Παρασκευή, 23 Ιουνίου 2017
www.capitaltax.gr
ΤΕΥΧΟΣ logistis
Εισάγετε το email σας
και μείνετε ενημερωμένοι
Downloads
Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών ΣυστημάτωνΣυχνές Ερωτήσεις - Απαντήσεις
Λεπτομέρειες Άρθρου
Τετάρτη 14 Ιουνίου 2017
Παγίδες για εντοπισμό «μαύρου» χρήματος

«Εξωτερικές» πηγές για τον εντοπισμό περιουσιακών στοιχείων οφειλετών του Δημοσίου αναζητά ο ελεγκτικός μηχανισμός του υπουργείου Οικονομικών, στο πλαίσιο των ενεργειών που έχει ήδη δρομολογήσει για να εντοπίσει τυχόν «μαύρα» εισοδήματα και να τα «μπλοκάρει», διασφαλίζοντας τα συμφέροντα του Δημοσίου.

Οι νέες «παγίδες» που στήνει ο ελεγκτικός μηχανισμός εντάσσονται στο γενικότερο πλαίσιο εντατικοποίησης των ελέγχων και έχουν στόχο να βάλουν «φρένο» στη φοροδιαφυγή και να ενισχύσουν τις εισπράξεις του Δημοσίου.

Το σχέδιο μάλιστα περιλαμβάνει, μεταξύ των άλλων, από διασταυρώσεις όλων των τραπεζικών συναλλαγών σε ελληνικές και ξένες τράπεζες των υπόπτων για φοροδιαφυγή, ειδικό λογισμικό για την αυτοματοποίηση συλλογής φόρων αλλά και κατασχέσεων, μέχρι και συλλογή στοιχείων από «εξωτερικές» πηγές για τον εντοπισμό περιουσιακών στοιχείων.

Συγκεκριμένα, οι «παγίδες» κατά της φοροδιαφυγής που στήνει ο ελεγκτικός μηχανισμός προβλέπουν:

-- ειδικούς ελέγχους, με στόχο τον εντοπισμό του «μαύρου» χρήματος που βρίσκεται κατατεθειμένο στις τράπεζες, μέσω διασταυρώσεων όλων των τραπεζικών συναλλαγών των υπόπτων σε ελληνικές και ξένες τράπεζες

-- ανάπτυξη νέων διαδικασιών αξιολόγησης των περιπτώσεων υψηλού κινδύνου, μέσω συγκεκριμένου συστήματος που θα χρησιμοποιεί πληροφορίες από τις πιο πρόσφατες φορολογικές δηλώσεις, όπως και από εξωτερικές πηγές

-- προμήθεια ειδικού λογισμικού, που θα επιτρέπει στον μηχανισμό την περαιτέρω αυτοματοποίηση της συλλογής φόρων και την αυτοματοποιημένη διαδικασία κατασχέσεων

-- μέτρα για τη βελτίωση της συμμόρφωσης στη δήλωση εισοδημάτων και την πληρωμή των φόρων

-- διεύρυνση της υποχρεωτικότητας στις ηλεκτρονικές πληρωμές, για την περαιτέρω ενίσχυση της φορολογικής συμμόρφωσης

-- συνεργασία με τα υπόλοιπα κράτη - μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης με στόχο να συγκεντρωθούν πληροφορίες και δεδομένα γύρω από περιουσιακά στοιχεία που ήδη έχουν ή αποκτούν Έλληνες πολίτες, ώστε να αξιοποιηθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο

-- νέα διαδικασία διαλογής των μεγάλων οφειλετών, βασισμένη στην ανάλυση των οικονομικών και επιχειρηματικών τους δεδομένων, ώστε να καθοριστεί η βιωσιμότητά τους

-- νέο σύστημα διαχείρισης υποθέσεων, ώστε να μειωθούν οι προσφυγές στη Δικαιοσύνη, όπου δε χρειάζεται.

