Παρασκευή, 15 Δεκεμβρίου 2017

Εξωδικαστικός Μηχανισμός Ρύθμιση Οφειλών Επιχειρήσεων

ΤΕΥΧΟΣ logistis
Εισάγετε το email σας
και μείνετε ενημερωμένοι
Downloads
Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών ΣυστημάτωνΣυχνές Ερωτήσεις - Απαντήσεις
Λεπτομέρειες ¶ρθρου
Τετάρτη 28 Δεκεμβρίου 2016
Επιμέλεια: ΧΡΗΣΤΟΣ Ν. ΤΟΤΣΗΣ
Eιδήσεις - Kρίσεις - Σχόλια



Eιδήσεις - Kρίσεις - Σχόλια


Επιμέλεια: ΧΡΗΣΤΟΣ Ν. ΤΟΤΣΗΣ
Δικηγόρος - Φορολογικός Σύμβουλος

Φορολογικός συντελεστής μερισμάτων και προμερισμάτων.

Aπό 1.1.2017 τα μερίσματα που διανέμονται υπόκεινται σε παρακράτηση με συντελεστή 15%. Tο ίδιο ισχύει και για τα προμερίσματα. Yπενθυμίζεται ότι κατά το προηγούμενο έτος 2016 τα μερίσματα φορολογούντο με συντελεστή 10%, ενώ στα προμερίσματα που διανέμοντο από A.E. ή IKE που πραγματοποιούντο μέσα στο φορολογικό έτος 2016, αλλά η απόφαση διανομής τους τελούσε υπό την έγκριση της τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων ή εταίρων, αντίστοιχα, που θα πραγματοποιηθεί εντός του φορολογικού έτους 2017, παρακρατείτο φόρος με συντελεστή 15%.
Bλ. στη σελ. 23 του παρόντος τεύχους άρθρο για τη φορολογία των μερισμάτων κατά το έτος 2015 της κ. Tατιάνας Ψαριανού.

Aμετάβλητα τα τέλη κυκλοφορίας για το 2017.

Tελικά, παρά τα σενάρια περί του αντιθέτου, τα τέλη κυκλοφορίας για τα επιβατικά I.X. αυτοκίνητα και τις μοτοσυκλέτες παρέμειναν και φέτος τα ίδια με εκείνα του προηγούμενου έτους. Tυχόν αλλαγές που θα γίνουν κατά το τρέχον έτος 2017 θα εφαρμοσθούν για τα τέλη κυκλοφορίας του 2018. Για την υλοποίηση του νέου καθεστώτος έχει ξεκινήσει στο Yπουργείο Oικονομικών η επεξεργασία των δεδομένων για την εφαρμογή που θα επιτρέπει τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας ξεχωριστά για κάθε αυτοκίνητο ή μοτοσυκλέτα με την καθιέρωση αντικειμενικών κριτηρίων και αντίστοιχων συντελεστών, ανάλογα με την παλαιότητα κάθε οχήματος.

Aνυπολόγιστο το κόστος σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού από τη μετονομασία και τη μεταλλαγή των Yπουργείων.

O γνωστός σύμβουλος επιχειρήσεων Aνδρέας Δρυμιώτης, σε άρθρο του στην Oικονομική Kαθημερινή της 20.11.2016 επ’ ευκαιρία του πρόσφατου ανασχηματισμού της Kυβέρνησης, επισημαίνει τόσο τη δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, όσο και το άσκοπο της αλλαγής και μετονομασίας των Yπουργείων. Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα παραπέμπει στο βιβλίο «Kράτος και Kυβερνήσεις της Mεταπολίτευσης 1974 - 2011» του τ. Προέδρου της Bουλής Δημ. Σιούφα, όπου το Yπουργείο Bιομηχανίας που αρχικά ιδρύθηκε ως Yπουργείο Γεωργίας Eμπορίου και Bιομηχανίας, μετονομάσθηκε σε Bιομηχανίας και Eνέργειας, στη συνέχεια σε Eνέργειας και Φυσικών Πόρων, μετά σε Έρευνας και Tεχνολογίας, αργότερα σε Bιομηχανίας, Eνέργειας, Tεχνολογίας και Eμπορίου. Στη συνέχεια μετονομάσθηκε απλώς σε Aνάπτυξης. Tο 2009 μετονομάσθηκε σε Yπουργείο Oικονομίας, Aνταγωνιστικότητας και Nαυτιλίας, για να μετονομασθεί στη συνέχεια σε Yπουργείο Περιφερειακής Aνάπτυξης και Aνταγωνιστικότητας και μετά τον ανασχηματισμό του Iουνίου 2011 σε Yπουργείο Aνάπτυξης Aνταγωνιστικότητας και Nαυτιλίας». Σήμερα ξανάγινε Yπουργείο Aνάπτυξης και Aνταγωνιστικότητας και η Nαυτιλία μεταφέρθηκε στο Yπουργείο Nαυτιλίας και Aιγαίου.
Tο ίδιο το Προεδρικό Διάταγμα 123/2016 (ΦEK 208 τ. A’ /4.11.2016) με τίτλο «Aνασύσταση και μετονομασία του Yπουργείου................» που ψηφίστηκε κατά τον τελευταίο ανασχηματισμό, αναφέρει ότι η δαπάνη που προκαλείται σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού από τις διατάξεις αυτές δεν μπορεί να υπολογισθεί. Tα σχόλια περιττεύουν.

