Κυριακή, 26 Μαρτίου 2017
www.capitaltax.gr
ΤΕΥΧΟΣ logistis
Εισάγετε το email σας
και μείνετε ενημερωμένοι
Downloads
Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών ΣυστημάτωνΣυχνές Ερωτήσεις - Απαντήσεις
Λεπτομέρειες Άρθρου
Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου 2013
Υπ. Οικ. Πολ. 1037/22.02.2013

Παροχή διευκρινίσεων αναφορικά με την εφαρμογή των διατάξεων των αρ. 13-21 του ν. 2648/1998, όπως ισχύουν.

Υπ. Οικ. Πολ. 1037/22.02.2013

Σχετ. έγγραφα:
1) Πολ.1055/12.05.2010, Οδηγίες εφαρμογής του ν. 3842/2010 (ΦΕΚ 58 Α')
2) Πολ.1170/10.08.2012 Κοινοποίηση διατάξεων παρ. 1-4 του ν.4038/2012 (ΦΕΚ 14Α') και παρ. 9 του άρθρου 26 ν. 1882/1990 (ΦΕΚ 43')

Σε συνέχεια των δύο ανωτέρω εγκυκλίων περί διευκολύνσεων τμηματικής καταβολής των διατάξεων των άρθρων 13-21 ν.2648/1998 (ΦΕΚ 238Α'), όπως ισχύουν, και λόγω της ανάγκης που ανέκυψε για περαιτέρω διευκρινίσεις μετά από σχετικά ερωτήματα των Δ.Ο.Υ, σημειώνουμε τα κάτωθι, τα οποία και θα πρέπει να ακολουθούνται από τη γνωστοποίηση της παρούσης εφεξής, προκειμένου για την ομοιόμορφη και ενιαία εφαρμογή των ανωτέρω διατάξεων.

Ι. Αναφορικά με τα δικαιολογητικά του φακέλου που συνοδεύουν την αίτηση χορήγησης διευκόλυνσης τμηματικής καταβολής, το παράβολο που καταβάλλεται και το πότε υλοποιείται η σχετική απόφαση επισημαίνουμε:
α) Δικαιολογητικά του φακέλου. Στον προς εξέταση φάκελο που συνοδεύει την αίτηση για χορήγηση διευκόλυνσης τμηματικής καταβολής από το αρμόδιο όργανο πρέπει τουλάχιστον να υπάρχουν:
- Η πρωτότυπη αίτηση του οφειλέτη
- Το πρωτότυπο παράβολο
- Το ειδικό κατά περίπτωση έντυπο συμπληρωμένο με τα κριτήρια του άρθρου 17 του ν. 2648/1998 και την άποψη του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ. ή του Τελωνείου επί του σχετικού αιτήματος
- Αντίγραφα των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος των τριών τελευταίων ετών (από την υποβολή της αίτησης)
- Αντίγραφα ισολογισμών των τριών τελευταίων ετών (από την υποβολή της αίτησης), στους οποίους θα εμπεριέχεται και η έκθεση ελέγχου ορκωτού ελεγκτή
- Πρόσφατο δευτεροβάθμιο ισοζύγιο με το αντίστοιχο του προηγούμενου έτους και
- Οποιοδήποτε άλλο στοιχείο έχει προσκομισθεί από τον αιτούντα, προκειμένου να τεκμηριωθεί η οικονομική του αδυναμία

β) Παράβολο. Γενικά, προϋπόθεση για την έκδοση απόφασης χορήγησης διευκόλυνσης τμηματικής καταβολής είναι να έχει ήδη πληρωθεί το προβλεπόμενο παράβολο. Στην περίπτωση που με το ίδιο αίτημα ζητείται διευκόλυνση τμηματικής καταβολής οφειλών, μέρος των οποίων ρυθμίζεται για πρώτη φορά, άλλο για δεύτερη και τέλος ένα μέρος για τρίτη, πρέπει να καταβάλλονται ισάριθμα παράβολα για όλες τις ως άνω επιμέρους διευκολύνσεις. Αίτημα χορήγησης τρίτης διευκόλυνσης χωρίς να κατατεθεί η προβλεπόμενη (άρθρ. 18 παραγρ. 3 περ. γ του ν.2648/1998) εγγυητική επιστολή δεν εξετάζεται και συνεπώς στην περίπτωση αυτή δεν καταβάλλεται παράβολο.