Αιτία των ανωτέρω κινήσεων αποτελεί η διόγκωση των ληξιπρόθεσμων χρεών, αλλά και η αγωνία του οικονομικού επιτελείου για περαιτέρω εκτίναξή τους το επόμενο χρονικό διάστημα, λόγω των αυξημένων επιβαρύνσεων που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν οι φορολογούμενοι, οι οποίοι θα πρέπει να πληρώσουν τον φόρο εισοδήματος, τον ΕΝΦΙΑ, τα τέλη κυκλοφορίας και μια σειρά άλλων υποχρεώσεων.

Για τον λόγο άλλωστε αυτό έχει ήδη δοθεί εντολή όπως οι αρμόδιες υπηρεσίες λαμβάνουν εγκαίρως και όλα τα μέτρα αναγκαστικής είσπραξης εις βάρος των οφειλετών του Δημοσίου, όπως δέσμευση του συνόλου (100%) των καταθέσεων, λογαριασμών και παρακαταθηκών, αλλά και των θυρίδων σε τράπεζες, ώστε να αποφευχθεί ο χαρακτηρισμός των χρεών τους ως ανεπίδεκτων είσπραξης.

Και αυτό γιατί αν μία οφειλή χαρακτηριστεί ανεπίδεκτη είσπραξης, τότε η φορολογική διοίκηση θα πρέπει να εγκαταλείπει κάθε προσπάθεια για είσπραξή της, ενώ θα αφαιρείται και το όνομα του οφειλέτη από τη δημοσιευμένη λίστα των οφειλετών του Δημοσίου.

’λλωστε κεντρικός στόχος του υπουργείου Οικονομικών παραμένει όπως ξεκαθαρίσει σταδιακά ο κατάλογος των ληξιπρόθεσμων χρεών προς το Δημόσιο από τους οφειλέτες, τα χρέη των οποίων δεν μπορούν και δεν πρόκειται να εισπραχθούν ποτέ.

Με τη νέα διαδικασία πάντως και οι ελεγκτικές αρχές θα εστιάσουν τους ελέγχους στους φορολογούμενους με οφειλές που μπορούν να εισπραχθούν, ειδικά δε σε αυτούς που παρουσιάζουν βάσει της οικονομικής τους εικόνας μεγαλύτερο εισπρακτικό ενδιαφέρον. Δεν είναι τυχαίο ότι ακόμη και σε περίπτωση που ο οφειλέτης τελεί σε κατάσταση πτώχευσης, πρέπει για τον χαρακτηρισμό ληξιπρόθεσμης οφειλής του ως ανεπίδεκτης είσπραξης να έχει κηρυχθεί η παύση των εργασιών της πτώχευσης ώστε να έχει ολοκληρωθεί και η προσπάθεια του συνδίκου της πτώχευσης για τη ρευστοποίηση της πτωχευτικής περιουσίας και την ικανοποίηση των απαιτήσεων του Δημοσίου, ως πτωχευτικού πιστωτή.

Αξίζει δε να σημειωθεί ότι με βάση τα επίσημα στοιχεία το παλαιό ληξιπρόθεσμο κεφάλαιο των πτωχευμένων ξεπερνά τα 12 δισ. ευρώ, ενώ περισσότερα από 158 εκατ. ευρώ οφείλονται από «μαϊμού» εταιρείες και πλασματικούς ΑΦΜ, γεγονός που σημαίνει ότι τα συγκεκριμένα ποσά δεν πρόκειται ποτέ να εισπραχθούν από τις εφορίες.

Από την άλλη πλευρά, πάνω από 8 δισ. ευρώ χρωστούν στο Δημόσιο και οι ΔΕΚΟ, χωρίς φυσικά να είναι γνωστό το πότε και εάν φυσικά τα ποσά αυτά θα εισπραχθούν ή όχι.