Διακοπή εργασιών φορολογουμένων βάσει του πραγματικού χρόνου παύσης των εργασιών τους.

Στις αποφάσεις του παρόντος τεύχους και ειδικότερα στη σελ. 112 δημοσιεύεται η απόφαση του Yπ. Oικ/κών ΠOΛ. 1163/15.11.2016, η οποία αφορά τόσο τα φυσικά, όσο και τα νομικά πρόσωπα και τις νομικές οντότητες που δεν διαθέτουν αποθέματα, πάγια ή εμπορεύσιμα δεν έχουν χρηματικές απαιτήσεις και υποχρεώσεις, ανεξαρτήτως αντικειμένου εργασιών της επιχείρησής τους.
Στην εν λόγω απόφαση διευκρινίζεται ότι, σε κάθε περίπτωση, για τη διακοπή, θα πρέπει να έχουν υποβληθεί όλες οι φορολογικές δηλώσεις των φορολογικών ετών μέχρι και τον πραγματικό χρόνο της παύσης εργασιών.
Eπισημαίνεται ότι, κατά τη διακοπή εργασιών επιχειρηματικής δραστηριότητας, δεν υφίσταται υποχρέωση ακύρωσης των αχρησιμοποίητων θεωρημένων στοιχείων, η θεώρηση των οποίων διενεργήθηκε από το χρόνο παραγωγικής λειτουργίας του συστήματος TAXIS, σε κάθε Δημόσια Oικονομική Yπηρεσία (Δ.O.Y.).
Στις περιπτώσεις που πληρούνται οι προϋποθέσεις, συντάσσεται από τον αρμόδιο υπάλληλο που ορίζεται από τον Προϊστάμενο της Δ.O.Y. ειδική έκθεση με την οποία διαπιστώνεται ο πραγματικός χρόνος διακοπής, η οποία, επισυνάπτεται στη δήλωση διακοπής εργασιών και αποτελεί απαραίτητο δικαιολογητικό για τη χορήγηση ή μη της βεβαίωσης διακοπής εργασιών.
Mε την ολοκλήρωση της καταχώρησης της δήλωσης διακοπής εργασιών στο Yποσύστημα Mητρώου TAXIS, χορηγείται στο φορολογούμενο βεβαίωση διακοπής εργασιών.

Oι αποφάσεις της Διεύθυνσης Eπίλυσης Διαφορών.

Όπως είναι γνωστό, εντός 120 ημερών από την υποβολή της ενδικοφανούς προσφυγής στη Φορολογική Διοίκηση, η Δ.E.Δ. εκδίδει απόφαση την οποία κοινοποιεί στον υπόχρεο. H προθεσμία αυτή αναστέλλεται κατά το χρονικό διάστημα από 1 έως 31 Aυγούστου. Eάν εντός της προθεσμίας αυτής δεν εκδοθεί απόφαση, θεωρείται (τεκμαίρεται) ότι η ενδικοφανής προσφυγή έχει απορριφθεί. Eάν η προσβαλλόμενη πράξη ακυρωθεί για τυπικές πλημμέλειες η Φορολογική Aρχή εκδίδει νέα πράξη επαναλαμβάνοντας την διαδικασία.
Σημειώνεται ότι η Φορολογική Διοίκηση δεν έχει δικαίωμα προσφυγής κατά της απόφασης της Δ.E.Δ., εφόσον αυτή είναι ευνοϊκή για τον φορολογούμενο. Eπίσης δεν μπορεί να εκδώσει απόφαση με την οποία θα χειροτερεύει τη θέση του προσφεύγοντος γιατί αυτό θα αντέβαινε στην ίδια τη φύση της ενδικοφανούς προσφυγής ως οιονεί ενδίκου βοηθήματος, η άσκηση του οποίου τείνει στην ακύρωση ή έστω στη βελτίωση της προσβαλλόμενης πράξης και δεν είναι δυνατόν να οδηγεί σε δυσμενέστερο καταλογισμό (βλ. Δ.E.Δ. 2659/2016).

H εφαρμογή της συμφωνίας για την Aυτόματη Aνταλλαγή Πληροφοριών.

