Παρασκευή, 23 Ιουνίου 2017
www.capitaltax.gr
ΤΕΥΧΟΣ logistis
Εισάγετε το email σας
και μείνετε ενημερωμένοι
Downloads
Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών ΣυστημάτωνΣυχνές Ερωτήσεις - Απαντήσεις
Λεπτομέρειες Άρθρου
Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου 2013
Υπ. Οικ. Πολ. 1037/22.02.2013

Παροχή διευκρινίσεων αναφορικά με την εφαρμογή των διατάξεων των αρ. 13-21 του ν. 2648/1998, όπως ισχύουν.

Υπ. Οικ. Πολ. 1037/22.02.2013

Σχετ. έγγραφα:
1) Πολ.1055/12.05.2010, Οδηγίες εφαρμογής του ν. 3842/2010 (ΦΕΚ 58 Α')
2) Πολ.1170/10.08.2012 Κοινοποίηση διατάξεων παρ. 1-4 του ν.4038/2012 (ΦΕΚ 14Α') και παρ. 9 του άρθρου 26 ν. 1882/1990 (ΦΕΚ 43')

Σε συνέχεια των δύο ανωτέρω εγκυκλίων περί διευκολύνσεων τμηματικής καταβολής των διατάξεων των άρθρων 13-21 ν.2648/1998 (ΦΕΚ 238Α'), όπως ισχύουν, και λόγω της ανάγκης που ανέκυψε για περαιτέρω διευκρινίσεις μετά από σχετικά ερωτήματα των Δ.Ο.Υ, σημειώνουμε τα κάτωθι, τα οποία και θα πρέπει να ακολουθούνται από τη γνωστοποίηση της παρούσης εφεξής, προκειμένου για την ομοιόμορφη και ενιαία εφαρμογή των ανωτέρω διατάξεων.

Ι. Αναφορικά με τα δικαιολογητικά του φακέλου που συνοδεύουν την αίτηση χορήγησης διευκόλυνσης τμηματικής καταβολής, το παράβολο που καταβάλλεται και το πότε υλοποιείται η σχετική απόφαση επισημαίνουμε:
α) Δικαιολογητικά του φακέλου. Στον προς εξέταση φάκελο που συνοδεύει την αίτηση για χορήγηση διευκόλυνσης τμηματικής καταβολής από το αρμόδιο όργανο πρέπει τουλάχιστον να υπάρχουν:
- Η πρωτότυπη αίτηση του οφειλέτη
- Το πρωτότυπο παράβολο
- Το ειδικό κατά περίπτωση έντυπο συμπληρωμένο με τα κριτήρια του άρθρου 17 του ν. 2648/1998 και την άποψη του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ. ή του Τελωνείου επί του σχετικού αιτήματος
- Αντίγραφα των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος των τριών τελευταίων ετών (από την υποβολή της αίτησης)
- Αντίγραφα ισολογισμών των τριών τελευταίων ετών (από την υποβολή της αίτησης), στους οποίους θα εμπεριέχεται και η έκθεση ελέγχου ορκωτού ελεγκτή
- Πρόσφατο δευτεροβάθμιο ισοζύγιο με το αντίστοιχο του προηγούμενου έτους και
- Οποιοδήποτε άλλο στοιχείο έχει προσκομισθεί από τον αιτούντα, προκειμένου να τεκμηριωθεί η οικονομική του αδυναμία

β) Παράβολο. Γενικά, προϋπόθεση για την έκδοση απόφασης χορήγησης διευκόλυνσης τμηματικής καταβολής είναι να έχει ήδη πληρωθεί το προβλεπόμενο παράβολο. Στην περίπτωση που με το ίδιο αίτημα ζητείται διευκόλυνση τμηματικής καταβολής οφειλών, μέρος των οποίων ρυθμίζεται για πρώτη φορά, άλλο για δεύτερη και τέλος ένα μέρος για τρίτη, πρέπει να καταβάλλονται ισάριθμα παράβολα για όλες τις ως άνω επιμέρους διευκολύνσεις. Αίτημα χορήγησης τρίτης διευκόλυνσης χωρίς να κατατεθεί η προβλεπόμενη (άρθρ. 18 παραγρ. 3 περ. γ του ν.2648/1998) εγγυητική επιστολή δεν εξετάζεται και συνεπώς στην περίπτωση αυτή δεν καταβάλλεται παράβολο.