Πηγή: naftemporiki.gr


Υπ. Οικ. Πολ. 1087/19.06.2017
Κοινοποίηση της αριθ. 100/2017 γνωμοδότησης του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους
Α.Υ.Ο. Πολ. 1082/09.06.2017
Ρύθμιση καταβολής ληξιπρόθεσμων χρεών, για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών που προέκυψαν από τα έντονα καιρικά φαινόμενα (βροχόπτωση-χαλαζόπτωση) την 28 και 29 Νοεμβρίου 2016 σε όλες τις Δημοτικές Ενότητες του Δήμου Λέσβου της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου
Α.Υ.Ο. Πολ. 1081/09.06.2017
Ρύθμιση καταβολής ληξιπρόθεσμων χρεών, για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών που προέκυψαν από τα έντονα καιρικά φαινόμενα που εκδηλώθηκαν στις 26 και 27.11.2016 στο Δήμο Ζακύνθου της Π.Ε. Ζακύνθου
Α.Υ.Ο. Πολ. 1077/29.05.2017
Ρύθμιση καταβολής ληξιπρόθεσμων χρεών, για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών που προέκυψαν από τα έντονα καιρικά φαινόμενα που εκδηλώθηκαν στις 22.10.2016 στις Δημοτικές Ενότητες Ναυπάκτου, Αντιρρίου και Χάλκειας του Δήμου Ναυπακτίας της Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας
Α.Υ.Ο. Πολ. 1076/29.05.2017
Ρύθμιση καταβολής ληξιπρόθεσμων χρεών για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών που προέκυψαν από τα έντονα καιρικά φαινόμενα που εκδηλώθηκαν στις 21 και 22.10.2016 στο Δήμο Ιεράς Πόλης Μεσολογγίου της Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.
Περισσότερα »



Αρθρο της Κ. ΤΑΤΙΑΝΑΣ ΨΑΡΙΑΝΟΥ
Η Φορολογία των Αποθεματικών απο SALE AND LEASE BACK
Αρθρο του Κ. ΙΩΑΝΝΟΥ ΡΟΝΑ
Θεωρείται Ανωτέρα Βία το <<Κούρεμα>> απο τους Ασφαλισμένους Οργανισμούς του Ιδιωτικού Τομέα;
Επιμέλεια: ΧΡΗΣΤΟΣ Ν. ΤΟΤΣΗΣ
Eιδήσεις - Kρίσεις - Σχόλια
Αρθρο της κ. ΤΖΕΝΗΣ ΠΑΝΟΥ
Παρατάσεις παραγραφής φορολογικών υποθέσεων: Η Ολομέλεια του ΣτΕ θα κρίνει την συνταγματικότητά τους
Αρθρο της κ. ΚΥΡΙΑΚΗΣ Σ. ΠΑΠΠΑ
Η αλληλέγγυα ευθύνη για καταβολή οφειλών πλέον φόρων
Aρθρο της κ. ΤΑΤΙΑΝΑΣ Π. ΨΑΡΙΑΝΟΥ
Έκπτωση τόκων Τραπεζικού δανείου μητρικής εταιρείας για χρηματοδότηση Αυξήσεων Κεφαλαίου θυγατρικών της εταιρειών
Αρθρο της κ. ΤΑΤΙΑΝΑΣ ΨΑΡΙΑΝΟΥ
Θέματα Xαρτοσήμου ομολογιακών δανείων και τόκων μεταξύ εταιριών
Αρθρο του κ. TAΣOY NAΣOΠOYΛOY
Eπιτακτική η ανάγκη επαναφοράς της διαδικασίας του άρθρου 70 του KΦE για την συμβιβαστική επίλυση των φορολογικών διαφορών με ταυτόχρονη πλήρη κατάργηση της αναποτελεσματικής διαδικασίας του άρθρου 63 του ν. 4174/13 περί ενδικοφανούς προσφυγής.
Αρθρο του κ. ΜIΛTIAΔH Κ. ΛΕΟΝΤΑΡΗ
Απλοποιήσεις στις διαδικασίες σύστασης Εταιρειών (με το Ν. 4441/2016) και αναδρομικού κλεισίματος αυτών
Αρθρο του κ. ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΑΛΑΙΤΣΑΚΗ
Tα τεκμήρια από 1.1.2017 και οι παγίδες που κρύβονται με τις διατάξεις του N. 4446/2017
ΚΑΛΑΘΙ ΑΓΟΡΑΣ
Το καλάθι είναι άδειο