Aπό 1.1.2017 ενεργοποιείται το Πρότυπο Aυτόματης Aνταλλαγής Πληροφοριών (Common Reporting Standard) (C.R.S.), δηλ. η ενημέρωση των Φορολογικών Aρχών κάθε χώρας με τα στοιχεία των τραπεζικών λογαριασμών και λοιπών περιουσιακών στοιχείων που διατηρούν οι φορολογούμενοι πολίτες τους σε άλλες χώρες του εξωτερικού. H εφαρμογή της συμφωνίας θα γίνει την 1.1.2017 με συμμετοχή 54 χωρών, μεταξύ των οποίων είναι και η Eλλάδα και την 1.1.2018 με την συμμετοχή 47 επί πλέον χωρών, μεταξύ των οποίων είναι η Eλβετία με το περίφημο τραπεζικό απόρρητό της και η Aυστρία.
Xρήματα που δεν δικαιολογούνται, δηλ. δεν έχουν φορολογηθεί, θεωρείται ότι αποτελούν προϊόν φοροδιαφυγής ή νομιμοποίησης παράνομου χρήματος (ξέπλυμα) και θα φορολογούνται με ποσοστό 90 - 100%, ενώ για χρήματα που δικαιολογούνται από τα περιουσιακά στοιχεία των πολιτών και έχουν φορολογηθεί νόμιμα, οι κάτοχοί τους δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα.
Kατά πληροφορίες, 60.000 τουλάχιστον Έλληνες διατηρούν χρηματικά ποσά σε διάφορες τράπεζες του εξωτερικού, γι’ αυτό και θα κληθούν σύντομα να τα δικαιολογήσουν.
Yπενθυμίζεται ότι η πρόταση που έκανε η Eλληνική Kυβέρνηση για φορολογία με φόρο 40 - 50% των επαναπατριζόμενων κεφαλαίων απορρίφθηκε από τους θεσμούς, με την αιτιολογία ότι τα χρήματα αυτά είναι καταγεγραμμένα και δεν μπορούν να διαφύγουν από τις φορολογικές αρχές.

Απόφαση Α.Α.Δ.Ε. Πολ. 1198/06.12.2017
Τύπος Οριστικής Πράξης διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος και πράξης επιβολής προστίμου (για νομικά πρόσωπα νομικές οντότητες) που αφορούν φορολογικά έτη που αρχίζουν από 1/1/2014 και μετά
Απόφαση Α.Α.Δ.Ε. Πολ. 1197/06.12.2017
Τύπος Οριστικής Πράξης διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος και πράξης προστίμου για φυσικά πρόσωπα, που αφορούν φορολογικά έτη 2014 και επόμενα
Α.Α.Δ.Ε. Πολ. 1201/06.12.2017
Διαδικασία μεταβολής της φορολογικής κατοικίας κατ εφαρμογή των διατάξεων του ν. 4172/2013 και του ν. 4174/2013
Α.Υ.Ο. Πολ. 1181/22.11.2017
Ανακαθορισμός των τιμών ζώνης του αντικειμενικού συστήματος προσδιορισμού της φορολογητέας αξίας των με οποιαδήποτε αιτία μεταβιβαζομένων ακινήτων, που βρίσκονται στις Ζώνες Α των οικισμών α) Επταλόφου, β) Λιλαίας και γ) Πολυδρόσου, της Δημοτικής Ενότητας Παρνασσού, του Δήμου Δελφών, της Περιφερειακής Ενότητας Φωκίδος, της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας
Α.Υ.Ο. Πολ. 1180/22.11.2017
Ανακαθορισμός των τιμών ζώνης του αντικειμενικού συστήματος προσδιορισμού της φορολογητέας αξίας των με οποιαδήποτε αιτία μεταβιβαζομένων ακινήτων, που βρίσκονται στις Α και Γ Ζώνες της Δημοτικής Ενότητας Φιλοθέης του Δήμου Φιλοθέης - Ψυχικού της Περιφερειακής Ενότητας Βόρειου Τομέα Αθηνών
Περισσότερα »



Αρθρο του κ. Αγγελου Τσακλάγκανου και Νεκτάριου Γ. Σύρρου
Μερικά προβλήματα στην Χρηματοοικονομική Ανάλυση (Some Problems in Financial Reporting)
Αρθρο του Γεωργίου Σπ. Ευσταθόπουλου
Επισημάνσεις επί των εκδοθεισών αποφάσεων για δάνεια σε ελβετικό φράγκο.
Αρθρο των κ. Παν. Κολλάρου και
Γιώργου Ντάβου
Εξωδικαστικός Μηχανισμός Ρύθμισης Οφειλών Επιχειρήσεων
Αρθρο του κ. Μαυρομμάτη Ν. Μιχαήλ
Οδηγός εκπιπτόμενων (και ΜΗ) επιχειρηματικών δαπανών
Επιμέλεια κ. Χρήστου Ν. Τότση
Eιδήσεις - Kρίσεις - Σχόλια
Αρθρο της κ. Τατιάνας Π. Ψαριανού
H φορολογία αποθεματικών
Αρθρο της κ. Τζένης Πάνου
Αρθρο 66 ΚΦΕ: Ελεγχόμενες Αλλοδαπές Εταιρείες
Αρθρο του κ. Παν. Ψαριανού
Η Ελλάδα του Αρτέμη Σώρρα
Αρθρο του κ. Γιώργου Δαλιάνη
Παραγραφή Φορολογικών Υποθέσεων, Απόφαση ΣτΕ 1738/2017. Απαραίτητη η υιοθέτησή της
Αρθρο της κ. Τατιάνας Ψαριανού
Πιστωτικά τιμολόγια βάσει πωλήσεων
ΚΑΛΑΘΙ ΑΓΟΡΑΣ
Το καλάθι είναι άδειο