γ) «Υλοποίηση» απόφασης χορήγησης διευκόλυνσης τμηματικής καταβολής.
- Η απόφαση της διευκόλυνσης «υλοποιείται» με την πληρωμή της πρώτης δόσης, η οποία μπορεί να πραγματοποιηθεί οποτεδήποτε εντός τριμήνου από την έκδοση της σχετικής απόφασης. Μόνον τότε επέρχονται οι έννομες συνέπειες που ορίζονται στις σχετικές διατάξεις του ν. 2648/1998, και κυρίως τα ευεργετήματα του άρθρου 19. Μέχρι την πληρωμή δηλαδή της πρώτης δόσης, το χρέος θεωρείται μη ρυθμισμένο, παρά την έκδοση της απόφασης χορήγησης διευκόλυνσης.
- Πρώτος μήνας ισχύος της διευκόλυνσης θεωρείται ο μήνας εντός του οποίου καταβλήθηκε η πρώτη δόση.
- Υπενθυμίζεται ότι, αν η σχετική απόφαση δεν υλοποιηθεί μέσα στο προβλεπόμενο τρίμηνο, η διευκόλυνση θεωρείται απωλεσθείσα και, εφόσον επιθυμείται η ρύθμιση του συγκεκριμένου χρέους, θα πρέπει να υποβληθεί αίτηση για νέα (δεύτερη ή τρίτη κατά περίπτωση) διευκόλυνση.

II. Σχετικά με την αίτηση επανεξέτασης, προκειμένου να αυξηθεί ο αριθμός των μηνιαίων δόσεων πρώτης διευκόλυνσης τμηματικής καταβολής οφειλών επισημαίνονται τα ακόλουθα:

α) Προϋποθέσεις - Δικαιολογητικά: Για την επανεξέταση αιτήματος διευκόλυνσης απαιτείται να υπάρχει αποδεδειγμένη οικονομική αδυναμία καταβολής του ποσού της μηνιαίας δόσης που έχει χορηγηθεί με την πρώτη διευκόλυνση. Η εν λόγω οικονομική αδυναμία μπορεί να είναι διαρκής (να υπήρχε δηλαδή και πριν τη χορήγηση της πρώτης διευκόλυνσης) ή «επιγενόμενη», λόγω μεταγενέστερης δηλαδή μεταβολής των οικονομικών δεδομένων. Σε κάθε περίπτωση από τα εισοδήματα του οφειλέτη και τα λοιπά στοιχεία που αυτός έχει συνυποβάλει πρέπει να προκύπτει ότι η καταβολή των ανωτέρω δόσεων της πρώτης διευκόλυνσης καθίσταται προβληματική έως αδύνατη.

β) Κατά την υποβολή αιτήματος επανεξέτασης θα πρέπει να εξετάζεται:
- Πρώτον, εάν το αίτημα έχει υποβληθεί εμπρόθεσμα, ήτοι εντός δύο μηνών από την τελευταία εμπρόθεσμη καταβολή δόσης και
- Δεύτερον, εάν η διευκόλυνση τμηματικής καταβολής παραμένει ενεργή και δεν έχει απωλεσθεί. Μάλιστα ο δεύτερος έλεγχος θα πρέπει να γίνεται σε όλα τα στάδια της επανεξέτασης, ήτοι τόσο κατά τη συζήτηση του αιτήματος από το αρμόδιο όργανο, όσο και κατά τη υλοποίηση της απόφασης από την αρμόδια Δ.Ο.Υ., καθώς η επανεξέταση σύμφωνα με τις ανωτέρω διατάξεις θεωρείται συνέχεια της χορηγηθείσας πρώτης διευκόλυνσης.

