦΠΑ (κύρωση με το ν. 2859/2000 / ΦΕΚ 248 Α'/7.11.2000), όπως ισχύουν.

2. Τις διατάξεις του άρθρου 42, 54 και 55 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ν. 4174/2013 / ΦΕΚ Α' 170), όπως ισχύουν.

3. Τις διατάξεις των ΑΥΟ Πολ. 1090/02.04.2012 (ΦΕΚ 1146 Β'/10.04.2012) «Διαδικασία επιστροφής ΦΠΑ προς τις επιχειρήσεις και επιτηδευματίες» και Πολ. 1067/03.04.2013 (ΦΕΚ 775 Β'/03.04.2013) «Διαδικασία επιστροφής ΦΠΑ προς τις επιχειρήσεις και επιτηδευματίες -Τροποποίηση των ΑΥΟ Πολ. 1090/02.04.2012 και Πολ. 1073/21.07.2004 - Κατάργηση των ΑΥΟ Πολ. 1016/01.03.2010 και Πολ. 1108/2010.»

4. Τις διατάξεις της υποπαραγράφου Ε2 της παρ. Ε του πρώτου άρθρου του ν. 4093/2012 περί σύστασης θέσης Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων (ΦΕΚ Α' 222) όπως ισχύει.

5. Την υπ' αριθ. 20/25.06.2014 (Υ.Ο.Δ.Δ. 360) Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου «Επιλογή και Διορισμός Γενικού Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών».

6. Την ανάγκη επίσπευσης της διαδικασίας επιστροφής ΦΠΑ σε εξαγωγικές επιχειρήσεις χαμηλού κινδύνου για την ενίσχυση της ρευστότητας της αγοράς και τη μείωση του διοικητικού κόστους της φορολογικής διοίκησης.

7. Την ανάγκη καθορισμού κριτηρίων για τις επιχειρήσεις οι οποίες αιτούνται υψηλά ποσά επιστροφής ΦΠΑ ετησίως, λόγω πραγματοποίησης κυρίως πράξεων που δεν επιβαρύνονται με ΦΠΑ, με δικαίωμα έκπτωσης και εμφανίζουν υψηλό βαθμό συμμόρφωσης και οι οποίες θα περιλαμβάνονται σε ειδικό κατάλογο επιχειρήσεων, με σκοπό την άμεση επιστροφή χωρίς έλεγχο.

8. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού,

αποφασίζουμε:
1. Οι αιτήσεις επιστροφής, που υποβάλλονται από υποκείμενους που πραγματοποιούν απαλλασσόμενες πράξεις ή πράξεις φορολογητέες εκτός Ελλάδας, με δικαίωμα έκπτωσης του φόρου εισροών, σε ποσοστό τουλάχιστον 50% του συνολικού κύκλου εργασιών τους κατά την προηγούμενη διαχειριστική περίοδο και περιλαμβάνονται σε κατάλογο επιχειρήσεων, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρούσα, διεκπεραιώνονται κατά προτεραιότητα και χωρίς έλεγχο, καθώς θεωρούνται για τους σκοπούς της ανάλυσης κινδύνου που ορίζεται στις ΑΥΟ Πολ. 1090/02.04.2012 και Πολ. 1067/03.04.2013 ως εξαιρετικά χαμηλού κινδύνου.

2. Στον κατάλογο της προηγούμενης παραγράφου περιλαμβάνονται οι επιχειρήσεις, των οποίων το αιτούμενο προς επιστροφή ποσό κατά τo προηγούμενο ημερολογιακό έτος ανέρχεται έως και είκοσι τοις εκατό (20%) του συνολικά αιτούμενου προς επιστροφή ποσού από όλες τις επιχειρήσεις κατά το προηγούμενο ημερολογιακό έτος και οι οποίες κατατάσσονται κατά φθίνουσα σειρά με βάση το ύψος του αιτούμενου ποσού, εφόσον πληρούν σωρευτικά τα παρακάτω κριτήρια:

α) Κατά τις τελευταίες τέσσερις (4) προηγούμενες διαχειριστικές περιόδους:

i) Έχουν ελεγχθεί για τουλάχιστον τρεις (3) φορολογικές περιόδους και το σύνολο του επιστραφέντος κατόπιν ελέγχου ποσού δεν διαφέρει από το συνολικά αιτούμενο ποσό σε ποσοστό άνω του 5%.

ii) Δεν έχουν διαπράξει φοροδιαφυγή σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 1 του άρθρου 55 και δεν έχουν υποπέσει σε οποιαδήποτε παράβαση, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην περ. θ΄ της παρ. 1 του άρθρου 54 και στην παρ. 2 του άρθρου 55 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας. Ειδικά για τις χρήσεις έως και 31.12.2013 δεν πρέπει να έχουν υποπέσει σε οποιαδήποτε από τις παραβάσεις που αναφέρονται στο παράρτημα Ι της παρούσας.

iii) Έχουν υποβάλει εμπρόθεσμα το σύνολο των δηλώσεων ΦΠΑ, απόδοσης παρακρατούμενων φόρων μισθωτών υπηρεσιών και φορολογίας εισοδήματος, καθώς και των ανακεφαλαιωτικών πινάκων των παραγράφων 5, 5α και 5β του άρθρου 36 του Κώδικα ΦΠΑ.