γ) «Υλοποίηση» απόφασης χορήγησης διευκόλυνσης τμηματικής καταβολής.
- Η απόφαση της διευκόλυνσης «υλοποιείται» με την πληρωμή της πρώτης δόσης, η οποία μπορεί να πραγματοποιηθεί οποτεδήποτε εντός τριμήνου από την έκδοση της σχετικής απόφασης. Μόνον τότε επέρχονται οι έννομες συνέπειες που ορίζονται στις σχετικές διατάξεις του ν. 2648/1998, και κυρίως τα ευεργετήματα του άρθρου 19. Μέχρι την πληρωμή δηλαδή της πρώτης δόσης, το χρέος θεωρείται μη ρυθμισμένο, παρά την έκδοση της απόφασης χορήγησης διευκόλυνσης.
- Πρώτος μήνας ισχύος της διευκόλυνσης θεωρείται ο μήνας εντός του οποίου καταβλήθηκε η πρώτη δόση.
- Υπενθυμίζεται ότι, αν η σχετική απόφαση δεν υλοποιηθεί μέσα στο προβλεπόμενο τρίμηνο, η διευκόλυνση θεωρείται απωλεσθείσα και, εφόσον επιθυμείται η ρύθμιση του συγκεκριμένου χρέους, θα πρέπει να υποβληθεί αίτηση για νέα (δεύτερη ή τρίτη κατά περίπτωση) διευκόλυνση.

II. Σχετικά με την αίτηση επανεξέτασης, προκειμένου να αυξηθεί ο αριθμός των μηνιαίων δόσεων πρώτης διευκόλυνσης τμηματικής καταβολής οφειλών επισημαίνονται τα ακόλουθα:

α) Προϋποθέσεις - Δικαιολογητικά: Για την επανεξέταση αιτήματος διευκόλυνσης απαιτείται να υπάρχει αποδεδειγμένη οικονομική αδυναμία καταβολής του ποσού της μηνιαίας δόσης που έχει χορηγηθεί με την πρώτη διευκόλυνση. Η εν λόγω οικονομική αδυναμία μπορεί να είναι διαρκής (να υπήρχε δηλαδή και πριν τη χορήγηση της πρώτης διευκόλυνσης) ή «επιγενόμενη», λόγω μεταγενέστερης δηλαδή μεταβολής των οικονομικών δεδομένων. Σε κάθε περίπτωση από τα εισοδήματα του οφειλέτη και τα λοιπά στοιχεία που αυτός έχει συνυποβάλει πρέπει να προκύπτει ότι η καταβολή των ανωτέρω δόσεων της πρώτης διευκόλυνσης καθίσταται προβληματική έως αδύνατη.

β) Κατά την υποβολή αιτήματος επανεξέτασης θα πρέπει να εξετάζεται:
- Πρώτον, εάν το αίτημα έχει υποβληθεί εμπρόθεσμα, ήτοι εντός δύο μηνών από την τελευταία εμπρόθεσμη καταβολή δόσης και
- Δεύτερον, εάν η διευκόλυνση τμηματικής καταβολής παραμένει ενεργή και δεν έχει απωλεσθεί. Μάλιστα ο δεύτερος έλεγχος θα πρέπει να γίνεται σε όλα τα στάδια της επανεξέτασης, ήτοι τόσο κατά τη συζήτηση του αιτήματος από το αρμόδιο όργανο, όσο και κατά τη υλοποίηση της απόφασης από την αρμόδια Δ.Ο.Υ., καθώς η επανεξέταση σύμφωνα με τις ανωτέρω διατάξεις θεωρείται συνέχεια της χορηγηθείσας πρώτης διευκόλυνσης.