Υπ. Οικ. Πολ. 1045/24.03.2017
Παροχή οδηγιών για την εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 2 του άρθρου 13 του ν. 4172/2013, όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 99 του ν.4446/2016 (Α' 240) για την παροχή σε είδος εταιρικού οχήματος.
Α.Υ.Ο. Πολ. 1039/15.03.2017
Ρύθμιση καταβολής ληξιπρόθεσμων χρεών λόγω των πλημμυρικών φαινομένων που εκδηλώθηκαν στις 06, 07 και 08/09/2016 στον Δήμο Ήλιδας, της Π.Ε. Ηλείας, της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας
Υπ. Οικ. Πολ. 1038/22.03.2017
Ρύθμιση καταβολής ληξιπρόθεσμων χρεών λόγω των έντονων καιρικών φαινομένων (ανεμοστρόβιλου, ισχυρής χαλαζόπτωσης-πλημμύρας) που εκδηλώθηκαν στις 08/09/2016 στον Δήμο Πηνειού, της Π.Ε. Ηλείας, της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας
Α.Υ.Ο. Πολ. 1040/20.03.2017
Παράταση της προθεσμίας ηλεκτρονικής υποβολής των δηλώσεων φόρου πλοίων πρώτης κατηγορίας του ν. 27/1975
Υπ. Οικ. Πολ. 1043/22.03.2017
Οδηγίες συμπλήρωσης έντυπου Ε3 (Κατάσταση οικονομικών στοιχείων από επιχειρηματική δραστηριότητα) και Κατάστασης Φορολογικής Αναμόρφωσης φορολογικού έτους 2016
Περισσότερα »



Αρθρο του κ. Κολλάρου Παναγιώτη
Τα "παράλογα κι όμως ελληνικά" πρόστιμα στις επιχειρήσεις
Επιμέλεια: ΧΡΗΣΤΟΣ Ν. ΤΟΤΣΗΣ
Eιδήσεις - Kρίσεις - Σχόλια
Αρθρο της κ. Τατιάνας Ψαριανού
Φορολογικός χειρισμός μείωσης απαίτησης από οφειλέτη που έχει υπαχθεί στο άρθρο 99 του Πτωχευτικού Κώδικα
Αρθρο του Μιλτιάδη Κ. Λεοντάρη
Mετατροπή I.K.E. σε εταιρεία άλλου νομικού τύπου. Mετατροπή εταιρείας οποιασδήποτε νομικής μορφής σε I.K.E.
Αρθρο του κ. Βασιλείου Φίλιου
Η Προσπάθεια για τη Δημιουργία Ελληνικών Λογιστικών Προτύπων.
(Βελτίωση ή Χειροτέρευση της Πράξης; Ένα άρθρο - υπόμνημα)
Επιμέλεια κ. Χρήστου Ν. Τότση
Eιδήσεις - Kρίσεις - Σχόλια
Αρθρο του κ. Mιλτιάδη Κ. Λεοντάρη
Αλλαγές στις προθεσμίες σύγκλησης Γ. Συνελεύσεων και δημοσίευσης ισολογισμών των εταιρειών
Αρθρο της κ. Τατιάνας Ψαριανού
Συγχώνευση εταιρειών με απορρόφηση σύμφωνα με το Ν. 1297/72
Αρθρο του κ. Σπύρου Αναγνώστου
Φορολόγηση υπεραξίας από μεταβίβαση τίτλων. «Tι ισχύει σήμερα σχετικά με τη φορολόγηση της υπεραξίας που προκύπτει από τη μεταβίβαση τίτλων (μετοχών, μεριδίων ή μερίδες σε προσωπικές εταιρείες κ.λπ.) καθώς και ολόκληρης επιχείρησης».
Αρθρο του κ. Ηλία Νικ. Μήτσιου
Διοικητικός ή δικαστικός συμβιβασμός μετά την ισχύ του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (Ν. 4174/26.7.2013 - ΦΕΚ Α 170)
ΚΑΛΑΘΙ ΑΓΟΡΑΣ
Το καλάθι είναι άδειο