β) Έχουν τακτοποιήσει τυχόν ληξιπρόθεσμες οφειλές με οποιονδήποτε από τους προβλεπόμενους νόμιμους τρόπους (ρύθμιση ή αναστολή), κατά το χρόνο αξιολόγησης της αίτησης επιστροφής ΦΠΑ.

3. Ο κατάλογος επιχειρήσεων της παραγράφου 1 καθορίζεται κατά το μήνα Ιανουάριο κάθε έτους. Ειδικά για την πρώτη εφαρμογή της παρούσας, ο κατάλογος της παραγράφου 1 θα καταρτιστεί άμεσα με τη δημοσίευση της παρούσας απόφασης και θα ισχύει για όλες τις εκκρεμείς αιτήσεις επιστροφής, που έχουν υποβληθεί από 1.1.2014 από τις επιχειρήσεις που θα περιλαμβάνονται στον κατάλογο, με την προϋπόθεση ότι δεν έχει ξεκινήσει ο έλεγχος.

4. Σε περίπτωση που για μία ή περισσότερες από τις επιχειρήσεις του καταλόγου της παραγράφου 1 της παρούσας, διαπιστωθεί η μη πλήρωση αθροιστικά των κριτηρίων που αναφέρονται στην παράγραφο 2, η επιχείρηση διαγράφεται από τον κατάλογο. Η διαγραφή γίνεται οποτεδήποτε εντός του έτους ισχύος του καταλόγου και άμεσα με την ανωτέρω διαπίστωση.

5. Σε κάθε περίπτωση, εφόσον ο αρμόδιος Προϊστάμενος Δ.Ο.Υ. διαθέτει στοιχεία από τα οποία προκύπτουν ισχυρές ενδείξεις παραβατικότητας της επιχείρησης, υποχρεούται να ζητήσει τη διενέργεια ελέγχου πριν την επιστροφή. Το αίτημα, με πλήρη αιτιολόγηση, υποβάλλεται εγγράφως στη Δ/νση Επιχειρησιακού Σχεδιασμού, η οποία εγκρίνει ή απορρίπτει το αίτημα εντός πέντε (5) εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία λήψης του αιτήματος.

6. Μετά τη διενέργεια της επιστροφής διενεργείται ετησίως δειγματοληπτικός έλεγχος στις επιχειρήσεις που περιλαμβάνονται στον κατάλογο της παραγράφου 1. Το εν λόγω δείγμα προσδιορίζεται από τη Δ/νση Επιχειρησιακού Σχεδιασμού και καλύπτει τουλάχιστον το 10% των εν λόγω επιχειρήσεων.

Παράρτημα Ι
Πίνακας παραβάσεων για χρήσεις μέχρι 31.12.2013, για την εφαρμογή της παραγράφου 2.α(ii)

1. Μη τήρηση βιβλίων πρωτογενών καταχωρήσεων ή τήρηση κατώτερης κατηγορίας ή μη τήρηση ισοζυγίου γενικού αναλυτικών καθολικών.

2. Μη τήρηση πρόσθετων βιβλίων της παρ. 5 του άρθρου 10 του ΚΒΣ ή της παρ. 23 του άρθρου 4 του Κ.Φ.Α.Σ. ή του βιβλίου κοστολογίου οικοδομών καθώς και η μη καταχώρηση ή ανακριβής καταχώρηση στα βιβλία αυτά.

3. Παρεμπόδιση του προληπτικού ελέγχου με θετικές ενέργειες ή μη επίδειξη βιβλίων και στοιχείων για δεύτερη και επόμενη φορά.

4. Μη καταχώρηση ή ανακριβής καταχώρηση στοιχείων ή καταχώρηση ανύπαρκτης αγοράς, πώλησης, εσόδου, εξόδου.

5. Μη καταχώρηση ή ανακριβής καταχώρηση ως προς την ποσότητα στο Βιβλίο Απογραφών εμπορεύσιμου περιουσιακού στοιχείου ή καταχώρηση ανύπαρκτου στοιχείου απογραφής.

6. Μη έκδοση φορολογικού στοιχείου ή ανακριβής έκδοσή του ή μη καταχώρηση σερβιρισθέντων ειδών στα δελτία παραγγελίας.

7. Μη έκδοση στοιχείου παράδοσης κτισμάτων.