Υπ. Οικ. Πολ. 1087/19.06.2017
Κοινοποίηση της αριθ. 100/2017 γνωμοδότησης του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους
Α.Υ.Ο. Πολ. 1082/09.06.2017
Ρύθμιση καταβολής ληξιπρόθεσμων χρεών, για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών που προέκυψαν από τα έντονα καιρικά φαινόμενα (βροχόπτωση-χαλαζόπτωση) την 28 και 29 Νοεμβρίου 2016 σε όλες τις Δημοτικές Ενότητες του Δήμου Λέσβου της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου
Α.Υ.Ο. Πολ. 1081/09.06.2017
Ρύθμιση καταβολής ληξιπρόθεσμων χρεών, για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών που προέκυψαν από τα έντονα καιρικά φαινόμενα που εκδηλώθηκαν στις 26 και 27.11.2016 στο Δήμο Ζακύνθου της Π.Ε. Ζακύνθου
Α.Υ.Ο. Πολ. 1077/29.05.2017
Ρύθμιση καταβολής ληξιπρόθεσμων χρεών, για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών που προέκυψαν από τα έντονα καιρικά φαινόμενα που εκδηλώθηκαν στις 22.10.2016 στις Δημοτικές Ενότητες Ναυπάκτου, Αντιρρίου και Χάλκειας του Δήμου Ναυπακτίας της Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας
Α.Υ.Ο. Πολ. 1076/29.05.2017
Ρύθμιση καταβολής ληξιπρόθεσμων χρεών για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών που προέκυψαν από τα έντονα καιρικά φαινόμενα που εκδηλώθηκαν στις 21 και 22.10.2016 στο Δήμο Ιεράς Πόλης Μεσολογγίου της Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.
Περισσότερα »



Αρθρο της Κ. ΤΑΤΙΑΝΑΣ ΨΑΡΙΑΝΟΥ
Η Φορολογία των Αποθεματικών απο SALE AND LEASE BACK
Αρθρο του Κ. ΙΩΑΝΝΟΥ ΡΟΝΑ
Θεωρείται Ανωτέρα Βία το <<Κούρεμα>> απο τους Ασφαλισμένους Οργανισμούς του Ιδιωτικού Τομέα;
Επιμέλεια: ΧΡΗΣΤΟΣ Ν. ΤΟΤΣΗΣ
Eιδήσεις - Kρίσεις - Σχόλια
Αρθρο της κ. ΤΖΕΝΗΣ ΠΑΝΟΥ
Παρατάσεις παραγραφής φορολογικών υποθέσεων: Η Ολομέλεια του ΣτΕ θα κρίνει την συνταγματικότητά τους
Αρθρο της κ. ΚΥΡΙΑΚΗΣ Σ. ΠΑΠΠΑ
Η αλληλέγγυα ευθύνη για καταβολή οφειλών πλέον φόρων
Aρθρο της κ. ΤΑΤΙΑΝΑΣ Π. ΨΑΡΙΑΝΟΥ
Έκπτωση τόκων Τραπεζικού δανείου μητρικής εταιρείας για χρηματοδότηση Αυξήσεων Κεφαλαίου θυγατρικών της εταιρειών
Αρθρο της κ. ΤΑΤΙΑΝΑΣ ΨΑΡΙΑΝΟΥ
Θέματα Xαρτοσήμου ομολογιακών δανείων και τόκων μεταξύ εταιριών
Αρθρο του κ. TAΣOY NAΣOΠOYΛOY
Eπιτακτική η ανάγκη επαναφοράς της διαδικασίας του άρθρου 70 του KΦE για την συμβιβαστική επίλυση των φορολογικών διαφορών με ταυτόχρονη πλήρη κατάργηση της αναποτελεσματικής διαδικασίας του άρθρου 63 του ν. 4174/13 περί ενδικοφανούς προσφυγής.
Αρθρο του κ. ΜIΛTIAΔH Κ. ΛΕΟΝΤΑΡΗ
Απλοποιήσεις στις διαδικασίες σύστασης Εταιρειών (με το Ν. 4441/2016) και αναδρομικού κλεισίματος αυτών
Αρθρο του κ. ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΑΛΑΙΤΣΑΚΗ
Tα τεκμήρια από 1.1.2017 και οι παγίδες που κρύβονται με τις διατάξεις του N. 4446/2017
ΚΑΛΑΘΙ ΑΓΟΡΑΣ
Το καλάθι είναι άδειο