8. Μη διαφύλαξη βιβλίων, στοιχείων και άλλων δικαιολογητικών εγγραφής καθώς και φορολογικών μηχανισμών.

9. Έκδοση πλαστών ή έκδοση - λήψη εικονικών (μερικώς ή ολικώς) φορολογικών στοιχείων.

10. Νόθευση στοιχείων.

11. Μη εξόφληση στοιχείων λιανικής πώλησης με τον προσήκοντα τρόπο.

12. Παραβίαση ή παραποίηση φορολογικών μηχανισμών.

13. Έκδοση αποδείξεων λιανικής πώλησης από μη εγκεκριμένη ή μη δηλωμένη ή παραβιασμένη ΦΤΜ ή συστημάτων.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 26 Σεπτεμβρίου 2014


Εγκ. Α.Α.Δ.Ε. Ε 2041/08.07.2025
Παροχή διευκρινίσεων επί συνήθων ερωτημάτων σχετικά με την απαλλαγή οφειλετών στο πλαίσιο της διαδικασίας του ν. 3869/2010 (ρύθμιση οφειλών υπερχρεωμένων φυσικών προσώπων) και της πτωχευτικής διαδικασίας.
Εγκ. Α.Α.Δ.Ε. Ε 2039/07.07.2025
Παροχή διευκρινίσεων αναφορικά με την εφαρμογή της απαλλακτικής διάταξης της περ. ε της παρ. 1 του άρθρου 29 του Κώδικα ΦΠΑ (ν. 5144/2024, A 162) στην παροχή υπηρεσιών μεταφοράς που συνδέεται άμεσα με την εξαγωγή
Εγκ. Α.Α.Δ.Ε. Ε 2038/08.07.2025
Οδηγίες για την Έκδοση 3 (R3) του Συστήματος Ελέγχου Εισαγωγών (ICS2) και την υποβολή συνόλων δεδομένων της Συνοπτικής Διασάφησης Εισόδου (ENS) για σκοπούς ασφάλειας και προστασίας.
Εγκ. Α.Α.Δ.Ε. Ε 2037/03.07.2025
Παροχή οδηγιών σχετικά με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την απαλλαγή από τον Φ.Π.Α. κατά την εισαγωγή πλοίων που εμπίπτουν στην περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 32 του Κώδικα Φ.Π.Α. (ν. 5144/2024, Α 162).
Α.Υ.Ο. A 1079/12.06.2025
Επανένταξη οφειλών σε ρύθμιση τμηματικής καταβολής από αλληλεγγύως ευθυνόμενα πρόσωπα κατ εφαρμογή της περ. δ της παρ. 1 του άρθρου 49 του ν. 5104/2024 (Α 58).
Περισσότερα »

Εγκύκλιος e-ΕΦΚΑ 14/11.07.2025
Δυνατότητα παράτασης προθεσμιών υποβολής ασφαλιστικών δηλώσεων και καταστάσεων, σε περίπτωση ασθένειας, τοκετού ή θανάτου λογιστή φοροτεχνικού
Εγκύκλιος e-ΕΦΚΑ 8/14.03.2025
Απαλλαγή από ασφαλιστικές εισφορές των ποσών των προσαυξήσεων των επιδομάτων νυχτερινής εργασίας, αμοιβής υπερεργασίας, υπερωρίας και προσαύξησης αμοιβής για εργασία κατά τις Κυριακές και αργίες του Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου (Π.Δ 80/2022) εργαζομένων με καθεστώς πλήρους απασχόλησης.
Εγκύκλιος e-ΕΦΚΑ 11/01.04.2025
Ασφαλιστικές Κλάσεις Αμειβομένων Εργαζομένων με Κυμαινόμενες Αποδοχές.- Νέα κατάταξη, από 01.04.2025, σε ασφαλιστικές κλάσεις των αμειβόμενων εργαζομένων με κυμαινόμενες αποδοχές για το έτος 2025, λόγω αύξησης του νόμιμου κατώτατου ημερομισθίου των εργατοτεχνιτών.
Εγκύκλιος e-ΕΦΚΑ 40/24.12.2024
Μείωση ασφαλιστικών εισφορών κλάδου υγειονομικής περίθαλψης από 01.01.2025, για τους τακτικούς υπαλλήλους - λειτουργούς του Δημοσίου Τομέα και τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και Σωμάτων Ασφαλείας.
Εγκύκλιος e-ΕΦΚΑ 39/20.12.2024
Αναπροσαρμογή, από 01.01.2025, των ορίων των ημερήσιων μισθών και των τεκμαρτών ημερομισθίων των ασφαλιστικών κλάσεων.
Περισσότερα »
ΚΑΛΑΘΙ ΑΓΟΡΑΣ
Το καλάθι είναι άδειο